A fővárosi önkormányzat kedden hivatalos bicikliszámolókat küldött ki a Bajcsy-Zsilinszky útra. A hírt a kerékpáros felvonulásokat szervező I Bike Budapest tette közzé , azzal az értesüléssel megtoldva, hogy a számlálás csak az első lépés afelé, hogy megszüntessék a kerékpárosok számára megnyitott a buszsávokat. Gyakorlatilag hadat üzentek a bicikliseknek, az 5 pontból álló főpolgármesteri utasítás a budapesti kerékpározás feltételrendszerének felülvizsgálatát tűzte ki célul. Az 1. pont szerint a jövőben nem prioritás az „A-ból B-be legrövidebb” elv. A 2. pont pedig leszögezi, hogy a forgalommal párhuzamosan közlekedő kerékpárosoknak nem kell külön kerékpárnyomot létesíteni. A többi három pont a kerékpáros közlekedési utak szükségességének felülvizsgálatát tűzi feladatul a főpolgármesteri kabinet tagjainak. Felülvizsgálják az egyirányú utcákban a forgalommal szembeni közlekedést. Ez mintegy 120 utcát érinthet. Engedély csak akkor adható, ha az utcában nincs a baloldalon parkolás. A buszsávokban is szigorítanak, valamint kifejezett cél, hogy megszüntessék a „duplikált kerékpáros közlekedési lehetőségeket”. Tarlós tagadta, hogy lenne ilyen szándéka. Az állította, hogy egyedül a párhuzamosságokat akarja megszüntetni. Szerinte semmi szükség a Bajcsy-Zsilinszky úthoz hasonló kettősségre. A terv felbukkanását a BKK korábbi vezetője, Vitézy Dávid sem hagyta szó nélkül. A kerékpáros infrastruktúra fejlesztését hivatalai ideje alatt kifejezetten pártoló Vitézy Facebook-oldalán leszögezte: szerinte óriási visszalépés és kudarc lenne, ha a bringás közlekedés visszafejlesztésébe kezdene a fővárosi vezetés.
Hogy mi az igazság és gyakorlatban mit jelent majd a jelenlegi tervezet, a jövő zenéje, ugyanakkor kérdéses, szükséges-e a jelenlegi kerékpáros úthálózat csökkentése, vagy épp ellenkezőleg, inkább további utak létrehozására volna szükség. Ön szerint a csökkentés, vagy a bővítés lenne a járható út? A döntés ezúttal is az önök kezében van!
A DÖNTÉS