Ön szerint be kell vezetni az iskolai futballoktatást?
2015. november 10. írta: Despota

Ön szerint be kell vezetni az iskolai futballoktatást?

oditmtkwmduymg.jpg

A magyar válogatott pótselejtezőre készül, Orbán Viktorék pedig bevezetnék az iskolai futballoktatástA pénteken nyilvánosságra hozott tervezet lényege a futball kerettantervbe építése az iskolákban. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a focioktatás elsőtől nyolcadikig kötelező tantárgy lenne, hanem csupán annyit, hogy bármely iskolákban ilyen tantárgyat is oktathatnak az úgynevezett szabadon tervezhető órakeret terhére.

Heti két alkalommal lenne futballoktatás fiúknak és lányoknak már első osztálytól. Konkrét technikai és taktikai elemek betanítását is elvárják az évfolyamoktól, többek között a lábfej különböző részeivel történő labdakezelés, a labdavesztés utáni rendezett visszatámadás és a tolódásos védekezés is szerepel az elsajátítandó készségek között. A focioktatás akár 400 ezer gyereket és 8000 tanárt is érinthet.

De vajon mennyire jó ötlet az akadémiák és stadionépítések sikertelensége után az iskolai foci oktatás? Ön szerint be kell vezetni az iskolákban? A döntés ezúttal is az önök kezében van!

A DÖNTÉS

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydontes.blog.hu/api/trackback/id/tr708066870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vénkujon 2015.11.10. 16:19:02

akkor már nemcsak 3 millió fudballokos lenne az országban, hanem vagy 8

Kelly és a szexi dög 2015.11.10. 16:52:18

Há sokkal jobb a focinál a szekrényugrás, medicinlabda-gurigatás, rúdmászás, pókfoci (!), szertorna... -- nehogy má bevezessék, hogy végre élvezzék a gyerekek a torna órát!!!

ózdi cigány 2015.11.10. 16:56:31

@Kelly és a szexi dög: A tornaóra a test és az ügyesség általános fejlesztését célozza, a foci pedig rohadt egysíkú mozgás.

tralalala 2015.11.10. 17:11:54

úristen van egy opcionális lehetőség, hiszen ez már a diktatúra, elvtársak!!!!

na__most__akkor 2015.11.10. 17:17:19

Na most akkor nem tudom, mit lázadoztok. A magyar foci világhírű, minden kupát meg VB-t megnyerünk --- ezt a szintet tartani kell bármi áron.

És napraforgót termeszteni, hogy legyen mit köpködni.

meeehogy KIT köpködni má van

traIalala 2015.11.10. 17:18:43

Orbán csak jót akar. Nemzetmentő kormányunk feje, a 21. század politikai zsenije példaképül áll így az ország ifjusága elé. Áldassék a neve!

csak egy néző 2015.11.10. 17:21:50

Csak halkan kérdezném, hogy nem nagyobb haszna lenne, ha egy-két énekóra és egy-két focióra helyett, mondjuk első osztálytól egy világnyelvet, mondjuk angolt tanulni, akár opcionális lehetőségként is?
A lányok pedig például főzni, a fiúk esetleg barkácsolni és később esetleg mindkét nem némi pénzügyi ismeretekre szert tenni.
De lehet, hogy hülyeséget kérdezek, mert külföldön jobban lehet érvényesülni két bal lábbal és énekelve.

ursus artos 2015.11.10. 17:22:29

Hogy hogy sikeretlenek a stadionok???

Gacsajpesta 2015.11.10. 18:40:10

Ennyi hülyét egy helyen! Az iskolákban mindig is volt sport oktatás, amely keretében kézilabdát, kosárlabdát, futást, úszást, focit és még sok más sport számot tanítottak a gyerekeknek. Az, hogy a focival részletesebben foglalkoznak, csakis üdvözlendő.

Aki pedig azt írta itt, hogy egysikú mozgás a foci, annak fogalma nincs arról, hogy mit beszél!

monddazigazatmar 2015.11.10. 19:18:58

@csak egy néző: Tudod buzikám, vannak ám olyanok amikor a fiúk barkácsolni tanulnak. Ez a technika óra.
Meg olyan is amikor a lányok főzni. Ez a háztartástan óra.
Meg van ám olyan is, hogy nyelvóra, amikben, baszod, meglepődsz de képzeld általában nem valami eldugott középafrikai nyelvet oktatnak, hanem általában világnyelveket.

És most jön a diktatúra! Van napi egy kibaszott tornaóra, amikor mozoghatnak a gyerekek. Biztos iszonyat kibaszás velük, hogy nem csak kidobósozhatnak, meg kötélmászhatnak, meg szekrényugorhatnak, hanem focizhatnak is.
Képzeld, élvezni szokták. Gondolom te tornából felmentett kiközösített kis dagadt görény voltál, nem érted ezt.

Pipas 2015.11.10. 19:24:49

Középiskolás koromban sikerült résztvennem hárommillió pókfocin, amire a tanár be sem jött. Pár haverommal a sarokban üldögéltünk, mások más sarokban, páran pedig ökörködtek a labdával.

Volt még hat-hét lengedezés a gyűrűn, korlátom, két erőnléti edzés meg néhány lapdapattogtatás.

Most hoztak egy szabályt, ami a következőképpen hangzik:

"Ha a gyerek focizni akar, hát hadd focizzon b+."

No persze ebből is lehet "oda a demokrácia" cikkeket írni. :D

ember100 2015.11.10. 19:27:54

@Gacsajpesta:
Helló !

Ekkora hülyét itt !
A könyvesboltokban annyi könyv van , DE ha a nemzetivezető kötelezővé teszi a harcom című könyvét , na azért az gáz !!!!
Persze ha foci kötelező tantárgy lesz akkor az olyan gagyi semmilyen sikert el nem érő sportokra , mint a kézilabda úszás , vizilabda vívás , birkózás...nem jut idő , de sebaj , fő a fici az ország kedvence sportja.

Pipas 2015.11.10. 19:31:32

@ózdi cigány: "a foci pedig rohadt egysíkú mozgás"

Ellentétben a rövidtávfutással, távgyaloglással, a hosszútávfutással, a súlyemeléssel, a diszkoszvetéssel, a kalapácsvetéssel, a bobbal (ó, igen, a bob, az nagyon nem egysíkú), a gátfutással, a távolugrással, a magasugrással, az evezősportokkal, a kerékpárral... a lovaglással, a gyorskorcsolyával...

De most komolyan, hogy lehet ilyet leírni? Láttad már milyen karjai vannak a csávóknak a tour de francon?! :)

ember100 2015.11.10. 19:32:18

@monddazigazatmar:
Helló !

Ugye azt vágod hogy idáig is lehetett focizni , DE most kötelező lesz meg az elméleti oktatása is , mondd FD melyik sportágra fan még így rá-feszülve az oktatásügy ?
Mekkokra kretén vagy !

monddazigazatmar 2015.11.10. 19:32:24

@ember100:
Értő olvasás? Melyik részében kérsz segítséget?
A pénteken nyilvánosságra hozott tervezet lényege a futball kerettantervbe építése az iskolákban. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a focioktatás elsőtől nyolcadikig kötelező tantárgy lenne, hanem csupán annyit, hogy bármely iskolákban ilyen tantárgyat is oktathatnak az úgynevezett szabadon tervezhető órakeret terhére.

Pipas 2015.11.10. 19:33:44

@ember100: "mint a kézilabda úszás , vizilabda vívás"

Ó, ezek tényleg nagyon hiányoznának! :) Mert mit adtak nekünk a rómaiak? Vizilabdavívást... meg kézilabdaúszást. :D

Figyu: a gyerekek szeretnek focizni! Érted?

Pipas 2015.11.10. 19:35:01

@ember100: "DE most kötelező lesz"

Nem, nem lesz kötelező. De azért csak tiltakozzál nyugodtan! :D

monddazigazatmar 2015.11.10. 19:36:54

@ember100:
Annyira fájdalmasan hülye vagy, mint a segg.
Egy játékot szerinted elméleti oktatás nélkül (HOGY TE IS ÉRTSD: SZABÁLYOK ISMERTETÉSE) mégis hogy lehet oktatni? Ja, taktika sem árt, mert akkor esetleg eredményesek is.
Baszod, nálunk kosároktatás volt. Elmondták, hogy mi a falt, meg hogy pattogtatni kell, meg mi a lépéshiba, meg hogy mi a hárompontos. Igazi diktatúra volt, nem amolyan liberális, hogy oda dobjuk a labdát ahova akarjuk.

egysmás 2015.11.10. 19:37:38

Legyen az ő hobbija a mi tananyagunk!

Képzeljük el, ha Semjén lenne a főhajjakend!
Akkor szalonkavadászatot oktatnának és annak örülne itt a sok nyalonc.

ember100 2015.11.10. 19:49:55

@monddazigazatmar:
Helló !

Na akkor arra adj választ miért a foci lesz az mert az összes lány focizni szeretne ?
Ne legyél droid a nemzetivezetőnk kedvenc sportja ezért és ez gáz !!!

ember100 2015.11.10. 19:52:07

@Pipas:
Helló !
Minden gyerek a lányok is ha már itt tartunk , nálunk a suliba a gyerekek egyetértésével hol fociztunk , kosaraztunk ....
És nem kötelezően CSAK a foci, még ha a kerettanterv választható óráiban.

ember100 2015.11.10. 19:53:48

@monddazigazatmar:
Helló !

Nem az elméleti okrtatással van bajom hanem a nemzetivezetőnk kedvenc sportjának a gyerekekre való ráeröltetésével.
Vágod mi ????

ember100 2015.11.10. 19:55:09

@egysmás:
Helló !

EZ jó volt .

Igazad van , érdekelne a droidok reagálása :)

egysmás 2015.11.10. 20:01:05

@Pipas: szaladgálni is szeretnek, mégsem lenne ez érv az mellett, hogy tanítsuk őket maratont futni.

2015.11.10. 20:02:47

ha OV-t a rendszerváltáskor megkérdezték volna, h ha Ő lenne a miniszterelnök, és a kedvenc sportját elrendelhetik taníthatónak, jót röhögött volna. és 25 év múltán valóság lett egy, egykor még abszurdnak számító gondolta. Valóban orbánisztán ez, és nem köztársaság. :D

monddazigazatmar 2015.11.10. 20:09:47

@ember100: MI az, hogy kötelezően csak a foci te fasz?
Tényleg nem tudsz olvasni?
Bármely iskolában ilyet IS oktathatnak. IS. Érted. Felvehetik. Ha úgy szeretnék. Érted? Ha csak lányosztályok vannak, akkor valószínűleg nem fogják. Érted? Nem, mert hülye vagy mint a segg

Pipas 2015.11.10. 20:10:38

@egysmás: "szaladgálni is szeretnek, mégsem lenne ez érv az mellett, hogy tanítsuk őket maratont futni. "

Érdekes, hogy ezt mondod, mert amikor én általános iskolába jártam a hosszútávfutás kötelező volt. Minden évben felmérést kellett csinálnia a tanárnak pár teljesítményünkről és azt ilyen kis munkafüzetbe be kellett írni.

Az érvről meg annyit, hogy azért volt kötelező a hosszútávfutás, mert nem mindenhol volt uszoda, sőt a felemás korlát is sok helyről hiányzott, de futni mindenütt lehet. A foci is ezért volt hangsúlyos az áltsuliba, mert kimentünk a focipályára és labdára meg mégiscsak volt pénz.

A hosszútávfutás nem volt népszerű, a focit viszont a társaság elsöprő többsége (én nem) imádta. Ma sem érdekel a foci, de el tudom képzelni, hogy a gyerekek meg a szülők körében népszerű. Szerintem ezért is csinálják.

Mindenki azt hiszi, hogy azért nyomják az áltsulis focit, mert az orbán fél, hogy nem lesz kivel fociznia. Pedig nem, simán csak népszerű döntéseket (is) akar hozni. Gondolj rá úgy, mint az otthoni pálinkafőzés liberalizálására (és igen, az l betűs szót használtam :).

monddazigazatmar 2015.11.10. 20:12:40

@lujo1111: Nem. Legyen tilos a foci oktatása!
Szánalmas hülye orbánfóbok :D

Pipas 2015.11.10. 20:13:22

@ember100: "És nem kötelezően CSAK a foci, még ha a kerettanterv választható óráiban. "

Szerintem a közérthető megfogalmazás így hangzik: a kormány előírja, hogy az iskolák szedjék össze magukat annyira, hogy legalább a focizásra adjanak lehetőséget, mert azt sokan szeretik. Persze lehet, hogy tévedek.

white999 2015.11.10. 20:19:47

Focival semmi baj én is gyerekoromban szünetekben is rúgtam a bőrt. Élvezetesebb mint szekrényt ugrani, vagy gyűrűn, lányoknak meg korláton szenvedni. Ami kis problémát okoz, hogy elsőként megoldásra váró feladat az úszás. hiába volt a törvény a fiam tavaly nem volt vízben mert nincs hely. Torna órán a folyosón rohangálnak, mert nincs tornaterem. A megye második legnagyobb városának legnagyobb iskolájáról beszélünk. Mi lehet falun, vagy vidéken? Ha ezeket mind megoldották akkor jöhet ez is. Mondjuk előtte lehetne visszapótolni az oktatásba pénzt, informatikát oktatni normálisan, vagy nyelvet oktatni olyan szinten,hogy 10 én után ne okozzon problémát vizet kerni az adott nyelven. Szóval volna még előtte néhány tenni való. Ja és természetesen ez mehetne mondjuk a stadionokra fordított pénzből ami csak jóval ezek után kellett volna hogy következzék. Ha ezt mind így csinálták volna, akkor oké, így csak dilettáns agyhalottak vágyálma.

2015.11.10. 20:23:43

eddig is focizott, aki akart. de ezt központilag taníthatónak elrendelni, marhaság. nálunk van tollaslabda, pingpong, röplabda, amit nem igazán tanítanak, aztán aki akarja, az azt csinálja. még jó, h nem a lovaglás v. golf OV kedvence :-)

Pipas 2015.11.10. 20:25:36

@white999: "Mondjuk előtte lehetne visszapótolni az oktatásba pénzt, informatikát oktatni normálisan, vagy nyelvet oktatni olyan szinten,hogy 10 én után ne okozzon problémát vizet kerni az adott nyelven. Szóval volna még előtte néhány tenni való."

Pontosan!

"Ja és természetesen ez mehetne mondjuk a stadionokra fordított pénzből ami csak jóval ezek után kellett volna hogy következzék."

Hát a stadionokra fordított pénz ehhez nem lenne elég, de igen, előbb kellett volna ezekre költeni.

Viszont a stadionok több szavazatot hoznak. Így működik a demokrácia sajnos.

monddazigazatmar 2015.11.10. 20:27:05

@white999: Nem igazán értem a logikádat.
Szóval nincs tornaterem. Akkor esetleg kimehetnek az udavarra nem? És ha már kint vannak akkor focizhatnak is és ezáltal tornaóra lesz, és nem kell kivinni a szekrényeket meg a dobbantót. A kibaszott lényeg az, hogy mozogjanak a gyerekek.
Ok, nincs uszoda. Akkor amíg nem épül a városodban elég, ne csináljon semmit a gyerek?
Nyelvet oktatni? Hasznos valóban, de most arról a nyomorult napi egy óráról van szó. Ami a mozgásra van szánva.

Magyarán a kérdés az, hogy baj-e ha a napi egy óra tesiben az iskola dönthet úgy, hogy focit oktat. Nem a nyelvtan helyett, nem más helyett, hanem a kötélmászás meg szekrényugrás helyett.

egysmás 2015.11.10. 20:28:08

@Pipas: Én pl. kevés dolgot gyűlöltem jobban a futballnál.

"A" gyerekek nem szeretnek focizni.
Vannak olyan gyerekek, akik szeretnek, vannak, akiknek ez egy semleges dolog, meg vannak, akik utálják.
Én röplabdázni szerettem pl, mert ott nem keveredett össze a két csapat, nem volt testi kontaktus az ellenféllel.

Amúgy nem emlékszem, hogy valaha is futottunk volna az általános iskolában hosszútávot.
A legtöbb, amit futni kellett, az a Cooper-teszt volt, a maga tizenkét percével.
Ami a középtáv alja.
És nem tanítottak futni -nálunk legalábbis- senkit, csak kellett.

monddazigazatmar 2015.11.10. 20:28:35

@lujo1111: Tollaslabda tornaórán? Meg pingpong. Hagyjál már a hülyeségeddel, ezt nem gondolod te sem komolyan ugye?

Pipas 2015.11.10. 20:28:44

@lujo1111: "nálunk van tollaslabda, pingpong, röplabda, amit nem igazán tanítanak, aztán aki akarja, az azt csinálja."

És az esélyegyenlőség? Miért akarod elvenni szegény borsodi gyerekektől, hogy focizhassanak, amikor a kormány meg akarja adni ezt a lehetőség *minden* magyar gyermeknek? :)

monddazigazatmar 2015.11.10. 20:30:53

@egysmás: Felháborító diktatúrában éltél, hogy röplabdát oktattak a suliban. Hogy merték? Tanulhattál volna angolul helyette.

Pipas 2015.11.10. 20:31:13

@egysmás: "Én pl. kevés dolgot gyűlöltem jobban a futballnál. "

Én sem szerettem.

""A" gyerekek nem szeretnek focizni.
Vannak olyan gyerekek, akik szeretnek, vannak, akiknek ez egy semleges dolog, meg vannak, akik utálják."

Nyilván úgy értettem, hogy az egyik legnépszerűbb (ha nem a legnépszerűbb) a foci. A röplabdánál mindenesetre népszerűbb. :D

2015.11.10. 20:33:27

Tőlünk szerencsésebb országokban úszni kötelező megtanulni minden gyereknek. Mert ők tudják, hogy többen fulladnak meg a vizekben, mint ahányan focizás közben. Valóban nem tették még kötelezővé a focizást, de ebben az országban ez azt jelenti, hogyha valamelyik tesitanár nem a focit választja a lehetőségek közül, akkor repül.

Aki nem látja ebben a tervezetben a vezér megalomániáját, az Hitlernek és Sztálinnak is tapsolt volna. De ne csüggedjenek a vakok, több millióan szerették eme két nagy embert is, csak a történelem írók rosszul bántak velük.

Ugye OV színészként kezdett réges-rég, és ki emlékszik mi volt a szerepe? Egy cigányt alakított, aki szeretett focizni. Úgy látom nem is szerepet játszott.

2015.11.10. 20:36:09

@monddazigazatmar: nem tudom, h élsz. :D
már annak örülnek a testnevelők, h levetkőznek, és mozognak. egy belvárosban beszorítva, hosszútávfutást nem gyakorolhatnak. és van egy tornacsarnok, egy tornaszoba, meg egy kosárlabda pálya, és van, h 4 !! osztálynak van testnevelési órája

egysmás 2015.11.10. 20:38:55

@Pipas: Sokan szeretik.
Mint a mákos tésztát.

Aztán kötelező lesz.
Mint a mákos tészta.

És az, aki szereti a mákos tésztát, az meg értetlenkedik, hogy miért nem lehet megenni, meg miért baj, ha kötelező, amikor olyan jó.

@monddazigazatmar: Te is inkább olvasni tanultál volna a foci helyett...
Banyek, hol írtam olyat, hogy az iskolában röplabdát okattak?

Pipas 2015.11.10. 20:40:01

@roli101: "Tőlünk szerencsésebb országokban úszni kötelező megtanulni minden gyereknek. Mert ők tudják, hogy többen fulladnak meg a vizekben, mint ahányan focizás közben."

"Aki nem látja ebben a tervezetben a vezér megalomániáját"

Na látod te a "zorbán megalomániáját" látod benne, én meg azt, hogy a legtöbb helyen nincs uszoda. Milyen jó is lenne előírni a kötelező úszásoktatást aztán menne ez is a gyurcsány kéthavonta meghirdetett nagy akciói mintájára a feledésbe. :D

Emlékszel[1]?

"2007. Szembenézés
2007. Zászlóshajó program
2007. 48 pont
2007. 7 pontos tisztasági csomag
2008. Megegyezés
2008. A józan ész nevében
2008. Új Tulajdonosi Program
2008. Munka, tudás, tulajdon
"

Mennyi lett ezekből? Fel tudnád sorolni a "2008. A józan ész nevében" legfontosabb elemeit? Tudod miért nem? Nem lett belőlük semmi! :)

[1] spiler.blog.hu/2015/10/25/top_22_gyurcsany-program

Pipas 2015.11.10. 20:44:07

@egysmás: "Aztán kötelező lesz. Mint a mákos tészta."

Nem kötelező a focira járni. A mákostészta sem kötelező. Kötelező az iskolának ingyen ételt adni a rászoruló gyerekeknek, de nekik nem kötelező megenni.

Én nem értem, nektek tényleg semmi sem jó?!

-- Szia Béla, kérsz mákostésztát?
-- Mert kötelező csak azért, mert te szereted a mákostésztát és fasiszta...
-- Nem kötelező b+, takarodsz innen, de most rögtön!

Vili?

Köldök_szösz 2015.11.10. 20:44:08

Már megint ezek a prémium érvek ...
Eddig is lehetett tornaórán focizni ti suttyók :D
De a mostani rendelet vagy mi a faszom viszont úgy néz ki hogy kötelező is lesz.
Eddig a szekrénybaszás, kislabdahajigálás mittoménmi mellett is mehetett aki akart ilyen olyan labdázni ami közt ott volt a foci is, meg aztán suli után is lehetett focizni taknyolásig ... annak AKI AKART.

Tényleg annyi mindent be lehetne még kötelezőzni a kölyköknek és utána megmagyarázni hogy az fontos, de ez most megint túl faszágra sikerült, csak nem egy újabb gumicsont a médiának meg a népnek?

tralalala 2015.11.10. 20:47:26

@traIalala: öregem, te még nicktolvajnak is szar vagy :D

Pipas 2015.11.10. 20:52:34

@TrójaiVasParipa: "Eddig is lehetett tornaórán focizni ti suttyók :D"

Biztos? Mert ezentúl biztos, hogy mindenütt lehet. Erről szól ez az egész.

"De a mostani rendelet vagy mi a faszom viszont úgy néz ki hogy kötelező is lesz."

Nem, nem lesz kötelező. Az iskolának lesz kötelező biztosítani a lehetőséget. De azért te csak tiltakozzál nyugodtan. :)

egysmás 2015.11.10. 20:55:22

@Pipas: Ha egy iskolában bevezetik, akkor az nem opcionális.

monddazigazatmar 2015.11.10. 20:56:12

@egysmás: Szenilis vagy? Te írtad.
"Én röplabdázni szerettem pl, mert ott nem keveredett össze a két csapat, nem volt testi kontaktus az ellenféllel."
Akkor nem oktattak? Te úgy megszülettél aztán tudtad, hogy hogy kell röplabdázni?

Pipas 2015.11.10. 20:58:35

@egysmás: "Ha egy iskolában bevezetik, akkor az nem opcionális. "

Butaság, a mákostésztát sem kötelező megenni. Mára már mindenki tudja, hogy a foci választható lesz, de egyesek nyilvánvalóan politikai okokból hülyét csinálnak magukból. :(

monddazigazatmar 2015.11.10. 20:59:17

@roli101: Igen úszásoktatás.! Amíg nincs mindenhol medence, addig senki nem mozogjon semmit! Csak utána. Semmi más nem fontos a gyereknek, csak hogy úszni megtanuljon.

egysmás 2015.11.10. 20:59:54

@monddazigazatmar: Mondom, inkább iskolába jártál volna, mint focizni...

Intruder71 2015.11.10. 21:13:21

Mit vitatkoztok? Minden iskola mellé épül egy stadion, és kész.

fidesz maszop dk egykutya 2015.11.10. 21:13:46

@tralalala: fú "elvtárs" de odamondtad, ilyen egyedi, és újszerű visszaszólást még nem láttam :D

2015.11.10. 21:14:07

@monddazigazatmar: Igazad van, ne is épüljenek uszodák, csak stadionok minden faluba. A foci az isten ebben az országban. Aki nem focizik, az annyit is ér. A foci a legostobábbak sportja. Nem véletlen, hogy labdát szinte mindenki tudja rúgni. A focin kívül szinte minden más sportot tanulni kell, ész kell hozzá.

Intruder71 2015.11.10. 21:16:25

Most, hogy Népünk Vezére csüngőhasú disznóvá kerekedett, az elhízás is kötelező lesz?

csak egy néző 2015.11.10. 21:22:17

@monddazigazatmar:
Tudod faszszopókám, nem minden gyerek szereti a kötelező dolgokat. Nem hiszem, hogy a lányok összepisilik magukat, hogy most focizhatnak majd, mint a barom falábú felcsuti haverod.
Gondolold te faszfej, hogy az összes tesitanár tudja majd a
"lábfej különböző részeivel történő labdakezelés, a labdavesztés utáni rendezett visszatámadás és a tolódásos védekezést", amit majd tanítani kellene nekik? A focioktatás akár 400 ezer gyereket és 8000 tanárt is érinthet. Ugye mint látszik, hogy mire a gyerekek elvégzik a nyolcadikot, addigra már tudnak is angolul, miközben szerencsétlenek, már így is túl vannak terhelve olyan értelmes órákkal, mint a hittan vagy az erkölcstan. Azt hiszem a tesitanárok is emlegetik a haverod qrva anyját az ilyen barom ötletei miatt. Ja és csak úgy mellékesen pont ma láttam, hogy szerencsétlen gyerekek egy főútvonalon lévő iskola előtt az utcán futkároztak, gondolom azért mert imádják szívni a kipufogó gázokat.
Csak mellékesen jelzem neked te köcsög, hogy amikor anno nem heti 5 óra volt a tesi, hanem csak kettő, nyolcadikosként kézilabdából Budapest bajnokként végzett a csapatunk, középsuliban pedig röplabdában lettünk BP bajnokok és minden második héten az egész osztályt elvitték a Csasziba és mindenkit megtanítottak úszni is.
Ja és mellékesen:
a.disquscdn.com/get?url=https%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2Ftumblr_meml1gl24s1rlxtkvo1_500.gif&key=XWn3ZjbbitVuhXr0bsuF5w&w=600&h=281

2015.11.10. 21:24:42

@TrójaiVasParipa: az igaz, h eddig is lehetett focizni, és fociztak is. de miért kell a focit kiemelni, h külön kell tanítani, na ezt nem érti senki. illetve, dehogynem, csak úgy kell beállítani, és a nép igénye, h heti két órában lehessen tanítani :D

Pipas 2015.11.10. 21:25:00

@csak egy néző: "Gondolold te faszfej, hogy az összes tesitanár tudja majd a
"lábfej különböző részeivel történő labdakezelés, a labdavesztés utáni rendezett visszatámadás és a tolódásos védekezést", amit majd tanítani kellene nekik?"

Hát azért gáz lenne, ha még ennyit sem tudnának. :)

csak egy néző 2015.11.10. 21:26:25

@Pipas:
Na itt a másik focibuzi faszfej. Javaslom beszélgess egy két tesitanárral.

Pipas 2015.11.10. 21:29:37

@csak egy néző: "Na itt a másik focibuzi faszfej. Javaslom beszélgess egy két tesitanárral. "

Javaslom olvasd el amit írtam. Soha nem csíptem a focit, életemben tíz percig összesen nem is néztem focit, de azért meséld el mennyire focirajongó vagyok. :)

csak egy néző 2015.11.10. 21:32:07

@Pipas:
De azt tudod, hogy minden tesitanár jó lesz focioktatónak.

Pipas 2015.11.10. 21:37:03

@csak egy néző: "De azt tudod, hogy minden tesitanár jó lesz focioktatónak. "

Pár évet lehúztam az egyetemen és volt egy csomó tesis ismerősöm. Nem voltak észlények az biztos, de azért azt nyilván el tudták magyarázni, hogy hogyan kell középiskolás fokon rúgni a bőrt. Mindenféle dolgok voltak a tananyagukban, tudod, ilyen sport dolgok... :)

Namost a foci főleg azért népszerű, mert az egyik legprimitívebb sport. Ha egyszer megtanították nekik az atlétikát, akkor szerintem a labdarúgásra is jutott nekik pár perc. Nem gondolod?

Feltételezni, hogy nem tudnak focit oktatni olyan, mintha azt gondolnád, hogy a biológia tanárok nem tudnak beszélni a cicusról meg a kutyusról. :D

ercsi4 2015.11.10. 21:45:49

@Pipas: tévedésben vagy, öcsisajt. Az egész rendszer így van kitalálva: opcionálisnak tűnik, de aki kilóg a sorból, az előbb utóbb keservesen rábaszik. "Opcionális", majd a szervilis, plusz jogosan rettegő tanárok révén kötelező lesz. Csak 1 nézőnél a pont: nyelvet kéne oktatni komolyabban, informatikát, pénzügyi ismereteket, stb. A 21. század igényeinek megfelelően, nem pedig arccal a sötét középkor, vagy jobb esetben a bugris 19-20- századi uram-báttyám rendszer irányába.

pamut 2015.11.10. 21:46:37

A foci nem elég, szarni is csak akkor és úgy lehessen ahogy Orbán mondja.

Nem igaz már hogy a sok hülye libsi még mindig azt hiszi ez Magyarország és nem Orbánország, na de majd csak megtanulják előbb utóbb hogy ez itt Orbán játszótere és az lesz ami neki tetszik, punktum!

csak egy néző 2015.11.10. 21:47:22

@Pipas:
Ok elfogadom az érveid. De áruld már el, hogy mi a faszért kellett ezt a focioktatást elöször úgy bedobni, hogy kötelező lesz a fiúknak és a lányoknak is? Mi szükség volt erre, hogy most már finomították, hogy csak egy opció lesz?
Ez teljesen olyan, mint annak idején bedobták, hogy 10 forinttal emelik ezt vagy azt és a végén csak a felével emelték és még örültek is az emberek, ezek ugyan így csinálnak, szinte mindent. Internet adó. Hány uszoda alapkövét rakták már le (Putnok) és hány beigért uszoda épült már fel?

shred 2015.11.10. 21:55:28

- Szia, lejössz délután focizni?
- Nem lehet, tanulnom kell, holnap dogát írunk FIFA-szabályrendszerből.

zizi77 2015.11.10. 22:00:40

@csak egy néző: lányoméknál volt már kosárlabda, görkori!, úszás. És képzeld egyiknél se volt osztatlan az öröm. Szerencsére több dolgot is ki tudnak próbálni, és majd könnyebben választanak, hogy mi tetszik. Ja és ez nem egy elit iskola, igaz Bp.
Viszont amin itt nyekegtek, az röhejes!
A foci most pont abba a körbe került be, amiben eddig olyanok szerepeltek, mint a vitorlázás vagy a lovaglás! Én azon csodálkozom eddig miért nem volt benne. De ez nem azt jelenti, hogy a hét 5 napján kizárólag csak focizni lehet majd. Picit tessék utánaolvasni és nem ilyen barom blogokról értesülni. A lényege az az egésznek, hogy most majd nem lehet elővenni a tanárt, hogy gyerekek az órán miért fociznak kislabda dobálás helyett, mert az a kötelező tananyag. Mellesleg az egyik leginkább költségkímélőbb mozgásforma, amit egy iskolában kivitelezni lehet. Udvar a legtöbb helyen van. Szó nincs róla, hogy kizárólag szabályos futballpályán lehet ezt oktatni.

Pipas 2015.11.10. 22:02:31

@ercsi4: "Csak 1 nézőnél a pont: nyelvet kéne oktatni komolyabban, informatikát, pénzügyi ismereteket, stb. A 21. század igényeinek megfelelően, nem pedig arccal a sötét középkor, vagy jobb esetben a bugris 19-20- századi uram-báttyám rendszer irányába. "

Persze, így van! Nem tudom te mennyit tettél érte, de én például sok-sok évet áldoztam erre az életemből, egyetemen oktattam. 21. századi dolgokat, hasznos dolgokat. Aztán tele lett a hócipőm azzal, hogy semmi megbecsülést nem kapok, nyomorgok, úgyhogy otthagytam az egészet. Megjegyzem Gyurcsány idejében, de ez mindegy.

Igen, az Orbán kormány rosszul csinálja, igen, komoly bűn, hogy nem tették rendbe az oktatást, el sem kezdték.

De b+ azon ugatni, hogy ezentúl lesz focioktatás? Normális?!

"a bugris 19-20- századi uram-báttyám rendszer irányába. "

A magyar oktatás eddigi fénypontja a trianon utáni uram-bátyám időszakban volt. Olyan eredményeket értek el, amit előtte sem és utána sem, soha. Tenniakarás kell, semmi más.

"így van kitalálva: opcionálisnak tűnik, de aki kilóg a sorból"

Elmondod mi lesz, mert te a jövőbe látsz. Ezzel nincs is semmi gond, de én azokkal vitatkoztam, akik szerint már most kötelező és akik szerint nem "tűnik" opcionálisnak, hanem szó szerint kötelező.

Ha majd kötelező lesz miközben opcionálisnak (egyébként magyarul úgy van, hogy "választható) tűnik, akkor én is szidom érte a rendszer. Ez a bajotok és ezzel vitatkozom: nem azért gyalázzátok a kormány meg a viktort ami a bűne, hanem mindenféle baromságok miatt. Miért lett olcsóbb a gáz, miért kell paksot bővíteni, miért lehet otthon pálinkát főzni, miért lehet focizni az iskolába, miért építenek stadionokat? Tényleg, miért kell a bankoknak adót fizetni? Gyalázatos, ugye?

Közben a jogos kritika, az értelmes bírálat már elsikkad, mindenki hangosan gyalázkodik azért, mert földet vehetnek a kisgazdák? Hát ez a bajom!

csak egy néző 2015.11.10. 22:08:04

@zizi77:
Figyelj én csak a véleményem mondtam el, de javaslom olvasd el ezt is.

http://vs.hu/kozelet/osszes/fociedzo-vagyok-de-az-iskolai-focioktatas-igy-nem-fog-mukodni-1110#!s12

Intruder71 2015.11.10. 22:09:31

@Pipas: a bankok eddig is adóztak, csak kaptak extra adót. Mint ahogy a többi, kormányunknak és vezérünknek nem tetsző szektor. Extraprofit lett az új gumicsont. Persze az általuk négyszeres áron épített utak, stadionok, ellopott oktatási pénzek, milliós kamu tanulmányok nem számítanak extra bevételnek...

Nem tudnak a kisgazdák földet venni, mert csak a fideszes nagygazdáknak, strómanoknak jut.

Pipas 2015.11.10. 22:12:28

@csak egy néző: "Ok elfogadom az érveid. De áruld már el, hogy mi a faszért kellett ezt a focioktatást elöször úgy bedobni, hogy kötelező lesz a fiúknak és a lányoknak is? "

Nos, pontosan nem tudom, mert ahány helyen olvasom mindenhol mást írnak. Egyik cikk azt írja, hogy kötelező lesz focizni, a másik helyen azt írják, hogy nem lesz kötelező, de az iskolának kötelező lesz biztosítani az oktatását. Megint máshol azt írják, hogy sem focizni nem lesz kötelező, sem pedig biztosítani nem lesz kötelező, ami valljuk be egy baromság, mert akkor mit is írnak elő?

Szerintem a "kötelezően választható" egyetemi tantárgyak mintájára lesz ez valahogy szabályozva, az a bolognai rendszer szerint eléggé elterjedt. Úgy megy, hogy az oskolának kötelező biztosítani X ilyen témát, a hallgatónak meg kötelező választania Y kisebb mint X témát. Ennek van értelme.

Szerintem a "kötelezően választható" elgondolást egy újságíró és egy politikis sem érti, de írják a cikkeket meg nyilatkoznak ezerrel, mert mind abból él, amihez nem ért. Az idióta fideszes politikusok nyilatkoznak ezerrel, mert nálunk az a menő, aki megmondja az okosságot, a fidesznek meg olyan béka alatti sajtóosztája van, amelyik képtelen kezelni az egész helyzetet.

A "demokratikus ellenzék" meg hergeli a tömeget, hogy éhséglázadások lesznek meg őrtornyokkal körbevett munkatáborok meg vakulni fognak a parasztok a házipálinkától és kötelező lesz mindenkinek heti két napot focizni.

McKinney 2015.11.10. 22:13:43

régebben csak szimplán nem érdekelt a (magyar) foci. az elmúlt pár évtizedben viszont olyan röhejesen szar lett, hogy jól szórakozom.
De ha tényleg kötelező kesz a iskolában, menetrendszerűen utálni fogom, mint sokan mások.

monddazigazatmar 2015.11.10. 22:14:14

@csak egy néző: lábfej különböző részeivel történő labdakezelés, a labdavesztés utáni rendezett visszatámadás és a tolódásos védekezést
Te szánalmas barom. Ezeket minden másodikos gyerek felfogja kb. 3 perc alatt :D:D Döncike, hát szar ügy, hogy te ott huppogtál tornaóra helyett a büfében :D

zizi77 2015.11.10. 22:16:52

@csak egy néző: már az első cikkekben is le van írva, amik a témával kapcsolatban megjelentek, hogy az intézmények maguk dönthetnek, mit vezetnek be. Tehát szó nem volt róla, hogy kötelező, sem utólagos opcionálssá tételről.
Azt hiszem, hogy szakmailag lesznek ebben profibbak, meg olyanok is, akik csak le akarják tudni az órát. De sajnos ez mindennel így van.

monddazigazatmar 2015.11.10. 22:18:26

@csak egy néző: "mi a faszért kellett ezt a focioktatást elöször úgy bedobni, hogy kötelező lesz a fiúknak és a lányoknak is?"
Hát erről kérdezd a ballib kollegáidat, te balfasz :D:D:D
Mert a ballib ujságírás úgy működik, hogy meglátnak valahol valamilyen szót, hogy foci, felcsút vagy stadion, akkor ugranak.
Volt már pár pofára esés ugye amikor a felcsúti reptéren hisztiztetek ami egy 20 éve ott lévő mező.

csak egy néző 2015.11.10. 22:18:51

@Pipas:
Tudod az ember ezek után már egy kicsit szkeptikus, amikor az ilyen "kötelezően választható" tantárgyakról olvas.

"Ma és holnap, beiratkozáskor döntenek a leendő elsősök szülei, hogy gyermekeik erkölcstant vagy hit- és erkölcstant tanuljanak-e szeptembertől. Azok is döntenek, akik nem nyilatkoznak írásban."

pamut 2015.11.10. 22:21:42

A szavazás jelenlegi állása:

Ön szerint be kell vezetni az iskolai futballoktatást?
Igen 6,9%
Nem 93,1%

Kilencvenhárom százalék??? Pont fordítva kéne lennie!
Soros emberei megbuherálták a szavazást! Igazi szittyamagyar mindig mindenben arra szavaz amit a Nagy Vezérünk mond neki! Gyorsan kapd le ezt a kamu szavazást a blogodról te NERellenes idegenszívű libisbolsi norvégbérenc! Ha nem, kapsz a nyakadba egy jó kis CÖF-menetet, aztán csak leshetsz!

Csak foci, foci és hitten, hittan és foci! A többi fos a hanyatló nyugat ópiuma! NAGYON JÓL TETTE Orbán csökkentette a felsőoktatás költségvetését, a sok barom nem focizni tanul ott, tiszta pénzkidobás az egész...

csak egy néző 2015.11.10. 22:21:49

@monddazigazatmar:
Rékasi művész úr üdvözöl.DDD

Pipas 2015.11.10. 22:22:46

@Intruder71: "a bankok eddig is adóztak, csak kaptak extra adót. Mint ahogy a többi, kormányunknak és vezérünknek nem tetsző szektor. "

Hát ez messzire mutatna, órákig tartana amíg leírnám, hogy mit gondolok erről. Persze, eddig is adóztak, amikor vettek radírgumit kifizették kifizették a áfát.

De b+ az egész világ attól hangos, hogy amikor a gazdasági világválságba emberek rokkantak bele a bankok szépen megszedték magukat. Az USÁban független dokumentaristák az egyetlen hang, ami elmondja, hogy mennyire kibukott erre a nép, döbbenetes, hogy mi megy.

A magyarok voltak, a magyar kormány volt, amelyik először kimondta, hogy "jó, akkor most ti is a zsebetekbe nyúltok, megszedtétek magatok amikor jól ment, mégjobban megszedtétek magatokat, amikor bukta volt, akkor most lehet perkálni". Jobboldali vagyok, de ez azért jogos volt.

"Extraprofit lett az új gumicsont."

Az csak egy ostoba politikai szlogen annak, aki nem érti e lényegek. A tecsó elköltségeli a svájci anyavállalat felé a nyereségét logóbérlet címén, Pista bá a sarki fűszeres meg fizet mint a katonatiszt. Gyurcsány alatt a tecsó éves 600 milliárd forgalom után produkált annyi nyereségadót mint öt pistabácsi. Ezt hívták extraprofitnak és ezért vezették meg ezeket az extra adókat és díjakat.

"Persze az általuk négyszeres áron épített utak, stadionok, ellopott oktatási pénzek, milliós kamu tanulmányok nem számítanak extra bevételnek..."

Legendák. A négyszeres áron épített utak úgy jöttek ki, hogy a németek által diktált eu auópályák építési költségét összehasonlították a nem eu balkáni autópályák építési költségével. Megjegyzem gyurcsányt érte a legtöbb bírálat ezek miatt, nagyrészt hazugság volt.

"Nem tudnak a kisgazdák földet venni, mert csak a fideszes nagygazdáknak, strómanoknak jut. "

Nagygazda nem vehet állami földet, bizonyos földterület felett nem vehetsz. A családok földjeit összeadják. Legalábbis most úgy van, hogy így lesz.

zizi77 2015.11.10. 22:29:42

@csak egy néző: nem meglepő, mert tudni kell miből hány oktatóra van szükség, milyen óraszámban. Nálunk csak hittan van lévén egyházi iskola, igaz 3 féle, de ez senkinek nem jelentett problémát. Bár már olyan postot is olvastam, ahol anyuka azon volt kiakadva, hogy az egyházi iskolában, kötelező a hittan. Mik vannak!?

monddazigazatmar 2015.11.10. 22:39:04

@csak egy néző: No igen. Akinek a Rékasi művészúr, attól nem várok sokat

Intruder71 2015.11.10. 22:39:33

@Pipas: nem furcsa, hogy a Nagy Magyar CBA is svájcban adózik?
Pista bá hányezer alkalmazottat fizet, és mennyi után adózik?
Pista bá milyen hatékonysággsl tud működni?
Pista bá nem tud adót csalni, számla nélkül dolgozni, minimálbért hazudni?

Érdekes, ahogy simicska kiesett a pixisből, rögtön kiderült, hogy túlárazott az útépítés, ami eddig valahogy nem tűnt fel, mással szemben nem is zsvaró azóta sem.

Völgyhidat építünk oda, ahol nincs völgy, alagutat, ahol nincs domb. De szerinted ez jó így. Főleg occó.
Gondolom gyurcsány a stadionokat is drágábban építette. De szerencsére vezérünk óta a sok olcsó stadion teltházzal üzemel, és már a bővítéseket tervezik.
Oktatási pénzek, kamu tanulmányok, elszaporodott 25 milliós "közbeszerzések", kaszinók utáni adómentesség, dohányelosztó, ...

Tudom, tudom, erről is a gyurcsány tehet.

csak egy néző 2015.11.10. 22:47:45

@monddazigazatmar:
Te barom, nem a művész úron van a lényeg, hanem amit általa üzenek neked.DDD

Pipas 2015.11.10. 22:49:53

@Intruder71: "nem furcsa, hogy a Nagy Magyar CBA is svájcban adózik?"

Nem az a különbség, hogy magyar meg nem magyar. Az a különbség, hogy nagy cég meg kicsi. Az élelmiszerfelügyeleti díjat négyzetméter felett fizetik, nem azért, mert "magyar" meg "nem magyar".

"Pista bá hányezer alkalmazottat fizet, és mennyi után adózik?"

Tök lényegtelen. Van olyan, hogy nyereségadó, attól, hogy valaki kifizeti az egyik adót nem mentesül a másik adó alól.

"Pista bá milyen hatékonysággsl tud működni?"

Szóval akkor amelyik hatékonyabban tud működni és több nyereséget tud ezért termelni az fizessen kevesebb adót? Ennek nem sok értelme van.

"Pista bá nem tud adót csalni, számla nélkül dolgozni, minimálbért hazudni?"

Ezek törvénybe ütköző dolgok. Az "elköltségelés" nem ütközik törvénybe. Pista bácsinak a törvényszegés marad, a tecsónak nyitva a kapu. Ezt a kaput kellett becsukni, ezért adózik máshogyan a nagyvállalat mint a kicsi. Különadó....

Pipas 2015.11.10. 22:53:41

@Intruder71: "Völgyhidat építünk oda, ahol nincs völgy, alagutat, ahol nincs domb. De szerinted ez jó így. Főleg occó."

" Tudom, tudom, erről is a gyurcsány tehet.

Pipas 2015.11.10. 22:58:55

@Intruder71: "Völgyhidat építünk oda, ahol nincs völgy, alagutat, ahol nincs domb. De szerinted ez jó így. Főleg occó."

Olyan ez, mint amikor a Kálmán Olga benyögte, hogy miért kellene inkább napelem az atomerőmű helyett. Jól hangzó, frappáns visszavágás volt, merthogy valaki azt mondta neki a riportban, hogy éjszaka nem süt a nap és a villamos energiát nem tudják tárolni. A Kálmán Olga valahogy úgy vágott vissza, hogy "dehát akksi".

Persze, jó lenne, ha somogy megyét beborítanánk savas akkumulátorokkal mondjuk úgy fél méter magasan, de a mérnöknek ésszerű megoldást kell adnia. A Kálmán Olgáknak elég, ha ésszerűen hangzó megoldásokat adnak.

ember100 2015.11.10. 23:00:36

@monddazigazatmar:
Helló !

Na jó akkor lesüllyedek a szintedre :) Csak mert ilyen kedves illedelmes voltál velem :)
Te kis buzi miért a focinak mint sportágnak kell ezt a "lehetőséget " megadni.
Ja mert a balfasz vezíred kedvenc SIKERSPORTÁGA ? :):):)
Te tényleg ekkora fasz vagy ????
A "szabadon tervezhető órakeret terhére." bevezetett elméleti és gyakorlati focioktatás idejét ESETLEG valami más értelmesebb dologra pl. pénzügyi oktatás , kézilabda... bármire lehetne felhasználni.
Amúgy Rákosi idejében sem volt kötelező a pártra szavazni belépni , DE ERŐSEN ajánlott volt !!
bazmeg :)

Intruder71 2015.11.10. 23:01:36

@Pipas: az alagutakat is 8 általánossal tervezhették, mert többször beomlottak építés közben. Az egyik ottani barackos tulajdonosa meg is halt az egyiknél.

Nekem tök mindegy, hogy gyurcsány vagy orbán, de ne lopjon arcátlanul, éx ne akarja beszanályozni az életem.

Intruder71 2015.11.10. 23:05:32

@Pipas: úgy látom, nem ebben a tárgyban oktattál.
Mert az atomerőművet lehet könnyedén kapcsolgatni, ugye?
Ugye csak savas akku létezik?
Szerintem hagyjuk...

Pipas 2015.11.10. 23:09:21

@Intruder71: "az alagutakat is 8 általánossal tervezhették, mert többször beomlottak építés közben. Az egyik ottani barackos tulajdonosa meg is halt az egyiknél."

Ennek is nagyon legendaszaga van. Egy ilyen építkezésre "barackos tulajdonosak" nem nagyon engednek oda.

De mindegy, a lényeg, hogy balesetek néha előfordulnak, sőt, néha haláleleset is. Nyolc általánossal viszont senki nem tervez alagutakat.

"Nekem tök mindegy, hogy gyurcsány vagy orbán, de ne lopjon arcátlanul,"

Jogos. Nekem az a bajom, hogy nyolc általánossal rendelkező emberek állítják, hogy az alagút vagy az ország költségvetése nincs rendben. Ilyen kérdésben egyszerűen nem hiszek el semmit olyanoktól, akik általános iskolai szinten is az utolsók közt voltak.

"éx ne akarja beszanályozni az életem. "

Nekem sem tetszik, de a modern világ arról szól, hogy mindenbe belepofáznak. Elveszik a pénzemet és odaadják a szomszédnak, mert felcsinálta a feleségét. Megmondják, hogy mekkora sebességgel vezethetem a kocsimat és hol állhatok meg vele? Pénzt kérnek azért, hogy a házam előtt hagyjam a kocsit?

Túl sűrűn vagyunk, azért van ennyire agyonszabályozba a világ.

csak egy néző 2015.11.10. 23:14:29

@Intruder71:
Látszik, ahogy átlépjük a nyugati határt, hogy micsoda hülyék az osztrákok és a németekről már nem is beszélve látva a rengeteg szélkereket és a napelemeket és napkollektorokat.

Pipas 2015.11.10. 23:14:48

@Intruder71: "úgy látom, nem ebben a tárgyban oktattál."

Értek a villamosághoz.

"Mert az atomerőművet lehet könnyedén kapcsolgatni, ugye?"

Indifferens. Az atomerőművet nem könnyű kapcsolgatni, a napelemet viszont lehetetlen éjszaka bakepcsolni. :)

"Ugye csak savas akku létezik?"

Szintén indifferens. Semmilyen akkuval nem akarod befedni somogy megyét. A savas akkut azért írtam, mert még az a legolcsóbb.

"Szerintem hagyjuk... "

Nyugodtan mutass egy országot, amelyik napelemekről megy, aztán hagyhatjuk... tipp: a németeket nem ér, nem elég, ha külföldi atomerőművet használnak, a kálmán olga akksit javasolt. :)

Intruder71 2015.11.10. 23:19:24

@Pipas: nagy szerencsénkre rajtad kívül mindenki 8 általánost végzett, és te szartad a "passzátszelet"

Szerinted minden legenda, amig nem láttál személyesen.

Nekem az a bajom, hogy sokak nem értik, hogy a diplomájuk nem jelent automatikusan műveltséget és intelligenciát.

Az ésszerű és kiszámítható törvényekkel/szabályokkal/adókkal nincs bajom. Magyarországra ez egyre kevésbbé jellemző.
A túlzott és egyre növekvő bürokrácia is zavar.
Örülök, hogy legalább te elégedett vagy ezzel!

További sok sikert kívánok!

Intruder71 2015.11.10. 23:21:45

@csak egy néző: szeretek megdöbbenni a diplomát lobogtató megmondóembereken.

Intruder71 2015.11.10. 23:27:45

@Pipas: minden, ami nem a te igazadat támasztja alá, az indifferens.
Kocsis Mátéhoh van szerencsénk?

"Értek a villamossághoz."
Mindenki ért hozzá, amíg agyon nem csapja.

Szerinted nálunk nem tárolnak elektromos áramot, hanem mindig s pillanatnyi fogyasztás szerinti szintekhez tudják kw/ sec szerint igazítani az erőműveket?
Biztos értesz ehhez? Nyolcadikban tanultad?

Pipas 2015.11.10. 23:29:51

@csak egy néző: "Látszik, ahogy átlépjük a nyugati határt, hogy micsoda hülyék az osztrákok és a németekről már nem is beszélve látva a rengeteg szélkereket és a napelemeket és napkollektorokat. "

A németek és az osztrákok rengeteg nap és szélenergiát használnak, éjszaka meg külföldről veszik a villanyt. Például a francia atomerőművekből. Senki, de tényleg senki nem táplál a hálózatba aksikból energiát.

Te megteheted, iszonyatosan nagyot buksz rajta és rohadt kemény környezetszennyezést jelent, de még így is, gyakorlatilag a szomszédodat sem tudod vele meghajtani nemhogy az ipari fogyasztókat.

Egy kocsiaksi mondjuk 12 voltos, mondjuk 50 amperórás. Egy órán keresztül mondjuk 600 watt, kábé 20 forintnyi villamos energiát tárol, mondjuk fél kilowatt. Egymillió kellene belőle, hogy egy atomerőmű blokkot egy órára helyettesítsen. Egymás mellé rakva mondjuk száz kilométer. Négy blokk, az négyszáz kilométer, 12 órán keresztül az mondjuk 4800 kilométer. Persze télen néha hetekig csak tizedteljesítményen mennek a napelemek, ezért mondjuk azokat tízszeresen kellen túlméretezni, de ezt hagyjuk.

A 4800 kilométer aksi elérne háromszor Helsinkiig. :)

Remélem nem rontottam el a számolást, szerintem nagyjából korrekt becslés annak illusztrálására, hogy miért is lehetetlen napelemmel atomerőművet helyettesíteni. :)

Jah, és a kocsiaksi nem mélykisütésű, ha elkezded nappal feltölteni éjjel meg kisütni, akkor hamar tönkremegy. A mélykisütési aksik nyilván sokkal, de sokkal drágábbak.

Intruder71 2015.11.10. 23:30:31

@csak egy néző: lassan adhatjuk el a sok hülye németnek és osztráknak Somogy megyét, hogy telerakhassák savas akkuval.

Pipas 2015.11.10. 23:34:01

@Intruder71: "Értek a villamossághoz."
"Mindenki ért hozzá, amíg agyon nem csapja."

Úgy értem, hogy lediplomáztam belőle. :)

"Szerinted nálunk nem tárolnak elektromos áramot, hanem mindig s pillanatnyi fogyasztás szerinti szintekhez tudják kw/ sec szerint igazítani az erőműveket?"

Így van! Jól látod. Szinkrongenerátorokat használnak. Az egész EU hálozat össze van szinkronizálva, nem kell igazítani, csak az összekapcsolásnál. Ha az X erőmű generátora megpróbál lassabban forogni a hálózat visszatáplál és forgatja.

"Biztos értesz ehhez? Nyolcadikban tanultad? "

Ott is. :)

Intruder71 2015.11.10. 23:34:29

Na én léptem.
Mindenkinek jóccakát!
Holnap kiteszem a cégnél ezt az akkus okfejtést. Vidám reggel lesz.

Pipas 2015.11.10. 23:35:16

@Intruder71: "lassan adhatjuk el a sok hülye németnek és osztráknak Somogy megyét"

A németeknek nem aksi kell, hanem villany. Vesznek is, gondolom főleg szélcsendes éjszakákon. :)

Pipas 2015.11.10. 23:37:22

@Intruder71: "Holnap kiteszem a cégnél ezt az akkus okfejtést. Vidám reggel lesz.

ember100 2015.11.11. 00:07:57

Helló !

Sok okos ember :) eljutottunk a focitól a villamos energia tárolásáig :)
De azért van 1-2 megoldás ami persze pénzbe kerül de már használják pl. hidrogénre bontás , szivattyús tározós vízerőmű ezek atért valós megoldások és minden csak idő és pénz kérdése.
Régebben jobban megérte fával szénnel fűteni , ma viszont a gáz , elgázosító kazán a menő , olcsó !

Pipas 2015.11.11. 00:30:43

@ember100: "de már használják pl. hidrogénre bontás"

Ennek nem számoltam utána, nem néztem, hogy ipari méretben egyáltalán használják -e, de kétlem. Nagyon rossz a hatásfoka, merthogy utána el kell égetni a hidrogént ami hőerőművet jelent.

"szivattyús tározós vízerőmű"

Nos igen. A legnagyobb ilyen kínában van, annak mintegy négyszerese kellen az új paksi blokkok egy éjszakás kiváltására. A balaton vizének mintegy négyszereséről lenne szó pár tízméteres magasságba. Igazából megvalósítható lenne, de csak akkor, ha lenne valami hatalmas völgy jó magasan amit el lehetne zárni.

"ezek atért valós megoldások és minden csak idő és pénz kérdése."

Nem éppen. Fel lehet magasítani a balatont negyven méter magasra, ez tényleg csak idő és pénz kérdése, de soha nem tesszük meg, mert értelmetlen lenne, hiszen vannak jobb megoldások is.

"Régebben jobban megérte fával szénnel fűteni , ma viszont a gáz , elgázosító kazán a menő , olcsó !"

Ha az lenne az olcsó, akkor azt csinálnák.

2015.11.11. 02:50:13

@monddazigazatmar: na, erre én is emlékszem, amikor a jobb oldal volt ellenzékben, a kormánykörökből kiszivárgó vmilyen elképzelésre, tervre lecsaptak, és úgy tálalták, mint már eleve eldöntött kérdés volna, úgyhogy ebben semmi különbség nincs
csak akkor a közmédia nem volt pártfelügyelet alatt, és ott is megszellőzteték
süti beállítások módosítása