A nap kérdése 2020. 03. 10. - Mennyit érdemes okostelefonra költeni 2020-ban?
2020. március 10. írta: Despota

A nap kérdése 2020. 03. 10. - Mennyit érdemes okostelefonra költeni 2020-ban?

androidpit-best-high-end-smartphones-hero-2.jpg

Cirka 5 évvel ezelőtt már készült egy hasonló cikk, amelyben személyes ismerőseimet és barátaimat kérdeztem, mennyit hajlandóak fizetni egy okostelefonért. A blog feltámasztásával egyidőben kerestem fel őket, volna-e kedvük egy újabb vallatáshoz, szerencsére mindannyian örömmel igent mondtak. Ami kifejezetten tanulságos volt, hogy az abszolút alsó kategóriát menet közben mindenki elengedte és aki évekkel ezelőtt tűzzel-vassal tiltakozott a az okosmobilok használata ellen, ma már el sem tudja képzelni az életét a telefonja nélkül. 

ANDI

De rég is volt, ha nem mondod, már nem is emlékeztem volna rá. Azóta elég sok minden történt, nagyjából évente cseréltem a telefonjaimat, ma már saját pénzből persze. Érdekes, a felhasználási szokásaim nem sokat változtak az évek során, még mindig főként kapcsolattartásra, zenehallgatásra, böngészgetésre használom a telót és továbbra is a fehér színt részesítem előnyben. Talán annyi a különbség, hogy manapság nehéz nőies darabokat kifogni, brutál nagyot nőttek a készülékek. Nagyjából 60-90 ezer forint között szoktam belőni a fájdalomküszöböt és tudatosan próbálok tájékozódni a vásárlás előtt. Nagyon max 100 a plafon.

SANYI

Manapság már kevesebb időm jut bulizni, de a fotózás még mindig lényeges számomra a vásárláskor, persze nincsenek irreális elvárásaim. A játékokat is ritkábban tolom, inkább az időtállóság a fő szempont, átlagban két évre tervezek, ezt igyekszem is tartani, már amennyire lehet. 100 ezer forintnál többet csak nagyon indokolt esetben, valami király leárazásnál vagyok hajlandó kifizetni egy telefonért, ez persze több, mint évekkel ezelőtt, de valljuk be, azóta a világ is megváltozott. Használtan már kb. semmit sem veszek és még mindig a független készülékeket preferálom.

MARCI

Igen, emlékszem, azt mondtam, 100 ropi felett hülyeség telefont venni, ehhez képest a mostani mobilom majdnem kétszer ennyibe került. Na jó, mondjuk másfélszer. Infláció? Viccet félretéve, még így sem érzem túlzásnak, ha azt is figyelembe vesszük, hogy nem csupán néhány hónapra, hanem évekre választok mobilt. Mindig az egy-két generációval ezelőtti csúcskategóriából szemezgetek, a szolgáltatómnál figyelem az akciókat. Fotó, Insta, Facebook, Spoty, navigáció, körülbelül ennyi, amire használom, fontos a kijelző és a tárhely, meg az anyaghasználat. Egyébként is, ma már 7-800 ezer forintot is el lehet cseszni mindenféle hajtogatható okosságra, szóval ne szívd a vérem! 

GÁBOR

Még mindig csúcskategória, csak ez ma már jóval többe kerül. Ha tényleg  muszáj válaszolnom, akkor 350 ezerig a legjobb, nagyon, de tényleg nagyon indokolt esetben 400 ezer. A minőséget, az én esetemben a márkát  és az oprendszert meg kell fizetni, ráadásul az egész világon nálunk a leginkább, ugye tudod, mire gondolok?! Szerencsére még mindig megtehetem komolyabb szívfájdalom nélkül és nem kell a Providenthez rohannom, hogy a számlákat be tudjam fizetni. 

NORBI

Én vagyok a fekete bárány, aki 5 éve az okostelefonok ellen ágált. Bírtam egészen 2018-ig, amikor az egyik barátom rám hagyományozta az ő telefonját, mert magának másikat vásárolt. Azóta sajnos, vagy sem, de teljesen hozzánőttem az aktuális kütyühöz. Egyet összetörtem, egyet ledaráltam ( a favágás veszélyes!), a mostani a harmadik készülékem, remélem, egy darabig megmarad. Egész pontosan 71 ezer forintot adtam érte karácsony előtt. Amit azért kiemelnék, továbbra is ellenérzéssel viseltetek az állandó telefonozással szemben, ezért, ha összeülünk a családdal, barátokkal, a mobil azonnal a zsebbe vándorol. Igyekszem tudatosan és felelősen használni. Sajnálom ha csalódást okoztam, de a wc-re még mindig újsággal járok. 

A DÖNTÉS

Mennyit vagytok hajlandóak áldozni egy okostelefonra? Hol van az ésszerűség határa? A döntés ezúttal is a ti kezetekben van!

Van egy ötleted, vagy írnál egy cikket nekünk? A nagydontes@gmail.com címen elérsz minket!

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydontes.blog.hu/api/trackback/id/tr7515512342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Korbi 2020.03.10. 12:25:26

Nálam is 100 ezer forint a limit.

2020.03.10. 12:39:59

Eddigi legdrágább került 50 ezerbe, a mostani 46 ezer volt 2 évvel ezelőtt.

Korbi 2020.03.10. 12:49:21

@Zabalint: és hogy bírja ennyi idő után?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.10. 12:51:27

Nagyjából 500 euró a határ, mely alatt jelenleg nemigen kapható megbízható készülék.

Nyilván mindez függ a használattól. Akinek pl. csak beszélgetésre és sms-kell telefon, annak eleve nem kell okostelefon.

S aki az okostelefonon csak egyes korlátozott funkciókat akar, az megúszhatja 150 euró alatt.

Az én igényeim sajnos nehezen teljesíthetően az említett 500 eurós határ alatt. De inkább 600-650 euró a reális ár.

ekat 2020.03.10. 12:53:18

Én 71.000-ért vettem az utolsót, de olyan 100.000 környékéig hajlandó lettem volna költeni. Mondjuk nem is igen használom, mivel céges telefonom van, csak a szabadságaim alatt kerül elő a fiókból.

Irbisz 2020.03.10. 12:57:44

mivel a 360 ezres nem 6x, hanem alig valamivel tud többet mint egy jó 60 ezres, igazán felesleges 300+ ezret kiadni egy mobilért.
persze jó marketinggel megteremtették azt, hogy az emberek már nem terméket, hanem életérzést vesznek, amivel 1 ilyen készülék birtokában coolnak és menőnek érzed magad, ezért rengetegen megveszik az esetek 99%-ban teljesen kihasználatlan csúcsmobilokat.
persze az ilyen nem tudatos vásárlókra épül a legtöbb reklámkampány és marketingtaktika, meg az ilyenek veszik fel nagyobb léptékben meggondolatlanul azt a mértékű lakáshitelt, amit épp h. ki bírnak köhögni. ha meg bármi beüt, ott a csőd réme. na de ilyen a fogyasztói társadalom, igény kell gerjeszteni indokolatlan mértékben és indokolatlan nívóra :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.10. 12:57:57

Első okostelefonomat 2008-ban vettem. Listaáron 550 euró volt. Persze én nem fizettem ki, mert eleve előfizetési csomaggal vettem.

A jelenlegi telefonom azóta az ötödik, a mostanit múlt szombaton vettem.

Az eddigi 4 telefon közül 2 darabokra esett, azaz teljesen elromlott. A másik kettő pedig egyszerűen már lassú volt nekem, ezeket el is adtam.

Az előző telefonomat azért cseréltem le, mert már 7-8 mp kellett, hogy alvó állapotból felébredjen, s ez kezdett zavarni. A mostani 1 mp alatt ébred. Hátránya: egy napot se bír ki az akkuja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.10. 13:05:39

@Irbisz:

Én nem veszek életérzést. Eleve tokban hordom a telefont, még csak nem is látszik típusa kívülről.

Egyetlen egy életérzés tárgyam van: egy karóra.

midnightcoder2 2020.03.10. 13:07:26

A mostani telómat úgy 70 ezerért vettem, most a negyedik évét tapossa. Idén tervezek venni egy újat, mert egyrészt 6-os droid van még rajta, ami picit öregecske, másrészt kezd bugzani a közelségérzékelõje és így telefonáláskor néha másik számot hívok, leteszem, stb. Most sem szánok rá 100 ezernél többet, de szeretnék a mostaninál jóval nagyobb háttértárat, lehetõleg AMOLED kijelzõt és egy kicsit jobb fényképezõt is. És hogy úgy 3-4 évig megint jó legyen...

erkölcsi hulla 2020.03.10. 13:08:38

Céges telefon. 0 ft. Igen, magáncélra is.

efi 2020.03.10. 13:11:01

0 Ft, céges kétkártyás és kész. Szinte minden nagyobb cégnél adnak, az sem normális, aki emellett vesz még egyet.
Amúgy max 60 rugó. Rengeteg embert ismerek, akik 100+ -os telefonnal mászkálnak, de azt sem tudják miket tud, és ezért természetesen töredékét sem használják ki. Egyébként is manapság szinte 0 különbség van egy 60 ezres, meg egy 360 ezres telefon között, aki mást mond az hazudik. Ha egy vakteszten kéne meghatározniuk, netezéssel, zenehallgatással, appok használatával, hogy melyik mennyibe kerül, hatalmas pofára esés lenne.

csakférfi 2020.03.10. 13:12:11

Az első "okostelóm" egy galaxy young volt.
Vodás hűségidő ellenértékeként 1 ft áron.
A második egy LG detto 1 ft-ért.
A mostani meg a gyerekem ,anno tönkre zúzott Lenovója.
Kijelzőt cseréltettem,akksit,32 gigás sd kártya, Tokkal vonóval így egy 20 -as.
Most láttam a hardveraprón ugyanezt 15 ezerért használtan.
:)
Amúgy az előző kettő még műkszik. Zenéthallgatok , jegyzetelek,wifizek rajtuk.
Kímélem a napi használatban levőt.
Amúgy az 50-80 ezrest jelöltem a statisztikában.
Majdha "felnövök".
:)

2020.03.10. 14:27:07

@Korbi:
Meglepően jól, korábban 2 évente váltottam, mert ennyi idő után már lassú volt, kevés volt a belső tárhely, vagy más problémák jöttek elő, most egyáltalán nem tervezek újat venni.

Nancsibacsi 2020.03.10. 14:28:01

Én inkább lakásokat veszek, nem drága telefont - baj? :-)

Zed is not dead yet 2020.03.10. 14:46:37

Nyilván a birkának kellenek extra fukkkciók, hogypl. "automata trollkodás automatikus nem-orbánisták felismerésével" és hasonlók. Ja kérem, akinél ez megélhetési kérdés, azoknál nyilván kell a drága basz. Mondjuk illene odaírni, hogy azt az alkalmanként 500 eurót a magyar adófizetők okosított pénzéből véve kapta ...

Egyébként meg venni kell egy nokiát, amit valamelyik telefontársaság utánad dob 20 eFt-ért és használni egészséggel. Amire ez nem elég, arra meg venni egy használt notit mondjuk a pc-arénánál, garanciával 50-70 eFt-ért és dettó használni gond nélkül még 5-10 évig. Nem kibaszni 100 eFt-ot egy aktuális kínai fosért, amit 1 év múlva kidobsz.

erol 2020.03.10. 15:23:51

Nekem a telefon leginkább telefonálásra kell (tudom furcsa vagyok), plusz zene/rádió hallgatás, erre tökéletesen megfelel a kb 6 éves nokia (nem okos) telefonom. Nem is emlékszem mennyiért vettem, talán 15-20 ezerért. Netezni meg tudok otthon és a munkahelyemen pc-n, a kettő között meg valahogy kibírom. Kicsit mintha túl lenne tolva ez a telefontéma.

FlybyWire 2020.03.10. 15:24:49

Egy fillért se, cégtől kell kapni.

midnightcoder2 2020.03.10. 15:29:08

@Zed is not dead yet: Azért picit macerás a buszmegállóban elõkapni a notit és megnézni hogy a busz, vagy az út túloldalán induló villamos indul el elõbb. Aztán ha e-bookot akarsz olvasni a villamoson az is macerás egy picit notival, bár már láttam ilyet, de ehhez kell némi fanatizmus. Nem beszélve hogy GPS-szel milyen nehéz tájékozódni notival. Meg amikor nyaraláskor fényképeznél vele...

midnightcoder2 2020.03.10. 15:30:40

@erol: Nálam kb. az utolsó funkcionalitása a cuccnak a telefonálás. Ezért is húzza még el jó ideig ez a teló, annak ellenére, hogy pont telefonálni nem igazán lehet vele normálisan.

conchita wurst 2020.03.10. 15:30:46

Egy napi keresetet erdemes erre forditani, azaz 80-100ezret

erol 2020.03.10. 15:40:42

@conchita wurst: 8-10 ezret akartál írni?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.10. 15:52:11

@Zed is not dead yet:

Tévedsz, engem nem a magyar költségvetés pénzel. Magasabb helyről kapom millióimat, 100 karátos szibériai aranyban.

pollucs 2020.03.10. 16:10:33

Sok memória és erős processzor legyen, jól optimalizálva, lehetőleg a olcsón!

Nincs ilyen.

Olcsón.

:)

2020.03.10. 16:42:03

@Irbisz:
"mivel a 360 ezres nem 6x, hanem alig valamivel tud többet mint egy jó 60 ezres, igazán felesleges 300+ ezret kiadni egy mobilért."

Ez attól függ ki mire használja. Ha csak telefonálásra, meg egy kis faszbúkozásra, és nem igényes a fotók minőségére sem, annak persze hogy jó a 60 ezres.
Aki azonban kényes arra, hogy a telója egy pillanat alatt hajtsa végre az utasításokat, valós időben, azonnal, és szeretné, ha jó minőségű képeket lőne a teló, mondjuk gyenge fényviszonyok mellett is, és az aksija is legyen jó, és ezeket legalább 3 évig tudja, stb. stb. annak azért a zsebébe kell nyúlni.
Amúgy én az androidos telókra szavazok ezen a téren, mert azoknál elfogadható áron (100-150e) lehet egész jó készülékeket kapni, amelyek nem tudnak kevesebbet, mint a konkurens op rendszerekkel bíró készülékek közel duplaannyiért.

conchita wurst 2020.03.10. 16:45:24

@inteligens elenzéki: jo minosegu kepeket sosem fogsz csinalni teloval gyenge fenyben, 10 ev mulva se

2020.03.10. 16:54:24

@Zed is not dead yet:

"50-70 eFt-ért és dettó használni gond nélkül még 5-10 évig."

Na, azt megnézném, hogy te hogyan használsz egy ilyen notit akár 2 évig.
Egy ismerősöm ezeknek a szervizelésével foglalkozik, mutatta hogy néz ki belül,
Az alaplapja kb. 15x15 cm. amibe integrálva van a proci a grafikus chip
meg minden szar, persze ezek erősen túlhajtva, hogy tudják a HD felbontást legalább.
Szóval megnézném, hogy intenzív használat mellett te hogyan fogsz egy ilyen sz.rral akár 2 évet lenyomni. Kb. az egy évet visítva kibírják, aztán kuka.
Notiknál (már ha használni akarják rendesen munkára) a 200 e a belépő, de most nagyon finom voltam.

2020.03.10. 16:58:49

@conchita wurst:
" jo minosegu kepeket sosem fogsz csinalni teloval gyenge fenyben, 10 ev mulva se "

Talán át kéne nézned az utóbbi 1 évben megjelent jobbfajta telók tesztfotóit. Egy tükörreflexes gépnél nagyon komoly objektív kéne a hasonló fotókhoz. Az én fix 50-esem se tud csodákat kevés fénynél.

conchita wurst 2020.03.10. 17:00:44

@inteligens elenzéki: attol fugg kinek mi az intenziv hasznalat

faternak vmi ilyen 50ezres olcso hasznalt gepe van, akksi nem kell neki bele, neten nezelodni teljesen jo, mar 3-4 eve nyomatja

szerintem jobb kompromisszum egy 2-3 eves Thinkpad 100 korul, ezen meg 5-6 orat birja az akksi es SSDs, nem jatekgep de minden masra jo

ceges meg egy 800ezres macbook pro, semmiben nem jobb mint a Thinkpad, akksija ujkent is szarabb, csatlakozo csak usb-c utaljuk. Na de milyen frankon nez ki

conchita wurst 2020.03.10. 17:04:20

@inteligens elenzéki: jo fenykepet nem lehet feny nelkul csinalni, a szoftveres okossag bohockodni jo, de a fotosok sosem fognak telefont hasznalni

ez ugyanaz mint hogy jo hang nem jon ki olyan hangrendszerbol, amiben nincs sok luft, ezt nem lehet miniaturizalni

2020.03.10. 17:15:19

@conchita wurst:

"jo fenykepet nem lehet feny nelkul csinalni, a szoftveres okossag bohockodni jo, de a fotosok sosem fognak telefont hasznalni"

Természetesen van abban igazság, amit mondasz, igényes fotóhoz komoly gép kell komoly obi-val. De még emellett is, a gyenge fénynél készült fotók esetében (is) sokszor szükség van utómunkálatokra. RAW formátumú képekkel.
A komolyabb mobil telefonoknál már azért van több obi a gépben, hogy ezeket az utómunka funkciókat automatizálni tudják, pl. (HDR funkció).
Így egy amatőr is készíthet elfogadható minőségű fotókat mondjuk egy esti városképpel (leszámítva persze a képszerkesztést, mert azt rendre elcseszik általában. :))

morph on deer 2020.03.10. 17:23:09

Nekem ez volt az első:
m.gsmarena.com/motorola_a920-517.php
Amúgy még mindig megvan, de már nem használom :) Pedig maholnap nagykorú lesz! :D Egy kisebb tégla, de már volt video-telefonálás!! Whoooa!
Még volt egy A1000, meg egy HTC Touch Cruise mielőtt az első iPhone, aztán azóta is, mindig a második kiadás legjobbjai, azaz S meg Pro változatok, ami nem olcsó.
De a következő sem lesz más, mint az aktuális legjobb iPhone.
(Minden cuccommal anyanyelvi szinten “beszél” ráadásul a készítői azokat a dolgokat tartják fontosnak, amiket én is, szóval a match made in heaven :))

conchita wurst 2020.03.10. 17:31:45

@inteligens elenzéki: perszehogy van igazsag abban amit mondok nem vk en elenzeki

2020.03.10. 17:37:20

@morph on deer:

"Minden cuccommal anyanyelvi szinten “beszél” ráadásul a készítői azokat a dolgokat tartják fontosnak, amiket én is, szóval a match made in heaven :)) "

Hmm... érdekes, nekem az androidról van ugyanilyen véleményem, ráadásul az android egy sokkal nyitottabb rendszer, így mód van custom romok telepítésére is (az enyémen is egy ilyen fut) ami aztán tényleg azt csinálja, ami neked kell. Míg az IOS egy zárt rendszer, speciális funciókat nem lehet belepiszkálni.
Amúgy nagyon jó rendszernek tartom, hardverre optimalizálva, (bár mostanában már hallottam egy két furcsa dolgot róla.) de szerintem az tényleg nem tud annyival többet, amennyivel drágább.
Sokkal inkább azt vettem észre, hogy főleg a fiatalabb korosztálynál egyfajta státusszimbólum lett, mindenféle speciális elvárás nélkül. Egyszerűen az a menő.

2020.03.10. 17:42:58

@conchita wurst:

"perszehogy van igazsag abban amit mondok nem vk en elenzeki "

Helyes !
Amúgy én sem vagyok az, csak egyszerűen megtetszett az "elenzéki" politikusok nyelvújító szándéka. (most nézem sz.rul írtam a hejest:)))

különvélemény 2020.03.10. 17:45:55

@MAXVAL bircaman közíró:

A Mi 9T Pro 400 euro alatt van és csúcstelefon sebességű, OLED kijelzővel

2020.03.10. 17:52:01

@conchita wurst:

"faternak vmi ilyen 50ezres olcso hasznalt gepe van, akksi nem kell neki bele, neten nezelodni teljesen jo, mar 3-4 eve nyomatja"

Ha használtan vette 50-ért az más. én azokról a szarokról beszélek, amik újan kerülnek annyiba. (Van ilyen) na, azokat hordják hamar szerelőhöz. Aki persze nem sokat tud vele kezdeni, mert fixen egy alaplapba van integrálva minden.

SzAdam 2020.03.10. 18:09:19

Úgy látom a többség nem ért se hardverhez se szoftverhez.
Én erről álmodozom: PINEPHONE – $149.99 ;)

morph on deer 2020.03.10. 18:36:17

@conchita wurst:
“ a szoftveres okossag bohockodni jo, de a fotosok sosem fognak telefont hasznalni”

Fogadok, hogy te nem vizuális területen használod a laptopjaidat sem!
Mert akkor talán tudnád, hogy mit is jelent a “szoftveres okosság”, pl egy MacBook Pro tudásával párosítva.

Az csak egy dolog, hogy ma már egyetlen profi kamera sem létezik szoftveres okosság nélkül, de egyetlen profi fotós sem él meg nélküle! A stúdiókban már tizenévek óta használják a Phase One P xx digitális hátfalakat, lehet akár 60 megapixeles is, amit gyakorlatilag a számítógépen keresztül (is) kezelhetsz, és a jobb profi gépekhez használhatod.
(Már ha persze van pár tucat milliód mondjuk egy Hasselbladdal kombinált szettre.)

Szóval profi fotós nem fog erről telefonra váltani, ez valóban igaz, viszont eztől még igenis lehet profi fotókat csinálni telefonnal is, ha érted a módját.
Számos olyan app van, amivel teljes manuális kontroll is lehetséges, ha éppen az hiányzik a boldogsághoz.
Még A3 méreten is gyönyörű dolgokat nyomtattam a telefonos képeimről, eszedbe nem jutna, hogy a kamera mindvégig a polcon volt.
Amúgy mutass egy kamerát, amelyiken a felvétel után (is) választhatsz mélységélességet, vagy állíthatsz fókuszt, pl.

conchita wurst 2020.03.10. 18:55:21

@inteligens elenzéki: gondolod nem esett meg le mindez a nikkedbol?

conchita wurst 2020.03.10. 18:58:40

@különvélemény: ja nekem annak az elodje van Mi 8 pro, es fasza telo. Ceges iPhonet is birom, de sajat penzt nem adnek az Apple cuccaiert

conchita wurst 2020.03.10. 19:01:07

@inteligens elenzéki: azt hittem 100 korul van a beugro az uj laptop piacra

Mondjuk azok meg boven szarok, bar netezni megfelel, vegulis. Van aki garanciat akar arra hogy 2 evig hasznalhat egy fos gepet

2020.03.10. 19:16:02

@morph on deer:
"Számos olyan app van, amivel teljes manuális kontroll is lehetséges, ha éppen az hiányzik a boldogsághoz."

Ez mondjuk nem ennyire egyszerű, egyrészt függ a telefontól, hogy van-e erre lehetőség, ha nincs, akkor hiába az app, ez a funkció nem lesz elérhető, másrészt a "teljes manuális kontroll" telefonnál annyit jelent, hogy tudsz záridőt állítani közvetlenül, mert a rekesze a telefon kameráknak fix. Az, hogy tudsz-e DNG vagy RAW képet csinálni, szintén a telefontól függ, nem az apptól.

"Amúgy mutass egy kamerát, amelyiken a felvétel után (is) választhatsz mélységélességet, vagy állíthatsz fókuszt, pl."

Te meg mutass egy ilyen telefont. Mert az utólagos szoftveres effektek, mint pl. mű-bokeh az nem jelenti azt, hogy mélységélességet állítottál.

eßemfaßom meg áll 2020.03.10. 19:24:54

@MAXVAL bircaman közíró: "Nagyjából 500 euró a határ, mely alatt jelenleg nemigen kapható megbízható készülék." Hülye

232323 2020.03.10. 19:28:05

Bármennyit, úgyis a cég fizeti. :) Szóval 2300chf körül van ez, asszem ennyiért adták a boltban a foldot.

eßemfaßom meg áll 2020.03.10. 19:32:45

@inteligens elenzéki: "s nem igényes a fotók minőségére sem," aki igényes a fotók minőségére az nem telefonnal kattogtat. Egy mezei kompakt gép képminőségét meg hozza a 3 éves xiaomi is.

eßemfaßom meg áll 2020.03.10. 19:35:56

@inteligens elenzéki: "Na, azt megnézném, hogy te hogyan használsz egy ilyen notit akár 2 évig." Anyós lassan 6 éve kapott egy használt üzleti lenovo-t (asszem 60e volt akkor), azóta sincs baja pedig kemény ridegtartásban van az a szerencsétlen gép.

eßemfaßom meg áll 2020.03.10. 19:40:49

@morph on deer: "viszont eztől még igenis lehet profi fotókat csinálni telefonnal is"

Bármivel lehet profi fotót csinálni, a minősége lesz a kérdéses (a profi nem minőségjelző, ha valaki elad egy lyukkamerával készült homályos foltot szürke alapon akkor az egy profi fotó)

eßemfaßom meg áll 2020.03.10. 19:47:35

@Zabalint: "Te meg mutass egy ilyen telefont." Szerintem erre gondolt a kollega www.printscreen.hu/2013/05/31/lytro-stilusu-fokusz-valtoztatas-utolag-mar-iphone-ra-is/

A telefon lő egy fókuszssorozatot.

morph on deer 2020.03.10. 19:57:34

@inteligens elenzéki:
“ az android egy sokkal nyitottabb rendszer, így mód van custom romok telepítésére is”

Én már bőven kinőttem a buherálást, az első két iPhone esetében még szórakoztatott a jailbreak, meg akkor még nem volt ennyi legális app sem. Aztán rájöttem, hogy teljesen felesleges, és tényleg.
Egyébiránt már közel 30 éve Mac-et használok, mert akkor a Windows-on még
papírkosár sem volt, tehát nem volt alternatíva, én meg a Mac-en Photoshop 2.5-ön 24 bites képekkel bíbelődtem, meg videóval, dupla képernyőn az Adobe Premiere 1.6-on, többek közt. (Akkor csak a Silicon Graphic Indigo, meg a Quantel Paintbox rúgott labdába, 3-5-szörös áron.
A Mac áráért akkor egy kisebb ingatlant lehetett venni, csak hogy jelezzem.)
Mondjuk azóta sem volt okom ‘áttérni’, hiszen a Mac “idiotproof”!.:)
De ez ettől szép, nem?
:)

morph on deer 2020.03.10. 20:00:58

@eßemfaßom meg áll:
“ ha valaki elad egy lyukkamerával készült homályos foltot szürke alapon”

Akkor az minimum varázsló!
Lyukkamerával ugyanis nem tudsz homályos/életlen fotót készíteni!
Szar ügy, mi?

ekat 2020.03.10. 20:49:23

@efi: Ej, nem vagyok normális, hogy legalább a szabadságom alatt nem egy műanyag és nem túl nagy Motorolát szeretnék használni. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.10. 21:35:06

Az első okostelefonom egy Doogee X5 Pro volt, 3 és fél évig használtam, végül a szomszédasszonynak adtam el egy tizesért. Most egy 42 ezres Umidigi Power van, 5100 mAh-s akkuval, 3-4 napig kibírja, ha nem sokat olvasok rajta. De általában napi több órát szoktam olvasni, így kb. 2 naponta kell tölteni.

Játszani nem szoktam, így nekem nem kell a nagy processzorteljesítmény. Viszont vettem bele 256GB-os memóriakártyát, ami már félig van lossless zenével (kizárólag klasszikus zene).

Az olcsóságnak persze megvan az ára, a rendszerfrissítést el kell felejteni, és hát a kamera sem top kategória, de ha jó képeket akarok, arra ott van a külön kamerám. Minden más saját szempontból nem látok különbséget az én telefonom és az ismerősök Samsung, Xiaomi és egyéb márkás telefonjai között.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.10. 21:47:07

@eßemfaßom meg áll:

"A telefon lő egy fókuszssorozatot."

Úgy bizony, ezt tudja pl. az Open Camera is: Focus Bracketing.

@morph on deer:

"Lyukkamerával ugyanis nem tudsz homályos/életlen fotót készíteni!"

Dehogynem! Ha nagy a lyuk, akkor ugyanúgy életlen lesz, mint amikor túl nyitott blendével fotózol. Sőt még inkább, mert míg egy objektívnek van egy határozott fókuszpontja, ahol mindig éles lesz a kép és max. a mélységélesség lesz kicsi, addig a lyuk-"objektívnél" ilyen nincs.

Ha meg túl kicsi a lyuk, akkor egyrészt nem lesz elég fény, másrészt a diffrakció miatt lesz életlen a kép.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.10. 21:55:50

@morph on deer:

Mellesleg a diffrakció az igazi objektíveknél is játszik, minden fókusztávolsághoz megvan az optimális rekesz. Pl. egy 50mm (vagy ekvivalens) objektívnél ez kb, a 8-as rekesznél van. 22-es rekesznél már észrevehetően rontja a képélességet a diffrakció - persze cserében nagy lesz a mélységélesség. Így aztán néha kompromisszumot kell kötni, és a nagyobb mélységélesség érdekében el kell fogadni némi diffrakciót.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2020.03.10. 22:26:04

@conchita wurst: +1

@inteligens elenzéki: "...utóbbi 1 évben megjelent jobbfajta telók tesztfotóit. Egy tükörreflexes gépnél nagyon komoly objektív kéne a hasonló fotókhoz." Bocs, ne vedd magadra, de ezen felkacarásztam. Bármilyen mobiltelefonban csak egy pocsék minikamera van, mert fizikailag az fér bele. Annak a képét szoftveresen erősen feljavítja a rendszer, hogy a rajta lévő pár centi egérmozin elfogadható képminőséget adjon az átlagjúzernek. De, ha összehasonlítunk egy rendes képernyőn egy mobillal "lőtt" és egy (akár pár éves) fényképezőgéppel készített fotót, akkor a sok millióval több színárnyalat, a pontosabb színek, a nagyobb dinamika-tartomány, a nagyobb részletgazdagság egyből szembetűnik.
Ja, végülis egy Suzuki Swiftttel is lehet menni 350-el – szakadékban, lefelé. ;)

"A komolyabb mobil telefonoknál már azért van több obi a gépben, hogy ezeket az utómunka funkciókat automatizálni tudják, pl. (HDR funkció)." Nem ezért van ez, hanem azért, mert az a hangyaf.sznyi "objektív" (valójában egy lyukkamera néhány mikorlencsével felturbózva) egyszerűen nem alklamas normál, fényképezőgépszerű használatra. Van ezeken a mostani mobilokn egy nagylátószögű, meg egy telébb objektív, aztán ezek képté a szoftver "összedolgozza", vagy két (vagy több) obival fotózza ugyanazt a képet, aztán ezekből rakja össze az ugyan zajtalanabb, de azért mégiscsak gyengécske fotót.

A mobilokon lévő RAW pedig egy nagy vicc: az egyébként is pocsék kép nyers adataiból nem lesz jobb fotó. Ez ugyanaz, mintha több napos döghúsból kéne friss ételt főzni.
Persze, össze lehet hozni a mobilokkal már jó pár éve ránézésre szép, érthető fotókat, de azok kinagyítva nagyságrenddel lemaradnak az azonos korú fényképezőgépek (akár egy középkategóriás kompakt) képe mellett. Főleg, ha profi nézi.

@morph on deer: Azért ma már inkább 150 MP-es gépek vannak a felső kategóriában és azok is (milyen jó hír), már megvehetők akár 10-15 millióért is. ;)
"Számos olyan app van, amivel teljes manuális kontroll is lehetséges," Persze, csak azokkal nem megyünk semmire. Mi értelme van egy rekeszállításnak, ha eleve nem lehet fizikailag állítani a rekeszt a mobilon (tehát csak a szoftver hazudik), vagy állítani az ISO-t, amikor már 100 ISO-n is zajos a kép? Stb.

"Lyukkamerával ugyanis nem tudsz homályos/életlen fotót készíteni!", Dehogynem! Csak a felvétel közben mozgatni kell a gépet. ;)
De anélkül is lehet, ha nem jó a lyukméret és a képtávolság páros, továbbá az élesség függ a lyuk minőségétől, meg kialakításától is, no meg a képmérettől is. Nekem is van egy Sony E vázsapkába illeszett 0,3 mm-es lyukam (Ebayes cucc Kínából), nem ad éles képet.

@Zabalint: +1

@eßemfaßom meg áll: +1 Ugye, a profi elméletileg attól profi, hogy az adott szakmából él meg – legalábbis, ha éri is hozzá.

Ja, egyébként a poszthoz: max. 20 E Ft (és csak új mobil, persze). Talán egyszer vettem 45 E-ért, nem is aludtam sokáig a lelkiismeretfurdalás miatt. Mindig hűségidő lejártakor+előfizetői csomagváltáskor jön az új telefon vagy tablet, általában 5-15 E Ft között. Aztán sok év használat (most LG vagy 5 éves, Iphone 3, egyik Samsung tablet talán 7) és még mindig működnek, újszerűek.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2020.03.10. 22:34:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Na, megelőztél a lyukkamerával. De a diffrakció kapcsán: az nem függ a gyújtótávolságtól, mivel alapvetően hullámjelenségről van szó: a lyukon áthaladó hullám a másik oldalon szétszóródik (a lyuk mint egy hullámforrás viselkedik). Igaz ez fény és hang, meg bármilyen más hullám esetén is.
Az F=8 rekeszérték is akkor érvényes, ha az a középérték az adott objektíven. Pl. a nagyformátumú objektíveket általában 16-os rekeszre, mint munkarekeszre gyártják, azaz azon adják a legjobb képminőséget.

Bunkóné Barom Ildikó 2020.03.10. 23:54:33

10 éves samsung s plus..Opera mini böngészővel

bio 2020.03.11. 00:10:02

Legdragabb telom a jelenlegi Oneplus 3 amit hasznaltan vettem 151£-ert 2 eve. Azota is tokeletesen mukodik. Gondoltam hogy valtok az ujabb 5-re vagy 5T-re de aztan rajottem hogy feleseges. Altalaban probalok jo allapotu hasznalt erosebb telefont venni. Regebben Csak HTC-t vettem de miota meghasalt a ceg muszaj volt valtani. Sose hittem az uj termekek varazsaban. Elektronikai eszkozoket szinte csak hasznaltan veszek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.11. 03:54:32

@Fotósképző:

Köszönöm a javítást, ma is tanultam valamit.

A komment elküldése után bennem is felmerült a gyanú, hogy az optimális rekesszel kapcsolatban nem jót írtam, de már késő volt, fáradt voltam - na meg nem is vagyok olyan járatos a témában, mint te. Még egyszer köszönöm szépen a javítást.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.11. 04:08:12

@Fotósképző:

Én is épp azon gondolkodtam, hogy a telefonok kamerájában (ugye nagyon rövid fókusz, pici objektív) nyilván azért nem állítható a maxon lévő rekesz, mert akkor nagyon durva lenne a diffrakció. Amellett, hogy még zajosabb lenne a kép.

Jól gondolom a kommented alapján, hogy a rekesz tényleges átmérője inkább meghatározó?

2020.03.11. 07:38:36

@eßemfaßom meg áll:
Aha, tehát nem egyetlen képről van szó. Ezt fényképezőgéppel is meg tudod csinálni manuálisan egyébként.

2020.03.11. 07:49:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
A kis szenzoros kompakt gépeken állítható a rekesz. Gyanús, hogy telefonoknál inkább hely nincsen ilyesmire. Persze igazad van, hogy megkérdőjelezhető a diffrakció miatt az értelme, mondjuk megjegyzem, mechanikus zárral túl nagy fénynél szükséges lenne a rekeszelés, a mobiloknál az elektronikus zár meg eleve ront a képminőségen.

rnz 2020.03.11. 08:32:37

Pár hete törtem össze a kb. 3 éves xiaomi note 4, amit 45e forintért vettem. Ha nem tört volna össze, akkor most is azt használnám, de így kénytelen voltam másikat venni. A cég 80e forinttal hozzájárult a vásárláshoz, így nekem 8e forintba került az új telefonom (xiaomi redmi 8 pro), ami semmivel nem nyújt számomra kevesebbet, mint bármelyik csúcskészülék. Az egyetlen dolog, amit még szívesen láttam volna a telefonban, az a vezeték nélküli töltés, de mivel így is feltölt 1 óra alatt és bő két napig bírja, annyira nem érvágás.

regisz 2020.03.11. 08:41:15

Navon, 10 ezerért az Aldiból! :)

Három éves, ezerszer leejtettem. Meg is taposhatod, akkor is működni fog. :)

midnight coder 2020.03.11. 08:54:02

@morph on deer: "Egyébiránt már közel 30 éve Mac-et használok"

Mondjuk az asztali mac-ek oprenszere elég nagy rakás szar volt egészen addig, amíg le nem nyúlták a BSD unix kernelét (OS-X). Emlékszem anno ilyen szarokat értékesítő cégnél dolgoztam a 90-es években... Egy pozitívuma volt a dolognak akkoriban, a Motorola 68k proci egyben látta a memóriát és nem voltak 64K-s szegmensek mint az inteleknek abban a módjában amit a DOS és a windows 3.1 használt, és ez DTP-nél jól jött. Cserébe még szarabb volt a több program kezelése mint a windows 3.1 kooperatív multitaszkja. Ott legalább tudott egyszerre két program futni, legalábbis addig amíg az egyik le nem rohadt. Ehhez képest a rohadt almánál az volt a nagy újdonság valamelyik verzióban, hogy már tudott több programot elindítani, azzal a kitétellel, hogy csak az fut amin a fókusz van... Na ez után szálltam ki az Apple világából hála Istennek. Egy iszonyúan zárt világ volt már akkor is.

midnight coder 2020.03.11. 08:55:54

@regisz: Nekem a negyedig évét tapossa telóm, és még egy karcolás sincs rajta. Nem labda ez hogy dobálni kelljen.

regisz 2020.03.11. 09:01:42

@midnight coder:

Nálam előfordul a telefonbaleset :) Az elődjét mérgemben földhöz csaptam... Pedig nagyon jó rádió volt benne, nyomógombos volt szegény... Aztán a gyerekeim azt mondták, vegyek már okostelefont, mert a nyomós már ciki. :) Mondom nekik, én ilyesmiért nem adok pénzt... De pont akkor volt az Aldiban jó áron "okostelefon" :)

midnight coder 2020.03.11. 09:04:06

@eßemfaßom meg áll: "Anyós lassan 6 éve kapott egy használt üzleti lenovo-t (asszem 60e volt akkor), azóta sincs baja pedig kemény ridegtartásban van az a szerencsétlen gép."

Nekem is használt üzleti laptopom van, mondjuk az HP, és némi + RAM és SSD után lett 120e a vége. Alu ház, P7-es mobil proci - nem egy gamer PC, de Pl. szoftvert fejleszteni el lehet vele. És azokhoz a hulladékokhoz képest amiket 120 ezer forint magasságában hirdetnek az óriásplakátokon, egy élő csoda. Egyetlen árnyoldala a német billentyűzet, de egyrészt vakon gépelek, másrészt ha sokat akkor külső billentyűzeten, egérrel és monitorral.

midnight coder 2020.03.11. 09:06:40

@regisz: Nem szép ilyet tenni egy ártatlan telefonnal.

regisz 2020.03.11. 09:15:22

@midnight coder:

Hát nem... Igyekezni fogok, hogy a mostani ne ily véget érjen... :)

Metálvörös 2020.03.11. 11:09:17

Egy Honor 4C-t használok két éve, sógornő almára váltott, és nekem adta. Most 4 éves, már érezhetően lassult, de ami a legrosszabb, az az alulméretezett memória kombinálva az automatikus oprendszer frissítésekkel. Lassan már csak telefonálni lehet rajta. Az utód esélyesen Redmi lesz, függetlenül, és 40 alatt szeretném megúszni.
Fotózni pedig Canon 350D, immár 10 éve :) Nem tudom elépzelni, hogy telefon valaha eléri azt az ergonómiát. Ahogy emelem a gépet, közben hüvelykujjal bekapcsolom, és mire belenézek, már készen is áll az exponálásra. (obisapka nélkül, UV szűrővel hordom) És nincs olyan, hogy rossz ikonra bökök meg hasonló. Egy 28-80-as USM objektív van rajta, ritka ha nem elég ez a tartomány.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.11. 11:15:22

@különvélemény: @eßemfaßom meg áll:

Szürke kisember vagyok, nem adok pénzt boltban telefonért. Csak olyat "veszek", ami jár valamilyen előfizetési csomaghoz.

Az én szolgáltatómnál a választék a nekem megfelelő paraméterekkel rendelkező készülékekből: Apple, Samsung, Huawei. Apple-t nem veszek, mert nem akarok iOSszal bajlódni, szóval vagy Samsung vagy Huawei. Ahogy látható, magasak a követelményeim, csak a felső kategória jöhet számításba,

Gyakorlatilag a múlt héten, amikor új telefont vettem, a kérdés leszűkült a Huawei P30 vagy Samsung S10 vagy Samsung S10+ opciókra. A Samsung S10+ kizárt, mert nincs audió kimenete, amit nem szeretek, bár nem is használok kábelt, de esetleg kellhet, szóval tulajdonképpen 2 típus között kellett "vacilálnom".

Szelid sunmalac 2020.03.11. 11:36:27

Jo kerdes, de egyben hulyeseg is. A telefon ma mar inkabb szamitogep, abbol meg kinek mire kell. Nekem van egy "sima" Samsung kommersz telefonom, van egy amit azert vettem, mert hardware-ben eros, az op rendszer kuka ahogy van, majd fel evig elbaszakodtam mire sikerult mindent osszerakni rajta mindent, cserebe minden apro beallitasat en iranyitom, nem valami kis kinai tobbezer km-rol. Aztan meg honapok ota szemezek egy regi vagyammal az Asus ROG II-vel, de az istenert nem talalok olyan aron, amit hajlando lennek kifizetni erte...

Szelid sunmalac 2020.03.11. 11:37:36

vagy egy black shark 2 pro...nyamnyam

Larrikin 2020.03.11. 14:02:04

A posztban feltett kérdés közgazdasági értelemben sajnos nem értelmes. Hogy mennyit érdemes a telefonra költeni, az függ az ár/érték aránytól, a felhasználás módjától, valamint a vásárló jövedelemétől, kompromisszumkészségétől és egyéni preferenciáitól. Ez nem fejezhető ki egy univerzális értékkel. Valószínűleg egy $150 telefonnal már el lehet boldogulni, $500 körül az ember jórészt mindent megkap, ha nem is egyben, $1000 meg belépő a csúcskategória aljába. Aztán efölött a value for money kezd egyre gyatrább lenni, a skála túlvégén az aranybevonatos, gyémántberakásos készülék meg ugye nem is annyira telefonról szól.

Viszont úgy tűnik, hogy trendfordulóhoz érkeztünk, pl. az én 2 éves készülékem se nem kicsi, se nem lassú, se nem merül gyorsan. Ugyan az újabb készülékekben még több kamera van, modernebbnek néznek ki, felkészültek az 5G-re, és egészen biztosan teljesítményben meg mindenben felülmúlnak egy 2 éves, ódon vacakot, egyelőre nem érzek erős késztetést a cserére. Ha ezzel sokan vannak így, akkor ugyanúgy vége a nagy növekedési sztorinak, mint a laptopoknál, ahol 5-8 év használat simán belefér.
süti beállítások módosítása