Melyik a legmegbízhatóbb notebook márka?
2016. március 01. írta: Despota

Melyik a legmegbízhatóbb notebook márka?

milyen-laptopot-vegyek.jpg

Az egyik legnevesebb amerikai fogyasztóvédelmi lap, a Consumer Reports a múlt év végén 58 ezer felhasználó megkérdezése alapján készített rangsort a legmegbízhatóbb notebookokról – írja a hvg.hu. A legnépszerűbb márkák mindegyike az átlag alatt teljesített: a Acer, az Asus, a Dell, a HP, a Lenovo és a Toshiba gépei mind 18-19 százalékos romlási arányt produkáltak, a Samsung és (a nálunk kevésbé ismert) Gateway gépek 16 százaléka romlott el az első három évben, az Apple gépeinél pedig mindössze 10 százalékos ez az arány. A Consumer Reports azt is megemlíti a listavezető Apple-gépekről, hogy egy MacBook javítása általában többe kerül, mint egy átlagos PC szereltetése. Ha viszont egyszer már megjavították, akkor az Apple gépeinek kisebb része, 42 százaléka romlik el megint – ez az arány a többi (Windows operációs rendszerrel futó) gépnél 55 százalék. A fogyasztóvédők kíváncsiak voltak arra is, hogy összességében ki mennyire elégedett saját notebookjával. Az Apple-gépet választók esetében 71 százalékos az elégedettségi mutató, míg a windowsos gépekre vonatkozó összesített arány mindössze 28 százalék.

1. Apple – 10 százalékos meghibásodási arány

macbook-portss-bleed.jpg

2. Samsung – 16 százalékos meghibásodási arány

samsung-notebook.jpg

3. Gateway – 16 százalékos meghibásodási arány

gateway-p6831fx-open.jpg

4. Acer – 18 százalékos meghibásodási arány

20140816193550_2.jpg

5. Lenovo – 18 százalékos meghibásodási arány

lenovo-y50.jpg

6. Asus – 19 százalékos meghibásodási arány

maxresdefault_9.jpg

7. Dell – 19 százalékos meghibásodási arány

71azs04yw_l_sl1500.jpg

8. HP – 19 százalékos meghibásodási arány

maxresdefault_10.jpg

9. Toshiba – 19 százalékos meghibásodási arány

maxresdefault_1_1.jpg

De vajon mi a helyzet a hazai fronton? Ön szerint melyik a legmegbízhatóbb notebook márka? A döntés ezúttal is az Önök kezében van!

A DÖNTÉS

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydontes.blog.hu/api/trackback/id/tr928431348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nbl 2016.03.01. 19:12:28

Elég nagy csúsztatás van az összehasonlításban, csaxólok ... az Applenek ugyanis a többi branddel ellentétben nincs konzumvolnala ... érdemesebb lett volna pl A Lenovonak csak a Thinkpad vonalát venni, sőt, abból is mondjuk a T szériát, Dellből a Latitude-t, és így tovább ... gyanítom, kissé más lenne a leányzó fekvése. Az elégedettségi faktorhoz meg annyit, h valszeg jó adag önigazolás és sznobság is közrejátszik abban, hogy olyanok a számok, amilyenek.

fullerg 2016.03.01. 20:13:07

@Nbl:

Valamint nem mindegy, hogy a gyártó által vállalt garancia ideje 1, 2 v. 3 év, nem mindegy a szervizháttér sem.
Ebben pedig szintén vannak jócskán különbségek.
Nem csak a puszta %-os arány számít mikor almát körtéhez hasonlítunk.

Burgermeister 2016.03.01. 20:15:11

Ez egy szar vmi. Volt Apple na azzal kinlódás volt a köbön. Aztán fusi az is egy trágya volt, hangos volt mint állat. Aztán volt T széria levono, azzal nem volt gond, aztán levono z sorozat azzal sem.....lutri ez és sok mulik a júzeren is. Egy anus zenbookra kiváncsi lennék, az lesz a következő céges masinériám. Ja az előbbiek cégesek voltak. Amugy csakis asztali otthonra király monitorral.

fa1 2016.03.01. 20:16:43

@Nbl:
"az Applenek ugyanis a többi branddel ellentétben nincs konzumvolnala"
De, csak az van. Business class nincs. Ezek a kommersz szarok - beleértve természetesen az applet is - ugyanolyan fos az egyik mint a másik. Ezek így vannak tervezve, eldobható divatcuccok, a lényeg hogy a pénzt kifizesd, aztán remélhetőleg minél hamarabb újra.

fa1 2016.03.01. 20:18:40

@Burgermeister:
Nem lutri, csak gondolkodni kell, meg kicsit utánaolvasni. Ahogy minden másnak is. Persze aki ész nélkül akarja átugrani a lécet az ne csodálkozzon. Már a cikk címe is fasság, nincs olyan hogy jó márka meg rossz, csak sorozatok vannak. Business class és konzumer. Előbbi jó és drága, utóbbi meg "olcsó húsnak híg a leve".

Dzsontra Volta 2016.03.01. 21:31:20

15 év rendszergazdai és programozói múlttal bárkinek szemrebbenés nélkül ajánlom bármelyik dell latitude, vagy lenovo thinkpad szériás notit, nekem ezekkel még sohasem volt gondom.

shred 2016.03.01. 21:43:18

@Dzsontra Volta: csatlakozom, Dell Latitude notikat nyúzok óta, a munkahelyi gépet csak az automatikus frissítések fektetik meg, de ezeket a céges IT-policy miatt nem is változtathatom meg. Az otthoni gépen meg gond nélkül dolgozom, játszom, nézem a filmeket.
Amúgy hihetetlenül meghálálják a gépek a rendszeres karbantartást és tisztítást.

ajuci 2016.03.01. 23:48:55

@Burgermeister: nenene! Nagyon szép, de ebben ki is merülnek a jó tulajdonságai. Az enyém 5 percenként elkezd hangosan zúgni (állítólag típushiba), rossz a tapipadja, nehéz vele bánni, rossz az érintkezése, már a 3.zsinórt veszem hozzá, szóval én lebeszélnélek róla.

Infamous 2016.03.02. 03:57:42

Két év osx után nagyon elégedett vagyok vagyok jó gépen wintízzel.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2016.03.02. 06:20:12

Csodás blog. Innen a fotelből, a hatalmas iparági tapasztalatommal mondjam meg, hogy X gyártó egy kalap fos, Z gyártó viszont mennyire jó? Na ne már.
Az átlag usernek 3 évente vagy egy laptopja, fenomenális következtetéseket lehet levonni belőle.
Mindenkinek van horror története megátalkodott laptopokkal, borzasztó ügyfélszolgálatokkal, illetve, nagypapa csodás, már 40 éve hibátlanul működő és perzse még ma is minden mást porba alázó csodalaptopjáról.

Engem csak az érdekel, hogy egy ilyen zéró tartalmú blogot valaki miért csinál.
Túl sok a szabadideje és hiszi, hogy hasznos kontentet ad?
Pénzt lehet ebből csinálni?
Ha igen, sokat?
Mennyi a sok? 10-20-50 ezer per hó?
Mennyi munkával?

para_noir 2016.03.02. 07:13:34

@Eltévelyedés: pénzért. Ha rákkantitasz a szerzp nevére, láthatod, hogy futtat egy rakás blogot, ezek közül három (ez, a praxis, meg a MT) folyamatosan kint van főoldalon, egyrészt kaphatja az indextől a megosztott hirdetés árának ráeső részét ha prémium blog kategóriában van, másrészt maga is adhat el hirdetési felületet. Minden blogja erre megy rá, kattintás és kommentvadász témák, sokszor teljesen jól láthatóan kamusztorikkal (a praxisnál meg a mt-nál), ebből több tízezret is összeszedhet. Beszéltem egyszer egy indexes belsős emberrel, mondta, hogy van pár blogger, akik ebből élnek, szerintem ez a szerző benne van a top háromban, akik a legtöbb pénzt szedik ki a dologból, akár egy alacsonyabb átlagfizu is kijöhet belőle, ami rendes állás mellett igen jó biznisz.

para_noir 2016.03.02. 07:15:40

@Eltévelyedés: nézd meg, itt a médiaajánlata, ha havonta csak egy ötvenes beesik belőle, már talált pénz: nagydontes.blog.hu/2015/01/23/mediaajanlat_178

Pink Pancser 2016.03.02. 08:02:42

Ha viszont az apple megdöglik, akkor a javítás árából veszek 3 Acer-t. Na jó nem veszek, mert vannak HP és DELL üzleti gépeim... amikkel sok év alatt semmi bajom nem volt. És legközelebb ugyanabban az árkategóriában nézzétek a gépeket. Mellesleg apple gépeket gyakrabban javítok mint pl elitebookot, pedig az alma ritkább a környezetemben.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2016.03.02. 08:53:11

@para_noir: Ügyes, ügyes. És szomorú, hogy az Indexnél ennyire nincs minőségellenőrzés, dehát kereslet, kinálat, ezért mennek a tehetségkutató műsorok is.
Nem tudom mennyit kell foglalkozni pár ilyen bloggal, de napi fél óránál biztosan többet, úgy meg már nem akkora buli ötvenezer. Tegyük fel adózik utána:)
És persze, a francért nem nekem jutott ez eszembe:) De még kitalálhatom a ****** témájú blogot. Poénból.
Egyszer Gourmet kávézóm is lesz, ahol minden vödörben ugyanaz az Omnia lesz, de olyan belső designom lesz, hogy mindenki hanyatt esik a szumátrai kávékülönlegességeimtől:)

Medgar 2016.03.02. 09:34:13

@Eltévelyedés: Nekem saját cibetmacskám lesz ami hátul sz..ja a kopi luwakot ;-)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2016.03.02. 09:42:25

@Medgar: :) Mit szólsz egy közös vállalkozáshoz? Vannak még ötleteim:P

Medgar 2016.03.02. 10:04:27

@Eltévelyedés: benne vagyok :-) És majd blogot is írunk?

daito 2016.03.02. 10:21:54

Az egész cikkel az a gond, hogy amiket a cikk felsorol - azok nem gyártók. Laptopokat a Foxconn, a Compal, Quanta, Wistron, Pegatron gyártja, tőlük veszik az ismertek. Sem a Dell, sem az Apple, sem az Acer nem gyárt valójában laptopot. Tervezik, foglalkoznak az utólagos minőségbiztosítással, külső dolgokkal, márkázással, reklámmal, logisztikával, kereskedelemmel, szervizzel. De nem gyártanak; aki csinál valami hasonlót, az is max. összeszerel - de nem nulláról.
Az Asus is egy ilyen noname gyártó volt, abból nőtte ki magát márkává, branddé az elmúlt 15 évben.

Ezért is nehéz ezek reális összehasonlítása, de van még pár dolog:
- te csak a külsejét látod, de a szervizes, főleg a márkaszervizes jobban átlátja. Pl. a Toshiba laptopom a szervizes szerint egy Acer; csak ez a széria megfelelt a Toshiba más (szigorúbb) minőségbiztosítási követelményeinek, és átvették ezt a terméket az Acertől. (Valójában az ODM gyártóik sokszor közösek, tehát a Compal, a Quanta is gyárt mindkettőnek; valószínűleg ez valami üzleti megegyezés volt a Toshiba - Acer - Compal háromszögben, hogy azok a Compal gépek végül mégsem Acer brand alatt mentek ki.)
- Minden gyár adott márka alatt futtat pár (10-100-1000) verziót, ami valamiben eltér. Ha szerencséd volt, akkor nálad a jobb WLAN/bluetooth chip került bele, sosem lesz vele gondod; ha nem volt szerencséd, akkor 3-5 éves működés alatt néhányszor hanyatt szopod magad miatta. Emiatt lehet, hogy gyűlölni fogod az adott márkát, de lehet, hogy pont nem is fog izgatni. Sok függ a usertől is. Nálunk cégszerűen Dell-ek rohangálnak; stabil, jó gépek - de azért van köztük 1-1, ami ordító nagy f.shalmaz.
- a laptopokkal való szenvedés jelentős része nem hardveres, hanem szoftveres gond. Megveszik az OS nélkülit a Tescoban, a laptopotolcsóéraparasztnak.hu-n, ráhúznak tákolt Windows-t, valami xy torrentről lehúzott okoska 64bites Enterprise-t, Sőt, általában "valaki" húz rá egy ilyet, akinek még az Eszközkezelő sem mond semmit, de k.rva jól tud windows-t telepíteni; aztán jön a sírás, hogy milyen szr. Milyen sz.r a Windows, haljon meg a Bill Gates, meg mekkora okádék a HP/Asus/Dell, mert vadiúj gép, de sokkal rosszabbul fut rajta a windows, mint az előző 7 évesen. Csak mondjuk 5-7 eszköz visít sárgán az eszközkezelőben.
Hozzáteszem, sokszor nem is visít az eszközkezelőben, mert a windows/gép úgy érzi, hogy rendben van, jó a driver, de valójában nem jó. Mert mondjuk az a gép egy Acer XY, és kényszerből egy másik típus/gép driverét tolták alá.
- ahogy többen is írták, nem márkát-márkával kellene összehasonlítani, hanem célcsoportot, meg árakat. Nyilván, egy 120e forintos Acer Aspire E5 -nek nem a Macbook-kal, Macbook Pro-val, Asus gamer akármivel kell versenyeznie, de nem is mondjuk egy Dell Latitude e6540-nel. Bármelyik gyártótól vásárolsz, ha drágábbat/minőségebbit/üzletibb modellt veszed - kevésbé kockázatos, és sokkal drágább.

Parajpuding 2016.03.02. 10:48:29

Mindenki kifoghat bármilyen gyártótól sz*rt. Ő azt találja a legmegbízhatatlanabbnak. Számomra legmegbízhatóbb a Dell, nem is veszek mást.

Parajpuding 2016.03.02. 10:50:20

@Dzsontra Volta: Egyetértek a Dell Latitude és a Lenovo Thinkpad véleményeddel.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2016.03.02. 11:27:37

@Medgar: csakis marketing szempontból. Majd alapitunk dijat, és véletlenül mindig mi nyerjük meg a "különlegesen rangos" pilvax dijjat.
Lesznek szakértőink, unokatestvéreim egy szemüveggel és szakállal remek guruk lesznek. Kell egy olasz kapcsolat is, a sztárbarista, aki valahogy minket jelöl meg a legminőségibb kávéháznak. Egy cikk a Lonely Planetbe és kész is.

Secnir 2016.03.02. 12:08:54

@fa1:
"Ezek így vannak tervezve, eldobható divatcuccok, a lényeg hogy a pénzt kifizesd, aztán remélhetőleg minél hamarabb újra."

hát, nem tudom, volt-e már a kezedben márkás gép? asszonynak egy dell latitude d630-at kapott tőlem - öt éve, és már akkor is hatéves volt. már akkor is elavultnak lehetett tekinteni, nemhogy most. mindössze egy ssd-t kapott a tönkrement vinyó helyett és egy debiant lxde-vel. a mai napig azt gyűri, hibátlan.
havernak lenovo R500- van, amit használnak. tökéletes, nem esik-kel.

(ui: ezt egy dell e5420-ról írtam, a support.dell.com szerint május 24.-én lesz 4 éves, gari már egy éve lejárt. semmi baja.)

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 13:09:42

7éve vettünk egy FuSi amilo-t az asszonynak 1évvel később megkapta a rokonlány, azóta ott van nála kökemény ridegtartásban, egyetlen karbantartás amit kap, hogy néha letörlik róla a port és még ma is müködik pedig vagy 30 virus rohangászik rajta amikor évente egyszer arra járok és viszakapcsolom a letiltott virusirtót. Nálunk az utódja egy FuSi Esprimo lett, mostanában lesz 6 éves, a hdd (western digital) döglött meg benne, kapott egy ssd-t és azóta is pöpec, w10-el használjuk.

szóval a saját statisztikám alapján a fujitsu cuccok megbizhatósága 100%

a nemzet fogatlan provokátora 2016.03.02. 14:01:22

Hogy lehet az, hogy 15 éves asztali gépem még nem romlott el soha?

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 14:15:13

@a nemzet fogatlan provokátora:

úgy, hogy a házon kívül már mindent kicseréltél benne kétszer?

a nemzet fogatlan provokátora 2016.03.02. 14:17:46

@eßemfaßom meg áll: Semmit sem cseréltem benne még soha, nem is lenne rá pénzem.

2016.03.02. 15:26:23

Nekem volt FS, Dellből több is, most meg HP, a családban akad Asus és Toshiba is. El még egy se romlott, de nem gondolom, hogy eget verő különbség lenne azonos kategórián belül, inkább eltérőek lehetnek abban, hogy melyik gyártónál melyik kategóriából adnak el többet. Na meg a szerviz háttér sem mindegy.

Apple laptoppal dolgoztam munkahelyen egy időben, és szenvedés volt. Sokan mondják rá, hogy felhasználóbarát, én ellenkezőjét tapasztaltam...

2016.03.02. 15:29:00

@a nemzet fogatlan provokátora:
Úgy, hogy az asztali gép ott figyel egy helyben, nem hurcolod, valamint a szellőzése is sokkal jobb, mint egy laptopé. Nekem is volt 10 évig használt asztali gépem. Azért egy sok éves vinyó tönkre tud menni, vagy egy gagyi és öreg táp haza tud vágni mindent.

Luighi 2016.03.02. 15:30:16

Nekem most egy Samsung R528-am van 128GB-s SSD-vel ami nem gyári. Minden más igen, és kb 5 éves, panaszmentes. Néha portalanítom.A win7 mikor már nagyon sokat kapott a TuneUp Utility-vel "kiganyéztam", azóta megint újszerűen teljesít.
Szerintem a laptopoknál sokan abban hibáznak, hogy üzem közben is hordozzák (nem tesz jót a merevlemeznek, és leejtésveszélyes).
Még durvább ha viszik magukkal az ágyba, párnák közé ahol nem tud a gép szellőzni, hűlni, és nem ritkán agyonnyúzzák, vagy megőlik ezzel.(valami kemény felületet pl. nagyobb tálca kell alá rakni).
Nekem soha nem kellene asztali gép (szünetmentes alapból nyista, sokkal többet fogyaszt, hangosabb, stb) A tabletek meg még a notbookoknál is jobbak (gyorsabban élednek, teljesen csendesek) Nem véletlenül népszerűek. Mondjuk nálam csak a 9.7" és a 10"feletti méretűek számítanak, a többi maximum unaloműzésre "játékra" (faszbukk, csett,stb) alkalmas jó esetben. Én így látom.

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 15:32:21

@a nemzet fogatlan provokátora: Ok, akkor csak kíváncsiságból, mire használsz ma egy P3-as géppel?

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 15:37:33

@Luighi: "A tabletek meg még a notbookoknál is jobbak (gyorsabban élednek, teljesen csendesek) "

Hát ha rendesen inditani kell egy tabletet az is szép komótos dolog, sleepből meg bármi 1mp alatt magához tér. fészbúkon lájkolni meg cicás YTvideokat nézni teljesen jó egy tab, de ha ennél kicsit többmindenre akarja az ember használni akkor nem alternaivája a laptopnak vagy desktopnak.

a nemzet fogatlan provokátora 2016.03.02. 15:37:38

@eßemfaßom meg áll: Netezek, Youtube, filmeket nézzek rajta amit letöltöttem korábban, illteve mástól kaptam, Honfoglaló, kvízjátékok ilyesmi.

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 15:39:54

@a nemzet fogatlan provokátora: komolyan kérdezed, hogy egy rossz táp hogy tud hazavágni egy gépet?

2016.03.02. 15:50:13

@Luighi:
Én mindegyiket használtam ágyban is, és soha nem volt vele gondom. A mostani nagyobb részt oldalra adja le a hőt, nem lefelé, de egyébként mindig igyekeztem kevésbé melegedő példányokat venni.

Amúgy vicc, mikor consumer laptopoknál beleteszik az IGP-nél alig erősebb dedikált VGA-kat, hogy ezzel újabb hibalehetőség legyen, kézzel fogható gyorsulás nélkül. De még ha olyan, hogy dualban együtt tud működni, azt sem tudja kihasználni a többség.

a nemzet fogatlan provokátora 2016.03.02. 15:50:45

@eßemfaßom meg áll: Igen. Gondolom ilyenkor hirtelen elmegy az áram. Pár éve csinálta, hogy minden előjel nélkül kikapcsolt minen, de aztán vissza lehetett kapcsolni.

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 15:51:39

@a nemzet fogatlan provokátora: komolyan kérdezed, hogy egy rossz táp hogy tud hazavágni egy gépet?

net, yt, filmek egy 15 éves korhű gépen?

kíváncsivá tettél mi ez a csodakonfig

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 15:54:18

@a nemzet fogatlan provokátora: ha elmegy az áram akkor szerencsés vagy, ha nem elmegy az áram hanem többszörösét küldi a táp akkor meg láthatod, hogy a géped alapvetően füsttel müködik, hiszen miután kijött a füst a gépből már nem indul el.

Luighi 2016.03.02. 15:55:26

@eßemfaßom meg áll: Az én 4GB /64GB +64GB (max +128) as W10 10" tabletemen -CHUWI H10 (HD 1920*1200) simán lehet dolgozni(jó szemek RULEZ!), igaz nem AutoCAD és más csodákat(renderelés, kiadványszerkesztés) csinálok, de a 4GB az sokszor meg van "púpozva", nem lazsálhat.
Ha lassan éled a cuccod, biztos nem SSD-ről indul :-)
Azzal max 15-20s ha nem kapkodós, és/vagy sok mindent elindít alapból! ;-D

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 15:57:28

@a nemzet fogatlan provokátora: de ha nem egyszerre éget el mindent akkor is hazavághatja a szar tápból jövő ingadozó áram a gépet szép lassan, indokolatlan rendszerhibák, a vinyón megjelnő hibás szektorok, aztán szép lassan az egész leépül nagy pukkanás nélkül is.

a nemzet fogatlan provokátora 2016.03.02. 16:00:32

@eßemfaßom meg áll: Ez egy olyan gép, amit még az első Orbán kormány osztogatott a közalkalmazottaknak (akkor még az voltam), épp azért hogy a netezés terjedjen. Egyébként sztem P IV-es , bár nem vagyok benne biztos.

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 16:04:12

@Luighi: a 10" azért necces munkaterületnek ha az embernek nincs nagyító építve a szemébe, írni bármilyen tapifelületen szar tehát kell valami külső billentyűzet, az egér se igazán megkerülhető ha dolgozik az emberfia, ha meg mindez ott van akkor az gyakorlatilag egy laptop ami nincs zsanérral összeszerelve.

ezzel nem azt állítom, hogy nem létezik olyan feladat amit nem lehet kényelmesen megoldani akár egy kiegészítőmentes tablettel is de amit általában számítógépes munkának hívnak arra azért necces.

2016.03.02. 16:08:33

@a nemzet fogatlan provokátora:
Nekem volt egy Pentium 4-es gépem (2,8 Ghz, Northwood), t és 2011 körül már netezésre is necces volt, főleg flash tartapmak miatt.

2016.03.02. 16:10:17

@a nemzet fogatlan provokátora:
Túlfeszültség miatt bármi tönkremehet.

De ha 15 évig bírta a géped, akkor nem hiszem, hogy gagyi lenne a tápod.

2016.03.02. 16:15:06

@a nemzet fogatlan provokátora:
Anyám is kapott ilyen gépet anno, nem egységes volt a konfig, ahol tanított, a számtech tanár választotta ki a 250 ezres keretből. Anyámé Pentium 4 1,5 Ghz-es volt, 256 Mb sd rammal, 20 gigás vinyóval (vagy 40?), cd íróval, Riva TNT2-vel.

Ma ez teljesen használhatatlan lenne bármire a 256 Mb rammal. Mellesleg a jobb Pentium 3-asok lepipálták...

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 16:20:15

@a nemzet fogatlan provokátora: Ok, de 2001-ben a nezetés statikus weboldalkat, 640x480as képeket meg esetleg 320x240es avi videókat jelentett.

Istenem milyen nosztalgia megnézni egy 2001-es index címlapot:

web.archive.org/web/20010224163354/http://index.hu/

azt továbbra is nehezen tudom elképzelni, hogy egy p4 akkoriban überkiránynak számító 256MB SD rammal ma mit tud kezdeni egy mp4 videoval meg egy javasripptel telepakollt weboldallal.

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 16:26:26

@a nemzet fogatlan provokátora: az amit te nem látsz az internetből:)

Most komolyan neked a böngésződ a Lynx??

lynx.invisible-island.net/

2016.03.02. 16:36:09

Nekem kb. 2004 óta csak "olcsó" laptopjaim voltak, és kb. 3-4 évente váltom őket. A régiek is mind megvannak, van amelyik a munkamehelyen megy vagy egy kisebb, ha utazom, azt viszem. Igaz, én főleg irodai munkára, netezésre, filmnézésre, néha képszerkesztésre használom, azaz nem vagyok gamer típus. Én nem simogattam őket minden nap, sőt, sokszor ujjnyi por fedi őket, amiért néha meg is szólnak.
A hűtsükre ügyelek, a ventilátort kb. 2 évente kitakarítom, meg a hűtőt az apró szöszöktől. Nekem egyben döglött meg a DVD-ROM, de azt sem mondhatnám, h azért mert túl sokat használtam.
Egyikre sem panaszkodom, mindegyikkel meg voltam elégedve. Talán eggyel nem, mert sokáig tartott megszokni a billentyűzetét, és itt sok a félreütés.

2016.03.02. 16:45:19

@eßemfaßom meg áll:
Én láttam embereket 2010 magasságában egy 450 Mhz-es Celeronnal, 256 Mb rammal, ami az otthoni gépük volt, azon csináltak mindent (net, videó (youtube is), Autocad(igaz csak 2d-ben), meg még flash-es játékok is). Én kipróbáltam, de szenvedés volt, ők meg ezt szokták meg.

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 16:48:22

nemzet fogatlan provokátora:

megjegyzem kemény 12ezer forintért 2GB ramos c2d E6600-as márkás gépet lehet venni éves garanciával, amivel azért kinyilna a világ p4-hez képest.

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 17:02:45

@nagybalfasz: Anyámék 2évvel ezelőttig egy sempron2800as 1GBDDR-es kövülettel (még az enyém volt sulinetes kiskorában) fogyasztották az internetet, nekik nem volt vele bajuk, ugy voltak vele, hogy a számítógép az olyan, hogy kattintunk aztán várunk és majd megtörténik egyszercsak a dolog, videóból meg elég a 360p és nem baj ha szaggat, közben visitottak a ventilátorok, izzott az egész belül azerőlködéstől. Amig meg nem döglött a gép addig nem tudtam rávenni őket, hogy cseréljék le, aztán kaptak egy huszasért egy kétmagos használt dellt 3g rammal aztán rácsodálkoztak, hogy megy egyszerre a skype meg a fészbuk, és ha rámegyek teamviewerrel nem hal le minden más a háttérben.

2000környékén hasonló cerkás géppel kezdtem a PC-t (előtte atari ST volt) 700ra felhúzott celeron, 196MB ram rivaTNT2 20GB maxtor vinyó, nem hiszem, hogy ma alkalmas lenne elolvasni az index címlapját pedig anno végigtoltam vele a half-lifeot meg soksávos zenét irtam rajta :)

a nemzet fogatlan provokátora 2016.03.02. 17:08:56

@eßemfaßom meg áll: Kíváncsiságból lemértem: 30 másodperc alatt tölti be az index főoldalt (opera böngésző).
Mp4-et sztem nem szoktam használni, a gépen lévő filmekre az van írva hogy avi.

2016.03.02. 17:21:30

@a nemzet fogatlan provokátora:
Nem vagyok otthon, hanem munkahelyen, a munkahelyi gépemen 3 másodperc. Ugyan ez gyorsabb gép, mint a sajátom otthon (egy HP laptop amúgy), de szerintem az is hasonló lehet.

Az Opera amúgy jó választás régi gépre, mert egy Firefox vagy Chrome jobban elhasalna rajta.

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 17:48:38

@a nemzet fogatlan provokátora: abban a 30mp-ben ott van az a másfél évtized, a 15ezres kínai telefonomon bejön 3-4 alatt.

Mindenesetre nem irigyellek, bár ha megszoktad a köbaltát akkor nem érzed, hogy milyen is lenne ahelyett láncfűrésszel kicsapni ugyanazt a fát.

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 17:50:22

@csentecsa: mert a létező legkisebb felbontásban tolja le neked a YT a tartalmat.

Luighi 2016.03.02. 17:50:45

@eßemfaßom meg áll: valóban használok a táblagéphez billentyűt és egeret is (bluetooth mindkettő)és ahogy írtad ezekkel "gyakorlatilag egy laptop". DE ha a belsejét nézem akkor mégis "csak" tablet. Bár inkább SŐT tabletet kellett volna írjak, mert szépen küzdi le a feladatokat a 170USD-s kis masina. Azé' gondolom egy I7 procis 300-400e HUF feletti áru gép még jobban tépne. Majd tán lesz olyan is de CSAKIS 17" vagy feletti kijelzős ERŐMŰ. Legalábbis eddig (távoli)tervben van.

eßemfaßom meg áll 2016.03.02. 17:57:17

@Luighi: szvsz a 4G ram és 4magos intel proci a belsejét is simán odateszi egy átlagos laptop mellé, ennél nem erősebb laptopokat viszek el a teszkóból 80ezer környékén

meggyes alfonz 2016.03.02. 18:20:34

Hogy lehet összehasonlítani a 80 és 800e Ft-os notebookot? Még szerencse, hogy az Apple a maga 3-4-szeres árával jobban teljesít, mint az ACER.
Teljesen más ligában szerepelnek.

Nem is az a lényeg, hogy hány %-ban hibásodik meg, hanem az, hogy egyiknek-másiknak milyen a szervize. Pl. a Lenovo consumer notebook javítása Mo-on tapasztalataim szerint kritikán aluli, míg a HP ugyanebben a szegmensben egész jó.

2016.03.02. 18:24:34

@meggyes alfonz:
Hozzáteszem az Apple meg 1 év garanciát ad (ami elvileg necces is jogilag, mert 2 kötelező lenne elvileg), a Lenovo, Asus, Toshiba, Acer általában 2-t, míg a Dell és a HP legtöbb esetben 3-at. Az én HP-men 5 év garancia van, ami amúgy nagyjából megegyezik azzal az időtartammal, ami után le fogom cserélni.

Steve Musacci 2016.03.02. 19:20:39

A hp a legtrágyább a világon, az biztos. Tapasztalat.

na4 2016.03.02. 19:23:23

Egy combos HP ZBook-om van. Nincs vele gond.

Steve Musacci 2016.03.02. 19:30:46

Több hp laptop után. Szerelni is nehezebb ezeket és a firmware támogatás egy rakat sz@r. Szervíz ok, de kell is, mert indokolatlanul sokszor és minden előjel nélkül lehal, aztán alaplapcsere szinte biztos. Ezzel szemben az Asus kiváló, nem kell hozzá szerviz, mivel sosem megy tönkre a végelgyengülés koráig, ami sok-sok év.

Steve Musacci 2016.03.02. 19:31:40

@na4: még. Csak idő kérdése sajnos.

2016.03.02. 20:13:03

Majd biztos, hogy egy aplle tulaj fogja neked azt bevallani, hogy az ő gépe egy szar, miután kiadott 500+ ezret egy notira. :)

Volt HP-m, Fujitsu Esprimo-m, IBM/Lenovo ThinkPad-em, és Dell-em is. Ebből a Dellnél maradtam meg, a legszarabb a HP volt, a szervizével együtt.
Most is egy Latitude-m van, egy E6440, 2022-ig Next Buesness Day garral.
Örök érvényű szabály, hogy nem vesszük meg a legolcsóbb trágyát egyik márkából sem, mert akkor nincs mit csodálkozni.
A HP-ból is van S-mint standard (ezt kerülni kell), B-mint Buesness, ez már egy fokkal jobb, W-mint workstation, és P-mint professioanl.

Szervizes ismerősöm szerint az AMD-s vga-val ellátott gépek nagyon korán hallnak meg, de egy inteles, integrált vga-val szinte örök. Nem árt, ha a tulaj tudja, mit tart a kezében, ha időközönként nem sajnálja a pénzt arra, hogy kipucoltassa, újrapasztáztassa a problémás részeket. Sajna a legtöbb - főleg gagyibb - márka a mai napig olyan notikat gyárt, ami alulról szívja a levegőt. És ugye a user meg simán lerakja a párnára, takaróra. Egy ideig bírja, aztán elfüstöl.
Szervizesnél előforduló, nem garanciális notik többnyire:
-HP
-Asus
-Samsung
-Toshiba
És az olcsóbb, régebbi Dellek. Néha Sony. Bár, most már nem nagyon lesz olyan. Úgy hallottam kiszállt.

2016.03.02. 23:13:40

@Brandon Frazer:
Általában is necces a dedikált VGA laptopba, bizonyos speciális kategóriákat leszámítva (pl. gamer laptop), ahol jól megoldják a hűtést.

2016.03.02. 23:18:20

@Brandon Frazer:
Amúgy a szervizesek többségének nem reprezentatív a mintája, ez abból is látszik, hogy amikor felmérések alapján vannak adatok, ott nincsenek nagyságrendbeli különbségek a meghibásodási arányban, ehhez képest sok szervizes azt mondja, hogy ebből meg abból a márkából sokat kell javítani, míg másokból meg alig.

Sandor Akarki 2016.03.02. 23:18:45

Toshiba. Aminek már a nevében is benne lehet a hiba, az csak jó lehet. :) Egyébként tényleg jó.

Saját tapasztalat alapján csak olyan szabad venni aminek van Magyarországon saját szervizhálózata és nem utaztatják országokon keresztül.

Sandor Akarki 2016.03.02. 23:23:08

@Brandon Frazer: Nem tudom, én használok valami ilyet, a cég adta. Arra jó, hogy nyitok benne terminalt és ssh a linux vm-re. Szép a képe de semmi extrát nem tud. SSD van benne, nincs rendes HDD. Időnként így is rájön a forgó szivárvány (ismétlem, semmi nem fut csak 1-2 ssh ablak). Gondolom három év után ugyanúgy homokórázik majd mint a windows. Ahogy láttam listaáron fél éve olyan 600E forint volt. És még egy rendes package managere sincs, csak a retek appstore.
süti beállítások módosítása