A nap kérdése 2020. 03. 13. - Szerinted be kell zárni az iskolákat a koronavírus miatt?
2020. március 13. írta: Despota

A nap kérdése 2020. 03. 13. - Szerinted be kell zárni az iskolákat a koronavírus miatt?

32005743_cf36b167a77b0ece3b1414bddf79cb07_wm.jpg

Miközben sorra zárják be az iskolákat Európában teljesen, vagy részlegesen a koronavírus miatt, a magyar kormány jelenleg nem tartja ezt indokoltnak. A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) és a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint muszáj lenne a közoktatási intézményeket bezárni Magyarországon, és a rendkívüli tanítási szünetet elrendelni a koronavírus-járvány miatt.

A szakszervezetek szerint mindez azért fontos, mert bár a fiatalok megbetegedési rátája alacsony, de nagy veszélyt jelentenek vírushordozóként. Emellett a pedagógusok és oktatásban dolgozók átlagos életkora magas, 48-50 év, az ő védelmük érdekében is szükséges ezt a lépést megtenni. 

Az iskolák, óvodák, bölcsődék, egyetemek mihamarabbi bezárása érdekében online aláírásgyűjtés indult, csütörtökön délután kettőkor 5700 aláírója volt a petíciónak.

Te hogy döntenél a kormány helyében? Szükség van az iskolák mihamarabbi bezáratására a gyermekek és pedagógusok védelmének érdekében, vagy megfelelő a jelenlegi óvintézkedés?

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydontes.blog.hu/api/trackback/id/tr8815516854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muhammad Balfas 2020.03.13. 18:45:27

@Igazamvanvagyigazamvan?: Mit hazudozok te szerencsétlen? Egyértelműen leírta az Élet és Irodalomban hogy szerinte nem kellene bezárni az iskolákat ,óvodákat. Mit lehet ezen kiragadni..?

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.03.13. 18:46:01

@Muhammad Balfas: tehát: nem a migrik terjesztik. USA, Brazília, Japán, Kanada szintén érintett...
Oda is járnak a migrik???
Minek mennek a migrik Vuhanba???

Muhammad Balfas 2020.03.13. 18:46:58

@Emmett Brown: Magyarországon az első fertőzött egy Iránból visszatérő egyetemista volt. Iránban jelenleg tízezer áldozata van a koronavírusnak..

Muhammad Balfas 2020.03.13. 18:48:15

@Igazamvanvagyigazamvan?: Nem, igazad van. Az illegális migránsok egész biztosan nem terjesztik. Nyissuk ki jóó nagyra a kapukat előttük! :)

Emmett Brown 2020.03.13. 18:58:05

@Muhammad Balfas: mellébeszélsz még mindig/már megint.

Igen, itthon az iráni egyetemista az első, ezt nem vitatja senki (aki mellesleg NEM migráns abban értelemben, ahogy azt kormányunk tálalni szereti)

Viszont itt nem erről beszéltünk, hanem a kis barátod az olaszba' behurcolást varrta egy paki migri nyakába. Ami konkrét hazugság, és nincs is értelme. de az alright fakenews/bullshit gyár azért gyorsan felkapta jobb híján.

2020.03.13. 19:09:21

@Emmett Brown: @Igazamvanvagyigazamvan?:

Mekkora mazochizmus már etetni ezt a fidesz trollt!?

Fülig José 2020.03.13. 19:09:37

@Muhammad Balfas: gondolom gyakran jársz Iránban, képben vagy az ottani helyzetről... ja, degogy , hithű fideSSfaszként a putrisoron túl még nem jártál, de mindent tudsz a világról. is.

Bolsi Buster 2020.03.13. 19:32:36

"Az elektromos autók gyártásával foglalkozó BYD bejelentette, hogy hamarosan napi 5 millió maszkot fog gyártani annak érdekében, hogy segítse a koronavírus elleni harcot."

Kinaiak erzik a piac ritmusat.

Bolsi Buster 2020.03.13. 19:34:33

@Igazamvanvagyigazamvan?: Nem talalt, Szlovakia egyenlo Felvidek, a ketto terulete megegyezik.

Sokbol nulla. Ne bosszants

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.03.13. 19:34:45

"Ilyen nincs, hogy ekkora szerencséje legyen Orbán Viktornak"

Hogy toljam a villáskulcsot a fosódba Annuska.
(A 20-ast... :)

Bolsi Buster 2020.03.13. 19:36:06

@Igazamvanvagyigazamvan?: En azert tudom, hogy irani, mert olvastam a Zindexen. 9 irani betegunk van, abbol kettot epp most utasitottak ki randalirozasert

muhaha

Bolsi Buster 2020.03.13. 19:38:23

@Szabványok: Nem hasonlo.

Nalunk 20 beteg van, a cseheknel 140, az osztrakoknal 500

Bolsi Buster 2020.03.13. 19:42:01

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Ez pont igaz. Zorbannak ez nagyon jol jon, biztos vagyok benne hogy megagyaz a kovetkezo 2/3nak. Bar nem kizart hogy enelkul is meglett volna.

Muhammad Balfas 2020.03.13. 20:11:21

@Fülig José: Olvasom a híreket veled ellentétben:

24.hu/kulfold/2020/03/05/iran-koronavirus-veszely/

"Miközben ugyanis az egész világ óriási erőfeszítéseket tesz a koronavírus terjedésének megállítására, az iráni rezsim február végéig eltussolni próbálta az ügyet, mígnem a járvány tarthatatlan méreteket öltött. "

Muhammad Balfas 2020.03.13. 20:12:51

@Emmett Brown: Leszarom a paki migrit. Számomra Magyarország a fontos. És itt egy iráni volt az első fertőzött.

xtlight 2020.03.13. 20:24:17

index.hu/velemeny/2020/03/13/koronavirus_pandemia_orban_viktor_iskola_bezaras_felelosseg/

Megmondom, mi a stratégiája. Rég óta mondják neki, hogy be kell zárni az iskolákat, mert ez a logikus következő lépés. Kommunikációs szakértői azt javasolták neki, hogy álljon ellen, amig tarthatatlanná nem válik a halogatás. Akkor majd kérjék a parlamenti pártok, köztük a Fidesz, mire ő, kegyes úrként, mintegy teljesitve a szülői kivánságot (fenntartva, hogy szerinte szakmaiatlan, és indokolatlan), elrendeli a bezárást.

Hozzáteszem, ma kora délután már úgy küldték haza a gyerekeket több környékbeli iskolából, hogy üritsék ki a szekrényeiket, mert hétfőn már nem kell jönni.

Emmett Brown 2020.03.13. 20:25:17

@Muhammad Balfas: nincs jelentősége.

Ha nem a srác lett volna, akkor a két amcsi turistacsaj. Vagy valamelyik síelésről meg jövő arc. Vagy a 2 szingapúri turista.

Akkor jobb lenne egyébként?

élhetetlen 2020.03.13. 21:00:51

@Szélmalomharcos: “És ki fogja kifizetni a bért az otthon maradó szülőknek?“. Kifizethetné az állam is, ahogy milliárdokat fizet ki magán szállodák építésére, felújítása, amiből csak a tulajnak lesz haszna, míg itt akár a társadalomnak is lehetne. Azokkal a vissza nem térítendő támogatásokkal nem az adófizetők faxával veri a csalánt a kormány? Csak kérdezem.

Muhammad Balfas 2020.03.13. 21:08:15

@Emmett Brown: Jelenleg 9 iráni van a 18 fertőzött között, Irán egy fertőzési góc, amelyen sok illegális migráns is keresztülhalad. Már csak ezért is keményen kell védeni az EU határait..

Muhammad Balfas 2020.03.13. 21:09:50

@xtlight: Be fogják..A sötét butaság gyakran győzedelmeskedik az észérvek felett...A nagyobbik rosszat választják a kisebbik rossz helyett.

Fülig José 2020.03.13. 21:10:46

@Muhammad Balfas: milyen erôfeszítés, te ipari fasz?! pánikot keltenek? hülyeségeket beszélnek? ...szánalmas férgek vagytok, ezen 3 kókadt vírus sem változtat.

élhetetlen 2020.03.13. 21:29:03

@Muhammad Balfas: “És szted ki vigyázna a kisiskolásokra,ovisokra? A nagyi.”. És, ha ez a felállás, akkor mi a jobb, ha otthon vannak a gyerekek is és a nagyi is, vagy ha a gyereket mászkálnak, és hazahoznak akármit?

chrisred 2020.03.13. 21:31:17

@Muhammad Balfas: Csak ezek az iráni diákok nem illegális migránsként, hanem diplomáciai döntés eredményeként járnak magyar egyetemre.

Szabványok 2020.03.13. 21:33:30

@Bolsi Buster:
Tehát nekünk *kevesebb* igazolt fertőzésünk van.
Ez azt jelenti, hogy jobbak, vagy legalábbis nem rosszabbak az esélyeink. Tehát ha nem csináljuk rosszabbul, mint ők, akkor nálunk kevesebb lesz a csúcs is, meg a végső egyenleg is.

chrisred 2020.03.13. 21:35:40

@Muhammad Balfas: Megtörtént, beléptünk a XXI. századba, legalábbis az iskolabezárást a digitális oktatás bevezetéseként adják el. (Nagyon helyesen egyébként, pont a hozzád hasonló pánikkeltők miatt.)

élhetetlen 2020.03.13. 21:39:58

@Bkkzol: “Az első 2-3 nap múlva egymást marnák az összezárt emberek”. Azt mondod, hogy ha elmész a családoddal két hétre nyaralni, ahol egy szállodában “össze vagytok zárva”, akkor megőrültök, és marjátok egymást? Jó lehet!

Szabványok 2020.03.13. 21:40:53

@Muhammad Balfas: Ezért kell a repülőtereket lezárni.
Most a gyalogos határ másodlagos, nem fog egy fertőzött 1000km-t gyalogolni, de természetesen a zöldhatárt is védeni kell, mert az illegális határátlépés illegális.

Bolsi Buster 2020.03.13. 21:45:42

@Szabványok: valamennyi halaleset lesz, de ez nem aggaszt (ha a kinai aranyt hozzuk akkor 23).

Inkabb a gazdasagi hatasok miatt aggodom.

Muhammad Balfas 2020.03.13. 21:49:26

@chrisred: Igen, ettől még Irán egy fertőzési gócpont?

Muhammad Balfas 2020.03.13. 21:50:53

@chrisred: Nem hinném, hogy itt én lennék a pánikkeltő. Mindenesetre a tananyag le lesz adva. A számonkérés persze későbbre tolódik.

Muhammad Balfas 2020.03.13. 21:51:36

@chrisred: @Muhammad Balfas: Nem kérdőjel van a mondat végén, hanem pont.

chrisred 2020.03.13. 21:58:58

@Muhammad Balfas: Igen, meg is lett tiltva a beutazás Iránból.

nemecsekerno_007 2020.03.13. 22:04:01

Na bezárják a sulikat. Örvendezzetek :))))

élhetetlen 2020.03.13. 22:06:56

@Szélmalomharcos: "akkor miért nem kéred számon ugyanezt például a fővárosi vezetéstől?”. Mert, "“„az összehangolt védekezés érdekében köznevelési intézményben rendkívüli szünetet az intézményvezető, a jegyző, valamint az Oktatási Hivatal nem rendelhet el”. Vagyis ezzel a kormány azt kívánja megelőzni, hogy az iskolaigazgatók maguk határozzanak a bezárásról, innentől erről csak a miniszter/kormány dönthet.” Kormányrendelet. index.hu/belfold/2020/03/12/megjelent_a_kormanyrendelet_veszelyhelyzetben_teendo_intezkedesek_bezarnak_az_egyetemek/ . De kínlódj még, közben friss hír, Orbán elrendelte, hogy hétfőtől bezárják az iskolákat. Na, most magyarázd, hogy ezt miért nem lehet, meg emlegesd a más faxát. Csak így tovább, vagy váltasz, és azt magyarázod, hogy ez miért szükséges?

nemecsekerno_007 2020.03.13. 22:15:59

@élhetetlen: Örvendezzetek. Gazdaságilag szívás lesz.

Le Orme 2 2020.03.13. 22:21:25

Nem kell bezárni az iskolákat. Nem kellenek különleges intézkedések.

élhetetlen 2020.03.13. 22:37:56

@nemecsekerno_007: Te továbbra is csak sötét vagy, örvendezz a saját hülyeségednek. “Örvendezzetek. Gazdaságilag szívás lesz.”. Nem értem, te miért nem örvendezel. Imádott vezéred hozta a döntést, és eddig minden döntését éljenezted. Ennyire megzavart, hogy egy normális döntést hozott? Remélem, holnapra helyre tudod rázni ezt is a fejedben, bár nem vagyok biztos benne.

Bolsi Buster 2020.03.13. 22:44:33

Csak nehogy kideruljon, hogy az iskola tok felesleges, mert ha mindenkit megdobnanak egy tablettel es mobilnettel, es lenne normalis digitalizalt tananyag, akkor becsukhatnak az osszes sulit, es a tanatok 90%-a mehetne vissza a balettbe ugralni.

élhetetlen 2020.03.13. 22:58:21

@Ekrü: “,tömegközlekedéssel no meg bevásárolni járó szülők elküldjék őket a nagyihoz”. Az persze eszedbe sem jut, hogy nem naponta küldik át a gyereket nappali felügyeletre, hanem eleve a nagyszülőknél tárolják a gyerekeket adott ideig, és egymást a lakásban nem fertőzik, ha nem járnak ki. A szülők meg hozhatnak olyan kaját, ami három nap alatt nem romlik meg, lerakják az ajtón belül, és a gyerekek, nagyszülők három napig nem nyúlnak hozzá, és biztonságban vannak. Ha nincs nagyszülő, akkor persze más stratégia kell.

Szabványok 2020.03.13. 23:08:05

@Bolsi Buster: Ha 23 halálesettel megússzuk - és én nem leszek közötte - akkor misét mondatok!

Vuhan lakossága kb. annyi, mint Magyarország. Csak 23 haláleset lett volna ott? Hogy számoltad ki ezt a 23-t?
Olaszországban 12 462 fertőzött van, 827-en haltak meg, 1045-en gyógyultak meg, tehát akik befejezték a betegséget, azoknak majd' a fele a temetőben végezte.
Ez hogy jön össze a 23 halálos áldozat lesz kijelentéseddel?

Bolsi Buster 2020.03.13. 23:14:21

@Szabványok: Kina egesz lakossagabol jott ki. Az olaszok mar most rosszabbul allnak aranyosan, es szerintem siman beelozik a kinai 3000 hullat. De az olaszoknal ez normalis, marmint a kaosz.

élhetetlen 2020.03.13. 23:15:14

@Ekrü: “Nem járt külföldön és nem találkozott beteggel az egyik új magyar fertőzött”-Ja.Kár hogy kifelejtetted ,hogy kollégái Ausztriában voltak síelni...”. Na, ezt kéne felfogni. A kollégáik nem betegedtek meg, de vírushordozók voltak. Azon a szövegen meg már csak röhögni tudnék, ha nem lenne ilyen kínos, hogy minden beteg érintkezési környezetét feltérképezték, és tesztelték. Nem érzed, hogy zavaros a duma?

nemecsekerno_007 2020.03.13. 23:30:41

@élhetetlen: Te meg nettó hülye vagy. Két hónap múlva azon fogtok rúgózni, hogy mér’ nincs még kész az 5-ös metró. Ahogy ezt szoktátok.

élhetetlen 2020.03.13. 23:47:59

@Bolsi Buster: Mintha nem értenéd a lényeget. “illetve egy az ausztriaban sielo kollegaitol kapta el”. Az az egy betegedett meg, és nem tudni, hogy a környezetben hány ember fertőződött meg, és hány adta tovább a vírust. Az csak duma, hogy a betegek érintkezési körét felderítik, és tesztelik, eddig 609 tesztet végeztek csak el. Lehet ebből tudni, hogy hány fertőzött van, és hányan fognak megbetegedni?

Ekrü 2020.03.13. 23:48:22

@élhetetlen:
"Az persze eszedbe sem jut, hogy nem naponta küldik át a gyereket nappali felügyeletre, hanem eleve a nagyszülőknél tárolják a gyerekeket adott ideig, "-Hát persze.Mennyi is ez az idő amíg lepasszolod nekik?Mert ugye Kínában novemberben kezdődött a járvány és most sikerült megfékezniük.Ez ugye 3-4 hónap.Az olaszoknál már legalább egy hónapja tart.Vagy te úgy gondolod,hogy neveljék csak a nagyszülők hónapokig a gyerekedet akár tetszik nekik akár nem?Mert ugye 1 hétig bármelyik nagyi szívesen elvállalja de kétlem,hogy huzamosabb ideig is lelkesek maradnak.
De nincs semmi gond,hétfőtől bezárják az iskolákat.A szülők pedig majd mehetnek az ellenzékhez meg az index újságíróihoz megköszönni,hogy az összes szabadságuk rámegy a gyermekfelügyeletre.Amúgy szerinted hány 13-17 éves fog leülni magától a számítógép elé tanulni ahelyett ,hogy a haverokkal lógna meg bulizna?De ez már legyen a szülők dolga/felelőssége...elvégre az ő gyerekük.

élhetetlen 2020.03.13. 23:51:24

@nemecsekerno_007: Ragyogó, témába vágó válasz, komoly érveléssel. Büszke vagy magadra?

Ekrü 2020.03.13. 23:56:53

@élhetetlen:
"Az csak duma, hogy a betegek érintkezési körét felderítik, és tesztelik, eddig 609 tesztet végeztek csak el. "-Minden országban azokat az embereket tesztelik akiken megjelennek a tünetek.Ez a WHO utasítása.Ráadásul elég nehéz kimutatni,a cseheknél amikor az amerikai lányokat tesztelték az egyik lánynál az első tesz még nem is mutatta ki a fertőzést mert nem volt még abban a stádiumban.

élhetetlen 2020.03.14. 00:11:50

@Ekrü: Arról írtam, hogy ha van nagyszülő. És mások a tapasztalataink. Sok nagyszülő egész nyárra is örömmel fogadja az unokákat, ez nem az időtávtól függ. Ha meg nincsenek, vagy nem vállalják, akkor fizesse az állam a szülők otthon maradását, az ország többre megy vele, mint mikor milliárdokat osztogatnak magánszállodák építésére, vagy felújítására. “Amúgy szerinted hány 13-17 éves fog leülni magától a számítógép elé tanulni ahelyett ,hogy a haverokkal lógna meg bulizna?” Mindegyik, aki tudja, hogy a félévi, év végi jegye a beadandóktól függ. Aki eddig is teljesített, az ebben a rendszerben is teljesíteni fog.

Bolsi Buster 2020.03.14. 00:20:49

valoszinu hogy jonnek tovabbi szigoritasok

/abbol gondolom mert a csehek utan a lengyelek is vasarnaptol blokkoljak a hatarokat, csak a sajat allampolgaraikat engedik majd be/

élhetetlen 2020.03.14. 00:30:49

@Bolsi Buster: Mintha nem értenéd a lényeget. “illetve egy az ausztriaban sielo kollegaitol kapta el”. Az az egy betegedett meg, és nem tudni, hogy a környezetben hány ember fertőződött meg, és hány adta tovább a vírust. Az csak duma, hogy a betegek érintkezési körét felderítik, és tesztelik, eddig 609 tesztet végeztek csak el. Lehet ebből tudni, hogy hány fertőzött van, és hányan fognak megbetegedni? “4800an karantenban540 tesztet csinaltak 141 pozitiv”. És, ebből már tudják, hogy hány fertőzött van, és azok közül hány fog megbetegedni?
@Ekrü: “Ráadásul elég nehéz kimutatni,a cseheknél amikor az amerikai lányokat tesztelték az egyik lánynál az első tesz még nem is mutatta ki a fertőzést mert nem volt még abban a stádiumban.”, és ezzel a megállapítással megoldva a vírus terjedése, ugye?

élhetetlen 2020.03.14. 00:54:42

@Bolsi Buster: “Csak nehogy kideruljon, hogy az iskola tok felesleges”. Nem fog kiderülni, ugyanis a konzultáció, magyarázás, számonkérés akkor sem felesleges, ha interneten keresztül történik. De lökd csak a hülyeséget!

Ekrü 2020.03.14. 01:09:56

@élhetetlen:
"Sok nagyszülő egész nyárra is örömmel fogadja az unokákat, ez nem az időtávtól függ."-Igen,napi pár órára.Amiről viszont te beszélsz az bizony azt jelenti,hogy a nagyik veszik át a szülők szerepét akár több hónapon keresztül,miközben a gyermeknek a szülővel csak annyi kapcsolata lesz,hogy váltanak pár szót az ajtón keresztül míg a szülő leteszi a kaját az ajtó elé.Te tényleg azt gondolod ,hogy ez megoldható?Még egy gyermekkel sem ,nem ott ahol esetleg 2-4 gyermek van.
"Ha meg nincsenek, vagy nem vállalják, akkor fizesse az állam a szülők otthon maradását, az ország"-Bocs,de a gyermekről gondoskodni nem az állam hanem a szülő feladata.Az állam max besegíthet.De tudod mit,megengedő vagyok.Adjon az állam pont annyit,mint amennyit a "nagyonfejlett bezzegnyugati" országok baloldali kormányai...
"Mindegyik, aki tudja, hogy a félévi, év végi jegye a beadandóktól függ. Aki eddig is teljesített, az ebben a rendszerben is teljesíteni fog. "-Na látod,ebben egyetértünk.remélem majd nem felejted el szavaid és érettségi alatt nem menne a sipákolás,hogy : jaj szegény gyerekek nem tudtak felkészülni rendesen a járvány miatt,halasszuk/érvénytelenítsük az érettségit mert szegény gyermek megbukott.
"és ezzel a megállapítással megoldva a vírus terjedése, ugye? "-Szerintem ezt a kérdést tedd fel a WHO-nak,elvégre ők hozzák a szabályokat,no meg megkérdezheted a fejlett nyugatot pl.olaszokat,franciákat,belgákat,
németeket stb. mert láthatóan még mindig nagyobb bajban vannak mint mi...

élhetetlen 2020.03.14. 02:21:54

@Ekrü: Nem fogunk szót érteni. Vannak családok, akik másfél, két hónapra lecsapják a gyerekeket a 60 km.re élő nagyszülőkhöz, mert elhiszik azt, hogy aki őket felnevelte, az az unokákról is képes gondoskodni, nem kell naponta látni a gyerekeket. A nagyi is élvezi, a gyerek is. Ez miért ne működne akár tavasszal is, nem csak nyáron? Ha nincs ilyen nagyszülő, akkor “de a gyermekről gondoskodni nem az állam hanem a szülő feladata.Az állam max besegíthet.”, nem érvényes a szöveged. Vészhelyzet esetén, ami most van, ugye, nem szabad a szülők nyakába varrni a felelősséget, nem ők tehetnek a helyzetről. Ha pár hónapig nem tudnak dolgozni, a számlák meg jönnek, ilyenkor az államnak kéne segíteni. Aki tud távmunkában dolgozni, annál nincs gond. A szalagsoron meg nem hiszem, hogy mindenkinek általános iskolás gyermeke van, de akinek van, azt vállalja be a cég és az állam.
“és érettségi alatt nem menne a sipákolás,hogy : jaj szegény gyerekek nem tudtak felkészülni rendesen a járvány miatt,halasszuk/érvénytelenítsük az érettségit mert szegény gyermek megbukott.”. Ilyen is lenne biztosan, de nem hiszem, hogy tömegesen buknának, és sipákolnának. Az egyik barátnőm, akinek az órájára bement egy regisztráltan fertőzött diák, bement a Szent Lászlóba, ahol elhajtották, hogy csak nem gondolja, hogy minden tanárt tesztelünk. Két hét önkéntes karantén, mert naponta több tucat emberrel érintkezik, ahol volt helyettesítés, azokat az órákat leadta, a többi ment távoktatásban, most veszi vissza őket, mert mindenki csak így taníthat, és nem hiszem, hogy az egyetemi hallgatók fele kihullik ettől. A “megkérdezheted a fejlett nyugatot” csak blabla.

chrisred 2020.03.14. 05:12:13

@Bolsi Buster: Lehetséges, hogy az iskola felesleges, de a tanulás nem. Ésva tanár abban segít, akár van iskola, akár nem.

bkkzol 2020.03.14. 05:13:36

@élhetetlen: Tudod egy családi kirándulásnál azért nagyobb a mozgási szabadság, mint egy karanténban. Remélhetőleg. Illetve még mi nem próbáltuk az "egy szobába összezárva" kirándulást.
Ha egy karantén idején is úgy jönnek-mennek az emberek, mint nyaraláskor a szoba-város-tengerpart-étterem... között akkor valóban felesleges a karatén.

Bolsi Buster 2020.03.14. 05:53:33

na csehek nem szaroznak

vasarnaptol hatar lezarva
matol csak elelmiszer es patika, benzinkut lesz nyitva
iskolak mar szerdatol zarva

140 beteg van

Ekrü 2020.03.14. 07:37:32

@élhetetlen:
"Nem fogunk szót érteni."-Ez így igaz.
" Vannak családok, akik másfél, két hónapra lecsapják a gyerekeket a 60 km.re élő nagyszülőkhöz, "-Azt hiszem megegyezhetünk abban,hogy nem ez az általános.De én ezen már nem vitatkozom veled,majd az élet hamarosan eldönti.Ha mégsem így lesz,akkor mehetnek a szülők megköszönni az ellenzéknek meg az indexnem a hisztériakeltést.
"Ha pár hónapig nem tudnak dolgozni, a számlák meg jönnek, ilyenkor az államnak kéne segíteni."-AZ amit te itt leírtál egy rosszindulatú demagógia.Ebben az országban 8 millió választópolgár,vagyis felnőtt ember van.Ebből legalább 6-6,5 millió aki aktívan dolgozik.Nincs az az állam,aki ennyi embert el tudna hónapokig tartani.De ezt te is pontosan tudod...gondolom számotokra az a cél,hogy minél nagyobb káosz legyen,minél jobban tönkre menjen az ország,hátha akkor végre megbukik "azorbán".
"Ilyen is lenne biztosan, de nem hiszem, hogy tömegesen buknának, és sipákolnának."-Aha.Mondod ezt azok után,hogy mikor egy picit nehezebb a matekérettségi már megy részetekről a sivalkodás és azonnal újraírást követeltek.:))))))
"Az egyik barátnőm, akinek az órájára bement egy regisztráltan fertőzött diák, bement a Szent Lászlóba, ahol elhajtották, "-Mint mindenhol szerte Európában nálunk is a WHO utasításait követik és csak azokat embereket tesztelik akiken megjelentek a tünetek ,miután csak akkor mutat ki eredményt a teszt.Miért olyan nehéz ezt megérteni?Elmondták ezt mindenhol,még az index is megírta.Milyen lehet az a tanár aki nem képes ezt felfogni?Ilyenkor az ember akinek van egy csepp kis esze önkéntes karanténba vonul.Ezt is épp elégszer elmondták...

Ekrü 2020.03.14. 07:57:14

@élhetetlen:
"A “megkérdezheted a fejlett nyugatot” csak blabla. "-Miért is?Éveken keresztül hallgattuk a "bezzeg a fejlett nyugat" meg a "bezzeg a fejlett nyugaton az egészségügy" című szövegeket az ellenzéktől.Hát most kiderült mennyit is ér ez a "fejlett nyugat" ,no meg ,hogy mire mentek a "bezzeg egészségügyükkel". Összeomlott elég hamar...

chrisred 2020.03.14. 09:43:33

@Ekrü: A számaid tévesek. Mintegy másfélmillió háztartásban nevelnek gyereket, és azok szorulnak segítségre, ahol mindkét szülő dolgozik. Egy megfelelően működő államnak ilyen helyzetekben kellene támogatnia a családokat, és nem akkor, amikor csokra vagy új hétszemélyes autók vásárlássára szórják el a százmilliárdokat.

Emmett Brown 2020.03.14. 09:43:55

@Muhammad Balfas: ez megint teljesen mellékes.

Európába nem illegális migránsok hozták be a vírust.

Muhammad Balfas 2020.03.14. 10:10:06

@Emmett Brown: Nem arról van szó, hogy ki hozta be, hanem, hogy az illegális migránsok beengedése tovább rontaná a helyzetet. Vagyis még egy nyomós érv van amellett, hogy keményen védjük a határokat.

Muhammad Balfas 2020.03.14. 10:11:32

@chrisred: Az illegális migráció ellen is keményen fel kell lépni. A jelenlegi járványhelyzet egy újabb nyomós érv a határok kemény védelme mellett..

Emmett Brown 2020.03.14. 10:22:44

@Muhammad Balfas: lol. Ti kezdtétek a mantrát, hogy olaszba' a paki migri vitte be :)

Egyébként ez kb magától fog megoldódni. Erdogan ugyanis nem fog senkit beengedni Törökországba.

Illetve nyilván az európai határokra is jobban oda fognak figyelni. Remélhetőleg alaposabban mint ahogy a magyar rendőr kezelte a kamionost.

chrisred 2020.03.14. 10:26:30

@Muhammad Balfas: Nem keményen, hanem hatékonyan. Amerikában keményen felléptek az alkohol, majd a drog nellen. Éppen csak hatékony nem volt.

Muhammad Balfas 2020.03.14. 11:06:06

@chrisred: Nevezd , ahogy akarod, csak ne jöjjenek be.:)

Muhammad Balfas 2020.03.14. 11:08:07

@Emmett Brown: Én nem kezdtem semmiféle ilyen mantrát. Fogalmam nincs, hogy ki vitte be olaszba a vírust. Azt tudom, hogy Magyarországon az első beteg egy Iránból visszatérő egyetemi hallgató volt, valamint azt, hogy Irán egy fertőzési gócpont.

Emmett Brown 2020.03.14. 11:53:08

@Muhammad Balfas: akkor nem megtiltani az Iránból való beutazást egy igazi elbaszás volt.

chrisred 2020.03.14. 11:58:30

@Muhammad Balfas: A csempészeken kívül mindenkinek az az érdeke, hogy az illegális migráció megszűnjön. Ennek az egyik módja, hogy a legális migráció lehetőségét minél szélesebb körben megvalósítjuk. Persze ennek vannak árnyoldalai is, mint például a Fidesz keleti nyitás politikája következtében itt lévő iráni hallgatók által behozott vírusok.

Muhammad Balfas 2020.03.14. 12:17:13

@chrisred: " Ennek az egyik módja, hogy a legális migráció lehetőségét minél szélesebb körben megvalósítjuk"

Nem, ezzel annyit teszel, hogy okafogyottá teszed az illegális migrációt, de a döntően muzulmán beözönlést nem szünteted meg, holott ez a cél. Erre végre a görögök is rájöttek.

Muhammad Balfas 2020.03.14. 12:18:19

@Emmett Brown: Akkor azon őrjöngtél volna. A nyuszi meg a sapka..

chrisred 2020.03.14. 12:44:54

@Muhammad Balfas: Nem, a cél az illegális migráció megszüntetése.

élhetetlen 2020.03.14. 17:43:28

@bkkzol: “Illetve még mi nem próbáltuk az "egy szobába összezárva" kirándulást.“. Azért a családok még a kirándulásokon is együtt mozognak. Ez egy önkéntes együttlét. Nem igazán találkoztam olyan szituval, hogy ma én megyek strandra, te menj múzeumba, holnap meg fordítva, mert, ha mindig itt vagy velem, akkor megőrülök tőled. Olyan párokat viszont ismertem, akik egy helyen dolgoztak, együtt jöttek, együtt mentek haza, és együtt voltak otthon, és nem marták egymást. És az iskola bezárás kapcsán ez jöhet szóba, hogy egy család a saját lakásában van összezárva. Ha valaki megbolondul ahelyett, hogy tanulna, játszana a gyerekével, aki miatt otthon kell lenni, arra nem tudok mit mondani.

élhetetlen 2020.03.14. 18:37:02

@Ekrü: Miért beszélsz hozzám, és rólam többes számban?
A hatvan kilóméterre lakó “működőképes” nagyszülő nem általános, de egy rész, és vannak nagyszülők, akik akát a budapesti lakásukban is elvannak az unokákkal, ez egy másik rész. Akinek ez nem adatott meg, annak kell segíteni. “legalább 6-6,5 millió aki aktívan dolgozik”, és természetesen mindegyiknek kiskorú gyermeke van, aki felügyeletre szorul.
“gondolom számotokra az a cél,hogy minél nagyobb káosz legyen,minél jobban tönkre menjen az ország,hátha akkor végre megbukik "azorbán".”. Okos gondolat. Nem tudom, emlékszel-e, Orbán azt mondta, mikor nyert, hogy egy jó állapotú, működőképes ország vezetését vette át az előző (országrontó) kormánytól. Gondolod, hogy az ellenzék arra játszik, hogy egy összedőlt, romokban heverő ország kormányzását vegye át? Azért ennyire ne legyél okos. Az érettségi. Biztosan mindenki azt követelné, hogy ismételhessen évet, vagy olyan érettségi kérdéseket, hogy át akar-e menni, igen, nem. Ezt hagyjuk.
“WHO utasításait követik”. Nem ismerem az utasításokat, de nem hiszem, hogy tiltanák azt, hogy a fertőzővel érintkezőtől megkérdeznék, hogy ki volt még ott az órán, aztán az egyetemtől kikérnék az érintettek elérhetőségét, és küldenének nekik egy sms-t, hogy ha tudnak maradjanak otthon két hétig. Ha csak a fele megtenné, már csak a fele futkosna esetleg fertőzően. Olyan nehéz ezt megérteni? “akinek van egy csepp kis esze önkéntes karanténba vonul”. Mint írtam, ezt tette.

ekat 2020.03.14. 18:45:19

@Ekrü: És akkor honnan tudnak a tünetmentes emberekről, a nemrég született csecsemőt beleértve?

Muhammad Balfas 2020.03.14. 21:26:46

@chrisred: Kérdés, hogy mit értesz legális migráción? (Nem túl jók a tapasztalataim az ügyben ugyanis, hogy a baloldaliak mit értenek ez alatt..)

chrisred 2020.03.15. 02:36:21

@Muhammad Balfas: Nem hiszem, hogy a baloldaliak mást értenének rajta, mint én, vagy úgy általában az emberek: a vándorlás jogilag szabályozott módja. Persze tudom, hogy léteztek, meg elvétve most is akadnak olyan baloldali hatalmak (mondjuk Észak-Korea), aminek a szabályai a migrációnak szinte minden formáját illegálisnak tartották és keményen büntették.

Muhammad Balfas 2020.03.15. 12:47:25

@chrisred: Sokan azt értik alatta a baloldalon, hogy létesítsünk pihenő pontokat az útvonalakon és segítsük a beözönlésüket. Bárki bárhonnan jöhessen. Alapvető emberi joggá kívánva tenni a migrálást.
Én azt értem alatta, hogy Európa döntse el, hogy kire van szüksége a harmadik világból, és az az engedély birtokában érkezve letelepedhessen oda, ahová mondják neki, elkerülve a tömbösödést, elősegítve az integrálódást..

élhetetlen 2020.03.15. 16:24:54

@Ekrü: “csak azokat embereket tesztelik akiken megjelentek a tünetek ,miután csak akkor mutat ki eredményt a teszt”. És Pintér Sándort, aki ugyan tünetmentes, de nála azért működik a teszt.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2020.03.15. 19:52:18

@Muhammad Balfas: Egyrészt 2010 előtt nem volt stadionépítési téboly, ami ellen "őrjöngeni" lehetett volna, másrészt én már évtizedekkel ezelőtt szétzavartam volna ezt a pénzmosó korrupt bundabandát, akiket magyar futballtársadalomnak hívnak.
Ennyike... :)

Muhammad Balfas 2020.03.15. 21:36:30

@Frady Endre: Mégis mit gondoltál, hogy majd lepukkant létesítményekkel fogunk rendezni egy foci EB-t? Nyilván , aki nem teljesen fogalmatlan, az tisztában volt vele, hogy sokba fog kerülni.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2020.03.15. 22:04:46

@Muhammad Balfas: Miért kéne nekünk foci EB-t rendeznünk?! Miért gondolod, hogy én ezt támogatnám?!

chrisred 2020.03.16. 01:57:32

@Muhammad Balfas: Meg olyanok is vannak, akik ételt osztanak a hajléktalanoknak, sérült embereknek segitenek, vagy menhelyeket tartanak fenn a kóbor kutyáknak. Ezeket én nem tartom politikai állásfoglalásnak.

Muhammad Balfas 2020.03.16. 22:11:19

@Frady Endre: Én 2010 előtt nem hallottam ilyen hangokat. Egységes támogatása volt Gyárfás pályázatának itthon. Akik ma sikítófrászt kapnak a stadionoktól, akkor miért nem csaholtak?

Muhammad Balfas 2020.03.16. 22:12:57

@chrisred: Ezekkel a jótékonykodásokkal nem hurcolnak be több millió idegen kultúrájú muzulmánt Európába..

chrisred 2020.03.17. 05:51:08

@Muhammad Balfas: Persze, nem a jótékonykodás gerjeszti a migrációt, hanem a körülmények a származási országban.

chrisred 2020.03.17. 05:53:54

@Muhammad Balfas: Mert csak makettek és vizuális bemutatók készültek, azt még elviselte a költségvetés. Amúgy akkor sem kérdeztek meg az embereket, hogy legyen-e EB, szóval nem tudom, honnan veszed, hogy az egész ország a pályázat mögött állt.

Muhammad Balfas 2020.03.17. 11:51:34

@chrisred: Ha tudják, hogy úgyse engedik be őket, jóval kisebb eséllyel indulnak el. A föld 4 milliárdnyomorgója közül hányat szeretnél befogadni?

Muhammad Balfas 2020.03.17. 11:55:49

@chrisred: Ja értem, gyakorlatilag össznépi támogatás övezte az akkori-utolsó körbe jutott- futball EB pályázatot, majd ha megnyeri az ország akkor kezdődött volna az őrjöngés..Kb. egy öt éves következetessége felelősségtudata..Sztem egy értelmes felnőtt ember tisztában volt vele, hogy a hazai futball infrastruktúra alkalmassá tétele az EB-re igen sokba fog kerülni..

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2020.03.17. 20:37:10

@Muhammad Balfas:
Ahogy látom, rajtad kívül más alig szól hozzá. Talán azért nem hallottad meg a véleményeket, mert folyamatosan csak a saját dumádra figyelsz... ;-)
A Biblia (biztos hallottál már róla a nagy keresztény kurzusodban) azt tanítja, hogy legyél gyors a hallgatásra és késedelmes a szólásra...
Kár, hogy erről nem prófétálnak a tolvaj KDNP-s haveri körödben! :)

chrisred 2020.03.18. 05:15:03

@Muhammad Balfas: Mi köze a jótékonykodásnak a beengedéshez?

chrisred 2020.03.18. 05:17:50

@Muhammad Balfas: Szerintem nem érted, éppen az ellenkezőjét írtam. Senki nem foglalkozott vele. Ahogy most sem foglalkozik senki se a magyar focival a pártmuftikon kívül, csak most sokkal többe kerül.

Muhammad Balfas 2020.03.18. 20:28:04

@chrisred: Hát de miért nem foglalkoztak a stadionokba ölendő rengeteg pénzzel akkoriban azok, akik most sikítófrászt kapnak tőlük?

"Ahogy most sem foglalkozik senki se a magyar focival a pártmuftikon kívül, csak most sokkal többe kerül. "

Rendszeres témája az ellenzéki pártoknak, sajtónak, kommentelőknek..

Muhammad Balfas 2020.03.18. 20:29:46

@Frady Endre: Nem én arra koncentrálok, hogy azok a pártok, sajtótermékek és kommentelők, akik ma őrjöngést rendeznek a stadionok kapcsán, akkoriban miért nem tették? Sztem nem olyan bonyolult kérdés ez..

chrisred 2020.03.19. 05:14:15

@Muhammad Balfas: Nem a magyar foci a témája, hanem az, amennyibe kerül az adófizetőknek. Ha nem öntenék bele a közpénzt, ugyanúgy észre sem vennék az emberek, mint azt a sikertelen EB pályázatot Fletó idején.

Muhammad Balfas 2020.03.19. 08:32:58

@chrisred: Nem a "zemeberekről" beszélek, hanem azokról az aktorokról , akik ma hisztériát keltenek a stadion beruházások körül. Pártok, sajtótermékek, magukat értelmes, gondolkodásra képesnek tartó kommentelők.. Akkor miért nem cirkuszoltak a stadionberuházások kapcsán?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2020.03.19. 09:00:35

@Muhammad Balfas: Szelektív a memóriád. Amióta Mao Csútung hatalomra jutott és kitört belőle a stadiondüh, azóta folyamatos a tiltakozás. Legfeljebb nem mindig ugyanazzal az intenzitással zajlott, amikor pl. más korrupciós ügyek leszorították a dobogóról... ;-)
süti beállítások módosítása