Ön szerint be kell fogadni a menekülteket?
2015. szeptember 23. írta: Despota

Ön szerint be kell fogadni a menekülteket?

150826-150826-world-hungary-razor-wire-climb-1057a-jpg-1049_5488f76d80c387a78bdf32c3e8701353_nbcnews-ux-2880-1000.jpg

Magyarország ugyan leszavazta a menekültkvótákat, de így is életbe lép az áthelyezési rendszer. Összesen 120 ezer migráns szétosztásának a tervét fogadták, nekünk is be kell fogadni nagyjából 2000 embert két év alatt. Közben tovább dübörög a kiutasításgyár, a magyar emberek pedig igen csak megosztottak befogadás ügyben. 

hungary-migrant-camp-roszke.jpg

De vajon mi a megfelelő megoldás a jelenlegi helyzetben? Ön szerint be kell fogadnia Magyarországnak a menekülteket? A döntés ezúttal is az önök kezében van!

A DÖNTÉS

 

Van egy ötleted, vagy írnál egy cikket nekünk? A nagydontes@gmail.com címen elérsz minket!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydontes.blog.hu/api/trackback/id/tr597810836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ad Dio 2015.09.23. 10:43:18

"Be kell-e fogadni a menekülteket?"

A posztoló sajnos le van maradva. Ez a kérdés már régen idejét múlt.

Némileg frissebb kérdés az volna, hogy "be TUDJUK-E fogadni a beérkezőket (tök mindegy hogy menekültek vagy bevándorlók - eldönthetetlen?"

De lassan ez a kérdés is elveszti a relevanciáját. Nem kell ugyanis válaszolni, ha Németország bezárul, akkor az megadja a választ.

A kérdések ami előrevisznek valahogy úgy hangzanak, hogy

"hogyan lassítsuk a bevándorlást kezelhető szintre?"
"mit tehetünk rövid és hosszú távon a migrációs válsághelyzetek ellen?"

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.09.23. 11:06:44

Ez a kérdés így nem megválaszolható. Be "kell" fogadni egyes menekülteket, de szofisztikált szabályrendszer alapján.

Tudományos libsizmus 2015.09.23. 11:17:00

Annak kéne befogadni az összeset, aki nem védte meg a schengeni határokat. Nekik már egyébként is annyi, tehát tökmindegy plusz 500 ezer betolakodó.

alfacharlybravo 2015.09.23. 11:41:01

Nem!!!!!!! Jönnek azok maguktól és elfoglalják Európát.

2015.09.23. 12:02:36

@Ad Dio: Nem kell hisztizni, a menekültek nem kérnek Magyarországból.
SKY news meginterjúvolta a m németországi menekülteket. Ha nem fogad be Németország, megyek haza! Volt az általános válasz.

2015.09.23. 12:04:32

@Tudományos libsizmus: Például Magyarország? Hisz a kerítést simán kikerülték, és bejöttek Horvátország felől. Amikoris a magyar hatóságok kapituláltak, és nem próbálták meg megállítani őket, hanem tovább buszoztatták Ausztriába.

csöpike2 2015.09.23. 12:12:27

Aki a kijelőlt határ átkelőn érkezik,érvényes papirokkal,menedéket kér,azt meg is kapja,igen azt fogadjuk be.Aki a zöld határon át érkezik,azt azonnal kiutasitani,kitoloncolni!!!Ha tudnátok mondani egy országot ahol szabályos a zöld határ átlépés,meghajolok és azt mondom fogadjuk be őket.Mikor katona voltam,kötelező let volna lőni- nem gumi lőszerrel -.

konrada 2015.09.23. 12:13:45

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Ja. Móricka meg elhiszi...
(De akkor azt is megérti-e hogy ezek tényleg nem politikai, hanem gazdasági menekültek...)

...egyébként meg: azt kitaposták a horvátoktól, hogy regisztrálást megcsinálják, onnantól meg csak annyi dolog maradt, hogy az osztrákok által legelső biztonságosnak tekinthető országba, hozzájuk szállítsák...

Tudományos libsizmus 2015.09.23. 12:29:00

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Mindig azon gondolkozom ilyenkor, hogy mi a füttyöt kerestek ti itt, ha egyszer ilyen megrögzötten gyűlölitek Magyarországot. Mazochisták vagytok tán?

Kicsilulu 2015.09.23. 12:46:29

@Könnyen elkaptuk, uram!: Az ugye cseppet sem zavar, hogy ha megpróbálták volna megállítani őket ( mint pl. Röszkénél ), akkor meg azért ajvékolnál itt, hogy micsoda egy mocsok az Orbán, mert nem engedi be őket! A kerítést meg nem ők kerülték ki, hanem úgy lettek ideszállítva.
Egyébként éppen ezért épül most arra is a kerítés, hogy ne tudják kikerülni. Eléggé rövidlátó szerencsétlen marhának kell lenni ahhoz, hogy valaki ezt ne tudja felfogni.

Kicsilulu 2015.09.23. 12:48:29

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Ha nem fogad be Németország, megyek haza."
Nyilván ezért jöttek, hogy csak úgy haza menjenek.
Majd rájössz te is, mekkora baromság ez a hazamegyek-szöveg!

Kivlov 2015.09.23. 12:54:18

Mit b*zulnak ezzel a 120ezer elosztással! Azt mondják már inkább meg, hogy a 120ezer fölöttiekkel mi lesz???

Ad Dio 2015.09.23. 13:20:53

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Ha nem fogad be Németország, megyek haza! Volt az általános válasz."

OmdG... Belegondoltál hogy ez mit jelentene ha igaz volna??? Ha valóban komolyan úgy vélekednének tömegesen, hogy amennyiben Németország kiteszi a "megtelt" táblát akkor hazamennek, azzal beismernék, hogy KIZÁRÓLAG a német életszínvonal vonzotta őket, így távolról sem menekültek, hanem szimpla potyalesők...

Istenem... gondolkozz mielőtt benyeled a neked elsőre tetszetősnek tűnő híreket....

Nem tudom hogy valóban mondtak-e ilyet, és ha igen, maguktól vagy a szájukba adták. De abban egészen biztos vagyok, hogy nem gondolták komolyan. Ezek valójában szerencsétlen csóreszok, akik feladtak mindent odahaza egy veszélyes út kedvéért az ismeretlenbe. Nincs hova hazamenniük és nem is mennek. Hovatovább kidobni nem lehet őket. És ha nyugat Európa nem fogadja be őket, jó lesz nekik Magyarország is. Bár én ezt nem tekintem valós veszélynek. Vagyis hogy egyelőre nem ez a valós veszély.

Ma Szerbia-Horvátország-Magyarország kapcsolata a legmelegebb, mert ha Németország lezár, akkor itt megindul a tánc.

A másik nagyon meleg pont épp Németország, ha a közhangulat megfordul és kimondják azt, hogy a beérkezettek tömegeinek kell elhagyniuk az országot. Akkor ott is indul a tánc.

Ad Dio 2015.09.23. 13:22:33

@Kivlov:

Milyen többiekkel? Nem tudtad, hogy összesen ennyi jött? Nem is jön több.

Ez egy lufi, amit Orbán Viktor fújt fel. Kipukkadt oszt ennyi.

Pánik over.

Nincs itt több látnivaló, lehet oszolni...

discretio 2015.09.23. 13:29:53

Sok mindent lehet mondani Orbánra, de szerintem ezt most jól csinálta. Pont azt akadályozta meg, hogy M.o. olyan menekülttábor legyen, ahonnan majd a kvótáskodással kimazsolázzák a nekik tetsző menekülteket a gazdag országok. A többi meg maradt volna pl. nekünk.
Sajnálom a migránsokat, de szerintem nagyon becsapták őket. Magyarország egyedül nem tud segíteni rajtuk, az összefogás pedig egy lufi , sajnos .

Kivlov 2015.09.23. 13:32:34

@discretio:
Csak saját maguk tudnak segíteni magukon: teremtsenek élhető környezetet a saját hazájukban, mert (tíz)milliószámra a világ egyetlen másik országa sem tud befogadni, eltartani másokat.

Balt 2015.09.23. 13:33:49

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nyugi, a legújabb német álláspont szerint még a bizonyíthatóan háborús válságövezetekből (konkrétan: Szíriából) érkezőket sem fogják mind befogadni.

Balt 2015.09.23. 13:34:43

@Könnyen elkaptuk, uram!: Regisztráció után - amivel ugye a horvátok nem is próbálkoztak.

discretio 2015.09.23. 13:38:38

@Ad Dio: Én is így látom ezt.
Azért engem az is érdekelne, hogy mit fognak tenni pl. azok a családon belüli erőszak ellen harcoló amazonok, ha Németországban egy bevándorló családban jelentkeznek nehézségek. Mert ők kicsit mást gondolnak a családi szerepekről, mint mi, itt Európában.

Traktoros lány 2015.09.23. 13:39:18

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Ha nem fogad be Németország, megyek haza! Volt az általános válasz."
Hűha! Leszarják a hulló bombákat is? Németország vagy halál? :)

Ad Dio 2015.09.23. 13:41:47

@discretio:

Bár ezek volnának a legkomolyabb problémáink :-).

discretio 2015.09.23. 13:44:41

@Kivlov: Nekem még ötletem sincs, hogy mit tudnának ezért tenni, de mindenkinek az lenne ( lett volna ) a legjobb.

Ad Dio 2015.09.23. 13:46:54

@discretio: @Kivlov:

Lesz ott nekünk is feladatunk még, mert maguktól képtelen lesznek élhető állapotban tartani az országaikat. Persze most nem katonai beavatkozásról beszélek. Az többször igazolt módon kudarc.

De az biztos, hogy nem megoldás az, hogy idejönnek.

Kivlov 2015.09.23. 13:52:28

@Ad Dio:
Ennyi.
Viselkedeni nem tudnak, csak követelőznek. Sokra nem megy velük senki.

discretio 2015.09.23. 13:55:09

@Ad Dio: Én szeretem a problémákat a mindennapi élet szintjére lebontani. ismerősöktől hallottam, hogy francia iskolákban már probléma, hogy pl. a migráns családok tiltakoznak, hogy az iskolai métkeztetésben van disznóhús. Nem az ellen, hogy az ő gyerekeik kapnak, hisz az érthető, hanem az ellen, hogy egyáltalán bárki egyen disznóhúst, mert az őket sérti.
Kíváncsi lennék, hogy pl. a német sertéstenyésztők mit szólnának ehez a sérelemhez, ha náluk is felmerül.
Lehet, hogy kis problémák ezek , de az emberek hétköznapjai ilyenekből állnak, azt gondolom.

Balt 2015.09.23. 14:04:59

Igazán nem akarom bármiféle antiszemitizmusgyanús kérdésbe fojtani a dolgot, de amikor Kertész Imre, Konrád, Ungváry Rudolf áll ki - saját érdekében - a migráció ellen (és voltaképpen Orbán mellett), akkor azért a Soros-lapoknak nem ártana elgondolkodni a hogyan továbbról. Persze 10e km-ről nekik nem drága, de azért legalább azt beláthatnák, hogy ez a mingrációpártiság messze többet visz, mint hoz.

Ad Dio 2015.09.23. 14:07:08

@discretio:

Igazad van. Csak sajnos a krízis amiben vergődünk egy világgal komolyabb baj, mint ezek a dolgok, amik a "probléma" esetleg a "komoly probléma" kategória.

discretio 2015.09.23. 14:27:45

@Balt: Nekem is eszembe jutott, mikor Merkel asszony azt találta mondani, hogy jöhetnek a több nyelven beszélő, képzett migránsok, hogy senki nem akadt fent ezen a kirekesztő, elitista "kiszóláson " a fent említett lapok publicistái közül senki. Gondolom nem érte el az ingerküszöbüket.

Wrex 2015.09.23. 14:35:38

A nem háborús országból (pl. Szerbia) érkezők nem menekültek hanem gazdasági migránsok, tehát őket nem kell. És azokat sem, akik úgy gondolják hogy kerítésrongálással, meg betondarabok hajigálásával kell menekültjogot kérni. Akik viszont bemennek a nagykövetségre ill. a határátkelőhelyre és ott KÉRIK, őket igen.

Csucsundraa 2015.09.23. 14:56:07

Ez a nagy kedvenc,hogyaszongya:" We didn't find any civilisation nearby" ...és ezt egy "szegény",háború elöl "menekült" mondja, SVÉDORSZÁGBAN :D Besza-behu

m.mandiner.hu/cikk/20150923_azt_mondtak_svedorszag_a_szabadsag_foldje_hazudtak_nekunk_tiltakozas_a_nem_kozponti_elhelyezes_ellen

nu pagagyí 2015.09.23. 15:02:33

Nem eléggé szofisztikált a kérdéssor. Mindenkit nyilván nem fogadhatunk be, de az EU döntés szerint 2000 menekültet mindenképpen be kell majd fogadnunk. Nem lesz már választásunk, pedig akár meg is kérdezhettük volna a menekülteket, van e köztük, aki Magyarországot választaná, még akár válogathattunk is volna közülük a magyarországi cégek igényei alapján.

Szerintem csak a politikai menekült nevezhető menekültnek, a gazdasági bevándorló nem ez a kategória. A kormány gyűlöletkeltő kérdőíve is csak a "gazdasági menekültekről" szólt, sikeresen mosva össze a fogalmakat. Akik most jönnek, azok nagy része ténylegesen menekültnek tekinthető.

nu pagagyí 2015.09.23. 15:12:19

@Balt: Egy liberálist nem érdekli, hogy véleménye hoz-e vagy nem a saját konyhájára, önálló személyiségek, saját értékrenddel. Az elvtelenség a magyarországi jobboldal sajátja: tegnap még nagymecsetet épített volna, ma meg a vallási fanatikusok elől menekülő emberek ellen uszít, akik kb. annyira vallásosak, mint te.

s 2015.09.23. 16:22:19

Mindenki úgy válaszol, hogy azt gondolja hogy a menekültek az egy átok.
Arra gondolj, hogy hosszú távon az nyer, akinél a fiatal munkaerő van és dolgozik. Amerikát a bevándorlók tették naggyá. Európát is azzá tennék, de Európa nem ismeri fel a lehetőséget és belefullad az öregedő lakosságába. Építsetek lakásokat nekik, ezek gazdag emberek, eladták mindenüket. Akkor fellendül a pangó ingatlan piac. Járassátok iskolába és tereljétek a munkaerő piac felé őket. Járulékfizetőként egy csomó későbbi gazdasági bajtól menthetnék meg Európát. Aki fosik, az nem bízik a kontinens erejében és elbassza a jövőjét is.

s 2015.09.23. 16:31:47

Mi csak kettőt fogadtunk be: ők kaya ibrahim és josip tot. Bár ezek egyértelműen gazdasági bevándorlók.
Egyébként azokkal mi van akiknek a rogántónió letelepedési kötvény oszt?

index.hu/gazdasag/2015/01/29/valaki_boduleteset_kaszal_rogan_otleten/

Illetve nem is ők érdekelnek, hanem az, hogy hol a lóvé. Mert ebből a pénzből azért lehetne segíteni pár menekültnek, igaz -e tónió papa. Hogy basznám telibe a fogatlan buzi tripperes kurva rohadt anyádat, ha már eszembe jutott. Mert másnak nem, azt látom.

_Epikurosz_ 2015.09.23. 17:37:24

@Ad Dio: Aham. Igaza volt Houllebecq-nek: az európai férfiak nem fogják megvédeni az európai nőket. Most, hogy a muzulmánok is jönnek, már csak a fegyver az egyetlen lehetőségük. Ne legyen igazam.

_Epikurosz_ 2015.09.23. 17:47:56

@nu pagagyí: "kb. annyira vallásosak, mint te." Aham. Akkor miért akarták megnyuvasztani a fiatal afgánt, aki szétkapta a Koránt a menekültszálláson?

paráznabillegető 2015.09.23. 17:50:11

@_Epikurosz_: s lészen matriarchális a társadalom imígyen, csakis amazonokkal az állam élén, kiknek merkel az ősanya. az szelid hímek meg mind csak párzásra használtathatnak, meg házimunkára, nyilván.
szip új világ.

Ad Dio 2015.09.23. 18:43:33

@s:

"Arra gondolj, hogy hosszú távon az nyer, akinél a fiatal munkaerő van és dolgozik. Amerikát a bevándorlók tették naggyá. Európát is azzá tennék, de Európa nem ismeri fel a lehetőséget és belefullad az öregedő lakosságába."

Amerikát egy egészen más gazdasági szerkezetben "tették naggyá" a bevándorlók. Akkoriban a képesítetlen munkás kéz 1:1 hozta a hasznot. Ma nem így van. A gazdaság szerkezetének megváltozása miatt egyre kevesebb munkás kézre van szükség. Munkás agyra van szükség, amivel viszont zömében nem rendelkeznek a migránsok.

Gondolkodj kérlek. Az EU munkanélküliségi rátája 2000-ben 5-6% volt. Ma közel 10. Egyre kevesebben vagyunk, a munkanélküliség mégis nő. Vjon miért?

15-20 év múlva nem az lesz a probléma, hogy kevés a munkás kéz, hanem hogy mit csináljunk azokkal akiknek nem tudunk munkát adni. Ami ma még populista bullshit vagy sci-fi, az akkor valóság lehet: alapjövedelmet fogunk adni munka helyett.

"Mindenki úgy válaszol, hogy azt gondolja hogy a menekültek az egy átok."

Nem átok, de mindenesetre nem is áldás. Végkép nem megoldás Európa gazdasági problémáira. Sokkal inkább egy gazdasági problémageneráló faktor.

Ad Dio 2015.09.23. 18:58:15

@_Epikurosz_:

Nem tudom mi és hogyan lesz, de ha nagyon gyorsan nem állunk bele abba, hogy MINDEN ERŐVEL fékezzük a migráció tempóját, hogy a helyzet kezelhetővé váljon ismét, szerintem vér fog folyni. Először minden bizonnyal a balkánon. Jobb esetben a Horvát-Szerb határon, rosszabb esetben a Szerb-Magyar esetleg a Horvát-Magyar határon.

bekerült 2015.09.23. 19:29:25

A menekültek befogadása nem kérdés, és meg is tettük ezt már számtalanszor mi is és bennünket is fogadtak már be.

Persze lehet, hogy egy részüket kiutasítjuk, mert van rá ok.
Nem kötelező a menekültek honosítása.
Tehát a befogadás értelmezése is kérdéses, hogy hogy meddig és miként kell értelmezni.
A menekült helyzete megváltozhat pl., ha megszűnik annak az oka és akkor már hazamehet, mint a bosnyákok esetében is történt !

Az, hogy ekkora feneket kerítünk a dolognak, annak köszönhető, hogy Orbán így akarta !

Ad Dio 2015.09.23. 22:03:50

@bekerült:

"Az, hogy ekkora feneket kerítünk a dolognak, annak köszönhető, hogy Orbán így akarta !"

Komolyan mondom, én kezdek félni ettől az Orbántól. Megadurván mozgat mindenkit a világban. Most éppen az általa generált tömeghisztéria miatt nem alszanak Európa vezetői...

OmdG... józan ész gyere haza...

Ad Dio 2015.09.23. 22:05:15

@Anna Major:

Sehova. Csak épp nem tudnak többet fogadni. Ennyi.

_Epikurosz_ 2015.09.24. 10:56:48

@Ad Dio: @bekerült: Ja, tényleg, kizárólag Orbán miatt hívnak össze mindenféle Európa-csúcsot. :DDD Merkelnek annyi ideje van, hogy ok nélkül ugrál mindenfelé, hogy találkozhasson Orbánnal. Legközelebb azt mondjuk, hogy szerelmes? :DDDDDD

@Ad Dio: A szerbek meg horvátok úgy tűnik nagyon kezdenek összekapni, zárogatják le a határokat egymás elől. Azért az nem lenne jó, ha a háborús helyzet lenne ami miatt elkerülnek minket a menekültek.
Egyébként nem tudom, szerintem lehetett valamennyi elrettentő hatása a nőknek annak idején Egernél is. Csak senki nem jött rá, mert nem volt kéznél Korán lefordítva - ma meg áramlanak az infók össze meg vissza.

Ad Dio 2015.09.24. 11:07:56

@_Epikurosz_:

Egy konfliktus természetesen senkinek nem jó. Pláne hogy ha ez a két jómadár megint egymásnak ugrik, akkor ki tudja milyen sebeket tépkednek újra fel és az mikorra heged be megint. Nem kívánja senki sem a háborút. És most nem is tartunk ott. De a konfliktus kódolva van a rendszerbe.

Ha Németrország bezárul, akkor Ausztriában torlódik majd fel a tömeg. Ők kis késéssel - mert a jelenlegi vezetés eléggé inkompetens - szintén lezárnak, amit a szlovén határon meg tudnak tenni tenni a domborzat miatt. Ha kész a kerítés, mi is lezárhatunk valamelyest. A migránsok pedig feltorlódnak tőlünk délre. Mi tehet Szerbia? Vagy Magyarországra, vagy Horvátországra tolja rá a tömeget. Esetleg mindkettőre. Nem tehet mást. Horvátország is megpróbál majd lezárni, de az zöldhatárt nem nagyon lehet technikai zár nélkül csak emberi erővel bevédeni, így náluk is beindul a feltorlódás. Na EZ már lehet casus belli.

Nem az a kérdés, hogy eljutunk-e idáig, hanem az, hogy MIKOR.

Minden attól függ, hogy arra az időre belassul-e a migráció kezelhető szintre avagy sem...

_Epikurosz_ 2015.09.24. 12:00:38

@Ad Dio: Imádkozzunk kemény őszért és télért? Azért remélem, hogy nem lesz igazi casus belli, csak amolyan morgolódásféle. Azért az gáz lenne, ha egy harmadik fél miatt esnének egymásnak - remélem, ezt ők is így érzik .

Ad Dio 2015.09.24. 12:24:54

@_Epikurosz_:

Új hírek:

- Horvátország lezárta a határát a szerbek előtt (barátságtalan lépés)
- Azt állítja, hogy addig nem is nyitja ki, ameddig a magyarok nem nyílnak ki a szerbek felé.

Mit tehetünk?

- Németország be fog zárulni, lehet tudni. A mikor a kérdés
- ha nyitnánk egy szerb-osztrák korridort, akkor a migránsok áttérnének a mi útvonalunkra
- a horvátok erre vagy kinyitnának vagy nem (szerintem nem)
- amikor bezár Németország, mi is be kell záruljunk, különben nálunk torlódik fel a tömeg
- ha megtesszük, a szerb magyar határon torlódik fel - ergo itt lesz a konfliktus.

Ez vállalhatatlan. A magyar diplomáciának rá kell tolnia szerbiát horvátországra, így az a logikus, hogy lezárjuk a horvát határt is.

www.origo.hu/itthon/20150924-durva-helyzetekre-keszulnek-a-horvat-hatarnal.html

Itt tartunk...

:-((((

Ad Dio 2015.09.24. 12:33:03

@_Epikurosz_:

A tél segíteni fog... valamennyit. Hogy mennyit azt nem lehet tudni. 30-40-50%-os csökkenés? Még mindig 5000+ emberről beszélünk...

Nem ússzuk meg: bele kell állni minden erővel a folyamatba és fékezni ahol csak lehet.

_Epikurosz_ 2015.09.24. 14:21:51

@Ad Dio: Hát, a horvátok meg a szerbek tényleg kezdenek meghülyülni. Most, hogy mindenki azt kérte Orbántól a találkozón, talán hajlandó megnyitni a határokat egy-egy ponton, és továbbküldeni a menekülteket. Nem mellesleg, mi megpróbáljuk regisztrálni őket továbbra is. Úgyhogy lehet, hogy csak a regisztráltakat, papírral rendelkezőket fogják fogadni, és megint lemaradt a mondat kétharmada...
A tömeg most is torlódik nálunk, mert Horvátország felé még nem zárt a határ. Szlovénia felé átjutottak 100-an, pedig ott el lehet tévedni a hegyek között. Szlovénia megpróbál közvetíteni Szerbia és Horvátország között.

Ad Dio 2015.09.24. 14:43:35

@_Epikurosz_:

Most még nem torlódnak nálunk, mert Ausztriába ellenállás nélkül áttoljuk őket (ez nem egészen igaz, mert Németország kérésére mindenki kicsit lassítja, de alapvetően kézben van tartva a folyamat).

Reggel még azt mondta Orbán hogy mivel mindenki kéri, nem használjuk a kerítést, de azóta Horvátország bekeményített. A zsarolás célja az, hogy ahogy mi szerbiát toljuk őrá, úgy tolja ő szerbiát ránk.

Szlovénia érdeke is az, hogy a korridor szerbia-magyarországon át vezessen, persze hogy "közvetít".

Az a baj, hogy nekünk most érdekünk hogy ha már a feszültség forrása a migrációs nyomás kiiktathatatlan, a levezetés szerbia-horvátország közt legyen.

_Epikurosz_ 2015.09.24. 15:08:55

@Ad Dio: De nem pingpongozhatnak a végtelenségig! Pláne növekvő tömeggel. Kell valamit kezdeniük velük. Szoktak ezek Sziget méretű bulit szervezni? Csak mert az Oktoberfest sátrai pont megfelelőek voltak Münchenben.
Szlovéniával kapcsolatban igazad van, de azért a békeszeretetet ne vitassuk el tőlük. Ők váltak le a legbékésebben Jugoszláviáról.
Nem tudja Szerbiát magát ránk tolni, maximum az ottani menekülteket. A kerítés és annak védelme visszatartja a menekülteket szerintem, a szerbek meg lehet, hogy utaztatnak, de átlőni nem mernek. Azt meg jól teszik, hogy segítséget kérnek az ellátáshoz.
süti beállítások módosítása