A nap kérdése 2020. 03. 06. - Szerinted szükség van a határok túlzottan szigorú védelmére?
2020. március 06. írta: Despota

A nap kérdése 2020. 03. 06. - Szerinted szükség van a határok túlzottan szigorú védelmére?

fyrom-army-starts-building-fence-on-greek-border_w_l.jpg

A Századvég legújabb felmérése szerint a magyarok 80 százaléka továbbra is a szigorú határvédelem mellett állnak. A kutatás alapján megállapítható, hogy a megkérdezettek 82 százaléka értesült arról, hogy a szíriai katonai konfliktusok, illetve a török államfő nyilatkozata nyomán újabb tömegek indulhatnak meg Európa felé, és mindössze a 18 százalékuk nem hallott a szóban forgó fejleményekről.

A felmérés szerint a magyarok továbbra is elsődleges fontosságúnak tartják a határok védelmét: a válaszadók 80 százaléka úgy véli, a magyar kormánynak meg kell erősítenie a határvédelmet, valamint továbbra is meg kell akadályoznia az országba irányuló kontrollálatlan bevándorlást.

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydontes.blog.hu/api/trackback/id/tr8415506754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Visceroid 2020.03.07. 13:11:37

Miért kell beletörődni, hogy terroristák szállják meg az ember országát, lakhelyét? Miért nem védhetjük meg magunkat semmifél külső veszély ellen? Miért kötelező elhinni, hogy a világon mindenki a barátunk és senki nem akar az életünkre törni? Miért csak a fehér embernek kell ezt tenni?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.07. 13:27:29

Én - a ballib médiákból tájékozódva, melyek mindig igazat mondanak - 3 dolgot tudok biztosan állítani:
- a határok átjárása alapvető emberi jog, így a határokat előbb légiesíteni kelll, majd lerombolni,
- nem létezik semmilyen tömeges migráció, ezt csak Zorbán találta ki, eleve senki se jön Mo-ra, sőt már mindenki elment, mert éhezés van és elnyomás,
- a terrorizmus marginális kérdés, a valóségban nem is létezik, s h a mégis akad nagy ritkán egy-egy terrorista akció, a biztos megoldás ellene már megvan: plüssmackók felhalmozása, majd közös ima békeszerető iszlamistákkal.

nyerafidesz 2020.03.07. 13:49:34

Már a kérdés is csalás.
Helyesen így szólna: "Szükségünk van e személyazonosságukat elhallgató, erőszakos, illegális bevándorlókra?".

midnight coder 2020.03.07. 14:13:57

A kérdés feltevés eleve faszság. Kb. olyan, mint ha azt kérdeznéd, hogy szükség van-e evésre, vagy a levegővétel például sokkal fontosabb ?
Igen, a levegővétel fontosabb, de ettől hosszabb távon még éhenhalsz.

A kérdés, helyesen megfogalmazva, hogy szükséges-e a határaink, és ezzel Európa határai megvédése ? Igen vagy nem.

Ezt elég szépen el lehet dönteni, ha csak megnézzük az Afrika demográciájára vonatkozó jóslatokat mondjuk csak úgy 2030-ig, illetve elfilózni azon, ha csak a fele ezeknek Európába kerül, az hogyan hat az európai gazdasági, szociális rendszerre, hogy alakul ettől Európa kultúrája, milyen vallási, faji feszültségekre tesz így szert a kontinens.

röf 2020.03.07. 14:14:45

A magyar határok védelme belügy. (Civileknek kuss.)
Az EU határok védelme kötelesség. (Civileknek kuss.)
A schengeni határok védelme kötelezettség. (Civileknek kuss.)
Minden országnak van reptere, soknak kikötője is, ha akarják, vihetik a tinédzser szíriai tudósokat, senki nem akadályozza őket ebben.
Miért kellene engedni letaroltatni országukat a balkániaknak...?

BiG74 Bodri 2020.03.07. 14:26:39

Kezd tele lenni a f@xom, hogy a sok menekülgető barom miatt képtelenség normális problémákra koncentrálni ebben az országban. Ott szakadjanak meg ahol vannak, tegyenek az életükért ott, ahol vannak. Nonszensz, hogy a korunkban vallásháborúk korát éljük. De dögöljön meg az amcsi, ruszki, török meg a többi selejt is aki ezeket a bábokat kitermeli.

vajdasagi 2020.03.07. 14:43:24

Igennel szavaztam, de a kérdés feltevése hülyeség. Persze, hogy szükséges. A kérdés csak az, mennyire leszünk megengedőek az erőszakos illegális belépési kísérletek alkalmával. Pl. azért a kiskorúakat beengedjük-e ilyenkor, vagy sem (én nemmel szavaznék). Aztán, akit nem engedünk be, azt megengedjük-e, hogy éhezzen a tranzitban, vagy nem (erre már nem tudom a választ). Hogy éles lövedékkel, gumilövedékkel vagy ennél is kevésbé gorombán lépünk fel a határsértők ellen. Ezekben a részletekben rejlik az ördög, nem a fenti poszt kérdésében.

vajdasagi 2020.03.07. 14:45:30

meg a fenti kérdés mellett miért nem tesszük fel azt is, hogy több pénzt költsünk-e stadionokra meg focistákra, vagy inkább kórházakra. Szóval nehogy már elégedettek legyünk az aktuálisan kormányzó kártevőkkel pusztán csak a határkerítés miatt!

Ad Dio 2020.03.07. 14:57:31

Jaj, kedves Poszter, rosszul tetted fel a kérdést. Legközelebb emígyen legyen:

- Kell-e agresszíven és drágán határt védeni, vagy inkább vegyünk a pénzből inkubátorokat?

Naugye. Úgy mindjárt nem 70:30 lesz az eredmény, hanem sokkal "jobb". Talán még az 50:50-et is megközelíti :-D.

Mondjuk ha az objektivitás kicsit is érdekes, úgy a kérdés átfogalmazását ilyenformán javaslom:

- Az államnak feladata-e az, hogy a határon átlépők jogosultságát ellenőrizze? Igen/nem....

fda 2020.03.07. 15:08:35

Nem csak az ország határát szokás védeni, hanem például mindenki védi a saját kertjét is.

A blog írójának szegezett kérdés:

- Szükség van-e a kerted védelmére, ha azt tapasztalod, ismeretlen arcok rendszeresen bemásznak a kerítéseden, és vagy letelepednek a kertedben, vagy a túloldalon kimásznak?

Visceroid 2020.03.07. 15:27:02

@fda: Mivel a kedves blogíró valószínűleg vagy a körúton belül vagy elitkörnyéken lakik, ezért neki ilyen problémái nincsenek. Ha neki nincsenek, másnak sincsenek, pont. Aki pedig mást mond az rasszista.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.07. 15:37:32

akar fegyverrel is meg kell vedeni a hatart.

nemecsekerno_007 2020.03.07. 15:42:29

Szinte semmiből nem tudtok jól kijönni amit a kormány tematizál. A migrációs álproblémából se. Fogjátok már fel, hogy a többség NEM AKAR ILLEGÁLIS MIGRÁNSOKAT!!!! Még a saját szavazóitok se. Hiába tolja a PR-t a ballib média meg a Soros szervezetek. Minél tovább toljátok ugyanazt a mantrát, annál ellenszenvesebb lesz és ebben a kormány kommunikációjának csupán annyi szerepe volt/van, hogy felhívta rá a figyelmet. 2010 előtt én azt hittem, hogy az Amnesty, a Transparency, a Helsinki Bizottság meg ezek olyan szervezetek mint a ENSZ v. a WHO, hála a ballib médiatúlsúlynak és ezen szervezetek beágyazottságának. Aztán amikor a kormány elkezdte megpiszkálni ezeket egyből kilógott a lóláb. Szóval jó 20 évig vertek át bennünket ezek a “civil” (muhaha) NGO-k elég kifinomult módszerekkel, így a helyetekben nem csodálkoznék, hogy elküldenek benneteket a *********-ba ha a migránsok befogadása kerül szóba.

midnight coder 2020.03.07. 15:44:08

@BiG74 Bodri: Mondjuk ezeket a saját kis kultúrájuk termeli ki. Innen Európából nehéz elhinni, de vannak más népek, akik más utat jártak be, más kultúrával, más értékrenddel. Másrészt, sokan hajlamosak azt hinni, hogy az európai liberális demokrácia minden világok legjobbika, aki egyszer ide beteszi a lábát és meglátja, az azonnal kidobja a saját vallását, kultúráját, értékrendjét, és feltétlenül a hívének szegődik. És persze azt is, hogy a sok migri mind azért jön ide, mert elege van a saját társadalmából, és nagyon szeretne liberális demokráciában élni, hívévé válni a feminizmusnak és az LMBQWERTY jogoknak. Csak ezzel szemben a helyzet az, hogy a legtöbb migri azért jön, mert a saját országát már teleszülte, és azt látta a TV-ben, hogy Európában nagy a jólét. Nem demokráciát akar, hanem szép nagy házat, medencét, autót.

Etniez 2020.03.07. 16:01:32

Én már a kérdést sem igazán értem.
Állam-e az, aki nem védi a határait?

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.03.07. 16:01:55

Ha a férges belű és agyú kancigánynak lett volna agya ahelyett, hogy hazudik a sitt elkerülése miatt, akkor lehetett volna Európa megmentője az első kör indulásánál. Így elérte, hogy csak egy koszos kancigány ami a török elnöknek csontig nyalva putyin szekerét tolva rombolja Európát. Ott bacta el, hogy nem számolt az EU-val akik szép nyugodtan parkolópályára tették, szava nincs, a képviselőinek szava nincs, csak egy súlytalan senki az EU porondon, így már putyin gazdinak sem nagyon van rá szüksége, majd políroztatja a bohócot valami más hülyével.

conchita wurst 2020.03.07. 16:09:35

Minden allamnak olyan polgar kell aki BEfizet a kozosbe, nem olyan aki tartja a markat.

Ezert nem kell illegal fustos SE, meg hat a libbantakat is nyugodtan be lehet vagonirozni ezen az alapon

conchita wurst 2020.03.07. 16:10:31

@csúti csüngőhasú tolvaj: Csak fogast nem talaltok rajta lassan 20 eve, pedig a pofatok mar megvan hozza

muuu ha haha

Visceroid 2020.03.07. 16:11:24

"Nem demokráciát akar, hanem szép nagy házat, medencét, autót. "

Vagy csak egyszerűen a nyugati "demokrácia" halálát, amelyik szétbombázta az otthoni házát, megölte az ismerőseit, rokonait. Vagy csak simán dzsihadista.

enrikokaruszo 2020.03.07. 16:24:57

tényleg gci dolog, ha nem akarok dologtalan, alkalomra váró, ődöngő hordákat a városomban?
kedves poszter, menj a picsába

kolomparlole1114 2020.03.07. 16:28:22

Nem kell ide iszlám migri, jól megvagyunk mi robbantgatások, torokátvágások, sária nélkül is.

n3spr3ss0 2020.03.07. 17:03:30

Nincs három ember aki ide akar jönni azok között akiktől itt mindenki retteg.
Én 27 hónapig voltam határőr '69-'72 között, de ennyi mocsokság akkor nem volt, mint amit ez a kormány csinál határvédelem címén..

n3spr3ss0 2020.03.07. 17:05:20

@fda: Szerencsétlen, ha nincs kerítés, akkor nincs min átmászni.

n3spr3ss0 2020.03.07. 17:07:08

@enrikokaruszo: Majd akkor legyen ekkora pofád, ha emiatt háború lesz, te meg mész golyófogónak. Én már nem megyek.

BiG74 Bodri 2020.03.07. 17:25:14

@midnight coder:
A saját kultúrájuk termeli ki. Sajnálom őket, de tele van az alsó fertályom azzal, hogy a saját országaikban nem képesek megmaradni, élni. Több 10 millió embert vegzálnak néhány tízezren, a birkák meg tódulnak, futnak, de a vallását, meg a szokásait azt nem hagyná otthon, azt is hozza.
Én befogadáspárti vagyok szigorú feltételrendszer, és maximalizált létszám mellett. A jelenlegi tömeg, meg maradjon a tetű törökök nyakán. Egy darabot nem engednék át a török határon

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.07. 17:46:17

A határok védelmét támogatom. Semmi szükség a bevándorlókra. A liberalizmusom ide, vagy oda, ha kell fegyverrel is tegyék meg!

illaim 2020.03.07. 17:53:58

Nem hisztériakeltés kell, hanem valós és hatékony határvédelem! De ha a fidess csürhéjének szüksége van a napi rettegésre, hát rettegjenek kedvükre! LOL

Muhammad Balfas 2020.03.07. 18:19:28

Igen, és örülök, hogy ezt egyre többen belátják..Ha úgy segítenék hajléktalanokon, hogy betelepítem őket a nappalimba, akkor lehet, hogy nekik ideig-óráig jobb lenne, de a saját életemet tönkretenném..

enrikokaruszo 2020.03.07. 18:56:30

@n3spr3ss0: na, te az a marha vagy, aki bepucsít, és azt hiszi, nem bántják, ha önként teszi

illaim 2020.03.07. 18:57:17

@Muhammad Balfas: Baromságot írogatsz, mint mindig! Csak a fidess SA csürhéjének a fejében fordul meg ez a megoldás, mert ezzel lehet riogatni! Ezer egy más emberséges megoldása létezik a hajléktalanok elhelyezésére!
Csak nem a konfliktust, hanem a megoldást kellene keresni! LOL

conchita wurst 2020.03.07. 18:58:40

3000 millio ember van a bolygon aki szegenyebb mint az ideutazo migrik, kb. a Fold lakosainak a fele, akiknek elindulni sincs penze

Rossz erv hogy legyunk mar jo fejek, 2-3 millio a feje tetejere allitotta Europat. Mit segit ha 20-30 milliot engedunk be? Egy ev alatt ennek a tobbszoroset megellik.

conchita wurst 2020.03.07. 18:59:54

@illaim: Az a jo a lipcsykben hogy nemhogy a szegenyeket nem segitettek kormanyon hanem majdnem a teljes lakossagot lenyomtak a szegenysegbe

most elmondjak hogy kene segiteni a migrinceken

kacc

enrikokaruszo 2020.03.07. 19:15:39

@illaim: mondd, mi a megoldás, figyelek

micimate 2020.03.07. 19:31:25

Kell bizony a határvédelem. Ezért van nehéz helyzetben az épeszű szavazó! Kedvenc rablóbandánk létének alapja, és biztosítéka a "migráns" Idióta ellenzékünk meg képtelen felfogni, hogy ha ebben a kérdésben nem ért egyet Orbánnal, annyi esélye sincs mint hóembernek a Szaharában. Lehet, hogy megállapodtak a jó rendőr, rossz rendőr szereposztásban?

A migráció okairól viszont mindenki kussol. Dehogy Soros! Hülyeség! Ha az amerikaiak, az oroszok, és a NATO körbekapná a migrációt pénzelő, szervező gazdag arab olajországokat, no akkor lehetne védeni a határokat! Mert miről is van szó? Nekik van olajuk, de nincs vizük. Vesznek, mert van miből. Igen, de az olaj szerepe csökken, és akkor mit fognak inni? Egyszerű! Akárcsak a VI-VII század fordulóján. El kell indulni. Akkor Észak Afrika esett el, most a víz gazdag Európa a cél.Az Egyesült Európai Arab Emirátus megoldhatja gondjaikat, a birka "fehérember" pedig kapitális hülyeségekkel eteti magát, ócska haszonélvezők legnagyobb örömére! De régen volt, amikor Damaszkusz utcáin éjjel nyugodtan sétálgathattam! Jól elcseszték arab tavaszukkal!

Che21 2020.03.07. 19:37:31

A nap kérdése az, hogy ha a magyar határvédelemmel 75-80% egyetért, akkor az miért is "túlzottan szigorú"?

rasztaszív 2020.03.07. 19:44:13

melyik határok?nem mindegy.

Muhammad Balfas 2020.03.07. 19:52:48

@illaim: Elméleti párhuzamként írtam okoska. Némi elvonatkoztatási képesség és intelligencia az, amire szükséged lenne, hogy megértsd..

Muhammad Balfas 2020.03.07. 19:53:42

@rasztaszív: Az igazán hatékony védelem többlépcsős. Aki átjut az elsőn, elvérezhet a következőn..

rasztaszív 2020.03.07. 20:01:01

@Muhammad Balfas: magyarán állítsuk vissza az eu-n belüli határokat?

Pipas 2020.03.07. 20:48:28

"Szerinted szükség van a határok túlzottan szigorú védelmére?"

Okés, a "túlzottan" azt jelenti, hogy nincs rá szükség, a "szükség van rá" azt jelenti, hogy "nem túlzás". Hogyan lehet egy ilyen kifordult kérdést feltenni?

midnight coder 2020.03.07. 21:35:48

@n3spr3ss0: Hidd el, amikor majd Nyugat-Európa lángokban áll az neked sem lesz olyan jó. Ez nagyjából elkerülhetetlen, viszont nekünk érdekünk annyira lelassítani a folyamatot, amennyire csak lehet.

midnight coder 2020.03.07. 21:44:10

@micimate: Több oka is van. Az első, hogy a fejlődő országokban a gyarmatok megszűnése óta nagyjából 10x-esére nőtt a létszám, anélkül hogy a terület eltartóképessége jottányit is nőtt volna. Ez kb. olyan, mint ha ma itt kis hazánkban úgy 100 millióan lennénk. Nos, konkrétan ekkor olyan éhezés lenne, hogy a fal adná a másikat. És várhatóan ez a létszám 2050-ig kb. duplázódni fog. Ennek az emberiség történetében eddig mindig népvándorlás volt a vége. És ahogy a tatárok meg tudták ezt oldani egy fillér nélkül, az afrikaiak is meg fogják. Az éhség nagy úr.

A cél pedig - első körben legalábbis - nem mi vagyunk. Kérdés, meg fogja az EU állítani a migriket a határon ? Kétlem. Mire észbe kapnának, legalábbis a nyugati részen jóval többen lesznek, mint hogy nagyon nagy benáculás nélkül ki lehessen őket tessékelni. És mire a benáculás meglesz, addigra már ehhez sem lesz meg az erő.

micimate 2020.03.07. 21:59:56

@midnight coder: Ettől félek magam is! Kedves Angéla feltámasztja a fasizmust, csak most nem zsidók, hanem arabok kerülhetnek a vagonokba, hiszen a nép eljut az önvédelem igényéhez. További dráma a rasszok eltérő teljesítménye. A földbe bombázott Vietnam mára 100 milliós fejlett ipari ország lett. Kína sem áll rosszul népesség dolgában, és nem indít milliókat útnak. Tessék megnézni a BME melletti űrkutató szervezet kiadványát. Légi felvétel van a címlapon. Középen egy függőleges vonal. A határ. Egyiptom, IzraelKözött. Az izraeli oldal onnan fenntről zöld, az arab sárga. Hát nem egyszerűbb elindulni a zöld mezők felé, mint maguknak is csinálni?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.07. 23:26:37

Érdekes, hogy olyan nickek, akik még 1-2 éve is a határkerítés ellen és a bevándorlás mellett kardoskodtak, most határozottan a határok védelme mellett foglalnak állást.

0dzsud0 2020.03.07. 23:29:30

Azt mondja "túlzottan szigorú védelmére" :DDD

"Kedves olvasóink! Manipulatív-e a kérdésünk? Ugye, hogy nem!"

Tomboló idiotizmus, amit az index még propagál is, címlapon. De ami gyönyörű, az az, hogy még így is ~77% az igenek aránya, úgyhogy minden rendben van. Az olvasók zöme szerencsére leiskolázza ezt a bárgyú blogot és szerkesztőjét.

Bambano 2020.03.08. 01:15:28

rossz a kérdésfeltevés, mert nem egyféle határunk van.
a schengeni övezet belső határait minek védeni?
a külsőket meg kötelező.

felucca02 2020.03.08. 06:49:37

Természetesen szükség van a határok védelmére, adott helyzetben, adott irányban. Például a szlovák határ védelmére semmi szükség nincsen, az osztrákra sem.

Akkor most hogyan kell szavaznom?

Ha az a kérdés, hogy pusztán a déli határkerítésért van-e egy pillanatnyi egyetértés bennem a jelenleg kormányzó szervezett bűnszövetkezet felé, akkor igen a válaszom.

Ha az a kérdés, hogy elcserélem-e a teljes határhajcihőt azért, hogy a pacalfocista és bűntársai eltakarodjanak a közéletből, akkor a válaszom: örömmel.

felucca02 2020.03.08. 06:51:38

@lujo1111: Nem tudom, honnan és kitől származik a téveszme, hogy bárki, aki a jelenlegi kormánnyal kritikus hangot üt meg, az akárcsak egyetlenegy illegális migránst is beengedne? Talán nem magától fényes vezércsillagunktól?

DFK 2020.03.08. 07:48:00

@felucca02: talán a baloldali és liberális politikusok megnyilvánulásaiból következik. Mind határvédelem ellenes és migráció párti. Azaz ha egy jelöltjükre szavazol, akkor a korlátlan migrációt támogatod.

eßemfaßom meg áll 2020.03.08. 08:19:31

az a durva, hogy van huszonpár % aki szerint egy államnak nem kötelessége a határok védelme....

midnight coder 2020.03.08. 08:20:21

@felucca02: Olvasgasd vissza a témában a hazai balfék politikusok megnyilvánulásait. Persze ezek egy része nyilván az az automatikus ellenzéki reflex, hogy ha Orbán A-t mond, akkor mi B-t, bármiről is legyen szó. Amúgy ha Orbán mondta volna, pont ezért már mind ott építené a második kerítést az első mögé.

eßemfaßom meg áll 2020.03.08. 08:20:50

@n3spr3ss0: na nincs ajtó a lakásodon, nem lehet betörni hozzád. Merre laksz?

Ekrü 2020.03.08. 08:23:53

@felucca02: Igazad van ,végül mindenki Ferije is csak azért ment le anno a határra drótvágóval a kezébe,hogy demonstrálja mit nem szabad vele tenni...:))))))))

eßemfaßom meg áll 2020.03.08. 08:26:35

@felucca02: pl az elmúlt fél évtized kommentjeiből amiben a déli határ védelmét fikáztátok permanensen és az azon átszökni akarókat szopogattátok fel böszen orbánozva?

midnight coder 2020.03.08. 08:30:50

@micimate: Én inkább attól tartok - sőt, szinte biztos vagyok benne - hogy nyugat-európában túl későn jut el az istenadta nép az önvédelem gondolatához. És mire eljutna, addigra már túl sok migri lesz benn a megvalósításhoz. Az a sok jóképességű polgár szépen kihagyta a szocializmust, ergo sokkal nagyobb a bizalmuk a baloldalban mint itt, másrészt a multikultiról kb. annyi fogalmuk van, hogy a néger szolga behozza az ötórai teát. Mert hogy ők mindig csak gyarmatosítók voltak, nem volt nekik olyan élmény mint Pl. a törökök akik egész falvakat irtottak ki, illetve ennek nyomán nem szivárogtak be a kihalt részekre a románok, és nem csatolták végül el a területük nagy részét Trianonban a megváltozott etnikai viszonyok nyomán.

felucca02 2020.03.08. 08:35:46

@midnight coder: Ebben egyetértünk, ezek az automatikus hülye megnyilvánulások nagyon sokat ártottak.

felucca02 2020.03.08. 08:49:37

@eßemfaßom meg áll: Valami példa a szopogatásra?@DFK: Migrációpárti. Neked elment azt eszed. Miért lenne bárki migrációpárti, mitől lenne az jó neki?

sterimar 2020.03.08. 08:50:59

Nem is kérdés, hogy szükség van. Nyugat-Európa több városa már végleg elveszettt, sok város Svédországban élhetetlen az oda beáramlott hordák miatt, tele vannak no-go zónákkal (az index akármit is ír), nőként különösen nem ajánlott arrafelé létezni.
Aki nem valami elmeroggyant hippi SJW, az nem akarja, hogy ez legyen itthon is.

enrikokaruszo 2020.03.08. 08:51:31

@felucca02: á, majd azt mondják: igazságbeszéd, vagy valami

enrikokaruszo 2020.03.08. 08:55:14

@felucca02: azoknak szolgál, akik ezt várják el, hazája nincsen, pénze van, ha nagy a szar, elköltözik, hát ezért

felucca02 2020.03.08. 09:41:02

@eßemfaßom meg áll: Nem játszom, csak rákérdezek a narratívátoknak azokra a hülye elemeire, amire senki, soha nem szokott rákérdezni. Mondjuk nem is értem, miért nem.

Például itt vagyok én, liberálisnak, enyhén baloldalinak tartom magamat, erős konzervítav beütésekkel (ha ezt még tudod követni). Mi a pöcsömért lenne jó nekem, ha (feltéve, de meg nem engedve), kétszázezer afgán menekült áramlana be az országba, ellenőrizetlenül. Előnyöm származik belőle? Nem. Hátrányom? Igen. Szarabb lene az életem? Természetesen igen. Más is ugyanígy van ezzel? Magától értetődik. Akkor mi a kurvaistenről beszéltek állandóan?

eßemfaßom meg áll 2020.03.08. 09:50:56

@felucca02: . "Mi a pöcsömért lenne jó nekem, ha (feltéve, de meg nem engedve), kétszázezer afgán menekült áramlana be az országba, ellenőrizetlenül. "

Én ezt nem tudom, de ezek szerint te vagy az orbánfób kommentelők fehér hollója. Mindemellett te ezek szerint másik internetet ha a te emlékeidben nem fikázták az ellenzéki kommentelők a fidesz határvédelemben hozott döntéseit hanem támogatásuktól biztosították.

midnight coder 2020.03.08. 09:51:36

@felucca02: "Miért lenne bárki migrációpárti, mitől lenne az jó neki? "

Pl. ezek eléggé annak tûnnek:
mandiner.hu/cikk/20200304_a_hatarok_megnyitasaert_tuntettek_berlinben

Kataj 2020.03.08. 10:29:22

Tehát arról van itt szó, hogy a "Századvég", a putyini maffia orbáni "magyar" fiókjának propagandarészlege megkérdezi "a lakosságot", hogy támogatja a Kedves Vezért abban, hogy "jót tesz" az ő szeretett népével. Ezen izgalmas felmérés "eredményét" pediglen ügynöki hálózatával belehelyezi a gépezet alcsatornáiba: fizetett blogok, weboldalak, amelyek mindezt címlapra rakják.
Mert nem ám az a kérdés, hogy kell százmilliárdokat közpénzből stadionokra költeni, miközben rohadnak a kórházak és padlón az oktatás. Nem az a kérdés, hogy hová lettek Európa magyar népnek küldött eurómilliárdjai. (A Kedves Vezér strómanjainak zsebébe.)
A menekültek ügyében pedig még véletlenül sem az a kérdés, hogy Putyin elvtárs miért bombáz ki milliónyi szíriait az otthonából, Európa felé űzve őket. Miért hagyja ezt Trump, aki elhozta onnan katonáit, teret engedve Putyin tömeggyilkos gépezetének?! Tán csak nem igaz az, hogy Trump Putyin érdekeit szolgálja, amikor ez milliónyi menekültet "gyártva" az Európai Unió létét fenyegeti?! Nem, "nem ez a kérdés". Vallásháború, nemzeti identitás, terroristák támadása ellenünk - állítólag ez most itt "a probléma". Mintha az ötvenes években az ÁVH közvéleménykutatást végzett volna, hogy akartok-e "biztonságban élni", mert akkor támogassátok a recski tábor működését, az Andrássy út 60. vallatószobáinak fenntartását. Aztán a moszkvabáb "magyar" pribékeknek még arra is maradt volna valutájuk - amit a "hanyatló" Nyugattól kaptak milliárdszámra -, hogy nyugati újságírókat, politikusokat fizessenek le.
Itt tartanak most a hazai "nemzeti-keresztény" jelmezes elvtársak.

felucca02 2020.03.08. 10:31:19

@midnight coder: A mandi elegánsan nem jár utána annak, hogy ezek kik voltak, és milyen érveik vannak követelésük mellett. Miért is tenné? Hiszen amíg így meg lehet írni egy cikket, addig nyugodtan lehet kormánypropagandázni, hogy a lippsik így, meg úgy.
Elegáns amúgy, hogy a magyar sajtóban egy berlini 3500-as tüntetésről hír jelenik meg, miközben itthoniról nem.
Amúgy nem értek velük egyet, lippshiként, meg baloldaliként, meg mittudoménmikért sem.

felucca02 2020.03.08. 10:32:50

@eßemfaßom meg áll: Az én emlékeimben azt fikázták, hogy a vérpimitív narratíva szerint a határkerítés mindent megold, onnan maga leszünk a tejjel mézzel folyó kánaán. Ezt én is fikáznám, éjjel-nappal, mert hülyeség.

enrikokaruszo 2020.03.08. 10:34:46

@felucca02: ki a faszt érdekel, mivel értesz egyet, ha beikszeled őket választáson

felucca02 2020.03.08. 10:36:09

@Kataj: Ez nagyon parádés volt, innentől szerintem nincsen helye hozzászólásnak, mert ez utólérhetetlen! 10/10!

felucca02 2020.03.08. 10:37:04

@enrikokaruszo: Miért ikszelnék be a választásokon háromezer berlini tüntetőt? Te hülye vagy teljesen?

Bmw 2020.03.08. 11:07:33

Miért kéne rettegni? Nem értem? Határokat védeni kell, ennyi úgy általában.
Nem minden menekült terrorista. El kéne gondolkodni sokaknak azon hogy honnan jöttünk, és hová tartunk ezzel az agymosással ami most folyik. A terrorista simán átjöhet a határon útlevéllel, papírokkal is. A másik hogy érdekes módon mikor kezd megnyugodni a helyzet mindíg történik valami, mert amúgy innen inkább elmenni akarnak az emberek. Egy a lényeg, hogy el tereljék az emberek figyelmét arról a szabad rablásról amit orbán művel.

enrikokaruszo 2020.03.08. 11:10:35

@felucca02: politikusokat drótvágóval
ez nem árnyalatokról szól, igen vagy nem
nem hiszem, hogy én járatnám itt le magam, védve a védhetetlent
kínos, amit művelsz

Greccsi Zsot 2020.03.08. 11:17:44

"Szerinted szükség van a határok túlzottan szigorú védelmére?"

Nem kell hatarvedelem, hanem a leheto leggyorsabban be kell engedni 100 millio arabot, hogy leverjek az orbanrezsimet. Ez az egyetlen eselye az orszagnak hogy ujra demokracia legyen.

enrikokaruszo 2020.03.08. 11:34:24

@Greccsi Zsot: van pár példa a történelemben, valahogy mindig a szándéktól eltérően alakult, de gondolom, ez vicc volt:)

midnight coder 2020.03.08. 12:08:31

@Bmw: "Nem minden menekült terrorista." Valóban, csak tudod a papírok nélkül érkezõ iszlamista szír fiatalemberrõl elég nehéz eldönteni, hogy az elmúlt éveit az Aszad katonái elleni meneküléssel, vagy a nem iszlamista lakosság mészárlásával, vagy esetleg a kettõ kombinációjával ütötte agyon.

"El kéne gondolkodni sokaknak azon hogy honnan jöttünk, és hová tartunk ezzel az agymosással ami most folyik."
Honnan jöttünk ? Úgy a 60-as évek elõtt egy viszonylag rendezett és viszonylag fenntartható világból. Aztán a gyarmatosítókat elzavarták, afrika az afrikaiaké, és gyorsan nekiálltak szaporodni mint a nyulak. És mára túlszaporodták az életterüket.
Hogy hová tartunk az agymosással ? Oda, hogy pár évtized múlva nyugat-európában a sííta öli majd a szunnitát, a szunnita a sítát, az arab a négert és a fehéret, a néger az arabot és a fehéret, a fehérek egy része öli mindkettõt, a másik része pedig elmenekül.

dare 2020.03.08. 12:14:02

A kérdés azért nem igazán jó, mert a részleteket sokan és sokféleképpen olvassák ki maguknak.
Le is írtad, a felmérés szerint a válaszadók 80%-a szerint a KONTROLLÁLATLAN befogásra nincs semmi szükség.
Miért?
Mert a gondjainkat jó lenne házon belül rendezni, ha nem vagyuk képesek gyerekvállalásra, akkor éljünk egy 200 milliós Európában, ehhez igazítsuk az életvitelünket, vagy szaporodjunk normálisan, de a gondjainkat máshogy orvosoljuk, mert a bevándorlás ilyen méretekben nem buli.
Azt se lehet csinálni, hogy az agysebész meg a képzett szakember jöjjön csak, mert ez lehet nekünk jó lesz, de a tanult rétegek elszipkázása még nagyobb károkat okoz nekik, mintha a határon lőnének le többeket közülük a katonák.
Fel kell végre fogni a művelt elitnek, hogy az ok és az okozat között erős kölcsönhatás van.
Ez a globalizmus kora, más szabályok vonatkoznak rá, mint a régire.
Vagy megértik végre ezeket a szabályokat, vagy lehet még morogni évtizedekig, hogy a populizmus uralkodik.

Az a problem, hogy megtapasztaltuk azt vidéken 2002 és 2010 között, hogy ha hazánkban létrejött volna sok olyan terület, amelyeket a fehér embernek a saját érdekében kerülnie kell, akkor a minek ment oda ugyanolyan gúnyosan hangzott volna, mint a mostani áldozathibáztatók részéről.
Persze lehet azt mondani, hogy hülye vagy te, miről beszélek, de ha nem a saját szememmel látom azokat a folyamatokat, akkor lehet én is kételkedtem volna bennük, de így viszont nem.
A fehér ember rossz, értem!
Mindenki más jó.
A fehér embernek nincsenek jogai, volt már bőven, már más szelek fújnak a rémisztő képződmények feje felett.
Mindenki másnak vannak jogai, pláne a fehér ember ellenében.
A fehér ember kizsákmányol.
Mindenki más nem teszi ezt.
A fehér ember gonosz.
Mindenki más jó.
Jó, nem akarom túldramatizálni, csak annyi a lényeg, hogy nem lehet mindig és mindenért csak az őshonos európai népesség a rossz.
Ez a mi fizessük meg a múlt bűneit nem fog bejönni a liberális demagógoknak.
Nem tudnak sok emberből önmarcangoló hisztérikus viselkedést előhozni sehogyan sem (pláne azoknál, akiket a medve sok évig ölelt), ezért jó lenne, ha inkább felhagynának végre vele.
Ami ott működik, az itt nem fog, nincsenek olyan bűnök, amiért nekünk erős vezeklést kellene bemutatni.
Ha a bűnök kitárgyalásába alaposabban belemegyünk, a végeredmény az lesz, hogy a kelet európai népeknek lesz igazuk, tehát a mi bűnünk semmivel nem lesz nagyobb mint azoké, akik most áldozati pózba rakták ( rakatták) magukat.

dare 2020.03.08. 12:39:07

@Bmw: Nincs rettegés, aggódás van csak az elhibázott politikai döntésekért, amiknek mi is megisszuk majd a levét.
Ha befogad Európa menekülteket, akkor nem kéne válogatni, mert annak úgy egy egészen más bukéja lesz, amit joggal fognak majd később a fejünkre olvasni.
Pl nekünk csak 1200 szír menekültet kellett volna csak befogadnunk.
Nincs jó forgatókönyv erre.
Ha a nyugat leszedi a tanult réteget a bevándorlókból, akkor nekünk csak a képzetlen réteg jut, akiket nagyon nehéz integrálni.
Ha sok képzett szakember van a menekültek között, akkor 20-30 év múlva azt olvassák majd a fejünkre, hogy leraboltuk más országok humán erőforrásait, ezért vezekelnünk kell érte.
Ezért mondják azt sokan, hogy maradjunk ki ebből a játékból, és azon aggódnak, hogy vajon sikerül-e.
Volt az a két afgán vagy nem tudom milyen pék Erdélyben, akiket úgy hoztak le a médiában, hogy rettegnek a helyikek tőlük.
Nem volt rettegés, aggódás volt, mert nem értették hova vezet ez a folyamat.
Mint amikor nagy nehezen felment az órabér 350-ről 380 ft-ra Szatmárban, akkor megjelentek a vállalkozók a 200 ft-os órabérért dolgozó ukrán vendégmunkásokkal.
Nem rettegtünk, aggódtunk, hogy ez a folyamat hova fog vezetni.
Ok-okozat, jó lenne végre foglalkozni vele.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.03.08. 13:04:36

Ez egy hülyén megfogalmazott, hülye kérdés.
1. a határokat kell védeni úgy általában, pontosabban a határforgalmat ellenőrizni. A határ ugyanis, köszöni szépen, biztonságban van, senki se fogja odébb tolni.
2. Magyarország nincs veszélyben, tehát a határvédelem célja nem Magyarország megvédése, hanem egy rendészeti kérdés. Az állami rendfenntartás és közigazgatás igényli azt, hogy tisztában legyen azzal, hogy kik jönnek és mennek.
3. ez nem mond ellent annak, hogy ettől még tényleg vannak fontosabb problémák is. Ha úgy rangsorolnom kellene a legsúlyosabb problémákat az országban, nem férne be a top10-be
4. mindennek semmi köze "az országba irányuló kontrollálatlan bevándorláshoz", ilyen Magyarországot nem fenyegeti. Itt a legrosszabb, ami történni tud, az átvándorlás. Magyarországra igen kevesen akarnak bevándorolni.

Úgy általában az a baj az ilyen kérdésekkel, hogy nem alkalmasak a vélemények felmérésére.
Ahogy egyszer Orbán még ellenzékben azt mondta, hogy megkérdezné, hogy szeretnék-e, hogy a nyugdíjakat reál értéken befagyasszák, az emberek 80%-a nemet mondana. Ha azt kérdezné, hogy a nyugdíjak reál értékét megőrizzék, akkor az emberek 80%-a igent mondana, holott a kettő ugyanazt jelenti, csak más megfogalmazásban. A kérdés maga irányítja a válaszadót, ergo a kérdésfeltevője a saját álláspontját sulykolja, a válaszadó véleményének megismerése helyett.
"Szerinted szükség van a határok túlzottan szigorú védelmére?"
Erre a kérdésre mindenki azt mondaná, hogy nem, mert benne van a túlzott szó. A túlzott szó magában hordozza az ítéletet, hogy ez szükségtelen.
A felkínált opciók meg nem alternatívái egymásnak. Olyan, mintha azt kérdezném, hogy mit kérsz: 5000 Ft-t, vagy hogy rúgjalak gyomorba? Az emberek 100%-a az elsőt választaná, az egyik jó, a másik rossz. A tisztességes kérdés két jó vagy két rossz közötti választást tesz lehetővé pl. Mit kérsz 5000Ft, vagy egy határozatlan időre szóló taxicsekket belföldön bárhová? Ekkor már van értelme preferenciákról beszélni. Valakinek az egyik jönne be, valakinek a másik.

Muhammad Balfas 2020.03.08. 13:07:23

@rasztaszív: Tudtommal Szerbia nem az EU része..

232323 2020.03.08. 13:17:38

Aki a határt engedély nélkül átlépné, aztán le kell lőni.
Ha jó napja van az őrnek - saját belátása alapján - esetleg egy figyelmeztető lövést is leadhat és felszólíthat. Ha nincs kedve, akkor csak bátran lőjön.
Ennyi.

Lehet mozogni, migrálni, de a kibaszott határon csak akkor ha jogosult vagy erre és a megfelelő pontokat teszed meg mindezt.

Az első fejlövés után rögtön megtanulná az összes.

Mondom mindezt úgy, hogy megtévedt ifjúként szavaztam csak a fideszre néhány kormányciklussal ezelőtt és nyugatra migráltam.

dare 2020.03.08. 13:28:29

@Lord_Valdez: Fel se tűnt a túlzottan szó a kérdésben.
Hihetetlen, hogy mindig minden kérdésnél ezerrel megy a relativizálás minden oldalon.
A keresztény Európa engedjen-e be menekülteket a háború sújtotta országrészekből?
Meg kell-e akadályozni a kontrollálatlan bevándorlást Európa területére?
És ami legszebb, egy centivel nem kerülünk közelebb a megoldáshoz.

2020.03.08. 13:54:34

Temahoz kapcsolodoan: tokeletes osszefoglalo Dr. Edward Dutton kutatasairol:
www.youtube.com/watch?v=9siro4JexRE

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2020.03.08. 14:18:19

Hagyd nyitva az ajtód, és dobd el a lakás kulcsod - természetesen van/lesz fontosabb problémád is, mondjuk egész nap éheznél, ha nem dolgoznál, a lakásba meg csak hetente néhányszor törnének be...

rasztaszív 2020.03.08. 14:38:50

@Muhammad Balfas: gyors voltál,csak logikátlan...:)

midnight coder 2020.03.08. 15:54:06

@dare: "A keresztény Európa engedjen-e be menekülteket a háború sújtotta országrészekből?"

Persze. Minden keresztény országból. Az iszlamistákat pedig fogadják be szépen az iszlamista országok. Szaud-Arábiában Pl. nincs háború, és pénzük is van jótékonykodni.

lbalazs67 2020.03.08. 16:12:32

Nem az a kérdés, hogy kerítés vagy kontrollálatlan bevándorlás, hanem erős Európa, aki meg tudja védeni magát, vagy gyenge, aki az USA védelmére szorul. Miért lenne érdeke Magyarországnak, hogy ne legyen erős Európa, pedig Orbán mindent megtesz, hogy nehogy erősödni tudjon.

kocsisj 2020.03.08. 16:59:24

@eßemfaßom meg áll: Gondolod, hogy a 78 % az indexen Orbán párti? Még, ha szeretnétek se! Ha valaha fény derül arra, hogy ezt az egész sz.rt ki pénzelte, biztos tisztábbak lesznek a frontok. Valaki korábban írt itt a gazdag olaj országokról. Szerintem is ott van a kutya eltemetve!
Csak menj le Boszniába a vízesésekhez, csak úgy hemzsegnek ott, mint a csótányok!
Amúgy Merkel néni ezt valszeg benézte. A jugókkal meg a törökökkel mé viszonylag jól jártak anno. Azt hitte, hogy ezek is olyan fajták. Most, hogy több millióan ott vannak, most meg majd sürgősen belebukik. Ja, észre kellene venniük, hogy a németek szép lassan leszoktak az effektív munkáról. Szakérteni, közvetíteni, irányítgatni szeretne mindegyik, 100 IQ alatt is. Hát úgy nehéz!

enrikokaruszo 2020.03.08. 17:18:50

@lbalazs67: hát, bzmeg, hogy európát orbán meg tudja akadályozni az erősödésben...azt mondom, ez az európa akkor döglött ló:)

0dzsud0 2020.03.08. 18:34:21

@kocsisj: "Gondolod, hogy a 78 % az indexen Orbán párti? Még, ha szeretnétek se!"

Szerintem ez mindenkinek világos, de minimum érdekes, hogy még itt, egy olyan blogon is, amit vélhetően lényegesen több ellenzéki olvasó nyit meg, mint kormánypárti is 78:22 az arány. Egy választáson nem tud 50% felé menni a Fidesz, egy manipulatív ballib síróblogon meg pláne nem, úgyhogy világos, a 78%-ban jócskán kell lennie ellenzéki szavazatnak is, ami jócskán igazolja Orbán szavait. Ez az arány továbbá azt is mutatja, hogy amikor egyes balfék politikusaink habzó szájjal kampányoltak a határkerítés ellen, akkor azzal legalábbis részben a saját szavazóik véleményével is szembehelyezkedtek. Az eredmény ismert, 2018-ban a Fidesz szerzett kétharmadot, nem az MSZP vagy a DK.

Muhammad Balfas 2020.03.08. 20:37:34

@rasztaszív: Miért? Ha a görögökön átjön ,akkor már akadálytalanul mehessen tovább nyugatra? Hát nem..

Sparti300 2020.03.08. 20:49:42

@lbalazs67: A kérdés az, hogy miért kellene erősíteni Orbánnak azt a 50x erősebb rabszolgatartó Nyugat-Európát amikor még mindig kódusbaszta a Magyarország?

rasztaszív 2020.03.09. 08:50:13

@Muhammad Balfas: és aki a magyarokon átjut?aki az olaszokon,spanyolokon átjut?

Muhammad Balfas 2020.03.09. 12:37:14

@rasztaszív: Aki a görögökön átjut, nem biztos, hogy a magyarokon is átjut. Ha igen, később..(Áramlási sebesség, Fizika II. osztály)

rasztaszív 2020.03.09. 12:45:48

@Muhammad Balfas: ezt hívják a belső határok visszaállításának.

Muhammad Balfas 2020.03.09. 13:22:21

@rasztaszív: Még egyszer: Szerbia nem része az EU-nak, és ez az egyik fő illegális migrációs útvonal.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.09. 15:47:48

@Muhammad Balfas:

"Ha a görögökön átjön ,akkor már akadálytalanul mehessen tovább nyugatra? Hát nem.."

Pedig egész Európa, benne az EU is jobban járna, ha engedve az EU-ból érkező liberális nyomásnak beengednénk őket, s tovább Dzsörmenibe. Mert a jelek szerint a 2015-ös sokk nem volt elég ahhoz, hogy beindítsa a bevándorláspárti E-s politikusok agyműködését, de egy még annál is nagyobb sokk akkora közfelzúdulást eredményezne még Németországban is, hogy Merkel sírva könyörögne Orbánnak, hogy zárja le a déli magyar határt. Aztán itthon Orbán és vele együtt 9 millió magyar csak hátradőlne és kérne egy kávét.

rasztaszív 2020.03.09. 16:25:18

@Muhammad Balfas: igen,ilyenkor elkezdesz félrebeszélni...:)

0dzsud0 2020.03.09. 17:27:59

@rasztaszív: Meglehetősen korrekt válaszokat adott a szándékosan értetlenkedő kérdéseidre. Ha egy migráns valamilyen módon átjutott Görögországon, attól ő azzal még magának semmilyen jogot nem alapított, ráadásul elérte az első biztonságos országot, így erre hivatkozva már Jöhet bárki, a határunk most sem zárt, még Szerbia felől sem. Mutassa be az okmányait, feleljen a határőrök esetleges kérdéseire, hagyja, hogy nyilvántartásba vegyék, várja meg, amíg kérelme elbírálásra kerül, és szíveskedjen a hatóságok döntéseit elfogadni. Ezeknek persze egyike sem kötelező, bármikor szabadon távozhat Szerbia felé.

0dzsud0 2020.03.09. 17:32:19

Véletlenül küldtem el, itt félbeszakadt egy mondat:

"...így erre hivatkozva már nem próbálkozhat egy másik országban."

És most tegyünk úgy, mintha ezt nem írta volna még le száz kommentelő előttem, jó eséllyel még személyesen neked is. A belső határellenőrzést pedig derék osztrák barátaink állították vissza, persze csak miután minket gondosan lenácizott a tuskó taxisofőr kancellárjuk...ja, utána meg építettek kerítést ők is, csak ők ettől még nyilván nem lettek nácik.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.03.09. 19:14:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Erre várhatsz. Az a kerítés Magyarországnak közepesen fontos, az EU-nak minimálisan.
Mellesleg, azok a bizonyos "bevándorláspárti" politikusok csak a fideszes mitológiában léteznek.

@0dzsud0:
Az első biztonságos ország legendája is csak a fideszes mitológia része. Bárhol beadhatod a menekült kérelmet. Az egyetlen korlátozás, hogy ha valahol már megkaptad, akkor nem kérhetsz másikat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.09. 19:26:32

@Lord_Valdez:

"azok a bizonyos "bevándorláspárti" politikusok csak a fideszes mitológiában léteznek."

Bocsáss meg, de nem fogom neked százmilliomodszorra is bizonygatni a nyilvánvalót. Az persze igaz, hogy a mostani EP-benm kevesebben vannak.

Muhammad Balfas 2020.03.09. 20:37:13

@rasztaszív: Miért félrebeszélés az, hogy rögzítem a tényt, hogy egy nem EU-s ország felé van egy magyar határzár. Amely országban egyébként egy csomó illegális migráns van.

rasztaszív 2020.03.09. 20:37:21

@0dzsud0: vedd észre,ti így az eu belső határainak visszaállításáról beszéltek - külön komikus,hogy ha megvalósul,akkor meg pampogtok...:)

Muhammad Balfas 2020.03.09. 20:39:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: @rasztaszív:

Merkel maga is elismerte, hogy a magyar határzár Németországot is védi:

www.youtube.com/watch?v=Kn2B85aP9pM

...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.09. 21:13:41

@Muhammad Balfas:

Tette ezt 2015, február 2-án, miközben az igazi migránsáradat valamikor 2015. nyár végén indult be. Nézd a felvétel bal felső sarkán a dátumot.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.09. 21:17:35

Ha emlékezetem nem csal, akkor 2015. februárjában a határkerítésről még szó sem volt.

Muhammad Balfas 2020.03.09. 21:46:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az összeállításban a 2015 február 2 -a Merkel magyarországi látogatására vonatkozik, amikor bírálatokat fogalmazott meg a magyar vezetéssel szemben.
A magyar kerítésre vonatkozó pozitív véleménye évekkel később hangzott el egy német tévéműsorban..

0dzsud0 2020.03.09. 21:50:47

@rasztaszív: Nem. Ez csak akkor lenne igaz, ha lenne magyar-görög határszakasz. Nincs. A röszkei határellenőrt miért kell, hogy érdekelje az, hogy Görögországon már átutazott az illető? Ha én jövök haza Belgrádból, engem is lecsekkolnak a határon, hol a probléma? Engem eddig be is engedtek mindig, és ennek egyetlen oka van: én nem dobtam el az okmányaimat a határhoz közeledve.

A magyar-szerb határon ellenőrizni nem belső schengeni határellenőrzés,, hiszen mi EU-tagállam vagyunk, Szerbia meg nem az. Az osztrák-magyar határon ellenőrizni belső schengeni határellenőrzés, mert mindketten egyenjogú EU-tagállamok vagyunk. Hozzáteszem, az osztrákokkal leginkább a gusztustalan képmutatásuk a baj, szerintem ők tisztességtelenül viselkednek ebben a kérdésben, mi meg nem. Ezt így érted-e?

@Lord_Valdez: Naja, csak akkor minket ne próbáljanak a "háborúból menekülő szírek" szöveggel etetni, ha szimpla gazdasági migránsokról van szó. De semmi gond, ebbe bele sem kell menni. Nyugodtan közelítsék meg álmaik országát Magyarország érintése nélkül, mert senkit sem kötelező beengednünk, még indokolnunk sem kell. Ők sem akarnak ide jönni, mi sem akarjuk, hogy ide jöjjenek. Win-win, gondolhatná mindenki. Csak akkor szerinted mégis miért basztatott minket gyakorlatilag mindenki egy nyomorult kerítés felállításáért, ami amúgy a ballib legendárium szerint meg sem állít senkit, és különben is csak a zorbán vonatoztatta a szerencsétlen menekülteket, hogy a pestieket riogassa vele?

rasztaszív 2020.03.09. 22:15:41

@0dzsud0: akkor igaz,ha erről volt szó.márpedig innen indult:
"Az igazán hatékony védelem többlépcsős. Aki átjut az elsőn, elvérezhet a következőn.."

0dzsud0 2020.03.09. 22:33:08

@rasztaszív: Nem teljesen értem. Szerinted itt ellentmondás van? Mert szerintem nincs, a többlépcsős védelemnek itt annyi jelentősége van, amennyit a migráns ad neki azzal, hogy a számára kívánatos országba igyekszik, ahová több másikon keresztül vezet az út. Amúgy már azzal sem érte semmi sérelem, ha a háború elől menekülve letelepedhet pl. Görögországban. Az igencsak gyenge próbálkozás lesz, hogy míg a Szerbiából hazaérkező magyarok ellenőrzésre szorulnak a déli határon, addig a papírok nélkül érkező, ki tudja, hogy mi célból és pontosan honnan érkező emberek, akik Szerbián keresztül, okmányok néllkül közelítik meg Magyarországot, azok meg nem, mert valószínűleg egyebek mellett pl. Görögországban már jártak előtte, habár tényleg nem tudunk róluk biztosan semmit. Merthogy mintha emellett érvelnél, de nem látnád át a helyzet humorfaktorát.

rasztaszív 2020.03.09. 22:50:48

@0dzsud0: nincs itt semmi ellentmondás,ez csak a belső határok visszaállításával valósítható meg.
hogy te mit szeretnél még belemagyarázni,az meg szimplán nem humoros.

0dzsud0 2020.03.09. 22:57:13

@rasztaszív: Egyrészt mi az az "ez", másrészt semmit nem kell megvalósítani, a többi határ minket nem igazán érdekel ebben a kérdésben. Valamiért inkább mindenki mást szoktak érdekelni a mi szuverén döntéseink. :) A déli határt ellenőrizzük, ami nem belső határ, így az érveid sajnos innentől semmisek.

rasztaszív 2020.03.09. 23:07:55

@0dzsud0: ez:"Az igazán hatékony védelem többlépcsős. Aki átjut az elsőn, elvérezhet a következőn.."
ha itt ebbe beleállsz,nehéz lesz közben arról meggyőzni az osztrákokat,hogy nem is gondoljuk komolyan.

0dzsud0 2020.03.10. 09:08:08

@rasztaszív: Tehát te most azt mondod, hogy az osztrákok bosszúból ellenőrzik a határt azért, mert mi meg a déli határszakaszt ellenőrizzük, és szerinted ha ez utóbbival mi felhagynánk, akkor talán, esetleg meg tudnánk győzni az osztrákokat, hogy ők is hagyjanak fel vele?

:D
:DD
:DDD

Világos, hogy nem győzünk meg senkit, ez nem is így működik, ez nem is cél. Ami probléma az az, hogy minket egy eu-nem eu határellenőrzésért is vegzál(t) mindenki, az osztrákokat egy eu-eu határellenőrzésért egy rossz szó nem érte. És persze a kérdés, hogy miért fáj ez nekik jobban, mint nekünk. Meg tudnád ezt nekem fogalmazni?

A párhuzamod rossz, nem működik. Nem úgy működik, hogy a két határellenőrzés közé egyenlőségjelet lehet tenni. Szerinted miért nem a román határon van kerítésünk, és miért a szerb határon? Ha beszabadulsz Kanadába, kikéred magadnak, hogy nem engednek át automatikusan az USA-ba is? :D Akár tetszik, akár nem, Röszkénél az Európai Unió egyik határvonala húzódik, Hegyeshalomnál meg nem. Eleve ott látszik az EU totál impotenciája, hogy erről egyáltalán vitatkozni kell, és sajnos nem csak a kognitív disszonanciában szenvedő balfékekkel random blogokon, hanem ténylegesen is. Mert az alkoholista, lerokkant, nyugdíjas adócsaló Juncker elég jól szimbolizálta a töketlen bolhacirkusz EU-t. Magyarország nem csak magát, de az Európai Uniót is védi. Még a bukott, béna kacsa Merkel is elismeri, hogy a törökökkel kötött rendkívül liberális megállapodás (miszerint kiirthatják a kurdokat, ha cserébe lelövik a Németország felé igyekvő migránsokat is) mellett ennek is szerepe van abban, hogy nem ötmillió migráns szaladt be hozzájuk, hanem csak másfél. Ideje lenne elnézést kérnetek/kérniük az évek óta tartó kártékonykodásért, és inkább köszönetet mondanotok, de nincsenek illúzióim. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.10. 09:11:48

@Muhammad Balfas:

"A magyar kerítésre vonatkozó pozitív véleménye évekkel később hangzott el egy német tévéműsorban.."

Ettől még tény, hogy 2015-ben és ezt követően is sokáig keményen bírálta a magyar kormány migrációs politikáját. Moat persze már látja, hogy hülye volt, hogy nem kellett volna másfél-kétmillió arabot beengedni, köztük több százezret mindeféle papírok nélkül, de hát ebből komoly arcvesztés nélkül nem tud kikerülni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.10. 09:19:47

Csak halkan írom, mert nem leszek népszerű, de micsoda álszentség már Törökországgal elvégeztetni a piszkos munkát, hogy aztán az EU a humanitárius lovag szerepében tetszeleghessen.

Valahogy igen furcsa, hogy még fizetnek is 6 milliárd eurót Törökországnak azért, hogy visszatartsa a "menekülteket", miközben bennünket lenáciztak, amikor ugyanezt ingyen megtettük az EU-nak.

Másfelől Törökországnak ugyan mi érdeke fűződik ahhoz, hogy a területén visszatartson többmillió "menekültet"? Ezzel nyilván nem Erdogant védem, elég nagy gazember ő is, de Törökországnak jogában áll beengedni a "menekülteket", majd kiengedni őket Görögország felé. Ha Görögország nem akar "menekülteket", akkor oldja meg ezt a problémát ő. Persze maximálisan humánus módon, vagyis tegye ugyanazt, amit tőlünk követelt az EU 2015-ben és ezt követően.

0dzsud0 2020.03.10. 09:36:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Pontosan ez történik, ám ezzel nyilvánvalóan a világon semmi baj nincs. A baj mindig csak azzal szokott lenni, ha mi csinálunk valami valóban jót. :))

Úgy működött a dolog egy ideig, hogy a balos kormányaink idején mindenki szépen rászokott Magyarország rugdosására, hiszen abból csak jól lehetett kijönni. A minket szidalmazók mellé állt mindenki más is, még mi is. :) Aztán most nagyot koppan mindenki, hogy ezt már nemhogy nem hagyjuk, még a végén kiderül, hogy igazunk is van. Fájdalmas lehet, de nem nekem.

Törökország meg pláne leszarja, érthető módon. Ha török lennék, én is leszarnám. Eleve nem kellett volna Merkelnek odáig eljutnia, hogy egy török diktátornak kelljen könyörögnie, vele megalázó alkukat kötnie, meg még EU-tagságot is belengetnie (amiről persze mindkét fél tudja, hogy belátható időn belül arra a világon semmi esély nincs), hanem lehetett volna akár kezelni is a helyzetet, vagy elő sem teremteni. Merkel karrierje itt véget ér, Orbán meg még azóta is ebből profitál, így megy ez.

rasztaszív 2020.03.10. 11:22:06

@0dzsud0: nem,én azt mondom,hogy ez a mondat "Az igazán hatékony védelem többlépcsős. Aki átjut az elsőn, elvérezhet a következőn.." egy dolgot jelent :belső határellenőrzést.

és ezt bármilyen hosszú hablattyal sem fogod tudni cáfolni...:)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.10. 11:52:38

@rasztaszív:

1. lépcső: Papírok ellenőrzése. Ha nincsnek, automatikusan visszaküldik.

2. lépcső: Ujjlenyomat vétele, személyazonosság ellenőrzése (nem hamisak-e a papírok).

3. Körözési adatbázis ellenőrzése. Ha körözött személy, terrorista múlt, akkor letartóztatás vagy kitoloncolás.

4. Képzettség ellenőrzése. Ha analfabéta, képzetlen, akkor nem fogtudni beilleszkedni, tehát automatikusan vissza.

A fenti négy közül melyik tartalmaz belső határellenőrzést?

rasztaszív 2020.03.10. 12:07:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: még egyszer : én azt mondom,hogy ez a mondat "Az igazán hatékony védelem többlépcsős. Aki átjut az elsőn, elvérezhet a következőn.." egy dolgot jelent :belső határellenőrzést.

és ezt hablattyal te sem fogod tudni cáfolni...:)

0dzsud0 2020.03.10. 12:20:11

@rasztaszív: Szóval elismered, hogy minden érvelés hatástalan esetedben, mert előre eldöntötted, hogy téged semmi sem fog meggyőzni, változatlanul bégeted tovább a balliberális propagandát. Akkor ezt tisztáztuk.

rasztaszív 2020.03.10. 12:29:46

@0dzsud0: nem,én azt mondom,hogy ez a mondat "Az igazán hatékony védelem többlépcsős. Aki átjut az elsőn, elvérezhet a következőn.." egy dolgot jelent :belső határellenőrzést.

ehhez szóltál hozzá,ami nem erről szól,az hablaty.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.10. 12:35:44

@rasztaszív:

Galambocskám, mit is akarhatnék cáfolni? Egy olyan kijelentésedet, amelyet semmiféle érvvel nem támasztottál alá? Ugyan már! :DD

rasztaszív 2020.03.10. 12:41:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nem az én kijelentésem.figyelj kicsit jobban.csak rámutatok,hogy mit jelent.

vagy?hogy máshogy lehetséges a többlépcsős ellenőrzés?pl spanyol,vagy olaszország irányából?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.10. 13:06:41

@rasztaszív:

Nekem semmi bajom nincs azzal, hogy _szerinted_ a többlépcsős ellenőrzés belső határellenőrzést jelent. Szerintem nem, és ezzel részemről kimerítettük a témát.

0dzsud0 2020.03.10. 13:08:20

@rasztaszív: Értelek, csak amit mondasz, az nem igaz. Mármint elhiszem, hogy te szeretnéd eldönteni, hogy ez kizárólag belső ellenőrzést jelent, de ez természetesen ettől még nem lesz igaz. És hát míg mi többen érveltünk, te sokadjára is csak ezt tudod bemásolni. De semmi gond, neked nem is kell ezt megérteni, zárd csak ki a külvilágot nyugodtan. Utána meg lehet pislogni, hogy ez a sok hülye miért szavazott már megint a zorbánra. :)

"csak rámutatok,hogy mit jelent."

Ez sajnos még mindig megvan. A tipikus kamuértelmiségi gőg, lenéző magatartás valami képzelt szellemi toronyból, és persze egyenesen a legsötétebb libtardok klaviatúrájából, és természetesen nála lényegesen értelmesebb emberek irányába, jó bolsevik szokás szerint. :) Nem mutatsz te rá semmire, mert még akkor sem tudod felfogni, hogy miről van szó, amikor már a papucsállatkák szintjére butítva magyarázzuk neked.

"hogy máshogy lehetséges a többlépcsős ellenőrzés?pl spanyol,vagy olaszország irányából? "

Ha megvalósulna mondjuk az, hogy Görögországban ez a tömeg ellenőrzés alá kerül, akkor attól, hogy Szerbia felől érkeznek hozzánk, még nyugodtan ellenőrizhetjük őket mi is, hiszen Görögországgal nincs közös határunk. Ez hol belső határellenőrzés szerinted? :) Különben felesleges is a vita, ha lennének okmányaik, és valóban értékesek lennének Nyugat-Európának, eleve senkit nem érdekelne a többlépcsős ellenőrzés sem, mert gond nélkül átjuthatnának rajta, legálisan, okmányokkal. Ez azonban nekik nem tetszik, amit helyzetükből adódóan meg is értek. De hogy nektek mi a problémátok a határaink védelmével, az már sokkal érdekesebb kérdés, és a mai napig nem is tudtok rá érdemi választ adni.

rasztaszív 2020.03.10. 13:11:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: hogy máshogy lehetséges?ha erre válaszoltál,akkor merítettük ki a témát.

rasztaszív 2020.03.10. 13:14:07

@0dzsud0: és még egyszer bemásolom : "Az igazán hatékony védelem többlépcsős. Aki átjut az elsőn, elvérezhet a következőn.."

te álltál bele ebbe - aztán szeretnél nagyon másról beszélni.az pedig nem érvelés...:)))

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.10. 13:17:33

@rasztaszív:

Részemről a témát kimerítettük. Ha a te részedről nem, akkor rágódj még rajta, jó szórakozást.

0dzsud0 2020.03.10. 13:23:12

@rasztaszív: Mindvégig erről beszéltem, csak ezek szerint nem sikerült feldolgozni, de még azt sem, amit sorra idézel. Semmi gond, ízlelgesd még! :) Megkockáztatom továbbá, hogy azért kapcsoltál copy+paste üzemmódba, hogy ne kelljen beismerni, hogy szégyenteljesen alulmaradtál mindhárom vitapartnereddel szemben, és ez sajnos már messze nem is az első eset.

"hogy máshogy lehetséges?ha erre válaszoltál,akkor merítettük ki a témát."

Konkrétan pontokba szedte neked fentebb. Látod, erről beszélek. A vallásos hit olyan erős a fejedben, hogy hiába olvasod, nem tudsz új információkat bevinni. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.10. 13:24:29

@rasztaszív:

Köszönöm a megértésedet. Attól, hogy nem értünk egyet, még nem kell késhegyig menő vitákat folytatnunk - főleg úgy nem, hogy előre borítékolható: nem fogjuk meggyőzni egymást. :D

rasztaszív 2020.03.10. 13:33:45

@0dzsud0: az ő konkrét pontjai konkrétan határellenőrzést jelentenek.sehogy máshogy nem lehetséges.egyébként az eu területén belül hogy választanád ki,hogy kit ellenőrzöl így?

0dzsud0 2020.03.10. 13:39:14

@rasztaszív: Tehát most próbálsz átnyergelni a "belső határellenőrzésről" a "határellenőrzésre"? :) Ne próbálj szalmabábozni, senki nem mondta, hogy az nem határellenőrzést jelent, épp ellenkezőleg. Belső határellenőrzést viszont nem jelent, ezzel tehát meg is cáfolta az állításod.

Visszakérdezek: Amit írt, az szerinted miért jelent szükségszerűen belső határellenőrést? Nem lehet talán egyetlen - nem belső - határellenőrzés keretein belül több lépcső?

rasztaszív 2020.03.10. 13:46:40

@0dzsud0: akkor most szeretnéd, hogy legyen ilyen ellenőrzés több lépcsőben,vagy nem?megértem,ha szeretnél kihátrálni,de ne akard már ezt is másra fogni...:)

0dzsud0 2020.03.10. 13:49:03

@rasztaszív: Én eredetileg sem tettem állítást, úgyhogy ismét megkérlek, hogy ne próbálj szalmabábozni. :)

Továbbá nem ártana, ha a kérdésre próbálnál meg válaszolni, nem egy újat feltenni, ha az előző besült.

rasztaszív 2020.03.10. 13:56:57

@0dzsud0: beszálltál egy vitába,ami erről szól : "Az igazán hatékony védelem többlépcsős. Aki átjut az elsőn, elvérezhet a következőn.."

véded még,vagy besült...?:)))

0dzsud0 2020.03.10. 14:02:38

@rasztaszív: Akkor tehát elismered, hogy nem én tettem az állítást, ezt akkor tisztáztuk. Fentebb pedig megvédtük ezt az állítást hárman is, kiderült, hogy az állítás igaz, ahogy te értelmezted, az pedig hülyeség. Láthatod, hogy kettőnk közül most sem én beszélek mellé.

Szóval akkor újra:
"Visszakérdezek: Amit írt, az szerinted miért jelent szükségszerűen belső határellenőrést? Nem lehet talán egyetlen - nem belső - határellenőrzés keretein belül több lépcső?"

Talán ne menekülj újabb copy+paste játékba, ne új kamukérdést tegyél fel figyelemelterelés gyanánt, hanem próbálj meg válaszolni.

rasztaszív 2020.03.10. 14:21:10

@0dzsud0: azt tisztáztuk.hogy ezt kezdted védeni.

azért jelent szükségszerűen határellenőrzést,mert sehogy máshogy nem valósítható meg.ha pedig mégsem szeretnél ilyet több lépcsőben,mert kezd felderengeni valami,akkor ne védd.

0dzsud0 2020.03.10. 14:35:05

@rasztaszív: "azért jelent szükségszerűen határellenőrzést,mert sehogy máshogy nem valósítható meg"

Nem ez volt a kérdés, légy szíves olvasd el újra! Ne szalmabábozz! Eleve határellenőrzésről volt szó, a világon senki nem érvelt aszerint, hogy a többlépcsős ellenőrzésnek nincs köze a határellenőrzéshez.

"ha pedig mégsem szeretnél ilyet több lépcsőben,mert kezd felderengeni valami,"

Semmi ilyesmi, tőlem nyugodtan mehet a dolog. A vita nem ezen megy, hanem azon, hogy egy olyasmit akarsz kiolvasni egy korábban tett állításból, amit az nem tartalmazott. Nehéz helyzetbe kerültél, nem tudod védeni az álláspontodat, ezért maszatolsz.

Szóval akkor újra, mert ez még mindig nem lett megválaszolva:
"Visszakérdezek: Amit írt, az szerinted miért jelent szükségszerűen belső határellenőrést? Nem lehet talán egyetlen - nem belső - határellenőrzés keretein belül több lépcső?"

Talán ne menekülj újabb copy+paste játékba, ne új kamukérdést tegyél fel figyelemelterelés gyanánt, hanem próbálj meg válaszolni.

rasztaszív 2020.03.10. 14:41:11

@0dzsud0: de,ez volt a kérdés...:)

"miért jelent szükségszerűen belső határellenőrést?"

sőt,most még egyszer feltetted...:)

innentől komolytalan vagy.

0dzsud0 2020.03.10. 14:54:23

@rasztaszív: Nem öregem, nem. :) Megkérdeztem, hogy miért jelent belső határellenőrzést. Erre te válaszoltál, hogy azért jelent határellenőrzést, mert... Szóval újfent bizonyítottad, hogy fogalmad sincs, mit olvasol, most pedig már menekülnél. Szánalmas, de ez van. :)

0dzsud0 2020.03.10. 14:57:01

@rasztaszív: "innentől komolytalan vagy."

Ez meg annak fényében különösen vicces, hogy előtte vagy tízszer idézted egy korábbi kommentből ugyanazt az egy mondatot, mert azt hitted, hogy a többiek nem értik. Aztán most kiderült, hogy te nem érted, meg, hogy komolytalannak tartod a többszöri idézést, azaz saját korábbi cselekedetedet. :)

rasztaszív 2020.03.10. 15:01:00

@0dzsud0: igen,erre úgy kell válaszolni,hogy "azért,mert..."

látom,számodra ismeretlen ez a módszer...:)

ha pedig a határellenőrzést több lépcsőben valósítod meg,akkor valamelyik már az eu-n belül lesz.

rasztaszív 2020.03.10. 15:03:02

@0dzsud0: ez különösen annak a fényében vicces,hogy hányszor provokáltad ki az értetlenkedéseddel...:)))

0dzsud0 2020.03.10. 15:14:48

@rasztaszív: "igen,erre úgy kell válaszolni,hogy "azért,mert...""

Uh, elég durva, hogy azt hiszed, ezzel volt a probléma. Nagyon figyelj most! Megkérdeztem, hogy miért jelent szerinted belső ellenőrzést! Erre válaszoltál, hogy szerinted ellenőrzést jelent, a "belső" jelzőt pedig megpróbáltad figyelmen kívül hagyni. Ez a probléma. Az, hogy ellenőrzést jelent, az eleve nem is volt kérdés, ezt mondtuk mindannyian. De nem jelent belső ellenőrzést, ezt is mondtuk. Ha ezzel nem értesz egyet, ezt kellene bizonyítanod, hárman érveltünk ellened, míg te copy+paste-eltél, meg érvek nélkül kinyilatkoztattál.

"ha pedig a határellenőrzést több lépcsőben valósítod meg,akkor valamelyik már az eu-n belül lesz. "

Igen, látod, ez egy faszság, és sokadjára. Példa: Egyik lépcső: görög-török határ, nem belső. Második lépcső magyar-szerb határ. Ez sem belső. Míg én példát hozok, te kinyilatkoztatsz, nem fogadod be az információkat.

"ez különösen annak a fényében vicces,hogy hányszor provokáltad ki az értetlenkedéseddel...:)))"

Értem, szóval így lesz az idézés először komolytalan, ha én csinálom, majd mikor kiderül, hogy te méginkább csináltad, akkor meg már mégsem komolytalan. Égesd csak magad! :) Az értetlenkedő is te vagy a "belső határellenőrzés" rögeszméddel, meg amikor úgy teszel, mintha nem értenéd a hozzád intézett kérdést.

rasztaszív 2020.03.10. 15:18:52

@0dzsud0: ez volt a problémád...:)))

első lépcső : spanyol tengeri határ.második...?
első lépcső : olasz tengeri határ.második...?

te befogadod az információkat...?

0dzsud0 2020.03.10. 15:39:41

@rasztaszív: "ez volt a problémád...:)))"

Ezt talán ne döntsd el helyettem, pláne, hogy világosan leírtam fentebb is. Olvasd el nyugodtan még egyszer!

Tehát mivel a példámra megint nem reagáltál, akkor én ezt úgy veszem, hogy végre elismerted, hogy a többlépcsős ellenőrzés nem foglal magában szükségszerűen egyetlen belső határellenőrzést sem. Köszönöm, akkor ezen is túlvagyunk. Megértesz te mindent, ha ötször-hatszor elmagyarázzák...

"te befogadod az információkat...?"

Igen. Habár meg kell jegyezzem, logikátlanságod nem volt segítségemre, de megoldottam. ;) Ideje, hogy te is értelmezd a leírtakat.

rasztaszív 2020.03.10. 15:46:52

@0dzsud0: nem reagáltam,mi?az olasz,és spanyol határ kérdését így szeretnéd megkerülni?nem kissé gyerekes:)))

0dzsud0 2020.03.10. 15:52:35

@rasztaszív: Erre nekem már nem kell reagálnom. Egyszerű logikai hibát követsz el itt is, jelesül összekevered az egzisztenciális kvantort az univerzális kvantorral. Az állításod az volt, hogy a többlépcsős ellenőrzés szükségszerűen csak belső határellenőrzéssel valósulhat meg. Megcáfoltunk többen is, erre most meg terelsz spanyol meg olasz tengeri határ felé? Hagyjál már az óvodás hülyeségeiddel!

rasztaszív 2020.03.10. 15:59:01

@0dzsud0: az olasz és spanyol határ után hol lenne a második lépcső?ez bizony releváns kérdés.
ha elfogadjuk ezt az elvet,hogy lépünk fel az osztrák határellenőrzés ellen?

0dzsud0 2020.03.10. 16:10:25

@rasztaszív: Ott speciel totál felesleges egy második határellenőrzés, kivéve persze, ha az illető közben elhagyja az EU-t, majd újra be szeretne lépni (más kérdés, hogy akkor az már nem "második", hanem ismét egy "első" ellenőrzés lenne, csak úgy, mint a magyar-szerb határon). A több lépcső elképzelhető úgy, ahogy egy fenti komment taglalja:

"1. lépcső: Papírok ellenőrzése. Ha nincsnek, automatikusan visszaküldik.

2. lépcső: Ujjlenyomat vétele, személyazonosság ellenőrzése (nem hamisak-e a papírok).

3. Körözési adatbázis ellenőrzése. Ha körözött személy, terrorista múlt, akkor letartóztatás vagy kitoloncolás.

4. Képzettség ellenőrzése. Ha analfabéta, képzetlen, akkor nem fogtudni beilleszkedni, tehát automatikusan vissza.

A fenti négy közül melyik tartalmaz belső határellenőrzést?"

Magyarán választ kaptál már erre is, csak már menekülnél.

"ha elfogadjuk ezt az elvet,hogy lépünk fel az osztrák határellenőrzés ellen? "

Ne keverd a dolgokat! Most éppen azt próbálod belemagyarázni sokadjára, hogy egy EU-határellenőrzést követően feltétlenül szükség van még egyre. Ez nem így van, és ezt senki sem állította. Ha a migráns Görögországot elhagyva végig az EU-ban közlekedne, akkor ott sem kellene, csak ugyebár nem ez történik. Az osztrák határellenőrzés azzal lenne ekvivalens, ha mi a magyar-román határt ellenőriznénk, így azonban, mivel mi a Szerbia, azaz egy nemuniós ország felől érkezőket ellenőrizzük, így azzal már nem egyeztethető össze. Világos? Megjegyzem, hogy a precedenst most éppen Ausztria teremti meg, és az általuk működtetett belső schengeni határellenőrzést követően minket már akkor sem marasztalhatna el senki, ha most épp a román határt zárnánk le. Hát így ejti kelepcébe a liberális mélydemokrata ostoba közeg saját magát.

Az, hogy ellenőrizzük a határt Röszkénél, az oké. Az, hogy Ausztria ellenőrzi a határt Hegyeshalomnál, az meg nem egészen oké. Próbáld megérteni, semmi ellentmondás nincs ebben!

rasztaszív 2020.03.10. 16:22:13

@0dzsud0: a fenti komment utóéletét is követhetnéd. "az eu területén belül hogy választanád ki,hogy kit ellenőrzöl így?"

ha erre van olyan válaszod,ami nem egyenértékű egy határ ellenőrzésével,akkor érdemes erőlködnöd.

amúgy meg döntsd el,hogy szeretnél-e ilyet,ha nem,mondd azt.

0dzsud0 2020.03.10. 18:15:20

@rasztaszív: "ha erre van olyan válaszod,ami nem egyenértékű egy határ ellenőrzésével,akkor érdemes erőlködnöd."

Kár erőlködnöd, én nem vagyok a határellenőrzés ellen, épp ellenkezőleg. Mondj te mást, ha szeretnél!

rasztaszív 2020.03.10. 18:51:35

@0dzsud0: magyarán a megoldási javaslatotok határellenőrzés az eu-n belül.

Muhammad Balfas 2020.03.10. 20:38:13

@rasztaszív: Van egy határzárunk egy nem EU-s ország felé, amely egyébként tele van illegális migránssal. Miért baj ez?

Muhammad Balfas 2020.03.10. 20:40:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Egyébként a törökök miért engedték be őket? Olyan gyakorlottan rugdosták a török katonák Görögország felé a migránsokat egy felvételen. Miért nem kelet meg dél felé rugdossák őket vissza?

Muhammad Balfas 2020.03.10. 20:44:11

@rasztaszív: Nem az egész EU-n belül, hanem a kritikus területeken.

rasztaszív 2020.03.10. 20:56:58

@Muhammad Balfas: nem erről volt szó.
"Az igazán hatékony védelem többlépcsős. Aki átjut az elsőn, elvérezhet a következőn.."
az a kérdés,hogy ez jelenthet-e mást,mint belső határellenőrzést.

Muhammad Balfas 2020.03.10. 21:09:56

@rasztaszív: A többlépcsős miért jelentené azt, hogy az EU összes országa között határellenőrzést kellene bevezetni?
Nyilván vannak kritikus helyek: magyar, horvát határ Szerbia , Bosznia felé, Pirneusok vonala, Alpok..

rasztaszív 2020.03.10. 21:12:00

@Muhammad Balfas: hogy lehetne úgy,hogy ne legyen belső határellenőrzés?

Muhammad Balfas 2020.03.10. 21:28:31

@rasztaszív: Szerbia és Bosznia felé eleve nem is lenne belső határellenőrzés, mivel nem EU-s ország. A Pireneusok illetve az Alpok vonalán pedig az olasz illetve spanyol migrációs helyzetnek megfelelően. Nem feltétlenül fizikai határral. Sűrű közúti ellenőrzésekkel, illetve zöld határ fokozottabb megfigyelésével.

rasztaszív 2020.03.10. 21:46:00

@Muhammad Balfas: ha nem fizikai határral,akkor milyennel?hogy állapítanád meg,hogy kit ellenőrizz?ha nem mindenkit,hogy lenne ez második lépcső?közúti ellenőrzések pedig most is vannak.akkor mégis jó így,ahogy van?
szerintem egyszerűbb lenne kimondani...:)

Muhammad Balfas 2020.03.11. 10:37:29

@rasztaszív: Pl . megfigyelő drónok, kutyás őrjáratok, hőkamerák, füles kapuk :) stb. Annak függvényében, hogy mennyire működik az illegális migráció blokkolása Spanyol illetve Olaszországban. A balkáni illegális migrációs útvonal blokkolása határzárral pedig nem vitás, hisz sem Bosznia, sem Szerbia nem EU-s ország. Különösen a kororna vírus járvány indokolja ezt..

rasztaszív 2020.03.11. 16:27:03

@Muhammad Balfas: te figyu,ha szeretnél kihátrálni a hülyeségből,akkor tedd azt,ne akard megmagyarázni.

a tételed ez volt : "Az igazán hatékony védelem többlépcsős. Aki átjut az elsőn, elvérezhet a következőn.."
amiről te beszélsz,az szimpla belső rendészet,olyan most is van.a kérdés az,hogyan lesz második lépcső határ nélkül?ahol mindenkit megvizsgálnak?mert csak úgy második lépcső a második lépcső.

0dzsud0 2020.03.11. 17:53:15

@rasztaszív: "te figyu,ha szeretnél kihátrálni a hülyeségből,akkor tedd azt,ne akard megmagyarázni."

Világos, hogy itt te szeretnéd nagyon, ha megmenekülnél ebből a beszélgetésből, miután sokadjára égetted szénné magad. :D

rasztaszív 2020.03.11. 19:36:36

@0dzsud0: vitatsz is valamit a fentiekből,vagy csak nem bírsz nyugodni...?:)

0dzsud0 2020.03.12. 09:48:50

@rasztaszív: Kérdezi az, aki egy darab érvet nem írt, csak kapott. :)

Muhammad Balfas 2020.03.12. 10:36:07

@rasztaszív: És mivel kapcsolatosan írtam ezt elsősorban, okoska? A görög helyzettel kapcsolatban. Itt teljesen egyértelmű a helyzet: a nem EU tag Bosznia és Szerbia felé szükséges fizikai határzár fenntartása.
Az Alpok és a Pireneusok domborzati szempontból is eleve kevéssé igényli a több száz kilométeres kerítésrendszer felépítését. Könnyebb védeni a zöld határt. A közúti ellenőrzéseket viszont sűríteni kell. Egyszerű, benéz a rendőr az utastérba, ha nincs boxos már mehetnek is tovább..:) Ha van, akkor tüzetesebben kell vizsgálódni.

rasztaszív 2020.03.12. 12:34:39

@0dzsud0: hát legalább kérdezz akkor...:)

rasztaszív 2020.03.12. 12:37:36

@Muhammad Balfas: és mire hívtam fel a figyelmedet az első pillanattól,okoska?:)arra,hogy eu tagokként nem okos dolog a helyben célszerűből általános szabályt csinálni.

Muhammad Balfas 2020.03.12. 20:22:23

@rasztaszív: A görög helyzetről volt szó, most ennek van aktualitása. A többlépcsős meg általánosságban sem azt jelenti, hogy minden EU-s ország között be kellene vezetni a határellenőrzést.
De nem nekem meg neked, vagy akár az EU-nak kel ezt eldönteni, ha Spanyolország és Olaszország felől komoly illegális migráns áramlást érzékelnek a franciák és az osztrákok, maguk is elkezdik védeni a határaikat..Vége van ugyanis Willkommenskulturnak..

rasztaszív 2020.03.12. 21:00:25

@Muhammad Balfas: no,nem egészen...:)végig az európai összefüggésekre hivatkoztam - és te szépen bele is mentél,hogyan kellene ezt csinálni az alpokban,meg a pirenneusokban...:)
a görög helyzet nem indokolja a te tételed ("Az igazán hatékony védelem többlépcsős. Aki átjut az elsőn, elvérezhet a következőn..") összeurópai alkalmazását.sőt,elemi érdekünk lenne ennek az elkerülése.

Muhammad Balfas 2020.03.13. 21:22:17

@rasztaszív: Igen ott is fokozott határvédelemre van szükség ,de a terep adta előnyök miatt nem kell feltétlenül kerítéses határvédelemre gondolni. Ha a spanyol -francia, illetve az olasz-osztrák határ közelében hatékony a közúti szűrés, akkor nyilván többször próbálkoznak a zöldhatáron, amit így szintén fokozottan kell ellenőrizni.

"a görög helyzet nem indokolja a te tételed ("Az igazán hatékony védelem többlépcsős. Aki átjut az elsőn, elvérezhet a következőn..") összeurópai alkalmazását.sőt,elemi érdekünk lenne ennek az elkerülése. "

Eleve értelmetlen összeurópai szintről beszélni, hisz egy spanyol- francia határ egész más jelentőségű ebben a tekintetben, mint mondjuk egy holland-belga, vagy egy cseh-német határ. A legforróbb a spanyol, olasz, görög, bolgár külső határ. A második vonal a Szerbiával, Boszniával határos magyar és horvát határzár, illetve az Alpok és a Pireneusok vonala..

rasztaszív 2020.03.14. 00:39:11

@Muhammad Balfas: eu tagok vagyunk,és szeretnénk maradni,összeurópai szinten kell gondolkodnunk,másnak nincs értelme.

Muhammad Balfas 2020.03.14. 21:28:23

@rasztaszív: Jó, és ennek mi köze ahhoz, amit az előbb írtam?

Muhammad Balfas 2020.03.16. 22:16:53

@rasztaszív: Még egyszer: a görög, bolgár, olasz, spanyol külső határokhoz képest második vonalat képviselő magyar, horvát határzár, illetve a Pireneusok, és az Alpok vonalának fokozott ellenőrzése nem jelenti az EU összes határán bevezetendő határellenőrzést..

rasztaszív 2020.03.16. 23:55:20

@Muhammad Balfas: még egyszer : belső határellenőrzést jelent.és egyel kevesebb érvet az osztrákok ellen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.17. 08:28:29

A vita időközben aktualitását vesztette, hiszen az EU tagállamok sorra zárják le a határaikat (a belsőket is) a koronavírus miatt.

@Muhammad Balfas:

Hiába érvelsz neki, csak önmagát ismétli, érvek nélkül. Talán már nem is ő, hanem csak egy script írogat.
süti beállítások módosítása