Ön szerint le kellene szedni a nemzeti dohányboltokról a fekete fóliáit?
2015. április 26. írta: Despota

Ön szerint le kellene szedni a nemzeti dohányboltokról a fekete fóliáit?

115089_nemzeti.jpg

Már alapból az is kérdéses, szükség van-e egyáltalán nemzeti dohányboltokra, de most inkább egy jóval lényegesebb és szó szerint életbevágóbb témával foglalkozunk a trafikokkal kapcsolatban. Rengeteg dohányboltot rámoltak ki az elmúlt közel két esztendő során, ennek egyik lehetséges oka az lehet, hogy kiváló célpontnak bizonyulnak a sötétítővel ellátott, kívülről beláthatatlan egységek. A rabló bemegy, elviszi, ami épp megtetszik neki, legyen szó pénzről, vagy épp az árukészletről és angolosan távozik. A járókelők semmit sem vesznek észre belőle, hiszen a törvény úgy rendelkezik, hogy az ajtónak minden esetben zárva kell lennie és sötétítővel kell eltakarni a fiatalkorú személyek elől a tiltott cikkeket, nehogy kísértésbe essenek. Az eladó pedig teljes mértékben ki van szolgáltatva a bűnözőnek. A kaposvári gyilkosság talán felhívja a figyelmet a törvény hiányosságaira és a trafikok sebezhetőségére, mindenesetre a kirabolt dohánybolt tulajdonos már leszedte mindkét trafikjának ablakait borító fóliákat. Szita Károly, Kaposvár polgármestere azt javasolta az eset után, hogy ne legyen kötelező a fólia, vegyék ki a törvényből az ezt előíró részt, de egyelőre nem tudni, szavai értő fülekre találnak-e, vagy továbbra is ragaszkodnak majd a "hatalmasok" a jelenlegi előíráshoz.

A DÖNTÉS

A bejegyzés trackback címe:

https://nagydontes.blog.hu/api/trackback/id/tr367399418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micsoda? 2015.04.26. 09:54:02

Dilettáns gondolkodásra vall, a felrakatása is.

pobeda 2015.04.26. 17:31:23

@micsoda?: Már akkor is tiltakoztak ellene.

a Lojalista 2015.04.27. 10:48:09

Aki ezt kitalálta és felvette érte a díjat, + azokat, akik meg is szavazták egyenként 1-2 hetes 12 órás+éjszakai munkára kötelezném, egy egy üzletbe egyedüli eladóként, lehetőség szerint nem bekamerázott és központ helyen lévőbe.

nick066 2015.04.27. 10:49:58

Birka egy ország ez, bármit meg lehet csinálni ezzel a néppel.
Ennyi dilettanizmussal máshol már régen elzavarták volna az .pj.k f.sz.r. ezeket a nagyszerű fiúkat (Takony, Lézerjani, Szarrágó, na meg az alcsúti törpejézus)

kalevaleez 2015.04.27. 10:53:37

a fóliázás bevezetésénél már tiltakoztak és megjósolták a veszélyét. orbánék ennek ellenére bevezették.

sommásan: minden áldozat vére orbánék bűne.

Kecses 2015.04.27. 10:55:34

Eleve a nemzeti dohánybolt egy hülyeség.

Prinzessin Erbsen 2015.04.27. 11:13:56

Szerintem azonnal le kellene szedni az összes fóliát, nem megvárni egy újabb halál esetet.
Nem vagyok híve a dohányzásnak, és a törvények be nem tartásának, de már az első rablásnál el kellett volna ezen gondolkozni. A polgári engedetlenséget itt nem tartanám túlzottnak. Persze ez ugye nem pártpolitika, erre nem fognak azonnal ugrani az emberek.

lavór 2015.04.27. 11:22:32

Véget kell vetni a trafikmutyinak.
Dohányzó fiatalokat most is látok, megoldották a tiltás ellenére (mint az várható volt) a dohánytermék beszerzését. Emellett már arról is rég olvastam, mekkora árbevétel kiesés is érte az államot a csempészcigaretták térhódítása miatt...? Tiltani egy dolog, a másik dolog, hogy sok értelme nincs... Lásd: kábítószerek, anno alkoholtilalom, szerencsejáték... stb...

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.04.27. 11:28:08

Milyen FEKETE fóliát? :DDD

Egyébként igen, a kirakatok üvegéről az áttetsző fóliát le kell szedni. A cigarettás dobozokat kell úgy elhelyezni, hogy ne legyenek függőleges ajtajú vitrinben, hanem mondjuk a pult fiókjaiból lehessen elővenni.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.04.27. 11:33:56

Miféle FEKETE fóliát? :DDD

Igen, az üzletek üvegéről az áttetsző fóliát le kell szedni.

A cigarettás dobozokat kell úgy elhelyezni, hogy ne lehessen őket látni. Mondjuk lehetne a pult fiókjaiból adni, vagy a függőleges vitrinek üvegét kell tejüvegre cserélni, vagy fóliázni.

báró Csekonics 2015.04.27. 11:34:05

Van egy kis éjjel-nappali a közelünkben, ott a vevőtér (kb. 4-5 nm) nemcsak a pulttal, de plexifallal is el van választva az eladóktól (és minden áru is a fal mögött van). Emiatt pl. kutyával is be lehet akár menni, mert teljesen veszélytelen az árukészlet tisztaságára, de hasonló rendszert el tudnék képzelni a dohányboltokban is.
(Persze kihegyezve a dolgot a biztonságra, tehát összesen csak egy kis kiadó-ablak legyen, mint pl. a pályaudvari pénztáraknál.)

Kecske-kápszta - nem?

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.04.27. 11:35:40

@Kecses:

"Eleve a nemzeti dohánybolt egy hülyeség."

Én nagyon nem szeretném, ha megint az élelmiszer boltokban tolnák a bagósdobozokat az emberek képébe.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.04.27. 11:40:39

fel se kellett volna rakni.

Mit lát odabenn a kiskorú?

Cigis dobozokat?! na bumm...

Csillagszemű Juhász 2015.04.27. 11:42:43

@Shlomo a halott zsidó terrorista: Mert? Félsz, hogy akkor rászoksz? Vagy félsz a dobozoktól? :)

VercsiHugi 2015.04.27. 11:47:36

És mi lenne, ha a cigiket tartanák zárt szekrényekben, mint pl a gyógyszereket a gyógyszertárakban? Akkor lehetne az ablak fólia nélkül, viszont nem látszana az a randa bagó sem, amit ugye a gyermek otthon a szülei kezében úgyis lát, úgyhogy tulajdonképp a lefóliázással adunk a sz@rnak egy pofont.... és a rablóknak és gyilkosoknak lehetőséget...

Sir Galahad 2015.04.27. 11:57:50

Esetleg lehetne egy raszterszerű fólia, amitől a dohányárut nem látni, de azt, hogy a bent mozgó alakok mit csinálnak, igen. Hozzáteszem, ezt a vitát jobb lett volna a trafiktörvény előtt lefolytatni, de a hisztérikus légkör ezt nem tette lehetővé - és ebben, ha tetszik, ha nem, az ellenzők és a támogatók egyaránt hibásak.

sivatagi n. 2015.04.27. 12:10:51

Értjük. Tehát ennél a bagatell gyilkosságnál a fólia a probléma, nem pedig az, hogy a liberálisok által felheccelt etnikumnál a rablógyilkosság és a nők elleni nemi erőszak mindennapos sport.

Törvényi hiányosság is inkább a túl enyhe büntetési tételekben van, de ti libsik mindig megragadjátok a lényeget. Ezért szeret bennetek úgy a nép.

Csillagszemű Juhász 2015.04.27. 12:34:19

@sivatagi n.: Kik azok a libsik? Akik szerint a fólia egy baromság? Okos eszmefuttatásod van... Tudsz még ilyet?

É2I 2015.04.27. 12:40:10

Eleve a trafik mutyi egy "Nemzeti" szégyenfolt.
De a "Nemzeti" törpét ez nem zavarja, igaz, hogy azóta több száz rablás és mostmár gyilkosság is történt, de csak előre a rákosi úton!

Megvédjük a gyerekeket a csúnya cigarettást dobozok látványától, max egyikük anyja nem megy haza többet, kit érdekel. Járulékos veszteség.

Várom már mikor tiltják be a potrohos hasat, mer akkor lehet menni osztrákiába zsírt leszívatni.

thj 2015.04.27. 12:49:54

Azt se kéne elfeledni, hogy a dohányzás mennyi halálesethez járul hozzá. Ha a fólia csökkenti a rászokás veszélyét lehet, hogy több életet ment meg.

sivatagi n. 2015.04.27. 12:51:08

@É2I:

Szerinted a fólia a fő probléma? Nem inkább az, hogy van egy liberálisok által kitenyésztett és felheccelt réteg, amelyik gátlástalanul gyilkol és követ el egyéb erőszakos bűncselekményeket? Az összes hülyelibsi fóliázik meg nemzeti trafikozik, de a persze a lényegről mélyen kussolnak. Legfeljebb akkor nyitják ki a pofájukat, ha a bűnözők jogait kell védeni. Majd ezt a gyilkost is jól megvédi valami TASZ-os libsi majom. A fólia lesz a hibás. Meg Orbán.

Indriq 2015.04.27. 13:13:14

@sivatagi n.:
meséld már el nekem, ki ez a réteg....

Amúgy pedig igen, minden csepp vér a törvényt megszavazók kezén szárad (fidesz+kdnp tuti). Hoztak egy olyan törvényt, ami gyakorlatilag ideálisan előkészíti a terepet a bűnözésnek. Jó, hogy nem az volt a törvényben, hogy csak egy ember árulhat elsötétített boltban kamera nélkül.

É2I 2015.04.27. 13:50:33

@sivatagi n.: Mondtam ilyet? Ugyanakkor a te általad vázolt problémát is látom.
Az viszont biztos, hogy várható volt egy ilyen vetülete a dolognak. Az idióta rablók, gyilkosok nyilván felbátorodnak egy elsötített trafikban, ahol kintről nem lehet belátni. Sőt azok is felbátorodtak akik amúgy fosnak ilyesmit elkövetni.
Jelezték is nekik, hogy ezzel baj lesz, de a nagy politikusi pökkhendiségükben meg se akarták hallani. És most, hogy nagy baj lett belőle lapítanak, mint szar a fűben.
És én nem húznám ezt etnikai csoportra -bár én sem szeretem az egyes népcsoport életvitelét-, inkább a szegénységre, tanulatlanságra. Ebben kéne serénykedni a nagy kdnp-nek meg fidesznek. De pont ellene mennek, még nagyobb szakadékot képezve az emberek közt.
Nekik ezt pont jó, hisz amíg egymással marakszunk ők simán halásznak a zavarosban.

vezér01 2015.04.27. 13:53:22

Nagyon ostoba az az ember,aki a fóliázást kitalálta. Elintézném,hogy ennyi ésszel csak utcaseprő közmunkásként ronthassa a levegőt.Ahol otthon az egész család bagózik,előbb-utóbb a gyerek is rágyújt. Én a trafikba jártam a napilapért ,bélyegért,képeslapért,mégsem lettem dohányos. Sajnos ma hallottam Görényi üzlettársának /Pintér,vagy ki/ a véleményét, semmi jóra nem számíthatunk. Szerinte semmi összefüggés nincs a fólia és a rablások között.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.04.27. 13:55:07

Azért elég sok olyan bolt, műhely, stb. van ahova nem látsz be kívülről. A dohánybolt hasznából pedig cseppet sem árt, ha kijön mondjuk egy vagyonőr. Lőn csoda a rablás is kockázatosabb lesz, és a kiskorúak védelme is megmarad.

De ugye amíg a t. tulajdonos fóliát tépkedne, de mondjuk egy jobb riasztóra (mondjuk rendőrségen is szól) és kapcsolódó kamerára is sajnálja a pénzt, nemhogy vagyonőrre, addig a megoldás semmit sem ér.

Ugyanis a dohánybolt nem a fólia miatt speciális. Sok hasonló helyre, ha nem lenne fólia akkor se néznek be túl sűrűn. Pláne olyan órákban, amikor nincs is nagy forgalom. A fólia levakarása semmit sem ér.

Az sokat ér, ha legalább 2 ember van a boltban. A raktárat, irodát, eladóteret, stb. is egybe véve. Vagy ha másik bolt eladója lát rá.

A plexifal, és sok más megoldás ami miatt nehezebb hozzáférni az eladóhoz szintén belefér, és egyáltalán nem tilos.

É2I 2015.04.27. 14:11:10

@Válasszunk: Sőt! Ha már a NAV-hoz kötelező a péntárgépeket online bekötni. Lehetne a trafikosokat kötelezni valami riasztó+ kamera kombóra ami a közeli őrsre adja be a riasztást.
Már a tudatra, hogy kötelezően van bent kamera, meg jön a rend komoly őre kevesebb lenne a rablás.
Nem beszélve arról, hogy a lócitrom rugdosóknak ki lehetne adni a célfüggvényt, hogy sűrűbben térjenek be a trafikokba , jelenlétük megint csak lenne visszatartó erő. Persze tudom, a trafizás hoz pénzt, nem ez.

Négyes_ 2015.04.27. 14:22:25

Vajon mi kell még ahhoz, hogy végre rájöjjenek: igenis le kell szedni azokat a k.rva fóliákat?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.04.27. 14:55:43

@É2I: Persze. De a kötelező megoldás előírásában nem hiszek. Abban viszont igen, hogy az ilyen veszélyeket a tulajdonosnak fel kell mérnie... Ha nem gondolkodik és veszélynek teszi ki a munkavállalót akkor ültessék le.

Hamar lenne plexifal, őr, késelést nehezítő bútorzat, riasztó, második eladó vagy más megoldás.

És ezért nem stimmel a cigányozás, mert sok rabló sem az, de a tulajdonos, aki veszélyezteti az alkalmazottait sem az, a kapcsolódó korrupciós ügyek szereplői sem azok, és a kötelességüket megszegő hatósági személyek sem.

De a szegénység említése sem stimmel. Mert aki kevesebbet kap, de más a kulturális háttere az nem lop, rabol és kocsmában múlatja az időt... Hanem megtermeszti a zöldségeket a kertjében.

A bűnözés oka az empátia hiánya. A korrupt ember nem tud azonosulni a közérdekkel. A tulaj, a saját hasznát féltve nem azonosul alkalmazottakkal, gyerekekkel. Az adott tolvaj nem azonosul az áldozattal. Erre lehet oka az eltérő nemzetiség, de ugye uzsora kapcsán sok más is.

para_noir 2015.04.27. 14:55:48

@Válasszunk: jó nagy hülyeségeket beszélsz, a riasztógomb bankok esetében sem akadályozza a bankrablást, ráadásul ha minden dohányboltban riasztógomb lenne, a rabló első mozdulata az lenne, hogy leütné/leszúrná az eladót, hogy ne nyomhassa a gombot. A biztiőr a másik kretén felvetésed, mert legalább kettő kell belőle váltásban, ami 2X kb 180-200 ezer forintot jelentene a boltosnak, nem hinném, hogy ez kigazdálkodható, főleg egy nem fővárosi, nem óriás forgalmú boltban. A dohánybolt meg igenis speciális, mert biztos, hogy nagy pénz van bent, és maga az áru is értékes, jól mobilizálható, szóval nem sarki kisbolt mosóporral meg száraz kiflivel. A fóliázás egy kikényszerített kriminalisztikai öngyilkosság, két rabló esetén az egyik tartja/zárja az ajtót, a másik pakol, addig maradnak és azt csinálnak, amit csak akarnak, kívülről láthatatlanok. Mondj még egy üzlettípust, ahol ez így van...

É2I 2015.04.27. 14:57:20

@Existimator: Az, hogy valamelyik rokonyt szúrják le a trafikmutyi bótban. Csak általában szerencsétlen alkalmazottak vannak a pult mögött, nem a tender győztes tulaj.

para_noir 2015.04.27. 15:00:22

@É2I: szinte minden rablásról van kamerafelvétel, nézegesd vissza Riasztásokat, Kékfényeket. Sokat nem érnek. Egy 100 forintos szemnél kivágott sísapka, és a segged törölheted a kamerafelvétellel.

Rébusz 2015.04.27. 15:01:55

Fel sem kellett volna rakni őket, sőt az egész dohánybolt ötletet ki sem kellett volna találni. Szülő vagyok, mégis elítélem. Már "a nép" a dohányboltok kialakítása előtt mondogatta, hogy nem lesz ennek jó vége, a bűnözőknek egy ilyen üzlet csak felhívás keringőre. A gyereket babakocsistul kint kell hagynom az üzlet előtt, vagy ha utánam tipegett, akkor udvariasan kitessékeltek minket, a kutya bemehet. Pedig csak innivalóért mentem volna be, mert a tikkasztó hőségben mind elfogyott, ami nálunk volt. A gyerekek tudják mi fán terem a cigaretta, az első szavak között van, amit megért egy totyogó, aki 1,5 évesen és utána is még jó ideig tücsköt-bogarat, mindent felszedne a földről, még azt is, csak aztán a jó szülő mondja neki, hogy fújj, cigaretta, ne nyúlj hozzá.. Mi lenne, ha a szülő nevelhetné a gyerekeit és nem a politikusok? A gyerekek otthon, utcán is látják, mi fán terem a cigaretta és ha venni akarnak, akkor arra kapható környékbelieket, hajléktalanokat kérnek meg arra, hogy csekély juttatás ellenében vegyenek nekik. Addig ők kint várakoznak. Így még egy kis bátorsági próbára (meg mert szólítani egy felnőttet, sőt még le is fizeti) is büszke lehet a dohányzó kiskorú. Az egész koncepció úgy hibás, ostoba, ahogy van.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.04.27. 15:06:35

@para_noir: Pofád van beszólogatni, csakhogy szerinted biztos van pénz, de ugyanakkor közlöd, hogy nincs pénz őrre. Ha egy eladó van (adott műszak) akkor szerinted a vagyonőr munkaideje a váltás miatt a fele kell, hogy legyen... Ami azért nem jellemző.

A hasonló riasztó gombok rengeteg helyen köszönik, de tökéletesen működnek. Pont azért, mert az aki ez esetben azonnal szúrna, az pontosan tudja, hogy onnan a tét előre megfontolt szándékkal, aljas indokból. c minősítő körülményekkel kezdődne, és életfogytiglannal végződne. Ha van kamera is, hagy ott nyomokat akkor gond van.

A dohányboltban érték? El vagy tájolva. Nézzél be öreg egy mobiltelefonokat, stb. áruló szaküzletbe. Tippeld meg, hogy egy hátizsákot meg max 2 szatyrot áruval megtöltve honnan hozol el több pénzt. Ékszereket, márkás ruhákat, stb. nem is említettem.

Két rabló, szervezetten, gyilkosságra készen pedig nem fog szarozni dohánybolttal. Nem véletlen, hogy ezek eddig piti, kezdő bűnözők célpontjai voltak. Ugyanis a maximális elvihető zsákmány, amihez teherautót is kell pakolni is kevesebb, mint az egy ékszerésznél szinte azonnal összeszedhető, kis táskában elvihető szajré. Hoppá. Ott is pánikgomb van.

Tudom, az ékszerészek, az eddig statisztika mögött látható rablók, tulajdonosok, biztosítók szakembere mind hülyék, csak a beszólogatással nyitó (talán otthon nem nevelték meg?) para_noir a helikopter, ugye?

para_noir 2015.04.27. 15:09:43

@Rébusz: teljesen igazad van, a teljes koncepció totálisan élettelen, nyilvánvaló, hogy olyan pökhendi öltönyös fószerek találták ki, akiknek a valósághoz nem sok közük van, és hibás, homályos elképzelések alapján tekintenek a világra. Egészen gyermekien dilettáns gondolat, hogy ha majd nem látják a boltban, a kirakatban a cigarettát, nem gyújtanak rá. Van olyan ember a világon, aki egy doboz cigi látványa miatt szokott rá a dohányzásra?? Szerintem teljesen nyilvánvaló, hogy a cigizés forrása az esetek 99%-ában a dohányzó barát, barátnő, haver, társaságbeli, szülő, rokon, nem pedig egy csomagolóanyag.

para_noir 2015.04.27. 15:14:35

@Válasszunk: nem a váltás miatt te agyhalott, hanem mert nem fog senki heti hat napot dolgozni 10-12 órában bazmeg. A dohányboltban meg arányaiban kurva nagy érték van, mivel a lakosság 40-50%-a dohányzik, többségük napi egy doboz körül, ergo 10 emberből naponta kb 3-5 bemegy a boltba és pénzt hagy ott, átlagban egy ezrest. Csak napi 200-300 betérővel kalkulálva zárásra ugyanennyi ezer van a kasszában , mindez egy olyan helyen, amit az ajtó eltorlaszolásával hermetikusan el lehet zárni a külvilágtól. Kell-e még magyarázat ahhoz, hogy ezek mennyire vonzó körülmények egy rablónak? Falun kisebb a bevétel, de a kockázat szintúgy kicsi, és vidéken a havi 3.400 ezer pluszkiadás biztiőrre egyszerűen értelmetlenné tenné az egész dohányboltosdit. De ha neked ez mind ilyen sötét, akkor hagyjuk, nem is értem, akkor szerinted mi lenne a jó? Csináljanak erődítményt a dohányboltokból ahelyett, hogy levennék azt a kurva fóliát?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.04.27. 15:17:49

@para_noir: Persze kedves paraszt noir. A teljes szakma aki a kamerákat használja, a biztosítók akiknek pénze múlik rajta, mind hülye, csak te vagy a helikopter.

Annak a kamarának alapvetően 3 funkciója van.

1.) A hasonló sísapkás alakok, akik azt le / fel veszik, járműbe szállnak feltűnő. Így ennek le / felvételekor is könnyen lehet tanú. Ez a kockázat visszatart embereket.

2.) Azt a sísapkát fel kell venni. A rablások többsége viszont nem előkészített profi bűntény, hanem bizony lehetőség szülte amatőr próbálkozás. Na amikor felmerül, hogy a kamera miatt el kell valahova menni... A rablás meg sem történik. EZ a fontos funkció. És a most szúró amatőr hülyegyerek, aki a felismeréstől fél, a kamera esetén pont nem az alkalmazottól fog félni... Nincs oka szúrni.

3.) A kamarának jó esetben nem csak az a funkciója, hogy utólag van felvétel, hanem az is, hogy nézik. Így biztos lehetsz benne, hogy jön a riasztás. Általában a raktárba, irodába, sok értékhez úgysem látnak be kívülről. Egy rögtön jövök táblát kitenni és hátravinni az eladót sem lehetetlen, ha már két fős profi csapatokat vizionálsz.

Ellenben, ha a kamerát BÁRKI nézheti távolról, és nézi is, és jelez a rendőrségre, járőr szolgálathoz, akkor a bűncselekményre jutó idő rövidül, a várható haszon alacsonyabb, a kockázat magasabb lesz.

Megjegyzem a jó riasztó kapcsoló trükkje az, hogy nem csak a pánikgomb megnyomásra riaszt csak. Hanem adott feltételek esetén VAGY megnyomsz egy gombot VAGY riaszt.

Ezek feltételeit, az aznap szükséges kapcsolót az átlag rabló nem tudja. Azaz a riasztás kb. biztosan megtörténik.

prakp 2015.04.27. 15:18:22

@Válasszunk: Nem akaralak elszomorítani, de fix százalékkal dolgoznak. Nézz utána a nemzeti nagykernek.

@Rébusz: +1

prakp 2015.04.27. 15:19:36

@Válasszunk: Azt a kamerát még nem találták fel sajnos, ami bármit is megelőz.

para_noir 2015.04.27. 15:24:19

@Válasszunk: szállj már le a "kamaráról" baszki, az a nyomozásban, felderítésben segít (esetleg, ha valaki olyan hülye, hogy fedetlen fejjel megy be), attól még ugyanúgy kirabolják az üzletet, Hány kamerafelvételt lehetett látni dohánybolt rablásról, ezret? Lehet nézegetni utólag a felvételt, de attól még a rablás megtörténik, elég egy bukósisak, egy sapka, és baszhatod a kamerádat. A fordított pánikgomb meg már mi hülyeség? Rajta áll, és ha ellép róla, riaszt? Kurvára élettelenül gondolkodsz...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.04.27. 15:35:24

@para_noir: Amit állítasz még mindig nem igaz. A nyitva tartás nem feltétlenül ennyi. Ha egy eladó van, akkor az őr is ugyanannyit van ott... Nézd öreg, az hogy a jó édes anyád nem tanított meg viselkedni, az egy dolog. Nyugodtan agyhalottazz másokat, legfeljebb elküldenek oda ahova való vagy. Hogy annyi eszed nincs, hogy végig gondold, hogy a biztosítók miért úgy értékelik a kockázatot ahogy, és jobban értenek nálad hozzá egy másik.

De hogy szerinted "senki" sem fog X időt dolgozni ott... De az eladó mégis annyit dolgozik...

Majd feltételezel egy napi forgalmat. Öreg. Bankkártyát még nem láttál? Hoppá, a forgalom jelentős része arról megy. De nézzük tovább a problémákat. A váltópénzen kívül minden pénz berakható olyan széfbe, ami van pénzbedobó nyílás, és amit nem tudsz megmozdítani. Pénzt nem tudsz érdemben elvinni.

A potenciálisan elérhető zsákmány immár minimális, mert a cigi még mindig nem olyan értékes mint az ékszer vagy a telefon vagy...

Feketepiacon árulva 2 fegyveres rabló elvisz 2-3 hátizsknyi cigit, és ezért életfogytot használ? Ja, meg a váltópénzt, aprónak...

Nem véletlenül nem ilyen esetekkel van tele a média, hanem olyan amatőrökkel akik éppen kicsit megszorultak, eszükbe jut egy hülyeség, nem kell felkészülni, így nincs idejük lebeszélni magukat, bepánikolnak, hülyeséget csinálnak.

Ráadásul a trafikok kapcsán lehet látni azt, hogy a megemelt árréssel (10% felett van) bőven kijön a vagyonőr. Hiszen az általad becsült számok alapján a várható profit ennél magasabb. Főleg akkor, ha végig gondolod hány emberre nyithatnak egy dohányboltot.

Így a boltban lévő pénzt egyértelműen túlbecsülöd (bankkártya, napközben elvihető bevétel) és optimális esetre (amikor teljes bevétel ott van már) számolsz, nem figyelve arra, hogy ekkor már a főnök is ott szokott lenni.

Kihagyod a pénzbedobós széfeket (alap dolog). Az eddigi opportunista rablók helyett profi csapatot vizionálsz ignorálva az eddigi tényeket... A boltok ismert profitját alul becsülöd...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.04.27. 15:42:31

@prakp: A fix %ból számolok.

@para_noir: Nem lelépnie kell róla. Csak amikor jelez egy led nem nyomja meg a gombot...

Ha viszont nem fogod fel, hogy a kivágott sapkához, bukósisakhoz fel kell készülni, az a felkészült profi rablók módszere, a trafikrablásokat pedig javarészt nem ilyenek követték el, a te bajod.

para_noir 2015.04.27. 15:49:43

@Válasszunk: A kriminalisztikáról lövésed sincs. "Feketepiacon árulva 2 fegyveres rabló elvisz 2-3 hátizsáknyi cigit, és ezért életfogytot használ? Ja, meg a váltópénzt, aprónak..." - ööö, mintha a mostani esetben 22 ezer forintért gyilkolt volna valaki, nem rémlik? Olyan, mintha hollywoodi filmekből merítenéd a tudományodat. A legtöbb dohánybolt rabló nem az ékszerlerakat helyett megy a dohányboltba, hanem azért, mert ott tuti van pár tízezer forint, meg olyan áru, amit mindig, minden körülmények között azonnal pénzzé lehet tenni, pluszban a fóliázás miatt kb kockázatmentes a rablás. Nem véletlen, hogy nem ruhaüzleteket szoktak rabolni, ott lopni szoktak, a dohányboltban biztos pénz, jó áru, és kis kockázat van. A legtöbb rabló nem milliókra megy, ez nem az Oceans Eleven, hanem nyomorult, de agresszív idióták, akiket vonz, hogy a dohányboltban tuti van 50-100-150 ezer forint, de ha nincs annyi, két zacskó telerakva 20-30 karton cigivel még aznap jelent 20-25 ezer forintot. És nem az a megoldás, hogy telerakjuk biztiőrrel (mert bármilyen durva, a dohányboltos a pénzért dohányboltozik, és nem fog havi 4 kilóért biztiőrt alkalmazni), meg erődítménnyé alakítjuk, hanem levesszük azt a szaros fóliát, hogy a rabló ne tudjon fedett térben korlátlan ideig mozogni. Ennyi baszki, nem kell széfet csinálni az üzletből, csak átlátható ablak kell.

para_noir 2015.04.27. 15:51:31

@Válasszunk: áruld már el, hogy mennyi felkészülést igényel egy bukósisak, vagy sapka felvétele? vagy szerinted úgy megy, hogy sétál az ember az utcán, elmegy a dohibolt előtt, és eszébe jut, hogy ó, bazzeg, hát ide bemegyek és jól kirablom....Lassan nem tudlak komolyan venni....

élhetetlen 2015.04.27. 16:25:49

@Válasszunk: Kérlek, ne osszál ki engem is, csak engedj meg pár gondolatot. . A pánikgomb késleltetett segítség. Ha elfordul az áruért, és leütik, még késleltetetten sem segítség. A kamera legfeljebb a rendőrségnek segítség utólag. „ha „nézik”, akkor is csak késleltetett segítség.
Biztonsági őr. Akkor már inkább egy 120 kilós, fitt férfi eladó, de egy dohánybolti eladói állás a „nemzeti” előtt nem volt az a kifejezetten veszélyes állás, ez valószínű, hogy fel sem merült. A fóliázást pedig törvényes veszélyetetésnek tartom. Volt itt a sarkon egy újságos trafikos, két üvegfallal az utca fele, ott, érdekes módon egyetlen rablás sem történt anno. Óriási a különbség aközött, hogy akárki megláthat az utcáról, és segítséget hívhat, vagy biztos, hogy nem lát meg senki, ha valaki bejön, legfeljebb azt is leütöm.
Tudom, nyílt utcán is történnek rablások, de ritkábban, mint a félreeső, nem látható részeken.
A fóliák leszedése nem old meg mindent, de sokat segíthet.
A trafik meg nem peepshow, onnét nem hozzák ki az utcára az árut, itt meg megvesz a paci, kihozza, rágyújthat. Mi értelme van a bolt elzárásának a külvilágtól?

KUHULIN 2015.04.27. 17:01:59

A legtöbb ékszerboltba is csak úgy lehet pl. bemenni, hogy csengetsz és megnézik a fejedet (igen a kamera is) és utána nyílik az ajtó. Ezt is be lehetne vezetni. Attól, hogy nincs fólia még simán kirabolhatják a trafikot, nem szoktak órákig bent ácsorogni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.04.27. 17:03:23

Alapvetően cél az, hogy a dohányzást semmilyen módon ne népszerűsítsük, mert másokat veszélyeztet. A kérdés az, hogy ebből engedsz és a dohánybolt olcsón üzemel, nagy hasznot hoz, menő az egész... Sokan halnak meg tüdőrákban. Ilyen szempontból a passzív dohányzás okán vannak áldozatok.

Vagy azt mondjuk ez ellen védekezünk, aki pedig mérget árul és ez masnak is árt gondoskodjon a biztonságáról. Ha drága, drága. A csempészett cigiért pedig sitt... 3. Csapás után hosszú. Aki venne csempészcigit felderítő osztály zsaruitól az is megy utána.

Az utólagos segítség lehetősége a bűnözők kockázatát növeli így visszatartó erő.

Az ajtót bezárni sem ér semmit a profi betörő ellen, ha az mindenképp be akar menni, az egyszerű riasztó sem... Mégis bezárjuk az ajtót, hogy ne vonzzuk, hanem taszítsuk a bűnözőket.

élhetetlen 2015.04.27. 17:09:20

Itt egy szuper cikk, ami nem kommentelhető, de a témáról szól.
inforadio.hu/hir/belfold/hir-721347
Ebben az országban már nincs egy normális ember sem? A Magyar Dohány Kiskereskedők Egyesületének titkára szerint „fiatalkorúak teljes védelmét alapvetően az szolgálná, ha magának a dohánytermék értékesítésének ne lennének tanúi”. És akkor a 16 évesek nyilván azt hinnék, hogy nagyon rossz embereknek (dohányosoknak) a szolgálaton kívüli mikulások hozzák a cigit. Normális? Segítek. Szalagfüggöny a cigis pult elé, azt nem kell húzogatni. Benyúl, kiveszi, teste takarásában leteszi az átadó pultra. Az átadó pult utca felé eső részére egy 0,5x0,5 m-es kívülről átláthatatlan üveglap. De látni az eladót, hogy él-e még. Ha már mindenáron takarni akarják az árut, és titkolni azt a tényt, hogy amire rágyújtanak a bolt előtt, az onnét származik.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.04.27. 17:17:52

@para_noir: @prakp: Tudom, hogy zsarukat akkor láttátok amikor bevitték anyátokat a sarokról...

De pl. a mostani rabló sem az volt aki ugy indult el otthonról, hogy rabolni megy ezért vett egy bukósisakot a várható zsákmány duplájáért. Bukósisak 2 esetben van az embernél az utcán.

1. Ha motorozik...
2. Ha az eltervezett rablás kapcsán mérlegelt, átgondolta, vett eszközöket (volt rá pénze), végig gondolta mit és hogyan... Majd a kockázatot ismerve elindul.

A trafikot nem így rabolták ki. Sőt egyetlen trafik rablás mögött sem olyan bűnöző volt, aki életvitelszerűen rabolna, eltervezte volna és vett volna hozzá bármit

lékek és ellensúlyok 2015.04.27. 17:42:32

Talán nem kéne politikai tőkét kovácsolni ebből a tragédiából.

De ha már ide tévedtünk, üsse kő. Előre bocsátom, itt elsősorban az emberi aljasság az ami szerepet játszott, és azt kívánom az elkövetőnek, hogy olyan rabok közé kerüljön, akik megvetik a gyilkosokat. Ennyi.
A hozzátartozókat pedig rendkívül sajnálom, én rettegek attól, hogy az én gyerekeimmel is hasonló történhet. "Egy dolog biztos onnantól a bosszú vágya fűtene"

Nos nézzük a dohány boltokat. Az elsötétítés valóban marhaság.
Azt azonban hozzá kell gyorsan tenni, nem csak a dohány boltokba nem lehet belátni !
Rengeteg olyan kis üzlethelység van, amely az utcafront felé egy zsúfolt kirakatból, és egy mindenféle reklám felületekkel, és egyéb értesítő papírokkal teleragasztott ajtóból áll, belátni tehát nem lehet.
Miért szaporodtak meg mégis, speciálisan a dohány boltok ellen elkövetett támadások ?
Véleményem szerint ebbe bele játszik az ellenzéki sajtó is, (ha már politizálni kezdtünk) amely már régóta trafik mutyizik, azt az érzetet sugallva, hogy a dohány boltok hatalmas forgalmat bonyolítanak. Hiszen egy mutyinak akkor van értelme, ha komoly pénzeket hoz. Talán ez az a rejtett faktor még, ami fokozta az érdeklődést a dohányboltok irányában.

2015.04.27. 18:11:58

Istenem bazdmeg..... a fólia a hibás, meg a törvényalkotó, persze. Véletlenül sem az a fasz, amelyik képes 3 napi napszámnak megfelelő pénzért nyakonszúrni valakit!!!

Egy rakás olyan bolt van, ami nem dohányt árul, hanem mást és nem látni be, azokat nem akarjátok bezáratni?

Én sem komálom Orbánékat, de bazzeg minden szarral nekik esni, az már kurva szánalmas. Persze az ezeket tápláló politikai oldal is oda jutott, ahová az ilyen hülyék valók. Darabokra hullva ugatnak hülyeségeket.

2015.04.27. 18:19:47

A dohánybolt tulajdonosa fizessen kemény kártérítést a lány családjának, mert nem tudta biztosítani munkavégzés alatt a munkavállaló testi épségét és az életét. Ez az én javaslatom. Egy kiváló jogász a tulaj gatyáját is le tudná perelni ezzel az üggyel, a csóka majd leboltolja a többit a fityesszel, akitől a jó mutyit kapta.

nu pagagyí 2015.04.27. 18:22:49

A trafikmutyi szenvedő alanya az éhbérért dolgozó alkalmazott. Remélem a Fidesz kisöprése után megszüntetik az exkluzív üzletelési lehetőségeket és a mutyigazdaság helyett ismét visszaadják a társadalomnak a szabad vállalkozás jogát.

2015.04.27. 18:23:31

@Jules Verne: Még véletlenül sem a gyilkos mi? Elmebeteg,

2015.04.27. 18:26:35

És igen, ideje lenne újra akasztani is, mert ha ezzel az elrettentő formával értékes életeket tudunk menteni a társadalomnak, akkor igenis legyen akasztás. Aki elveszi más ember életét, azt lógassák fel. Ennyi. Aki milliárdokat sikkaszt, azt is. Na jó, ezzel ne keverjük, mert akkor nem fogják megszavazni.
Ha most nekem valamelyik tökorrú azzal jön, hogy aláírtunk valami egyezményt és ezért nem lehet, akkor azt mondom neki, hogy bekaphatja, mert a kétharmaddal mindent lehet. Most megmutathatnák a narancsos bolsevikok, hogy mennyire kemény legények.

2015.04.27. 18:27:28

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: "Még véletlenül sem a gyilkos mi?"

Aha, szóval tied a bolt?

2015.04.27. 18:28:18

@Jules Verne: "a kétharmaddal mindent lehet. Most megmutathatnák a narancsos bolsevikok, hogy mennyire kemény legények. "

Hiába kiáltasz diktatúrát, a kétharmaddal sem lehet mindent. Halálbüntetést visszaállítani például nem lehet. Bár arra szerintem is szükség lenne.

2015.04.27. 18:29:06

@Jules Verne: Látom nem sok észt adott neked a sors.

2015.04.27. 18:30:04

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Egyébként meg hülye vagy, mert én munkavállalói szemszögből beszéltem. Nyilván a gyilkost fel kellene kötni, de ha lecsukják, akkor mi tartjuk el. Így jó lesz neked?

nu pagagyí 2015.04.27. 18:30:34

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: A fólia ártatlan, a rendszer kialakítója bűnös. A trafik vonzza a bűnözőket, mivel általában egyetlen alkalmazottat rejt a sötét lyuk, összezárva a nagy értékű árukészlettel és az eladott áruért kapott készpénzzel.

2015.04.27. 18:32:21

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: "Halálbüntetést visszaállítani például nem lehet."

Akkor konzultálja ezt le velünk Orbán elvtárs, majd meglátod, hogy lehet. Az usákoknál is van halálbüntetés.

2015.04.27. 18:32:44

@Jules Verne: Te akarsz ártatlan embert büntetni egy gyilkosságért, csak azért mert neked nem szimpi a trafik-rendszer és én vagyok a hülye? :-)

2015.04.27. 18:33:46

@Jules Verne: Az az USA és nem az EU.

2015.04.27. 18:36:55

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Nem egészen. Természetesen hülye vagy, mert még mindig nem fogtad fel, hogy a munkáltatónak felelőssége van, akár narancsos, akár zöldszemű. Talán a sötét középkorban nem fizetett a főúr, ha a jobbágya felborult szántás közben, de ma már nem így van.

2015.04.27. 18:39:15

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: " Az az USA és nem az EU."

Jó, tökorrú, de az EU-nak nem vagyunk gyarmata. Nem figyelsz, amikor Orbán elvtárs a monológjait szónokolja?

2015.04.27. 18:43:44

@Jules Verne:

1. A munkáltatónak hogy a picsába lenne felelőssége rajta kívülálló dolgokért? Munkaruha, védőfelszerelés érthető, de idióta barmokért, akik kést rántanak, nem felelhet.

2. Süt a dumádból, hogy te csak azért akarod büntetni a trafikost, mert a kis fejedben aki trafikos, az biztos köcsög fideszes is, te meg nem bírsz túllépni rajta, hogy még 3 évig el kell viselned a Viktort minimum.

3. Befejezem a szellemi párbajt, mert időközben kiderült, hogy fegyvertelen vagy.

2015.04.27. 18:48:11

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Magyarul, nem érted amit mondok és nincsenek érveid. Vagyis tényleg hülye vagy.

2015.04.27. 18:49:51

Jólvan, kisfiam, menjél szépen aludni, mert már össze-vissza beszélsz, aztán holnap az oviban baj lesz.

para_noir 2015.04.27. 19:05:44

@Válasszunk: te kibaszott szerencsétlen hülye, legalább a híradókat nézted volna, az már most kiderült, hogy a csávó kurvára eltervezte a rablást, sőt, több dohányboltot akart kirámolni, hogy abból kezdjen új életet, mert elköltözött otthonról. Ezt ő mondta, te fasz. Mellesleg hogy a picsába bírsz olyan marhaságot mondani, hogy a rablások mögött nincs eltervezettség, szerinted tényleg úgy megy a rablás, hogy megy valaki az utcán, aztán hirtelen eszébe jut, hogy óbazmeg, de jó lenne rabolni egyet spontán, és bemegy az első üzletbe? Nem feltűnő, hogy az összes dohányboltos kamerafelvételen sisakos, sapkás, maszkos rablók vannak? Biztos motorosok meg fázós fejűek, nem direkt vették fel a rabláshoz.

zobod 2015.04.27. 19:15:00

Inkább az akasztófát kellene visszahozni.

lékek és ellensúlyok 2015.04.27. 19:54:32

@nu pagagyí:

"A fólia ártatlan, a rendszer kialakítója bűnös. A trafik vonzza a bűnözőket, mivel általában egyetlen alkalmazottat rejt a sötét lyuk, összezárva a nagy értékű árukészlettel és az eladott áruért kapott készpénzzel. "

Fentebb már leírtam, de megteszem a kedvedért is. Számtalan kisebb üzlet van, ahova nem lehet belátni, és tömve van értékes áruval.
Amiért mégis a trafikok lettek népszerűbbek, az azért is van, mert mindenki azt hiszi, hogy ott olyan kib.szott nagy pénzeket szakítanak, hogy érdemes kifosztani. Hogy miért hiszi ? Mert az ellenzéki sajtó évek óta trafikmutyizik, azt sugallva, hogy abban valami baromi nagy üzlet van. Aztán bemegy az állatja, és távozik 22000 Ft+al. Délután annyi van a kasszában ! Vágod már ?

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2015.04.27. 20:48:04

@Csillagszemű Juhász: ostobasag lenne mindenutt arulni. minden civilizalt orszagban korlatozva van a hozzaferes. kanadaban sőrt is csak sőrboltban kapsz. nincsenek is hajnalban melo elott roviddel kezdo alkeszek szazezrei...
miota nincs cigireklam, az adok magasak, a dohanyzas is csokkent.
kinek drukkolsz te_? a tüdőrákos jővődnek? az legyen a TE bajod ember.

2015.04.27. 20:53:53

@lékek és ellensúlyok: "Számtalan kisebb üzlet van, ahova nem lehet belátni, és tömve van értékes áruval."

Ostoba vagy. Igenis be lehet látni, mert azért maradnak rések a reklámok között. Az értékes árut meg feldughatod magadnak, mert a rabló pénzt akar, te idióta. A kisebb üzletekbe, ahova jóval többen mennek be, mint a szaros cigarettáért, nem kiszámítható egy rablás kivitelezhetősége, ezért nem sok kisboltot raboltak ki eddig. Miért nem kérdezed meg a hülye gyilkostól, hogy miért nem a te szájad íze szerint rabolt? Tulok.

"Amiért mégis a trafikok lettek népszerűbbek, az azért is van, mert mindenki azt hiszi, hogy ott olyan kib.szott nagy pénzeket szakítanak, hogy érdemes kifosztani."

Barom. Ha a trafikkal, üzleti verseny hiányában, nem lehet nagy pénzeket keresni, akkor te retardált vagy. Akkor mégis miért kellett kimutyizni őket a haveroknak? Csak úgy, mert 25 forint a Munkás? Hülye fideszes paraszt.

"Hogy miért hiszi ? Mert az ellenzéki sajtó évek óta trafikmutyizik, azt sugallva, hogy abban valami baromi nagy üzlet van."

Szóval, szerinted nem volt trafikmutyi és a dohányban nincs pénz... Hány embert tudtál eddig berúgatni hideg vízzel, te nagyon hülye?

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2015.04.27. 20:58:05

@lékek és ellensúlyok: ezt remélem te sem gondolod komolyan. Nem kell hozzá sok ész, hogy arra a következtetésre jusson az ember, hogy egy dohányboltban, ahol kapásból egy ezres egy doboz cigi és rengetegen mennek ki-be több pénz lesz mint egy százforintos boltban az 50 forintos mosogatószivacsból amiért napi 5 ember megy be...

Nick Leeson 2015.04.27. 22:15:15

@nick066: Mit nem lehet azon megérteni, hogy a magyar törvények szerint, semmilyen kormányt nem tudsz elzavarni törvényesen!!!!! Ami meg nem törvényes, azt szétveretik az ÁVÓ-val...

nu pagagyí 2015.04.28. 05:49:47

@lékek és ellensúlyok: Magyarázd ezt el a bűnözőknek. És akkor most sorolj fel a számtalanból néhányat, ahol szabványosított módon, egyetlen eladó várja a betörőt, hogy átadhassa neki a bevételt vagy ha arra van gusztusa a betörő úrnak, néhány csík cigit, darabját 10 ezererért.

nu pagagyí 2015.04.28. 05:58:06

A fólia a mutyit takarja, nehogy látszódjon. Nem lehet leszedni, ránőtt az ablakra.

Túrós (törölt) 2015.04.28. 08:48:27

ki kell szúrni az összes gyerek szemét nehogy meglássa amint anyu vagy apu dohányzik valahol
-
a dohányzásnál nagyobb ördög nem is létezik!

citrix 2015.04.28. 09:00:02

Az egész nemzeti dohánybolt történet undorító, jellemző a fidesz pártállami rendszerére. Elzárni, besötétíteni nehogy a fiatalok kísértésbe essenek... A kommunizmusban volt a három T: Tűrt-Tiltott-Támogatott. A fidesz minthogy önmaga kommunista pártállam, át is vette a három T rendszerét és ebbe illik a nemzeti dohánybolt lefóliázva. Tisztán látszik hogy a fiatalok már nem dohányoznak hiszen nem mehetnek be a nemzetibe. Megkérik az egyik betérő vásárlót az ajtóban és az megveszi nekik. Az eladók élete semmit se ér a teljesen zárt térben, ráadásul nagyon nyomasztó pinceszerű érzés bent lenni.
süti beállítások módosítása