Ön szigorítaná az alkohol-árusítást?
2016. április 09. írta: Despota

Ön szigorítaná az alkohol-árusítást?

drunk-teens_0.jpg

Egyre többet és egyre sűrűbben isznak a fiatalok — derül ki egy felmérésből. Az Országos Mentőszolgálatnak évente 29 ezer esetben kell kivonulnia részegség miatt, azoknak a riasztásoknak a száma pedig, amelyekben valaki meg is sérül, 16 500-ra rúg. Az iskolás gyermekek alkohol- és drogfogyasztását feltérképező ESPAD-felmérés hazai adatai sem túl biztatóak. A 16 évesek 93 százaléka ivott már, lányok és fiúk közt gyakorlatilag nincs különbség e téren. A kutatást megelőző hónapban a diákok csaknem 60%-a ivott, 14,2% ráadásul havi legalább hatszor, azaz gyakrabban, mint hetente. A heti gyakoriságnál többet ivók körében a fiúk már lekörözik a lányokat.

Az adatok bár meglehetősen magasak, nem emelkednek ki az európai átlagból, a kontinens fiataljai hasonlóképp fogyasztanak alkoholt. Akadnak üzletek, ahol konzekvensen járnak el, és nem engedik az alkoholvásárlást 18 éven felülieknek, de egyrészt vannak kivételek, másrészt, mindig kiegészítik a társaságot idősebbek is, akik már bármit megvásárolhatnak. A péntek és szombat esték egyébként is a vendéglátósok egyik legeredményesebb időszaka, mellesleg manapság nagyon nehéz ránézésre a kort is megállapítani. Van, amikor már az alkohol sem elég önmagában, jönnek a könnyebb drogok és a szex. A családi háttér biztosan nagyon fontos, de úgy tűnik, hogy a közeg és a kortársak által nyújtott minta erősebb.

article-1210438-0666ca3a0000044d-135_468x308.jpg

Vajon elegendő a jelenlegi szabályozás, vagy azonnali szigorításra és hatékonyabb ellenőrzésekre lenne szükség? A döntés ezúttal is az Önök kezében van!

A DÖNTÉS

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydontes.blog.hu/api/trackback/id/tr458580526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

desw 2016.04.09. 13:48:21

Felesleges szigorítani. Ha inni akarnak, szereznek piát.

Viszont a mentés költségét kiszámláznám az utolsó fillérig anyunak-apunak-kölöknek.

Életunt Cápa · http://eletuntcapa.blog.hu 2016.04.09. 14:06:28

A tiltás nem vezet sok jóra, ez már kiderült korábban. Inkább a kultárált fogyasztást kéne propagálni.

Rotoxis 2016.04.09. 14:19:33

A nálunk honos szabályozás szerint a16. életévüket betöltött fiatalok az égetett szeszen kívül legálisan vásárolhatnak, vendéglátó helyen szabadon fogyaszthatnak alkoholt. Ez a leggyakrabban sör, illetve bor. A nagyobb népünnepélyek alkalmával rengeteg s..gg részeg fiatalt látni, ők azonban a 16 mínusz kategóriából kerülnek ki, mert nem képesek kivárni. :-) A végeredmény? Az alkoholisták száma töredéke a magyarnak.

Novák Aircraft Ferencné 2016.04.09. 15:38:17

Sztem Norvégiához hasonlóan erősen kolátozni kellene az alkoholvásárlás helyeit. Vagyis csak külön italboltokban, korlátozott idősávban lehessen megvenni ezt a rendkívül kártékony dolgot.
Persze ez a szórakozóhelyeket nem érintené, de a fiatalok -mivel kevés pénzük van-sokszor inkább boltban veszik meg a piát. Itt lehetne megfogni őket.

Indexes faszkalapok 2016.04.09. 15:39:12

Én az ilyen helyesírású barmokat büntetném, mint a cikkíró.
Minden cikkért 50 ezerre.

Hátha javulna a fiatalok helyesírása.
De ha más nem, legalább kevesebb ökör írna blogot.

Roadster68 2016.04.09. 16:36:48

Mi van B+?
" Van, amikor már az alkohol sem elég önmagában, jönnek a könnyebb drogok és a szex."
Gyakorlatilag a szex=heroin?
Sajnos nem normális aki ilyet leír.
"Akadnak üzletek, ahol konzekvensen járnak el, és nem engedik az alkoholvásárlást 18 éven felülieknek, "
Komplett idióta a cikkíró, azt sem tudja mit ír. Gratula!

Count Adyn 2016.04.09. 16:41:12

@Novák Aircraft Ferencné: Aha Nemzeti Italbolt, ne adjunk ilyen ötleteket inkább :D

Wandál 2016.04.09. 17:07:12

Nem loptatok még eleget, tetves fideszesek? Először a dohány, most az ital, jövőre jön a Nemzeti Pékbolt?

Lámpavasra veletek...

w

Hörömpő cirkusz világszám 2016.04.09. 17:39:21

Nocsak, nocsak! Előkészítitek a Nemzeti Italboltok bevezetését? Szondázzátok a közvéleményt? Hajrá, fijúg, még nem loptatok eleget!

egysmás 2016.04.09. 18:11:11

ez bazeg!

A fijugnak kell az alkoholbiznic is?

Vasárnapi boltzár bukóban, most gyorsan ki kell szervezni a teszkóból a sört?

Novák Aircraft Ferencné 2016.04.09. 18:11:48

@Count Adyn: Nem kell nemzetinek lennie, csak italboltnak, és bárki nyithatna, nemcsak az aki megkapta a koncessziót. Viszont más üzletekben ne lehessen alkoholt venni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.04.09. 18:35:28

Az jó ötlet, hogy a töményeket kevesebb helyen áruljanak, akkor talán nem lesz annyi részeg gyerek. Viszont a bor és sör korlátozása nem biztos, hogy célravezető, hiszen inkább pont ezek felé kéne őket terelni, mint a gyors lerészegedést jelentő töményekkel egy kalap alá venni mindent.

gabest1 2016.04.09. 20:16:41

Igen! És akinél meglátok alkoholt, azonnal vinném lefejeztetni! Mert egy közel-keleti barbár vagyok.

halfdan 2016.04.09. 20:37:06

Az megvan a cikkírónak, hogy az alkohol is drog?

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.04.09. 21:21:19

ez a jóléttel és a fejlődéssel jár, nyugaton még sokkal
többet vedelnek a fiatalok, me mindenki más is.

Beer Monster 2016.04.09. 22:15:36

Nem a részeg fiatalok törik be a feleségek orrát és terrorizálják a gyerekeket, szomszédokat.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2016.04.09. 23:07:37

Minek?
A Zorbán támogatta az otthoni pálesz főzést (ingyé!), csak az EU intett be.
Megest elvesztett egy csatát, de nyílván nem fogják bejelenteni a főzést.

Asidotus 2016.04.10. 00:15:39

@desw:
nagyon veszélyes ötlet, amit írsz, mert ha súlyos következményei lennének a mentőszolgálatnak, akkor a részeg fiatalok inkább nem eltitkolnák, nem hívnák a mentőt, ami emberéleteket követelne

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.04.10. 00:32:00

@Beer Monster: de beloluk lesznek javareszt
az amerikai szabalyozas megfelelne otthonra is
21 ev
a tomeny szesz kulon boltokban
21 ev alatt nincs ejszakai szoralozohely, disco stb.

a problemat nem oldja meg, de jelentosen csokkenti

T2006 2016.04.10. 01:58:00

Az amerikai szabalyozas eleg alszent! 21 eves korodig nem ihatsz, de 18 evesen mar megdogolhetsz a haboruban.
Szerintem a szigoritas a legrosszabb, egyreszt ha nehez alkoholt szerezni, akkor mar miert ne a hasonloan beszerezheto drog. Masreszt onmagaban a tiltas a drognal sem valik be. 15 es 23 eves korom kozott minden hetvegen buli volt, ahol ittunk is. Sokszor eleg sokat. Ma 40 evesen, a kb. harminc fos tagabb barati tarsasagbol, akik anno egyutt buliztak, mindenki dolgozik, normalis eletet el. SENKi nem lett alkoholista, vagy egyeb szenvedelybeteg (igaz nehanyan dohanyoznak).

desw 2016.04.10. 04:16:13

@Asidotus:

"nagyon veszélyes ötlet, amit írsz, mert ha súlyos következményei lennének a mentőszolgálatnak, akkor a részeg fiatalok inkább nem eltitkolnák, nem hívnák a mentőt, ami emberéleteket követelne "

Miért "súlyos következmény" az, ha valaki kifizeti azt a szolgáltatást, amit igénybe vett? Felelőségvállalás? Ja, az nem divat manapság!

És ha igazak a számok, akkor évi 29 ezer kivonulás napi 79-et jelent. Könnyen előfordulhat, hogy egy részeg/drogos kisköcsög miatt egy balesethez később vonulnak ki.

sure_shot 2016.04.10. 04:57:50

Persze, persze. Nyugodtan szigorítsák.
Az Y,W,Z (?) generáció majd biztos nem oldja meg egyéb forrásból. Nyehhehhehhe.

G. Wolf 2016.04.10. 07:40:35

Tények mint megbízható forrás... Lehet csak készíti elő a terepet.

Persze szigorítani kéne, és az árusítást kiszervezni Nemzeti Alkoholboltokba, ahol jól képzett, és megfelelően ellenőrzött pártkáderek kaphatnák meg az alkoholárúsítás jogát...

megtorolom 2016.04.10. 07:45:21

Be kell vezetni a saria törvényeket. És őrjáratokat szervezni botokkal. Na? Ütős ötlet, nem?:DDD Amúgy, azokat büntetném aki ad nekik alkoholt. De nem pár ezerre, mert akkor már elgondolkozna a "bótos", hogy megéri e a haszon!

Pierr Kardán 2016.04.10. 08:58:01

Nem jó ötlet tesztelni az embereket, hogy hogyan fogadnák a Nemzeti Italbolt ötletét :-(((

Amúgy már így is túl drága itthon a pia, nekem jó fizetésem van, de én is kijárok Szlovákiába piát venni. Így a magyar állam nem több, hanem kevesebb adóbevételhez jut.

$pi$ 2016.04.10. 09:26:23

"Egyre többet és egyre sűrűbben isznak a fiatalok — derül ki egy felmérésből."

Mármint ezen a héten, ebben a hónapban vagy ebben az évben? Merthogy a kádár rendszer alatt sokkal többet ittak az is biztos.

No, szóval nem hiszem el, hol vannak a számok?

dîszkorzo 2016.04.10. 09:29:28

De miert lenne az én kezemben a döntés ? Ettől függetlenül is szar cikk! A témát felületesen érinti . A megoldás ,a nagyobb kontroll es majd minden megoldódik eshetőség. A szex minden előzmény nélkül váratlanul feltűnik ,mint az alkohol tettestársa vagy élettársa . Vicc az egész haver! Ha legközelebb ujra belevágsz,adok támpontokat segítségül :
Család ,genetika.
Kortárs hatások.
Függőség más megnyilvánulásai.
Prevenció.
Drog-Alkohol kapcsolat.
Az alkohol tarsadalmi elfogadottsága .
Jog es az alkohol

anyadmajma 2016.04.10. 10:02:47

Szerintem tiltsák be Magyarországon az alkoholt!
Legutóbb az elnyomó mocskos komcsik próbálkoztak vele 1980-as évek végén a Szovjetunóban, kijózanodtak az oroszok, és na mi lett a vége? Ide is az kéne, aztán ezek a mostani komcsik is futhatnának, amerre látnak:)

Amúgy szép egy blog, a "KOMCSIK" szót nem húzza alá a helyesírás ellenőrzője:), Lol, ez szánalmas.

$pi$ 2016.04.10. 10:58:56

@anyadmajma: "Amúgy szép egy blog, a "KOMCSIK" szót nem húzza alá a helyesírás ellenőrzője:), Lol, ez szánalmas. "

A helyesírásellenőrző a gépeden van. :)

user friendly 2016.04.10. 11:06:14

mi értelme lenne külön boltokba kiszervezni az alkohol (akár csak a tömény) árusítását azon kívül, hogy a fidesz megint kedvére osztogathatná a koncessziót a haveroknak? plusz jöhetne a megkerülhetetlen központi alkoholelosztó vállalat a még nagyobb havernak?
és ha nem így lenne, akkor is mi értelme van? nem azt kell megvédeni az alkoholtól, aki ad hoc jelleggel megveszi a kisboltban az unicumot, csak mert meglátja a boci csoki feletti polcon.
aki be akar rúgni és van rá pénze az be fog. lehet, hogy lusta lesz elmenni a Nemzeti Italboltba és a kétdekás cseresznye helyett 2 liter bort vesz a sarki közértben, vagy rosszabb esetben valami fagyállóból házilag pancsolt löttyöt valamelyik havertól és nem kell nagy jóstehetség ahhoz sem, hogy a lássuk, szépen megdobná a csempész pia piacát is. de hogy ettől nem lesz kevesebb alkoholfogyasztó, az biztos.

user friendly 2016.04.10. 11:41:42

@csentecsa: a dohánytermékeknél sem látható semmi pontosan, mert sokan illegális forrásból szerzik be a cigarettát.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.04.10. 12:49:10

@Novák Aircraft Ferencné:
Ezzel legalább két baj van. Az egyik, hogy még az olyan korrupció által kevéssé fertözött országokban, mint Norvégia és Finnország is a korrupció melegágya az állami alkoholmonopólium. Nem nagyon van ok feltételezni, hogy Magyarországon ne ugyanez történjen még rosszabbul.
A másik, hogy a cigarettánál se vált be. Nagyjából annyit sikerült elérni, hogy a fogyasztók, előállítók és termelők egy részét átterelték a feketegazdaságba. De, a hatékonyságot vizuálisan is megnézheted, ha elmész olyan helyekre, ahol sokat időznek fiatalok.
Valamint érdemes megnézni a finn ivási szokásokat. Első kézből, tudom neked állítani, hogy tragikus. A finnek hét közben nem nagyon tudnak inni, de hétvégén aztán bepótolják. Úgy bebasznak, hogy hozzájuk képest a Fradi B-közép finnyás, cilinderes, monoklis, angol úriemberek.

user friendly 2016.04.10. 12:56:31

@csentecsa: minek alapján határozzák meg akkor? persze lehet statisztikákat csinálni, hogy hányan szoktak le, de ez csak akkor hiteles, ha ugyanakkor azt is mérik, hányan szoktak rá. + értelme ennek is csak akkor van, ha folyamatosan mérik. nekem is volt olyan ismerősöm, nem is egy, akik a nemzeti trafikok bevezetésekor leszoktak, mondván, ezeknek a zsebét ők nem fogják tömni, aztán szép lassan visszaszoktak és ma ugyanúgy dohányoznak mint régen.

nu pagagyí 2016.04.10. 14:22:01

Csendőrállam helyett az egyéni felelősségre kell építeni. Nem kell az embereket önmaguktól megvédeni, viszont a jelenlegi tendenciával szemben növelni kell a mindenki előtt nyitva álló lehetőségeket, hogy legyen alternatívája az önpusztításnak. Lehetőségen a belterjes és agyonszabályozott piac helyett valódi versenyt értek, tanszabadságot és az állam visszaszorítását a gazdaságból. A TAO-támogatás biznisz helyett a civilszervezetek és a kultúra támogatása legyen adómentes. Az emberek magánéletébe ne pofázzon bele az állam. A szórakozás a magánélet része, beleértve az alkoholt, a cigit, a szerencsejátékot is. Az emberek ugyanis azért güriznek, hogy időnként jól is érezhessék magukat és pénzüket arra költsék, amihez kedvük van, különösebb fakszni nélkül. Az ilyen szigorítások csak azt készítik elő, hogy tovább csökkenthessék a hatalmon kívül rekedt rabszolgák fenntartási költségét, csontig lecsupaszítva az előttük álló választási lehetőségeket: munkán és dugáson kívül mással ne foglalkozzanak.

fordulo_bogyo 2016.04.10. 15:07:47

Igen, csak barna cegtablas, piros-feher-zold cimeres boltokban, ahova az utcarol nem lehet belatni, egyformara csomagolt uvegekben, rajtuk reszeg hanyasok kepevel, es egeszsegugyi figyelmeztetesekkel es csak a fideszhez kozelallo csaladtagok, baratok es uzletfelek arusithassanak.
Az ital adojat meg kell emelni 13.2%-kal, melyen 3:2 aranyban osztoznak a bolt uzemelteto es a nemzeti italeloszto. A jovedelem felet panamai off shore cegbe kell kotelezoen atutalni, es a valasztasoknal fidesz es kndp plakatok casarlasara forditani.
Mivel tiltakozasokra lehet szamitani, a nemzeti erzelmu kigyurt kopasz fiatalembereket mozgositani.
Akcioporgram
Elso lepes blogokban felvezetni, hogy az alkohol problema, meg kell vedeni a fiatalokat...

nu pagagyí 2016.04.10. 15:29:31

@csentecsa: Nem az nárusítás korlátozása, hanem a pofátlanul megemelt árak miatt szoknak le általában, amihez aztán különböző ideológiát gyártanak, amit a végé még el is hisznek . Az áremelés nem az egészségvédelemért van, hanem azért, hogy néhány cinikus szarember verseny és valós teljesítmény nélkül gazdagodhasson. A cinizmusra csak egy példa: van egy város, ahol a trafikok nagy része egy belgyógyász kezébe került és az csak természetes, hogy a Fidesszel összenőtt orvosról van szó. Azt hiszem ideje lenne, alkotmányosan korlátozni a termékekre kivethető adót, járulékot, illetéket. Elképesztő, hogy a dobozonként kb. 100 forintos termelési költségű cigire 900 forint adót vetnek ki. A hadova csak a lopást leplezi.

Beer Monster 2016.04.10. 19:59:29

@Asidotus: "nem hívnák a mentőt, ami emberéleteket követelne"

Ha valaki meg rászorulóhoz nem hívja a mentőt, az egy olyan kategória, amit nem kéne idekeverni.
A normális az, hogy a jussot behajtjuk, a bűnt pedig büntetjük. Nem az a megoldás, hogy becsukjuk a szemünket.

fidesz maszop dk egykutya 2016.04.11. 01:23:39

Nemzethy italbolt, nem először hallani róla. Mivel a magyar alkesz, így még a dohánynál is nagyobb biznisznek tűnik a fideszes "elvtársaknak".

HoIsDe 2016.04.11. 17:41:55

a mosani szabályokat kellene jobban betartatni. az működne. sehol nem kérik el a személyit ha piát veszel.
süti beállítások módosítása