Melyik a legfinomabb HARIBO gumicukor?
2015. február 16. írta: Despota

Melyik a legfinomabb HARIBO gumicukor?

haribo-sweets-435666.jpg

Ha be kell vallanom egy nagy bűnömet, akkor itt és most előállok a farbával: én bizony gumicukor függő vagyok. Kisgyermekkorom óta élek-halok az összes ragadós, édes, színes gumicukorkáért, legyen az macis, békás, vagy dinoszaurusz alakú, a lényeg, hogy sok legyen belőle. Amikor első ízben jártam Ausztriában, megleptem magam a Haribo gumimacijának 1 kilogrammos kiszerelésű giga-csomagjával és földöntúli boldogság áradt szét minden porcikámban. A szüleim csak hüledeztek, mert mindössze két nap alatt betermeltem az egészet. Ma már jobban odafigyelek az egészséges táplálkozásra és a fogaimra, de néha még mindig belém bújik a kisördög és ilyenkor bűnbe esek.

Ha gumicukor, nálam csak a Haribo jöhet szóba. Régebben próbálkoztam más márkákkal is, de valahogy egyik sem volt az igazi, így megmaradtam a jól bevált ízeknél és formáknál. Hans Riegel bonbonkészítő mester 1920-ban saját céget alapított és Kessenichben a Bergstraße-n vásárolt családi házában rendezte be az első telephelyét. Az indulótőke egy zsák cukor, egy márványlap, egy zsámoly, egy rézüst, egy henger és egy tűzhely volt. Innen, egy kis hátsó udvari konyhából kezdődött a mára már világhírű cég története. Hans Riegel 1920. december 13-án jegyeztette be a céget a bonn-i cégjegyzékbe. A cégnév egy mozaikszó, mely a következőkből áll össze HAns RIegel BOnn.

Mivel a cég számtalan finomságot készít, nem mellesleg kis hazánkban is van gyáruk, rendkívül nehezen tudtam csak kiválasztani azt az ötféle terméket, amelyeket végül a Nagy döntés blog olvasóinak színe elé bocsátok. Hosszas falatozást tanakodást követően azért dűlőre jutottam. A "klasszikusok" mellett tettem le a voksomat, így hát a Goldbären (gumimaci), Happy Cola (kóla), Quaxi (béka), Happy Cherries (meggy) és a Tropifrutti (trópusi gyümölcs) lett nálam a befutó. Szándékosan hagytam ki a medvecukrokat és a cukormázas készítményeket, mert azokért kevésbé rajongok. Remélem, azért mindenki talál a fogára való finomságot és közösen kiderítjük, melyik a legfinomabb Haribo gumicuki. Ne feledjétek, a döntés ezúttal is a Ti kezetekben van.

Van egy ötleted, vagy írnál egy cikket nekünk? A nagydontes@gmail.com címen elérsz minket!

Haribo Goldbären

01153_2-1024x576.jpg

Aki már evett életében gumicukrot, annak elsőként egész biztosan a gumimacik jutnak eszébe. Hans Riegel már 1922-ben letette a HARIBO jövőbeni nemzetközi sikerének alapját és kitalálta a „Táncoló medvét“ – egy gumicukor-medvefigurát- mely később HARIBO Goldbärenként vált világhírűvé.  A táncoló medvék még a 19. századi vásárokon és ünnepségeken szórakoztatásként léptek fel. A kis medvefigurák gyorsan a HARIBO szortiment klasszikusává váltak. Két darab „Táncoló medve" a trafikokban csak egy pfennigbe került. A legendás "TÁNCOLÓ MEDVE" utódja, a HARIBO GOLDBÄREN 1960-ban jelent meg először a piacon, mely egy új kultikus édesipari termék születése volt. A cukorka hatalmas sikere arra ösztönözte a HARIBO-t, hogy hivatalosan is "anyakönyveztesse" a GOLDBÄRENT: 1967-ben a Német Szabadalmi Hivatal hivatalos védjegyként ismerte el.

A 70-es években megváltoztak a vásárlók esztétikai elvárásai, így ezzel együtt a GOLDBÄREN formája is átalakult: az eredetileg egymástól viszonylag távol álló lábak pozíciója változott, s a GOLDBÄREN egy kompaktabb, stilizáltabb, ma is használatos külsőt kapott.1989-ben a macik külseje ismét változott, a színük kissé világosabb lett, mivel most már gyümölcs- és zöldségkoncentrátumból készültek. A csomagoláson ekkor jelent meg a sárga, piros csokornyakkendőt viselő medve. 2007-ben 85. születésnapjára a GOLDBÄREN új receptúrát és ezzel együtt új csomagolást kapott. Az alap ízek mellett (ananász, eper, málna, citrom, narancs) megjelent az "alma" is a csomagban. 2009-ben pedig megszületett a 22% gyümölcslével készült, puha állagú SAFT GOLDBÄREN, amely tovább gazdagította a termékkínálatot: alma, körte, málna, őszibarack, lime és fekete ribizli ízekben.

Happy Cola

happy_cola_haribo_00031776.jpg

Egy másik HARIBO-klasszikus a Happy Cola, mely nemcsak a gyermekek, de a felnőttek kedvence is. Savanykás, kólaszirupos ízvilág jellemzi és csak a fantáziánk szabhat határt az elfogyasztásának. Én többnyire kezdésnek leharapom az "üveg" tetejét, majd áttérek a kóla ízű végére, de ha falánk hangulatban vagyok, akkor az is megesik, hogy egyszerre több darabot helyezek a számba. Az állaga kissé keményebb a a többi produktumnál és csak azonos ízű cukrokat tartalmaz a zacsi, ettől függetlenül időről-időre újra elcsábít és bűnbe kényszerít ez a kiváló édesség.

Quaxi

haribo_gummy_frogs_17568_1410153737_1280_1280.jpg

Amióta az eszemet tudom szerves része a HARIBO klasszikusok kínálatának. A kétrétegű gumicukorka habtalppal  és a jól ismert béka formájában kapható, az íze pedig őszibarack, mangó és mandarin elegye. Ezt ugyan én sosem tudtam ilyen pontosan megállapítani, de a középiskolai éveim alatt talán ezt a kiszerelést választottam a legtöbbször. Ehhez kapcsolódik egy elég bizarr szokás is, a gyengébb gyomorral rendelkező olvasók most jobb, ha ugranak egyet. Mint tudjuk, az osztálykirándulások velejárója  az kulturált alkoholfogyasztás, mi is elfogyasztottuk a magunk adagját annak idején. De mindez nem volt elég extrém, ezért rendszeresen lenyeltünk 1-1 gumibékát egyben, hátha visszaköszön ugyanabban a formában és a végeredményben végre nem csak répát találunk majd. Mondanom sem kell, soha nem zárult sikerrel a kísérlet, de azért időről-időre újra nekiveselkedtünk. Manapság már nem jutna eszembe ilyesmivel próbálkozni, ennek ellenére a gumibékákat a mai napi nagyon szeretem, most is itt figyel egy zacskóval az íróasztalomon.

Happy Cherries

c0046630_935314.jpg

Meggy minden évszakban! A kicsi és nagy meggyimádók legnagyobb örömére akkor is kapható, amikor a zamatos gyümölcs szezonja már lejárt. Ez a fajta gumicukor volt a macik után az első, amit megkóstolhattam és pillanatok alatt a rabja lettem. Nem elég, hogy két pofára faltuk a barátaimmal, de teljesen infantilissá tett bennünket. A fülünkre aggattuk fülbevaló gyanánt, téptük a fogunkkal, ahogy értük, külön móka volt minden egyes zacskó elfogyasztása. Aztán egyszer besokalltam tőle, amikor a születésnapomon 11 csomagot kaptam a családtól és jó pár éven keresztül rá sem bírtam nézni. Tavaly decemberben viszont újra fellángolt a szerelem és azt hiszem, ez már mindörökre így is marad.

Tropifrutti

maxresdefault_1.jpg

Egzotikus ízvilágú gumicukorka, mely kicsik és nagyok között is nagy népszerűségnek örvend. Hétféle ízt és 11 különböző formát rejt az édesség csomagolása, többek között  kóstolhatunk mandarint, feketeribizlit,maracuját, de van benne banános, dinnyés és ananászos cukorka is. Úgy tartják, a férfiak szívéhez a gyomrukon keresztül vezet az út, ezt a mondást én csak megerősíteni tudom. Első nagy szerelmem ezzel a cukorral köszöntött fel 15. születésnapomon, én pedig viszonzásképp elhívtam őt egy balatoni lubickolásra, a vonaton pedig együtt fogyasztottuk el az ajándékomat. A nassolásból 2 éves románc lett és egy azóta is tartó mély barátság. Ha nosztalgikus hangulat lesz rajtam úrrá, mindig ezt a gumicukrot választom.

A döntés

Őszintén szólva halvány fogalmam sincs, melyik gumicukrot emeljem ki a többi közül, mert "függőként" ez olyan volna, mint Sophie választása. Még szerencse, hogy nem is rám hárul ez a feladat, hiszen ezért vagytok Ti, kedves olvasók. Kattintsatok, klikkeljetek, mondjátok el a véleményeteket és szavazzátok meg, melyik legyen a gumicukrok királya. Ne feledjétek, a döntés ezúttal is a Ti kezetekben van!

Forrás: HARIBO

 

Van egy ötleted, vagy írnál egy cikket nekünk? A nagydontes@gmail.com címen elérsz minket!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydontes.blog.hu/api/trackback/id/tr557180177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-JzK- 2015.02.17. 12:26:25

A szivecskék... sajna nem minden boltban lehet kapni, sőt, igazi ritkaság.

Atika!!! 2015.02.17. 12:51:52

-Miért nem beszélnek egymással a gumimacik?
-???
-Haribo!

labirintus1 2015.02.17. 12:53:14

Ha még nem próbáltad, próbáld ki a Pico balla nevűt is. Nagyon finom. Létezik hosszú csík formában is, de annak nem jut eszembe a neve.

www.amazon.com/Haribo-Pico-Balla/dp/B000ZBQIYQ

Despota 2015.02.17. 12:59:41

@-JzK-: Először rá akartam tenni a listára, de az íze hasonló, mint a meggynek (legalábbis papíron az is meggyes).

Szputya 2015.02.17. 13:11:30

Én a Haribo Sour Mango-t szerettem a legjobban, de mostanában nem látom sehol, a termékskálájukon sem. :(

mildi 2015.02.17. 13:11:39

az összes! ebben a sorrendben. vagy fordítottban. vagy össze-vissza.
finom mind. nem tudok (és nem is akarok) közülük egyet a legjobbnak kikiáltani

Andi1234 2015.02.17. 13:13:06

Még egy a Picco Ballára! :) Nem szabad kihagyni.

Kiskaresz 2015.02.17. 13:37:03

a savanyú almás csíkok rabja vagyok... müllerből, kilós dobozban :P

Dr. Fred Edison 2015.02.17. 13:49:30

Nekem két kedvencem van, igazából másfélét nem is szoktam venni: Tropifrutti és a Berries, utóbbit sajnos kevés helyen lehet kapni...

cucurbita pepo 2015.02.17. 14:07:21

Ahh, Tropifruttiból bármennyit képes vagyok elfogyasztani, bármennyit!!!

stochastic 2015.02.17. 15:31:55

ha csak az itthon kaphatókra lehet szavazni, akkor egyértelműen a ginger-lemon és a color-rado, ha külföldön kaphatóra is, akkor bármelyik lakritzos, sós lakritzos, kivéve a rotella. nem is értem a te ötös listádat. :D

Mortanius 2015.02.19. 14:51:40

Béka a kedvenc. Jó kis cuccok ezek, csak hát hizlalnak mint állat. Nem is ettem már vagy 6-7 éve.

Emlékszem amikor bejött kis hazánkba a gumimaci... Na szóval, felsős voltam, valami angol tanfolyam szerűségre jártam. Mindig az aznap legjobban teljesítő gyermek, egy azaz 1 db gumimacit választhatott jutalmul. Hazafelé jó volt elszopogatni! :)
süti beállítások módosítása