Három szabadidőjármű és két kompakt családi autó jutott a döntőbe az Autobest huszonhat országot képviselő, rangos újságírókból álló zsűrijének előzetes szavazata alapján. A szervezetet 2001-ben hozták létre azzal az újszerű céllal, hogy megválasszák az európai piacokon elérhető, legjobb ár-érték arányú gépkocsiját. Az díj azt az autót illeti meg, amely a legtöbb európai ügyfél számára testesíti meg a legjobb ajánlatot. A feltételeknek megfelelő újdonságok közül öt modell jutott be az végső körbe, közülük december 15-én választják ki a 2016. évi bajnokot.
Mi azonban nem bírjuk kivárni az ominózus dátumot, ezért már most a Nagy döntés blog olvasóinak segítségét kérjük a választásban. A szavazás ezúttal is komoly mérlegelést kíván, hiszen az elmúlt években olyan modellek győztek itt, mint a Chevrolet Cruze (2010), Dacia Duster (2011), Hyundai Elantra (2012), Ford B-Max (2013), Hyundai i10 (2014), vagy épp az Opel Corsa (2015).
Melyik legyen hát az év legjobb vétele? A döntés ezúttal is a Ti kezetekben van!
FIAT TIPO
Az eredetileg Aegea néven megismert kompakt szedán a török piacot leszámítva Tipóként folytatja pályafutását. Az autó 178 cm széles és 148 magas lesz, tengelytávja 2 méter 64 centi. A csomagtartó 510 literes.A kétféle dízelmotorral (1.3 Mjet2 95 LE és 1.6 MJet2 120 LE), valamint egyetlen benzinessel, a 95 lovas 1.4 FIRE négyhengeressel lesz kapható a limuzin. Állítólag mindegyik motorhoz rendelhető lesz automata váltó. Az Aegea opciós listáján tolatóradar és -kamera, eső- és szürkületérzékelők, Uconnect infotainment rendszer, navigációs berendezés és számos egyéb extra szerepel.Nagyjából 12 ezer euró körüli alapáron kínálhatják. További részletekért kattintanod kell.
HYUNDAI TUCSON
Feltuningolt kényelmi és biztonsági szolgáltatások, jobb minőség, dögösebb formaterv jellemzi az ix35 utódját. A csomagtér kifejezetten nagy, 513 literes. A motorcsalád két benzines erőforrásból: egy 132 lóerős, 1,6 literes GDI motorból, és egy 177 lóerős, 1,6 literes T-GDI erőforrásból, valamint három dízelmotorból áll. Az alapmodell nagyjából 5,8 millió forintért vásárolható meg. A Totalcar tesztjét itt olvashatjátok.
HONDA HR-V
Európában kizárólag fronthajtású változatban kapható, motorpalettáján egy 130 lóerős, benzines, 1,5 literes i-VTEC és egy 120 lóerős, 1,6 literes i-DTEC dízel erőforrás szerepel. A HR-V felszereltségei között ott találjuk a Honda CONNECT szórakoztatóelektronikai és információs rendszert. A csomagtartó befogadóképessége 470 és 1533 liter között változhat. A benzines 5,5 milliós, a dízel 6,2 milliós alapáron várja a vásárlókat. Ha többet szeretnél tudni róla, itt a helyed.
MAZDA CX-3
4275 mm hosszú, 1765 széles, és mindössze 1535 mm magas, vagyis a leglaposabb ebben a kategóriában, a súlya is csupán 1,2-1,3 tonna. A csomagtartó 350 literes. A kétliteres benzinmotor 120 lóerős (204 Nm) változata csak elsőkerék-hajtással kapható, viszont a hatfokozatú kézi váltóval, és az automatával is. A 150 lóerős (szintén 204 Nm) változata már alapból összkerekes, de váltó itt is kétféle lehet. Minimum 4 és fél millió forintot kell leszurkolnia a leendő tulajdonosoknak. Csikós Zsolt véleményét ezen a helyen éritek el.
OPEL ASTRA K
A 11-ik generáció az Opel kompakt autójából, új alapokon, új motorokkal, kisebb méretben és súllyal.Az Astra J-nél 5 centivel rövidebb, így lett 4,37 méter hosszú, magassága 2,5 centiméteres csökkenés után lett kereken 1,48 méter, légellenállási alaktényezője 0,28. Az Astra legnagyobb motorja csupán 1,6 literes. A legkisebb pedig 1,0 literes, háromhengeres turbó, 105 lóerővel. Az alapmotor szívó 1.4-es benzines, 100 lóerővel. Az autó szerves része az Opel OnStar − 24 órás − távfelügyelet és segélyhívó is, ami baleset esetén az autó pozícióját automatikusan küldi. 4,35 millió forinttól kapható. Adatok, tények, bemutató a Totalcaron olvashatóak.
A DÖNTÉS