Ön visszaállítaná a sorkötelezettséget?
2016. január 18. írta: Despota

Ön visszaállítaná a sorkötelezettséget?

katona6.jpg

Kövér László visszaállítaná a sorkatonaságot, az Országgyűlés elnöke szerint a sorkötelezettség eltörlése miatt kialakult helyzet orvoslásához sokkal több energiára lesz szükség, mint amennyit a sorkötelezettség fenntartására kellett volna fordítani.A házelnök szerint a terrorizmus és az illegális migrációval összefüggésben terjedő bizonytalanság miatt egyáltalán nem kizárt, hogy a nem túl távoli jövőben sor kerül a sorkötelezettség visszaállítására.Orbán Viktor is megszólalt a sorkatonaság visszaállításával kapcsolatos vitában, a miniszterelnök az M1 csatorna kérdésére válaszolva leszögezte: nem lesz kötelező sorkatonai szolgálat Magyarországon. Orbán azt is megerősítette: nincs és nem is lesz napirenden a sorkatonai szolgálat ügye a kormányülésen. Sem most, sem később nem kívánnak foglalkozni ezzel a kérdéssel, semmilyen módon nem tervezik megnyitni ezt a kérdést Magyarországon. 

De vajon kinek van igaza? Szükség lenne a sorkötelezettség visszaállítására a terrorizmus fokozatos terjedése miatt, vagy semmi sem indokolja ezt a drasztikus lépést? A döntés ezúttal is az Önök kezében van!

dsc_0120.jpg

A DÖNTÉS

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydontes.blog.hu/api/trackback/id/tr498282148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2016.01.18. 14:19:01

sorkötelezettség jelenleg nincs, nemzeti gárda van, mi a francokat akarnak még?

a keresztényeket bántani tilos 2016.01.18. 14:38:59

Érdekelne, hogy aki szerint a sorkatonaságot vissza kéne állítani, az mire alapozza ezt a döntését?

Nekem vannak még olyan ismerőseim, akik voltak sorkatonák, két dolgot tanultak az alatt az idő alatt:
- hogyan legyél türhő bunkó fasz
- hogyan kell amúgy rendesen bebaszni

Semmi mást.

paráznabillegető 2016.01.18. 15:15:44

gumicsont, nyami, nyami.
rágjátok ti is!
ilyen narancsos szar íze van... de amúgy jó...

KEDZDJETEK EL FÉLNI ! 2016.01.18. 15:16:33

@Bambano: Az nem nemzeti gárda. Jelenleg hivatásos, és önkéntes szerződéses állomány van. Utóbbi is 24 órában katona, de bizonyos rang fölé nem juthat, és szolgálata határozott idejű.
A nemzeti gárda is tkp egy önkéntes alapú katonaság, azzal az eltéréssel, hogy az illető civil élete, munkája mellett vállal kiképzést, részt vesz heti összetartásokon, garantálja saját fizikai kondícióját, és vészhelyzetben gyorsan mozgósítható.

KEDZDJETEK EL FÉLNI ! 2016.01.18. 15:19:01

Sorállományú hadsereg van jelenleg Ausztriában, és Finnországban is..

KEDZDJETEK EL FÉLNI ! 2016.01.18. 15:20:17

@a keresztényeket bántani tilos: Sorkatonaság és sorkatonaság között is van különbség.

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2016.01.18. 15:20:36

A felnövekvő nemzedéknek jót tenne a sorkatonaság visszaállítása - legalábbis kárukra nem válna. Végre gerinc nőne a sok ámítógéprajongó okostelefonos kis fasz háta közepére. Az országnak - a nagy liberalizmus közepette - viszont nem tenne jót, mert sokan 18 éves koruk előtt lelépnének. (Mondjuk ez is jobb, mintha az egyetem elvégzése után teszi ugyanezt.)
Mindent egybe vetve szerintem nincs realitása a rendszer visszaállításának, pedig nem lenne rossz.

a keresztényeket bántani tilos 2016.01.18. 15:22:29

@A megvalósult amerikai ólom: Köszönöm a semmit mondó választ.

@Kirándulás: Őszintén mondd ki: nem tartod magad elég tökösnek, hogy felnevelj egy gyereket, és az államra akarod bízni azoknak a hibáknak a kijavítását, amit te képtelen voltál megtenni, mert egy balfasz vagy.

Bambano 2016.01.18. 15:31:17

@A megvalósult amerikai ólom: helytelen vélemény, nem az önkéntes és nem a hivatásos katonaságra céloztam, hanem a nevében önkéntes polgárvédelmi alakulatokra. ilyen van jogszabály szerint minden településen, 1-2 évvel ezelőtt meg is történt a sorozás (merthogy valójában nem önkéntes, hanem kijelöléssel működik), egyenruhájuk, kiképzésük, esküjük van.

tehát ez nyugodtan kinevezhető nemzeti gárdának.

Bambano 2016.01.18. 15:32:29

@Kirándulás: erre írtak másik portálon kiváló választ: van a seregnek hivatalos publikus toborzási portálja, mehetsz jelentkezni.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.18. 15:44:28

@a keresztényeket bántani tilos: Attól hoyg a szocializmusban szar volt a sorkatonaság, miért feltételezed, hogy nem lehetne színvonalasan csinálni, mint az osztákoknál vagya finneknél?

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.18. 15:45:27

@Bambano: De nem fegyveres. A nemzeti gárda fegyveres lenne.

a keresztényeket bántani tilos 2016.01.18. 15:46:54

@A megvalósult amerikai ólom..: Egy dolgot mondj, csak EGYET, ami legalább olyan hatékonyan, színvonalasan működik ma Magyarországon, mint az osztrákoknál, vagy a finneknél.

ostvan2 2016.01.18. 16:02:14

Még voltam sorkatona. A '70-es években. És már az akkori kiképzés sem tette alkalmassá a magyar Néphadsereget egy háború megvívására. A gyenge kiképzés fő oka az volt, hogy az akkori tiszti állomány sem szagolt már puskaport.
Tudni kell, hogy egy ütőképes hadsereg személyi feltétele onnan kezdődik, hogy tisztjei képesek legyenek olyan kiképzést adni a katonának, hogy az parancsra a halálba is elmenjen. Ha ezt nem érik el, akkor csak pénz (és élőerő) pocsékolásról beszélünk katonaság címén.
Tény, hogy a nagylétszámú hadsereg sokba kerül, tehát többet lehet lopni. Ennek sem örülnék.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.18. 16:05:45

@A megvalósult amerikai ólom..: És persze a labdarúgó válogatott. A finneket oda-vissza levertük( akárcsak a norvégokat), és éppúgy kint vagyunk az EB-n, mint az osztrákok.

panteon 2016.01.18. 16:10:39

Teljesen felesleges pénz kidobás.
Csak nem gondolja bárki is, hogy a sorkatonaság során besorozott 40-kg-os, egyetemre készülő, anyuka kedvence odaállna bárki elé is!!!
Amikor én voltam katona, tele volt a laktanya ilyenekkel akik elsírták magukat (szó szerint) mert térdig sáros lett a nadrágja.
A kötelezően besorozottak 85%-a ilyen.
Ezek majd biztos megvédenének....

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.18. 16:18:26

@panteon: A Wehrmacht és a Vörös Hadsereg is sorozott haderő volt..

bari-kád 2016.01.18. 16:55:03

A sorkötelezettség most is létezik, egyszerűen csak a behívások szünetelnek. De ha elkezdenék újra, az olyan kib. nagy pénzekbe kerülne az államnak, hogy azt se tudná melyik zsebébe nyúljon.. nemhogy gyakorló felszerelés, üzemképes jármű, vagy harceszköz nincs jelenleg egy nagyobb behívott állománynak, de elhelyezni sem tudnak igazán egyszerre pár száz főnél több embert. A régi, használaton kívüli épületek szétrohadtak, minden mozdítható dolog elpárolgott belőlük, és már a '90-es években is az utolsókat rúgta a gépészetük - se fűtés, se melegvíz, sőt már víz se. A HM-nek arra sincs pénze, hogy az ünnepségeken kívül egyszerre három helikopter a levegőben legyen, ráadásul most b*sztak földhöz két Gripent.. Nem tudom most hogy működik, de pár évvel ezelőtt civil biztonsági őrök őrizték a laktanyákat, mert a szolgálat utáni pénzeket és pihenőidőt nem tudták kigazdálkodni (és mellesleg felsőbb vezetésünknek pont volt egy biztonsági szolgálata). Szóval itt elhelyezni, felszerelni, ellátni, utaztatni ÉS kiképezni mondjuk 3-6 havonta bevonuló csak ezer katonát rotációban..

bari-kád 2016.01.18. 16:57:28

@bari-kád: szóval én inkább építenék még egy stadiont, abból több jön vissza zsebbe.

Foldes Gazda 2016.01.18. 17:02:25

A melyik ország a saját hadseregétnem tartja el elfogja tartan i más országét

a keresztényeket bántani tilos 2016.01.18. 17:10:32

@A megvalósult amerikai ólom..: Az öntökönlövés minősített esete.

Ismert alvilági figura kirabol az Árpád hídnál. Tudom, hogy nála van a telefonom vagy a tárcám, de a bőrnyakú "biztonsági" lebeszél róla, hogy ugráljak. A helyszínen strázsáló rendőr vonogatja a vállát, és azt mondja, tegyek feljelentést. Fél évig napi rutin szerűen járok be a rendőrségre tanúvallomásokat tenni, aztán végül csak megszüntetik a nyomozást bizonyíték hiányában. Ez szerinted jó működés? Mert megtörtént.

Luke Skywalker lefegyverzése a BME-n, környező utcák lezárásával, Hajdú Jánosok kivonulásával, aztán az érdeklődésre, hogy ez hogy, nem jut más, csak a tisztelt polgárok lehülyézése. Ez szerinted jó működés? Mert megtörtént.

DE!

Még ha el is fogadnánk, hogy ezek a szervezetek jól működnek, az is azt bizonyítaná csak, hogy semmi szükség sorkatonaságra, hiszen sorozás hiányában pont azok a szakmák mutatnának fel jó eredményt,amelynek anno alapfeltétele volt a sorozás. És mindezt sorozás hiányában...?

féregírtó 2016.01.18. 17:27:50

„Orbán abból indult ki, hogy le akartuk bontani a diktatúrát és a posztkommunista rendszert. Kiderült, hogy ez nem egy egyszerű dolog, ezen melózni kell. De az kurvára nem volt benne ebben a szövetkezésben, hogy felépítünk helyette egy másik diktatúrát.”

Simicska Lajos.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.01.18. 17:31:04

@a keresztényeket bántani tilos: Én is voltam katona. És szerintem az ez idő alatt Dragunovval leadott kb 400 lövés után némi gyakorlással, szerintem 800 méterről leszednék egy embert. Tudom nem ez dönti el a háborút, de talán pár napig tartani tudnánk az országot.

paráznabillegető 2016.01.18. 18:01:18

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: lófaszt tartanál, azt is csak pár óra hosszat max. hamar rádmászna egy orvlövész, oszt kapnál egyet tőle a szemed közé.
minden tiszteletem ellenére.

Exploiter 2016.01.18. 18:05:32

@Kirándulás:

Az látszik, hogy ha az lenne a kérdés, hogy mindenkit pöcsön rúgjunk-e amint betölti a 18at, azt is megszavaznád, mert nem árt az.
Csak hát minek.

Bambano 2016.01.18. 18:25:12

@bari-kád: marhaság, ma magyarországon nincs sorkötelezettség.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.18. 18:29:43

@a keresztényeket bántani tilos: Nyilván más országokban incsenek bűncselekmények. Amit pl. Norvégiában előadott a terrorelhárítás a Breivik ügy során, az egy vicc volt. Rengeteg időt vesztettek pitiáner hülyeségek miatt, és ez sok ember életébe keült. Ez Magyarországon nem fodulhatott volna elő. A TEK számos esetben lépett fel eredményesen.
Persze a kezdetektől fogva a ballib sajtó céltáblája. Ha teszem azt Darth Veder köpenye alól előkerül egy pisztoly és lelövi néhány évfolyamtársát, akkor persze az lett volna baj, hogy miért nem érkezett ki időben a Tek? Utólag fotölyből könnyű okosnak lenni.

"Még ha el is fogadnánk, hogy ezek a szervezetek jól működnek, az is azt bizonyítaná csak, hogy semmi szükség sorkatonaságra, hiszen sorozás hiányában pont azok a szakmák mutatnának fel jó eredményt,amelynek anno alapfeltétele volt a sorozás. És mindezt sorozás hiányában...?"

Ne haragudj, de ennek se füle se farka. Mi köze a rendőrségnek a katonasághoz? Valamilyen szintű plusz katonaságra lenne szükség az ország védelmi képességének növeléséhez.
Márcsak azért is, mert egyre inkább úgy tűnik, hogy a dominóhatás miatt be fog zárulni az illegális migránsok előtt a horvát- szlovén útvonal és ismét nyomás nehezedhet a magyar határzárra. Határaink ellenőrzésére pedig megfelelő létszám szükséges..

"Egy dolgot mondj, csak EGYET, ami legalább olyan hatékonyan, színvonalasan működik ma Magyarországon, mint az osztrákoknál, vagy a finneknél."

Mondok még egyet.

A magyar labdarúgó válogatott. A finneket oda-vissza levertük( akárcsak a norvégokat), és éppúgy kint vagyunk az EB-n, mint az osztrákok.

csipikeazóriástörpe 2016.01.18. 18:54:55

@A megvalósult amerikai ólom.
Te hol vagy katona? Melyik helyőrségben szolgálsz? Vagy szolgáltál?

Tudom, most jön az a rész, hogy a prágai tavaszt '68-ban te verted le egyedül, egy szál karddal, és különbenis, libsibolsi...

Milyen alapon mondod, hogy jó dolog bármi, ami kötelező, és garantáltan szar.

Motiválatlan, kiégett szadista faszok közé engedjem a fiaimat? Csak azért, mert itt pár ember nem képes férfit nevelni a tiknyó fattyából?
ezzel beismeritek, hogy a fenti állatfajta(aka kiképző,) különb majom nálatok

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.18. 19:10:27

@csipikeazóriástörpe: Adót fizetni se jó, mégis szükséges.

"Az élet nem habostorta".

Én egyébként inkább az önkéntes alapú nemzeti gárda jellegű kiegészítő hadsereget támogatnám.

2016.01.18. 19:41:12

Olvasva a kommenteket nekem az jön le, hogy a finnek és osztrákok valamit tudnak, amit mi nem. Igaz, ez az élet más területein is így van, miért pont ez a kérdés lenne másképpen?

quisum 2016.01.18. 20:22:57

@Kirándulás: Bizony,bizony megtanulnának,hogyan kell jól kibaszni a gyengébbel/ rangban alattuk lévővel/,hogyan kell feltakarítani 100 l ultrás vizet egy folyosóról, hogyan hajtogassák össze a ruhájukat egy négyszögletes műanyag vacakra szakszerűen et cetera...
Nem tanulnának meg, az egymás melletti kitartást, a fegyverek használatát, a bajtársiasságot et cetera...
Röviden velősen, aki a sorkötelezettséget visszasírja az egy barom, akinek lövése nincs a dolgokról.

Afrika steht an der Elbe 2016.01.18. 20:23:18

Vissza kell állítani az általános hadkötelezettséget, így van.

quisum 2016.01.18. 20:25:47

@A megvalósult amerikai ólom..: Ahhoz 3 olyan dolog kellene, ami a háborúhoz: pénz, pénz és pénz. Mellesleg ebben a széthúzó, rohadó társadalomban, hogyan képzelnéd el a katonásdit, hiszen ott valamelyest össze kéne tartani.

quisum 2016.01.18. 20:27:25

@A megvalósult amerikai ólom..: Lehet nem ugrik be, de valami apró háborúra készültek akkoriban.

quisum 2016.01.18. 20:29:20

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Megnézném azt a pár embert egy szerb szabadcsapat ellen...

röf 2016.01.18. 20:38:04

Sorkatonaság?
Ezeknek a parízeren meg haboskakaón nevelkedett, mozgásterápiás, testnevelésből fölmentett fiataloknak?
Hát a drogdílerig alig tudnak elvánszorogni.....

ulpius66 2016.01.18. 20:41:34

Milyen érdekes!

A zsidók sohasem tiltakoztak a sorkatonaság ellen!!!

A fiúk 36 hónap, a nők 12 hónap szolgálat!

Na, ők meg is tudják magukat védeni!!!!!!

ulpius66 2016.01.18. 20:44:03

A címben feltett kérdésre a válaszom, egyértelmű igen!!!!

Csak és kizárólag előnye lenne a visszaállításnak!

Azt a baromságot, hogy valaki "elmenekülne" a sorkatonaság elől, azt kétlem, az dezertálás, aminek a büntije minimum 8 év!!!!
(az EU-n belül meg úgyis mindenkit kiadnak a kérő országnak....)

Exploiter 2016.01.18. 20:45:55

@ulpius66:

Ja miután minden közeli és távoli szomszédjuk ki akarja nyírni őket, a világ legjobban felszerelt hadserege adja a támogatást... Tisztára itthoni helyzet.

Bambano 2016.01.18. 20:50:09

@ulpius66: akkor tudnád büntetni a "dezertálást" (egyébként nem az), ha visszajönne. vagy még akkor se.

de nem fog visszajönni egy olyan országba, ahol ilyen remek ötletekkel várják vissza.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.18. 20:50:16

@quisum: Miért a profi hadsereghez nem kell pénz? Mihez nem kell pénz? Tőlünk keletre és nyugatra is vannak sorozott hadseregek, úgyhogy nem ördögtől való elképzelés.

A Wehrmacht és a Vörös hadsereg pedig már a háború előtt is sorállományú volt..

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.18. 20:54:08

@Bambano: Vajon a finn és osztrák fiatalok miért nem vándorolnak el tömegesen a sorkötelezettség elől? Nyilván azért, mert következményei lennének. Egy osztráknak csak annyit kellene tennie, hogy Németországban vállal munkát.

Nagyorrú Barbi 2016.01.18. 20:56:32

A mai fiatal,fülbevalós diszkópatkány fiatalok szart se érnek háborúban.A Hont kiképzett, fegyvert forgatni tudó emberek (férfiak) -KÖTELESSÉGE !-megvédeni. Csupán azért, mert a liberális, buzeráns, magukat nőnek képzelő seggfejek kapnak ma hangot a médiákban, korántsem biztos, hogy Árpád örökségét oda kell dobni bárhonnan érkező újkori honfoglalóknak.A Haza védelme minden állampolgárának szent kötelessége! Amit én lehúztam, (2 év) az sok volt. De ma 6 hónap kéne, hogy a fegyverforgatást, a fegyelmet, s az önfegyelmet megtanulja a fiatal fiú. Ma honvédelem nincs. Budapest körül van egy gyűrű, de a határszélen lévő városokat nem védi fegyveres erő. Aki ezt így kitalálta, s elrendelte, az hazaáruló! A honvédelem legnagyobb ellenzői a liberális tetvek az első ellenséges támadásra azonnal elhagynák az országot. A sorkatonaságot eltörölni vétek volt, visszaállítását tiltani halálos bűn!

Bambano 2016.01.18. 21:01:39

@Nagyorrú Barbi: mit szólt volna Árpád, ha azok, akik itt voltak, mikor bejöttünk, rendes honvédelemmel rendelkeztek volna? mi lenne árpád öröksége most? mint az indiánoké?

@A megvalósult amerikai ólom..: ez jó kérdés. mert hülyék?

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.18. 21:11:30

@Bambano: Nem hinném hogy hülyék lennének. Valszeg a kisebbik rossznak tekintik a katonaságot..

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.18. 21:14:06

@Bambano: Árpád 907-ben Pozsonynál megverte a Keleti-frank Királyság ellene felvonultatott hadait, vagyis megvédte a megszerzett területet.

Bambano 2016.01.18. 23:14:39

@A megvalósult amerikai ólom..: nem értetted a kérdésemet. ha az avaroknak lett volna rendes honvédelmük, akkor mi most nem vagyunk itt, mint ahogy ha az indiánoknak időben lett volna bevándorlási irodájuk, amcsiban is kicsit más lenne a helyzet...

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.19. 00:04:59

@Bambano: Az avarok már sehol sem voltak, amikor a magyar törzsek ideértek.
800 körül a Frank Birodalom, és a Bolgár Kaganátus seregei kétfelől gyakorlatilag felszámolták őket, és csak szórványaik maradtak.
A 800-as évek végén a térségben ez egyetlen számottevő erő a morváké volt, bár közel sem uralták a teljes Kárpát-Medencét.
A morvák Keleti-Frank biodalommal való háborúját használták ki a magyar törzsek a hódításra.

"indiánoknak időben lett volna bevándorlási irodájuk"

Az indiánok az erősebbnek voltak kénytelenek engedni.

a keresztényeket bántani tilos 2016.01.19. 05:29:14

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Da-a, NATO tagok vagyunk, idióta.

@A megvalósult amerikai ólom..: Tehát rendőrállam van, és ennek te örülsz.

nemecsek ernő áruló 2016.01.19. 05:32:05

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Fantasztikus vagy. Anyósom is, pedig ő 'csak' revizor volt a rendőrségnél.

nemecsek ernő áruló 2016.01.19. 05:53:29

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Most esett le, lófaszt voltál te sorkatona Stefike! :DDDD

nemecsek ernő áruló 2016.01.19. 05:55:46

@A megvalósult amerikai ólom..: Mondok valamit, ami jól (talán jobban működik, mint odakünn. Khm....

BÁRMI, AMIHEZ AZ ÁLLAMNAK NINCS KÖZE!!!

Köszönöm, hogy elmondhattam.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.19. 09:38:46

@a keresztényeket bántani tilos: Miért lenne rendőrállam ? Erre utaló jelek inkább 2006 őszén voltak. Soroljam? Azonosítószám nélküli intézkedés, vipera stb.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.19. 09:39:55

@nemecsek ernő áruló: A honvédséghez minden országban van köze az államnak..

nemecsek ernő áruló 2016.01.19. 10:00:49

@A megvalósult amerikai ólom..: www.facebook.com/gyurcsanyf/videos/1061422803890181/

Nagyon nagyra vagy azzal, hogy Pintér emberei megjelentek viperával 2006 őszén a hangulat tüzelése céljából. Jelzem, ezek ugyanazok az emberek voltak, akik a fenti videón.

bari-kád 2016.01.19. 15:59:01

@Bambano: Igazad van, nem úgy hívják. Ennek ellenére "a parlament 2011 decemberében hozott törvényt a nagykorú, magyarországi lakóhellyel rendelkező magyar állampolgárságú férfiaknak a katonai szolgálat teljesítéséhez, a sorozáshoz és a behíváshoz szükséges adatainak összeírásáról. A Hende Csaba honvédelmi miniszter javaslatára elfogadott előterjesztés indoklása szerint bár békeidőben megszűnt a hadkötelezettség, lehetőség van arra, hogy rendkívüli állapotban automatikusan, megelőző védelmi helyzetben pedig az Országgyűlés döntésével újra bevezessék.

A törvény úgy határozza meg a behívhatósági korhatárt, hogy a honvédségnél hivatásos, szerződéses vagy önkéntes tartalékos katonai szolgálatot teljesítettek esetén az a katonai szolgálat felső korhatára, más hadkötelesek és a potenciális hadkötelesek esetében pedig annak az évnek az utolsó napja, amelyben az érintett a negyvenedik életévét betölti."

bari-kád 2016.01.19. 16:30:51

@bari-kád: Ehhez sorozóbizottsághoz sem kell menned, mert a központi lakcímnyilvántartó és a TB adatbázisa megadja a szükséges adatokat. Szép új világ..
Megvannak a leírt eljárások a területi fogadóállomásokon, sőt "hadgyakorlat" is volt erre a tevékenységre épülve - ha jól emlékszem Tata mellett. A Honvédségen belül létezik úgynevezett "M" - azaz mozgósítási - állománytábla, ezek teljesen feltöltött egységek, ezredek, zászlóaljak, századok stb., amin az utolsó alhonvéd-helyettes-őrkutya is szerepel. Ezekbe a mozgósításkor beérkezett "személyi állomány"-t töltik be a kialakult helyzethez igazodó mozgósítási tervnek megfelelően.
Na, pofa befog, mert úgy hallom csengetTEK..
süti beállítások módosítása