Ön vásárolna telefonos megkeresés alapján?
2015. július 31. írta: Despota

Ön vásárolna telefonos megkeresés alapján?

istockphoto_thinkstock_angry_women_phone_0_1_0_1.jpg

Manapság napi szinten hívogatnak bennünket a különböző Call centerek és telemarketinges cégek. Hol újságot, hol éppen valamilyen kedvező konstrukciójú biztosítást akarnak ránk sózni, jobb esetben csak egy röpke 40 perces közvélemény-kutatáshoz kérik a közreműködésünket. Többnyire természetesen rejtett számról érkezik a telefonos megkeresés és hogy miként kerültünk be az adatbázisukba, legtöbbször titok marad. De vajon mennyire vagyunk toleránsak az efféle ajánlatokkal? Több ismerősömmel folytattunk hosszas eszmecserét erről a kényes témáról az utóbbi időszakban, az álláspontok és vélemények elég színesek és változatosak voltak.

Ön vásárolna telefonon keresztül? Egyáltalán meghallgatja az ilyen megkereséseket? 

Van egy ötleted, vagy írnál egy cikket nekünk? A nagydontes@gmail.com címen elérsz minket!

Béla (21)

Telemarketinges cégnél dolgozom jelenleg is, de már volt hasonló munkám, úgyhogy azt hiszem, elég jó rálátásom van a dolgokra. Mi többnyire újságok értékesítésével foglalkozunk, több száz embert hívunk fel napi szinten és mindenféle kapcsolt termékkel és vonzónak tűnő ajánlattal bombázzuk a vonal túlsó felén bejelentkező embereket. A hozzáállásuk nagyon különböző, rengeteg a frusztrált és türelmét régen elveszítő ügyfél. És azt mondhatom, meg is tudom őket érteni. Egyrészt mi is rejtett számról keressük őket, nem tudjuk a nevüket, címüket, csupán annyit, hogy nagyjából merre élnek az országban, de ez sem mindig valós adat. Mivel már vagy ezerszer fel lettek keresve, többségük már jobban tudja az ajánlatokat, mint mi magunk, ezért az értékesítés szinte csak vért izzadva jöhet létre, vagy a vak szerencsének tudható be. Minden 100 felhívott ügyfélből nagyjából 90 elhajt minket a sunyiba és nem igazán irodalmi stílusban. Én maximálisan megértem őket, ha engem keresnének hasonló okokból kifolyólag, valószínűleg én is így tennék. Én a magam részéről soha nem vásárolnék semmit telefonos megkeresés alapján, de még csak kérdőíveket sem töltögetnék ki. Így rejtett számot sem szoktam felvenni. 

Réka (29)

Egyszer sikerült belefutnom egy telefonos cég hívásába eddig, így nagy tapasztalatom nincs az ilyen telefonok kezelésében. Valami ingatlanos nőci hívott, hogy milyen szuper lehetőségeket tud a nyaralónk értékesítésével kapcsolatban. Mivel már jó 2 évvel korábban eladtuk a telket és sehol sem hirdettük addigra, megpróbáltam tőle megtudakolni, honnan gondolja, hogy van nyaralónk ( tudta a címét is), de nem tudott megfelelő információval szolgálni, csak hebegett, habogott. Ráadásul korábban nem is az én számom szerepelt a hirdetésben, egyébként is titkosítva van, így még inkább kellemetlen volt a helyzet. Nem nagyon tudom elképzelni, hogyan szerzik meg az adatbázisukat, a telefonszámokat, de egyáltalán nem örülök, ha ilyenekkel zavarnak. Magánszámot már régen fel sem veszek, ha pedig éppen kijelzi a hívó felet és olyan témákkal próbálnak zaklatni, ami nem érdekel, akkor udvariasan el szoktam köszönni és lerakom a telefont. Persze, megértem, hogy sokan ebből élnek, ennek ellenére én nem  vagyok épp ideális jelölt erre a célra.

Anita (57)

Csak a mai napon háromszor hívtak remek ajánlatokkal, én azt hiszem, egy kicsit el vannak tévedve ezek a cégek. Ráadásul kétszer ugyanaz a gyorshitelt folyósító cég, hogy vegyek fel 300 ezer forintot és mennyire jó lesz nekem. Először még udvariasan közöltem, hogy nincs és nem is volt hitelem, sem náluk, sem másnál és a továbbiakban sem lesz, a második alkalommal már sokkal határozottabb voltam és kevésbé kedves. Az édesanyámat korábban sikerült csőbe húzni, így még inkább ugrom az ilyenekre. Egyébként pedig, ha nem vernék át állandóan az embereket és nem minden nap hívnák őket ugyanazzal, talán megértőbb lenne velük mindenki.

Marci (20)

Engem egyáltalán nem zavarnak, de tényleg. Ha jó lehetőségről van szó, jó az ajánlat, akkor még el is gondolkodom rajta. Már rendeltem is egyszer ilyen módon (tv csomag) és nem bántam meg. Olcsóbban jutottam hozzá, úgyhogy nem volt semmi probléma. természetesen mindig utánanézek előtte mindennek, nem ugrok elsőre semmire, akkor sem, ha soha vissza nem térő alkalomról beszélnek. Viszont, ha állandóan zaklatnának, akkor én sem viselném el hosszú távon. De lehet, hogy én eddig szerencsés voltam, mert nem tapasztaltam ilyet. 

A DÖNTÉS

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydontes.blog.hu/api/trackback/id/tr777667576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

foson osonó soson 2015.07.31. 15:57:44

Elküldöm az anyjukba őket azonnal. Volt aki már feljelentéssel fenyegettem zaklatásért. A biorezonanciásokat fel is fogom, ha még egyszer próbálkoznak.

véleményM 2015.07.31. 16:50:52

Egy tipp a könnyű leszerelésükre. Általában a beszélgetés elején mondanak egy cégnevet és bemutatkozás után megkérdik név szerint, hogy XY-al beszélnek-e vagy XY-t keresik. Ilyenkor higgadtan mondjuk azt, ilyen itt nem lakik, téves hívás. A vonal végén általában döbbent csend, vagy habogás, és már le is teheted. Szerencsés esetben a listáról is kihúznak, mint téves információ!

Rövid G. atya 2015.07.31. 17:39:07

Minket csak a T-s ügyfélszolgálat szokott zaklatni rendszeresen.
Az első hat-nyolc hívásnál még udvarias voltam. Minden alkalommal kértem, hogy jelöljék meg végre az adatbázisukban, hogy nem kérünk marketinges hívásokat!
Aztán fokozatosan estem ki a szerepből és az utolsó hármat elküldtem a kurva anyjába. Az utolsót azzal, hogy még egy hívás és gondolkodás nélkül feljelentem őket. Na azóta nyugtunk van.

Másokra nem emlékszem, hogy kerestek volna. Nem is hiányzik.
süti beállítások módosítása