Melyik az év legjobb ár-érték arányú gépkocsija?
2015. október 27. írta: Despota

Melyik az év legjobb ár-érték arányú gépkocsija?

autobest-2016-finalist.jpg

Három szabadidőjármű és két kompakt családi autó jutott a döntőbe az Autobest huszonhat országot képviselő, rangos újságírókból álló zsűrijének előzetes szavazata alapján. A szervezetet 2001-ben hozták létre azzal az újszerű céllal, hogy megválasszák az európai piacokon elérhető, legjobb ár-érték arányú gépkocsiját. Az díj azt az autót illeti meg, amely a legtöbb európai ügyfél számára testesíti meg a legjobb ajánlatot. A feltételeknek megfelelő újdonságok közül öt modell jutott be az végső körbe, közülük december 15-én választják ki a 2016. évi bajnokot.

Mi azonban nem bírjuk kivárni az ominózus dátumot, ezért már most a Nagy döntés blog olvasóinak segítségét kérjük a választásban. A szavazás ezúttal is komoly mérlegelést kíván, hiszen az elmúlt években olyan modellek győztek itt, mint a Chevrolet Cruze (2010), Dacia Duster (2011), Hyundai Elantra (2012), Ford B-Max (2013), Hyundai i10 (2014), vagy épp az Opel Corsa (2015).

Melyik legyen hát az év legjobb vétele? A döntés ezúttal is a Ti kezetekben van!

FIAT TIPO

 tipo.jpg

Az eredetileg Aegea néven megismert kompakt szedán a török piacot leszámítva Tipóként folytatja pályafutását. Az autó 178 cm széles és 148 magas lesz, tengelytávja 2 méter 64 centi. A csomagtartó 510 literes.A kétféle dízelmotorral (1.3 Mjet2 95 LE és 1.6 MJet2 120 LE), valamint egyetlen benzinessel, a 95 lovas 1.4 FIRE négyhengeressel lesz kapható a limuzin. Állítólag mindegyik motorhoz rendelhető lesz automata váltó. Az Aegea opciós listáján tolatóradar és -kamera, eső- és szürkületérzékelők, Uconnect infotainment rendszer, navigációs berendezés és számos egyéb extra szerepel.Nagyjából 12 ezer euró körüli alapáron kínálhatják. További részletekért kattintanod kell.

HYUNDAI TUCSON

tucson.jpg

Feltuningolt kényelmi és biztonsági szolgáltatások, jobb minőség, dögösebb formaterv jellemzi az ix35 utódját. A csomagtér kifejezetten nagy, 513 literes. A motorcsalád két benzines erőforrásból: egy 132 lóerős, 1,6 literes GDI motorból, és egy 177 lóerős, 1,6 literes T-GDI erőforrásból, valamint három dízelmotorból áll. Az alapmodell nagyjából 5,8 millió forintért vásárolható meg. A Totalcar tesztjét itt olvashatjátok.

HONDA HR-V

hrv.jpg

Európában kizárólag fronthajtású változatban kapható, motorpalettáján egy 130 lóerős, benzines, 1,5 literes i-VTEC és egy 120 lóerős, 1,6 literes i-DTEC dízel erőforrás szerepel. A HR-V felszereltségei között ott találjuk a Honda CONNECT szórakoztatóelektronikai és információs rendszert. A csomagtartó befogadóképessége 470 és 1533 liter között változhat. A benzines 5,5 milliós, a dízel 6,2 milliós alapáron várja a vásárlókat. Ha többet szeretnél tudni róla, itt a helyed. 

MAZDA CX-3

mazda.jpg

4275 mm hosszú, 1765 széles, és mindössze 1535 mm magas, vagyis a leglaposabb ebben a kategóriában, a súlya is csupán 1,2-1,3 tonna. A csomagtartó 350 literes. A kétliteres benzinmotor 120 lóerős (204 Nm) változata csak elsőkerék-hajtással kapható, viszont a hatfokozatú kézi váltóval, és az automatával is. A 150 lóerős (szintén 204 Nm) változata már alapból összkerekes, de váltó itt is kétféle lehet. Minimum 4 és fél millió forintot kell leszurkolnia a leendő tulajdonosoknak. Csikós Zsolt véleményét ezen a helyen éritek el. 

OPEL ASTRA K

astra.jpg

A 11-ik generáció az Opel kompakt autójából, új alapokon, új motorokkal, kisebb méretben és súllyal.Az Astra J-nél 5 centivel rövidebb, így lett 4,37 méter hosszú, magassága 2,5 centiméteres csökkenés után lett kereken 1,48 méter, légellenállási alaktényezője 0,28. Az Astra legnagyobb motorja csupán 1,6 literes. A legkisebb pedig 1,0 literes, háromhengeres turbó, 105 lóerővel. Az alapmotor szívó 1.4-es benzines, 100 lóerővel.  Az autó szerves része az Opel OnStar − 24 órás − távfelügyelet és segélyhívó is, ami baleset esetén az autó pozícióját automatikusan küldi. 4,35 millió forinttól kapható. Adatok, tények, bemutató a Totalcaron olvashatóak.

A DÖNTÉS

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydontes.blog.hu/api/trackback/id/tr278025250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jogalany 2015.10.27. 15:58:38

A mazda a nyerő nálam. Szivó motor, azaz hosszú élettartam, kisebb fenntartási költségek. Lehetne nagyobb az a csomagtartó, és az autó is lehetne 6 -os.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2015.10.27. 17:12:24

ez valószinüleg egy ostoba reklám blog lehet..
ha ár -értékről beszélünk akkor Dacia, Renault, Toyota, a fent nevezett autók talán a sor végén kullognak.. Mazda? horribilis szervízköltség, nehézkes és drága alkatrész ellátás, Fiat? Romhalom még mindig. Opel? A világ legnehezebb autója nagyobb fogyasztással mint bármelyik másik személygépkocsi a piacon. Hyundai? Ostoba kereskedési gyakorlat, drága autó, nehézkes szervíz. Szerintem gondold és gombold újra..

Kamo13 2015.10.27. 17:31:11

A nagy magyar átlagnak egyik sem, sajna...

Parasztlengő az imperialistáknak 2015.10.27. 20:20:24

Egyértelmüen Astra. Szarrá lesz akciózva, mint minden eddigi Astra. Persze mo-n azzal az 1,4essel lesz menő, amit nyugaton már 10 éve sem szerelt be az Opel az Astrába.

A Mazda CX3 ára papíron jól mutat, kár, hogy az utastere kisebb mint a Corsáé, a 2kerékhajtással a magas bódénak kb semmi értelme, hacsak nem a magas autópályás fogyi/zaj a cél....kissé gyanúsnak kellene lennie hogy olcsóbb ugyanazokkal a motorokkal mint a 3mas Mazda, holott vadiúj modell.

kewcheg 2015.10.27. 21:01:07

Eldobom az agyam, hogy a Honda HR-V itt van, az új Vitara meg nincs. Maga a Totalcar (talán Csikós úr) írta meg,hogy jobb mint a HR-V. Ezenkívül most kalkuláltak ki egy emberemnek 6.2-es áron egy 4 wd-s, szekvenciális váltós, panorámatetős kétszínű modellt,igaz csak az 1.6 -os benzinmotorral, ami viszont az utóbbi évek talán legjobb benzinmotorja ebben a méretben. Ja, hogya 6.2 drága a magyaroknak? Igaz, de attól még az autó ára jó a többiekhez képest...

autosvilag.com 2015.10.27. 21:17:05

Elég nagy felelőtlenség egy olyan autóról azt írni, hogy jó az ár-érték aránya, amely még meg sem jelent a piacon. A Tipo ráadásul érkezik majd ferdehátúként és kombiként is. A K Astra pedig K-drága lett. Az alapmodell, amit már ki is vinnél a szalonból akciók nélkül 5.5 millió felett kezdődik. Ráadásul az egész választásnak akkor lenne értelme, ha lennének kategóriák legalább méret vagy használhatóság alapján. Az AutoBest egyébként kb olyan vicc díj, mint a különféle SuperBrand kitalációk.

Parasztlengő az imperialistáknak 2015.10.27. 21:28:46

@autosvilag.com: mi az h akciók nélkül? akciók nélkül mo-n nem lehet semmit eladni nem is adnak el a japán márkák semmit....

nem mintha a mazda3 nem lenne K jó kocsi, de egy gyors csekking után látod, h az Astra 1,4T (125ló) közepes felszereléssel fél millióval(bevezető akcióban 1 millióval) olcsóbb mint a 2 lityis 120 lovas Mazda3 ugyanolyan felszereléssel....Astra akció meg 25 éve folyamatosan van Magyarországon, meg is látszik az eladásokon.....meg hát 1 misivel nem jobb a Mazda ügye.

kewcheg 2015.10.27. 21:41:37

@Kón Bandit: Csak bárcsak ne lenne olyan nehéz mint a sár. Komolyan mintha betonból lenne,ezért aztán kell neki a 8-10 liter...:(

Matteo79 2015.10.27. 23:44:43

Mar megint egy ostoba blog ekkora baromsagokkal...
Par dolgot leirtak mar de a legnagyobb butasag az alapkoncepcio mert orszagonkent vàltozik az àr ès az èrtèkelès (igenyek, trendek stb) igy az àr/èrtèk arànyù zsûrizès netto faszsag.

Matteo79 2015.10.28. 06:53:43

Na csak most nèzem mifèle blog ez... Ahol olyan cikk is van hogy rtl vagu tv2 ne vàrjunk rèszletes, szèles làtókört...

orizaa 2016.10.28. 20:55:34

@Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta:
dacia - román minőség, ocsmány dizájn
renault - szar elektronika
toyota - drága és úgyis visszahívják.

belekötni mindenbe lehet, de van-e értelme???
süti beállítások módosítása