Létezik-e barátság férfi és nő között szerelem nélkül?
2015. március 18. írta: Despota

Létezik-e barátság férfi és nő között szerelem nélkül?

rfr.jpg

Örök dilemma, vagy lerágott csont? Nem tudom, de nem is érdekes, a Nagy döntés blogon eddig nem szerepelt ez a közhelyesnek tűnő, ám annál izgalmasabb kérdés. Egy kedves hozzászólónk adta kissé szarkasztikus megjegyzésével az ötletet, hogy kivesézzük a témát, ezúton is köszönjük neki. Habár elsőnek Karinthy találó sorai jutottak eszembe ("Lehet-e barátság férfi és nő között, és ha igen, miért nem?"), tudományos kutatások szerint igenis létezik az említett kötelék. Hogy mi az igazság, most majd jól kiderül, hiszen nincs is jobb, mint egy személyes hangvételű állásfoglalás, éppen ezért 2 olyan személy gondolatain keresztül mutatjuk be a pro és kontra érveket, akik egymáshoz képest teljesen eltérő álláspontot képviselnek. Ráadásul egyikük férfi, aki a 20-as évei közepét tapossa, a másik pedig egy hölgy, aki nem rég múlt 30. A konklúziókat ismételten Nektek kell levonni, hiszen a döntés ezúttal is a Ti kezetekben van!

LÉTEZIK

hand-gestures-1.jpg

Már hogyne létezne, amikor igenis létezik. Ezt mondhatom bátran, mert nekem például van női barátom, akibe nem vagyok szerelmes, nem akarom meghódítani, nem bókolok neki, de akármit megtennék érte, mert ő a legjobb barátom. Igaz, szerelemnek indult, ő volt nekem az első, ahogy én is neki. Majdnem két éven át tartott, együtt nőttünk fel, ha lehet ilyet mondani. Mindent kipróbáltunk, éltünk, buliztunk, de közben mélyebb értékekkel is megismertettük egymást és így volt jó az egész. Persze veszekedtünk is, vitáztunk rengeteget, de nem tudtunk meglenni egymás nélkül. Aztán amilyen tombolva jött, olyan csendben távozott a nagy szerelem, szakítás lett a vége, mindenki ment a maga útján. De ez csupán a szerelmi részre vetíthető, mert bár több, mint 7 év telt el a szakításunk óta, azóta is szerves részei maradtunk egymás életének. ismertük egymás összes barátját és barátnőjét, tudtuk egymás legféltettebb titkait, megosztottunk mindent, ami csak motoszkált bennünk és ez mind a mai napig így működik.

Rendszeresen összejárunk, beszélgetünk, hívjuk egymást, ha kell egymás vállán sírunk, ha kell biztatjuk egymást, mindig tudjuk, hogy számíthatunk a másikra. Lehet, hogy nyálas az egész, de így igaz. És mindeközben semmilyen testi vonzalom, vagy szexuális izzás már nincs közöttünk, inkább olyanok vagyunk, mint két testvér, akik nem tudnak meglenni egymás nélkül. Nem mondom, hogy ezt mondjuk könnyű az aktuális párkapcsolatban elfogadtatni, mert rohadtul nem az. Nem egyszer volt már rá precedens, hogy egyikünk, vagy másikunk viszonya széthullott, már a másik fél ezt nem tudta tolerálni, de mi ebből eddig sem engedtünk és a jövőben sem fogunk. Kamaszként úgy terveztük, hogy egymás kezét fogva öregszünk majd meg, most pedig azon röhögünk, hogy majd 70-80 évesen egész biztos egy nyugdíjas otthonban fogjuk boldogítani a másikat. Az is biztos, hogy az életünk teljesen összefonódott, de csupán barátként, mást már egyikünk sem akar a másiktól. És abban is biztosak vagyunk, hogy ha nem lettünk volna egy pár anno, akkor is ugyanígy alakult volna. Nem hiszek semmiféle misztikus, vagy eleve elrendeltetett dologban, ez mégis olyan, mintha meg lenne írva. Mindamellett, hogy ezt most elmeséltem, van több olyan lány/nő az életemben, akikkel szoros, baráti kapcsolatot ápolok. talán több is, mint férfi. Ennek ellenére még soha egyiktől sem akartam többet annál, mint hogy számíthassak rájuk és ott legyenek mellettem. Szóval ha nincs barátság férfi és nő között, akkor én tuti valami más dimenzióban lehetek.

NEM LÉTEZIK

photoxpress-dislike1.jpg

Férfi és nő között barátság mindaddig működik, ameddig mindkét fél érzelmei függetlenek a másiktól, de én úgy vettem észre, hogy ez bármikor megváltozhat. Elég, ha az egyik fél többet képzel a dologba a valóságnál, illúziókba ringatja magát és máris vége az egésznek. Éppen ezért mondom, hogy valódi barátság kialakulása és hosszútávú fenntartása egyszerűen lehetetlen. A saját életemben már jó néhány olyan alkalom felmerült, amikor én, vagy a másik fél hirtelen többet akartunk, mint a másik. Csak egyet emelnék ki, számomra talán ez a legfájdalmasabb. Volt egy nagyon kedves srác, akivel a középiskolás éveim során egy osztályban koptattuk a padokat és a 4 év alatt nagyon jóban lettünk. Együtt jártunk bulizni, közös programokat csináltunk, segítettünk egymásnak minden tekintetben. Végig mindketten boldog kapcsolatban éltünk, még a párjaink is jóban voltak, nem volt sem féltékenykedés, sem nagy kirohanások. A főiskola és egyetem ugyan máshova sodort bennünket, de mivel mindketten Budapesten maradtunk, így még mindig gyakran találkoztunk, akár ketten, akár négyesben.

Aztán a srác kapcsolata hirtelen tönkre ment, nem bírta a távolságot, a barátnője, aki Pécsre került, szakított vele. Mint jóbarát, igyekeztem még a szokottnál is jobban odafigyelni rá, istápolni és átlendíteni a nehézségeken. Sajnos elég mélyen maga alá került, így nem ment egyik napról a másikra. Végül, nagyjából másfél-két hónap után, egy péntek esti kocsmázós-sörözős-búfelejtős szeánsz során megpróbált rám mászni, amit azzal a lendülettel hárítottam is. Ekkor tört ki belőle, hogy ő egy ideje másként néz rám, szeretné, ha több lenne köztünk puszta barátságnál. Mivel én soha nem néztem rá másként, mint barát, padlóztam. Az én párkapcsolatom teljesen rendben volt, de még ha nem lett volna senkim, akkor sem másztam volna bele ebbe a valamibe. Mindezt megpróbáltam szépen és kedvesen tálalni,  úgy tűnt, a barátom meg is értette, többé nem próbálkozott. Ugyanakkor ez az eset teljesen szétzilálta, végül megszüntette a korábbi szoros barátságunkat. Hogy miattam, vagy miatta, nem tudom pontosan, de a találkozók egyre inkább elmaradoztak, ma már, jó pár évvel később ott tartunk, hogy maximum a jeles ünnepek idején küldünk egymásnak egy udvarias köszöntést és snitt.

Szóval én azt mondom, azt láttam, hogy nem egy működő dolog a férfi-női barátság, főleg, ha az egyik fél többet gondol bele, mint a másik.

A DÖNTÉS

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydontes.blog.hu/api/trackback/id/tr317280043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.03.19. 10:52:55

Egymást visszataszítónak találók között lehet. Valamint leszbi nő és meleg
férfi között is.

2015.03.19. 10:58:56

alapvetően maga a barátság nem egy létező állapot, csak kitaláció

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2015.03.19. 11:01:21

Az első sztori ott sántít, h ha jól értem akkor ott egy kapcsolatból lett barátság. Na igen, úgy lehet, h megy a dolog, tekintve, hogy már voltak együtt. Épp ez a lényeg a dologban, hogy ha van egy fiú és egy lány akik nagyon egy húron pendülnek, nagyon jól kijönnek egymással előbb utóbb tutira felmerül vmelyik félben, h na de ha ez így megy, miért ne mehetne máshogy is? Szerintem ez teljesen természetes és teljesen egészséges dolog. Az más kérdés, h irtó nagy galiba van abból, ha nem egyszerre, vagy nem egyforma mértékben tör ez elő. (mindkét félben felmerül, aki azt mondja, h nem az hazudik, max. az egyik el tudja hessegetni a gondolatot). Ez az egyik. A másik, h visszautalva az első sztorira, persze, ha 'A' megkapta már 'B' -től amire vágyik nem kizárt, h a kíváncsisága ki lett elégítve, és ez neki bőven elég volt ahhoz, h helyre rakja magában az érzéseit. Olyan az, h nagyon szívesen kipróbálnám az ejtőernyőzést, baromira vágyom rá, aztán ki tudja. Lehet, h amint kilépek a gép ajtaján már a pillanatot is elátkozom, h ez bennem egyáltalán felmerült, soha többet, de ez nem jelenti azt, h ne lennék meg az ejtőernyős sporttal életem végéig. Vagy megkóstolnék egy cápauszony levest, de lehet, h nem ízlene és akkor többet nem kell, de felőlem ehetnék mellettem, már nem vágynék rá. Azt hiszem ez így világos...

100 szónak is egy a vége férfi és nő mindig fog egymásra vágyni, sok barátság dőlt már romba a miatt, h a felek nem voltak egy nevezőn. De ez nem jelenti azt, h a két félben vmilyen mértékben ne merült volna fel korábban, aztán aki hamarabb tört meg, az állt elő a farbával.

Ilyen ez, szerintem mindenki átéli 1x az életben. Rossz kimondani, de szerintem nincs barátság férfi és nő közt.

tmm 2015.03.19. 11:04:05

Én férfi vagyok, a legjobb barátom egy nő. Nem vagyok meleg, és a barátom sem leszbi. Bár tény, hogy nem vagyunk egymás esetei. De létezik a jelenség.

tyberius 2015.03.19. 11:04:50

Nem létezik. Köztudott, hogy a biszexuálisoknak nincsenek barátaik... CSAK PRÉDA VAN.

Cpeti123456 2015.03.19. 11:08:17

Nem létezik. Előbb utóbb dugás lesz a vége vagy a jobbik eset ha már megesett a dolog...

Agape Satori 2015.03.19. 11:09:11

Létezik.
Úgy hívják, hogy: szex

Netuddki. 2015.03.19. 11:09:28

Persze. Az első dugásig...

seahawks 2015.03.19. 11:11:18

létezhet barátság, de az tuti, hogy legalább az egyik gondol arra, hogy jó lenne kúrni a másikkal. a baj az ha ez befolyásolja a barátságot. mert jó dolog egy kúró-barát az életben szerelem nélkül.

phaszfej 2015.03.19. 11:14:56

Nincs. Ha van, azt feleségnek és férjnek hívják.

flea 2015.03.19. 11:27:53

Amennyiben mindkét szereplő heteroszexuális és pszichésen egészséges, akkor akivel kialakult a barátság, azzal a szexuális vonzalom is ki fog. Természetesen lehet olyat, hogy ezt (1) letagadják (aztán persze néha robbanásszerűen előtör, de nem mindig), (2) elfojtják (jellemzően tudatosan, ha egyik, pláne mindkettő már foglalt), (3) jogászkodva kijelentik, hogy vonzalom nem egyenlő szerelem.

Egy megfelelő beállítottságú homoszexuális férfi viszont (ti. aki női módon gondolkodik) kiváló barátja lehet egy nőnek. (Látens homokos is jó. :D) Ebben az amúgy felejthető filmben pl. van egy ilyen, teljesen életszerű és szórakoztató mellékszál:
www.port.hu/pls/w/films.film_page?i_film_id=145

kezdödik 2015.03.19. 11:30:30

Nincs ilyen. 2× volt "barát"nőm. Az elsőnél én nem vonzódtam felé, talán a stílusa miatt. mindkettőknek volt párkapcsolata, mégis egy hosszabb nemtalálkozás után kijelentette, hogy ő bizony többet szeretne, és mindig is így volt vele.
A második esetben szintén szerelemmel végződött, hol én, hol ő volt a másikba belebukva, párkapcsolat ellenére, szex is volt, úgyhogy muszáj volt csillapítani ezt a barátságot is, ma már nem is beszélünk.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.03.19. 11:38:27

CSAK úgy lehetséges, ha már voltak egymással párkapcsolatban... Pl. engem az rettentően zavar, ha a lány csak "beszélgetőpartner"-nek tart(ana) (magyarán, fűvel-fával, csak engem néz bokornak...), mindez akkor nem zavar, ha megvolt már a lány... és nem jött be a dolog kapcsolati része...
Önzőség? Lehet, bocs... De, ha az én vállamon kell sírni, akkor az én farkamon élvezni is... Ez árukapcsolás. Nem ám, én rendbe rakom a lelkét, mások meg "rendbe rakják" a testét!...

Szalay Miklós 2015.03.19. 11:43:11

Létezik, de ritka.

Itt egy tömör és (szerintem) objektív összefoglaló szerelem, szeretet és barátság ügyeiről:

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid054

A társas kapcsolatok többi aspektusairól (pl. hogyan befolyásolják őket az érdekek) is olvashattok ott. A kép tetején a pdf, doc file linkeket nézzéztek.

2015.03.19. 12:02:04

Létezik, de ritka. Nekem is van ilyen, nem vagyunk egymás esetei.
Azt nem mondanám, hogy a legmélyebb barátságok ezek

Alick 2015.03.19. 12:31:02

Nincs kapacitásom annyi nőt megdugni, amennyi női barátom van. :)
És persze van, amelyik hűséges a férjéhez vagy szexuálisan nem bejövős... de barátnak, havernak jó... általában a "fiúsítottabb" nők ilyenek, a nagyon nőcisek tényleg csak dugásra jók. :)

bbrrr 2015.03.19. 12:49:30

Az első valójában nem érv a barátság mellett, hiszen nagyjából az történt, hogy a szerelmen nem "dolgoztak" eleget, és az kihűlt, de a kötelék megmaradt. A Régi házasoknál gyakran látni ezt, 20-30 év házasság után szoktak eljutni ide a párok.
Pláne, hogy párkapcsolat ment rajta tönkre. Ezek szerint annak, akinek a párkapcsolata ott tönkrement, a "barátság" fontosabb volt, mint a "szerelem" (ha nem így lett volna, akkor a barátságot építette volna lejjebb). Azért ez elég gyanús jel. Lehet, hogy szóban barátoknak tekintik egymást, de valójában többek annál.

A kérdés egyébként nem dönthető el így. Ha úgy tesszük fel, hogy "létezhet-e hogy nő és férfi 1 évig csak barátok", akkor nyilván IGEN. Ha úgy, hogy "létezhet-e, hogy nő és férfi barátok, és soha egyikük sem gondol többre?" akkor meg nyilván NEM. Előbb-utóbb az egyik félben fel fog merülni, hogy lehetne több, és ha egyszer felmerült, akkor az már nem csak barátság.

Mortanius 2015.03.19. 12:49:47

Nem létezik! Előbb vagy utóbb, egyik vagy másik fél többet akar majd.

Spiritmonger 2015.03.19. 13:09:48

Létezik a dolog, egyetlen esetben, ha a fiú nem akar semmit a lánytól, csak barátságot. Amíg ez van, addig hibátlanul működik a dolog.
Nekem is ott van a legjobb barátnőm, nem a szépségéért szeretem, nem gerjedünk egymásra, bár azt tudja, hogy alkalomadtán simán elkapnám, de amikor igazán szarban voltunk, mindig számíthattunk egymásra, és számíthatunk egymásra a mai napig is.
a barátságunknak az az egyik, ha nem a legfőbb alapja, hogy kialakult egy kimondatlan megegyezés, hogy én nem próbálkozom, ő pedig ezt rettentően értékeli, cserébe ott vagyunk támasznak egymásnak feltétel nélkül. A párjainknak is el van mondva, hogy vagyunk egymással, ezt el kell fogadniuk, szerencsére ez nem problémás. De visszatérve a címben feltett kérdésre, a válasz az, hogy igen, van barátság férfi és nő között, de ebből soha nem lehet szerelmi kapcsolat, a nő miatt.

steery 2015.03.19. 13:15:48

Akkor lehet barátság férfi és nő között, ha kölcsönösen nem találják elég szépnek és vonzónak a másikat. Velem már előfordult ilyesmi, onnan tudom.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2015.03.19. 13:18:06

Létezik, ha mondjuk mindkét fél JÓ házasságban él. Ez persze nagyon ritka.
Két független között nem hiszek az ilyesmiben,

[c] 2015.03.19. 13:26:18

@Fot L' Mondó: Nem önzőség, gyökérség.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.03.19. 13:39:23

@[c]: :-D Akkor ezek szerint, Te lány vagy...

takysoft 2015.03.19. 14:03:29

Persze, létezik. Nekem rengeteg lányismerősöm van. A trükk annyi, hogy ezek legyenek haverok. A "folytonösszejárunk" dolgoból előbb-utóbb érzelmek lesznek.

Rengeteg barátom van (legalább 5-6 akikkel egész közeli viszonyban vagyok, és ebből 2 lány). De jó, ha hetente-kéthetente összefutunk. Ennél közelebbi barátságra se időm, se igényem. Van párom, vele vagyok sokat.

Pasiként arra vagyok kódolva, hogy minden nő tetsszen. A haverok között is sok csinos van, de nem vagyok az a típus aki mindenkinél bepróbálkozik. Még akkor sem ha épp nincs párom.

Túl árnyalt ez a kérdés. Lehet többet érezni anélkül is, hogy ezt az ember kifejezné. Attól, h vonz a segge valakinek, még nem feltétlen akarok rá is mászni.
Meg hát barátok között is van, hogy az ember "extrákkal" barát. Saját tapasztalatból... abból is van lesznek érzelmek, vagy nem. Volt már olyan lányismerősöm, akivel megvolt a kémia, de eléggé ég-és-föld voltunk. Jó volt vele heti 1-2 estét eltölteni, de állandóra nem kellettünk volna egymásnak.

Plusz túl van értékelve a "barátság" is. A legjobb barátok is jönnek-mennek.
Persze gyerekkori barátokat, főleg az igaziakat akkor is szeretettel köszöntöm, ha egy éve nem beszéltünk. És ott folytatjuk, ahol abbahagytuk.
És igen van olyan barátom, akivel születésünk óta jóban vagyunk, és a mai napig max kéthetente öszefutunk.
De az élet mindenkit másfelé visz. És lesznek új barátok.

Ez nagyon soktényezős kérdés. Én is jóban vagyok exeimmel is, de nem akarok tőlük semmit. De ha nekik meg nekem se lenne semmi, simán benne lennék valami egyszeri dologban.

Összességében: ha a párod túl sokat lóg valakivel a másik nemből, főleg kettesben, akkor jobb odafigyelni, mert rossz jel. Nagyon rossz :D

A haverság felett is a barátságnak rengeteg fokozata van. ezek közül sokba nagyon szépen belefér a fiú-lány kapcsolat. (közös haveri kör, együtt lógás.... pl barátaim barátnői/feleségei eleve más ismerősök, még ha jóban is vagyok velük)

Ellenben ha a párod nem veled osztja me gondját/baját, akkor már eleve szrban a haza :D

randomuser1 2015.03.19. 14:10:55

hát, végülis, van olyan ronda nő akit nem feltétlen akarsz megrántani..
vagyis, nem, mégsem.

Namely 2015.03.19. 14:13:21

A kérdés inkább az, hogy van-e úgy barátság, hogy nem dugtok. Mert szerelem vagy van az első pillanattól, vagy nem is lesz soha.

@Spiritmonger:

hehe:
"Létezik a dolog, egyetlen esetben, ha a fiú nem akar semmit a lánytól, csak barátságot."
vs
"bár azt tudja, hogy alkalomadtán simán elkapnám"

szóval nem vagytok barátok.... ;)

Paul Atreides 2015.03.19. 14:35:36

Szerintem létezik, de csak akkor ha a két fél, vagy legalább az egyik kategorikusan nem akar a másiktól semmit. pl. nagy korkülönbség stb. Továbbá szerintem ebbe belefér az is néha elkalandozik az ember, mi lenne ha. Hiszen valljuk be ez lépte nyomon előfordul, még akkor is, ha amúgy boldog párkapcsolatban vagyunk. Találkozunk egy szimpatikus emberrel a másik nemből, aki még fizikailag is vonz, hát persze megfordul a fejünkben a gondolat.

nemecsek ernő áruló 2015.03.19. 15:07:38

Létezik barátság férfi és nő között!

De egyszer egyikük bele fog szeretni a másikba.

Lehet, hogy rosszkor.

Lehet, hogy későn.

Arpad67 2015.03.19. 15:47:34

én is hittem benne, hogy van, de végül összeházasodtunk (21 éve)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.03.19. 18:09:03

Létezik, a legjobb barátom szerencsére a férjem, akibe nyilván szerelmes is vagyok (de nem barátságból lett szerelem, hanem a szerelem mellé a barátság is "feljött"), ugyanakkor majdnem ugyanolyan régóta ismerem a legjobb ellenkező nemű barátomat is, akivel soha, semmi pluszt nem akartunk egymástól, pl. azért sem, mert nem jövünk be a másiknak. Nálam eleve úgy alakult az élet, hogy inkább fiú barátaim voltak, mint barátnőim, mert előbbiekkel jobban megtaláltam a közös hangot, és egyikükkel sem tévedtem más vizekre.

szabadság elvtársak! 2015.03.19. 18:09:17

Embere válogatja.Kultúra kell hozzá. Nekem volt egy beat zenekarom, ebből kifolyólag hozzá tartozott a slepp, amiben sok lány volt. sok barátom volt közöttük, a mai napig. Soha nem fordult meg a fejemben velük kapcsolatban az ágy. Nekem megvoltak az arra illetékesek. Utána meg a feleségem. A barátság az barátság, mindenféle mellék zörejek nélkül.

2015.03.19. 19:38:21

Nekem a feleségem a legjobb barátom, úgy húsz éve. Az igaz, hogy dugni is kell, de számunkra ez nem jelent különösebb problémát.

Nemozoli 2015.03.19. 20:11:12

@Jules Verne:
ugyanígy vagyok ezzel... a miénk gimnáziumi osztálytársi haverságból ,majd barátságból "feljődött" tovább, persze egy idő után én akartam volna többet... ő meg (akkor még) nem. Ettől függetlenül továbbra is találkoztunk egymással, és 3 hónap után megtört a jég...
Most már 22 éve vagyunk együtt, két fiunk van...
A barátság (jó esetben) akkor is megmarad, amikor a szerelem első fellángolása már halványul. Erre lehet, és kell is építkezni. Közben persze dugni is kell! :D

Túrós (törölt) 2015.03.19. 21:04:06

és ki dilemmázik ezen amúgy? :D

galaxiscsirke 2015.03.19. 21:59:01

@Spiritmonger:
Majdnem jó, szerintem legalábbis 1 bibi van: a megegyezésnek 1általán nem kell kimondatlannak lennie. Sőt, a barátság alapja a feltétlen őszinteség, igenis ki kell mondani a megegyezést. Így mind2en biztosak lehetünk benne,hogy a másiknak világos. Kimondatlan esetén sose lehet tuti,hogy a másik "vette a lapot", hogy nincs további. Nekem több ilyen barátom van, és igen, olyan is volt, amikor azon kaptam magam, hogy több is jó lenne, de amikor ez fölmerült, kimondtam, és megegyeztünk, ahelyett, hogy ez tönkrevackolta volna a barátságot. 10 évnél bőven régebbi barátságok ezek, és még mindig tökéletesen működnek. Annyi "sportszerűtlen" előnyöm volt/van, hogy a párommal összejövés előtt 6-7 évig nagyon közeli, mindent 1másnak elbeszélő barátok voltunk, ebből kifolyólag ő tud az összes ilyen nőbarátról, a legtöbbjüket személyesen is ismeri, így még a féltékenység se merül föl.
süti beállítások módosítása